Manje negativnih tekstova o LGBT populaciji u medijima
(Izvor: Tanjug) – Mediji u Srbiji u poslednje vreme beleže veći broj tekstova o pripadnuicima LGBT populacije i to prevashodno na sajtovima i dnevnim listovima, sve je više neutralnih i pozitivihnih, a najmanje negativnih, poručeno je na konferenciji za medije na kojoj je predstavljen Izveštaj o monitoringu i analiza medija za 2015.
Mediji u Srbiji u poslednje vreme beleže veći broj tekstova o pripadnuicima LGBT populacije i to prevashodno na sajtovima i dnevnim listovima, sve je više neutralnih i pozitivihnih, a najmanje negativnih, poručeno je na konferenciji za medije na kojoj je predstavljen Izveštaj o monitoringu i analiza medija za 2015.
Tekstova sa pozitivnih odnosom prema LGBT popzulaciji, u istraživanom periodu od 1. maja do 31. decembra prošle godine, bilo je 35 odsto, neutralnih 58 odsto, a negativnih svega šest odsto, rekao je predsednik Gej lezbijskog info centra Predrag Azdejković.
Tokom tog periodad, posmatrano je 12 dnevnih novina, 20 nedeljnih, 10 dvonedeljnih, 75 mesečnih i dvomesečnih izdanja, 62 lokalna štampana medija, 100 emisija na 19 televizija i 161 veb stranica.
Prema Izveštaju, u dnevnim novinama objavljeno je 942 teksta, najviše u Blicu (15 odsto), Danas (14 odsto), Kuriru (13 odsto).
Najveći broj negativnih tekstova, u posmatranom periodu, objavljeno je Informeru (14), Večernjim novostima (12) i Frankfurtskim vestima (7).
„Ako uzmemo u obzir ukupan broj tekstova koji je medij objavio dolazimo do rezultata da najveći postotak negativnih tekstova imaju Frankfurtske vesti (28 odsto), Informer i Vecernje novosti (18 odsto) i Naše novine (sedam odsto)…“, kazao je on.
U nedeljnicima je zabeleženo manje tekstova o LGBT populaciji nego u dnevnim novinama, a najviše negativnih tekstova objavljeno je u Pečatu i to 13, što je 68 odsto od ukupnog broja LGBT tekstova, rekao je Azdejković.
Izveštaj je zabeležio, kako je rekao, „bum“ tekstova o LGBT populaciji na veb sajtovima. Na 161 sajtu koji su praćeni, objavljeno je 2.272 tekstova, a najveći broj njih objavljeno je na sajtu Blica, zatim Kurira, B92, Telegrafa, Mondo i na sajtu Tanjuga.
Novinarka Tamara Skroza, koja je analizirala tabloide, rekla je da su u poslednje vreme mediji prihvatili termin LGBT populacija i da se na njihovim stranicama mogu sve manje videti reči „lezbejka“, „peder“ i „trandža“.
„Ima i dalje tih reči, ali sve manje“, rekla je Skroza i dodala da ima i dalje reči koje novinari koriste u svojim tekstovima, a koje imaju „diskriminatorski ton“.
Gordana Novaković iz Saveta za štampu rekla je da iako ima sve manje negativnih tekstova u medijima o LGBT populaciji, ima više žalbi na njih.
To je, kaže dobro, jer to pokazuje bolju informisanost LGBT populacije. Dodaje da Savet primi oko 20 odsto žalbi manjina, a da su popovina od toga žalbe koje je podnela upravo LGBT populacija.