Na osnovu člana 24. Statuta Saveta za štampu i članova 10. i 11. Poslovnika o radu Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu Filip Švarm, Božo Prelević, Petar Jeremić, Stojan Marković, Aleksandar Đivuljskij, Zoran Ivošević, Tamara Skrozza, Nebojša Spaić i Predrag Azdejković na sednici održanoj 28.6. 2012. godine većinom glasova donosi
ODLUKU
da dnevni listovi „Blic“, „Alo“ i „Press“, objavljivanjem tekstova „Direktoru se svidela knjiga o Noletu koja poziva na klađenje“ („Blic“, 30.5.2012), „Kad porastem kladiću se na Noleta!?“ („Alo“, 30.5.2012) i „Deco, dajte sve pare na Noleta“ („Press“, 30.5.2012) nisu prekršili odredbe Kodeksa novinara Srbije.
OBRAZLOŽENJE
Podnosilac žalbe Blagoje Baković smatrao da su u spornim tekstovima koji se odnose na njegovu knjigu pesama za decu o Novaku Đokoviću, „izneti potpuno netačni sadržaji koji nemaju nikakve veze sa knjigom“ i da je „izneta gomila laži i podvala“ koje se odnose na navodno iskorišćavanje lika i dela slavnog tenisera i otvoreno pozivanje dece na klađenje. „Pesmu ’Ja se kladim na Noleta’ iz te knjige neko ko se potpisao kao ’anonimni roditelj’ napao je na nekoj od društvenih mreža i tako je krenula hajka koja je za manje od nekoliko sati dobila fantastične razmere.
Tako je bez ikakve provere tačnosti tvrdnje ’anonimnog roditelja’ počelo najstravičnije blaćenje i nanošenje gomila laži i podvala“, navedeno je, između ostalog, u žalbi. Redakcije listova „Blic“, „Alo“ i „Press“ nisu odgovorile na navode iz žalbe, a većina članova komisije smatrala je da nijedan list nije prekršio odredbe Kodeksa novinara jer su u svim tekstovima date i pesnikova tumačenja pesme, njegova izjava i izjava direktora škole u kojoj je knjiga pesama predstavljena, kao i stavovi stručnjaka i zainteresovane javnosti. Zbog toga se ne može zaključiti da su tekstovi jednostrani i da „drugoj strani“ nije pružena prilika da iznese svoje mišljenje. Protiv ovakve odluke bio je član Komisije Aleksandar Đivuljskij, koji je ocenio da su sve tri novine prekršile Kodeks i to objavljivanjem senzacionalističkih naslova na naslovnim stranama („Skandalozno- navlače decu na klađenje knjigom o Noletu“ – „Alo“, „Skandal: Knjiga o Noletu poziva decu u kladionicu“ – „Press“, „Đacima prodavali knjige o Noletu sa pozivom na klađenje“- „Blic“), koji ne odgovaraju sadržaju tekstova, kao i time što nisu sa dužnom pažnjom razmotrili sve činjenice vezane za slučaj o kojem su pisale. Zbog svega iznetog, Komisija je sa osam glasova „za“ i jednim „protiv“ odlučila da povrede Kodeksa novinara Srbije nije bilo.
Beograd, 28.6.2012.
Predsedavajući Komisije 
Filip Švarm
[bookmark: _GoBack]
