
Na internet sajtu „Večernjih novosti“ 13. juna 2012. u 22.10 objavljen je tekst autora LJ. Preradović pod 

naslovom „U Razvojnoj banci Vojvodine prećutali prljave pare?!“ kojim je prekršen Kodeks novinara 

Srbije, odredbe poglavlja VIII o poštovanju autorstva. Informaciju o tome da je Uprava za sprečavanje 

pranja novca podnela prijavu za privredni prestup protiv Razvojne banke Vojvodine prvi je objavio 

antikorupcijski portal „Pištaljka“ (http://pistaljka.rs/home/read/232) i o tome u 9.31 13. juna 

elektronskom poštom obavestio veće redakcije u Srbiji, uključujući i „Večernje novosti“. Dok su agencija 

Beta, Radio-televizija Vojvodine, Alo, Danas, Radio 021 i drugi mediji naveli „Pištaljku“ kao izvor, LJ. 

Preradović se u svom članku poziva na „nezvanična saznanja“ ne navodeći izvor informacije. LJ. 

Preradović takođe citira cele rečenice iz teksta novinara „Pištaljke“ Ivana Ninića čime grubo krši autorska 

prava. „Večernje novosti“ su objavljivanjem teksta „U Razvojnoj banci Vojvodine prećutali prljave 

pare?!“ u ovom obliku prekršile Kodeks novinara Srbije, poglavlje VIII o poštovanju autorstva, odredbe 1. 

i 2. (1. Mediji i novinari poštuju i primenjuju važeće zakonodavstvo o zaštiti autorskih prava. Kada se 

dobije dopuštenje za reprodukciju iz drugog izvora, to se čini uz uvažavanje autora i uz navođenje izvora. 

2. Novinar neće kao svoje potpisivati tekstove, crteže, ilustracije, fotografije, video i zvučne zapise drugih 

autora.) U Beogradu, 14. juna 2012. Vladimir Radomirović, glavni i odgovorni urednik Pištaljke 

NAPOMENE: Na portalu „Pištaljku“ jasno je navedeno da je korišćenje tekstova i materijala sa sajta 

slobodno, uz obavezno navođenje izvora. Sa podnošenjem ove žalbe saglasan je i autor izvornog teksta, 

novinar „Pištaljke“ Ivan Ninić. Pošto nismo u mogućnosti da proverimo da li je sporni članak objavljen i u 

štampanom izdanju „Večernjnih novosti“ za centralnu Srbiju i(li) Vojvodinu, molimo Savet za štampu da 

to utvrdi. 


