
SAVET ZA ŠTAMPU  
Komisija za žalbe 
Br. 23 
31.10.2013.godine 
Beograd 

ZAPISNIK 

Sa 22. sednice Komisije za ţalbe odrţane 31.10.2013. sa početkom u 18 sati, u prostorijama Saveta 

za štampu. 

Prisutni članovi Komisije: Zoran Ivošević, Tamara Skrozza, Petar Jeremić, Stojan Marković, Filip 

Švarm, Boţo Prelević,  Nebojša Spaić, Predrag Azdejković i Vlado Mareš. 

Odsutni članovi Komisije: Ljiljana Smajlović i Tihomir Trišić 

Ostali prisutni: Marija Bradić, advokat iz kancelarije „Stojkovic&Prekajski“, koja zastupa „Blic“ i 

Gordana Novaković, generalna sekretaraka Saveta za štampu 

Dnevni red: 

1. Razmatranje ţalbe Sanje Turlakov na tekstove objavljene u listu „Blic“ 

2. Razmatranje ţalbe Dragane Boljević na tekst objavljen u listu „Blic“ 

3. Razmatranje ţalbe dr Radovanke Predragović Stevanić na tekstove objavljene na portalu „Glas 

zapadne Srbije“ 

4. Razmatranje ţalbe Vesne i Zlatibora Lončara na tekst objavljen u listu „Alo“ 

1. Advokatica Sanja Turlakov podnela je ţalbu na dva teksta objavljena u „Blicu“ ,  smatrajući da su 

njima prekršene odredbe Kodeksa novinara Srbije koje se odnose na istinitost izveštavanja, zaštitu 

privatnosti i korišćenje časnih sredstava u prikupljanju informacija. U ţalbi je navedeno da je netačno 

da je informacije o imovini svog klijenta Milana Popovića prenosila Severini Vučković sa kojom je on 

u sporu, zatim da je „Blic“ povredio njenu privatnost objavljujući mejlove koje su jedna drugoj slale 

Sanja Turlakov i Severina Vučković, kao i da je list do te prepiske došao koristeći nečasna i 

nezakonita sredstva. U toku rasprave, svi prisutni članovi Komisije su istakli da postoji interes 

javnosti da se piše o ovom slučaju, jer su akteri javne ličnosti, ali i zato što javnost ima pravo da zna 

da je podneta prijava protiv advokata zbog sumnje da je podatke o jednom klijentu dostavljao 

drugom. Kako je ocenio Zoran Ivošević, postoji sumnja u to da je advokat bio nelojalan i prema 

vlastodavicu i prema vlastitoj profesiji i u ovom slučaju je objavljena njena sluţbena, a ne privatne 

prepiska, tako da se ne moţe govoriti o narušavanju privatnosti. Osim toga, kako je rekao, ta 

prepiska je dostavljena Advokatskoj komori uz prijavu, dakle već je dostupna javnosti, te se više ne 

moţe govoriti o tome da su novinari povredili tajnost prepiske. Filip Švarm je istakao da ukoliko je 

redakcija „Blica“ do mejlova koje je objavila došla „hakovanjem“, onda nije reč samo o korišćenju 

nečasnih sredstava, već o krivičnom delu, ali kako nema nikakvih dokaza za to, niti se to navodi u 

ţalbi, verovatno je ih je neko dostavio redakciji. Tamara Skrozza je objasnila da joj je iz medija 

poznato da se jedan od sporova koji vode Severina Vučković i Milan Popović odnosi upravo na to da 

je on, kao vlasnik servera, „nadgledalo“ njene mejlove, tako da se moţe pretpostaviti kako je „Blic“ 

došao do toga. Ona je istakla da Popović i Vučkovićeva mesecima vode sporove preko medija, da 

sami plasiraju informacije u medije i da su očigledno pristali da njihova privatnost ne bude zaštićena. 



Advokatica nije javna ličnost, ali kako je istakao Petar Jeremić, javnost ima pravo da zna da je ona 

moţda u sukobu interesa i da je radila nešto što etička pravila te profesije ne dozvoljavaju. Nakon 

rasprave, Komisija je jednoglasno odlučila da „Blic“ nije prekršio Kodeks novinara Srbije. 

2. Ţalba Dragane Boljević odnosila se na tekst kojim je, po njenoj oceni, „Blic“ prekršio odredbe 

Kodeksa o istinistosti izveštavanja, odgovornosti novinara i novinarskoj paţnji, kao i 

neobjavljivanjem odgovora. Članovi Komisije su se saglasili da objavljivanjem odgovora sedam dana 

nakon što je dostavljen i to samo u štampanom izdanju, nije poštovan princip iz Kodeksa da se 

odgovor objavljuje bez odlaganja i u najkraćem roku, kao i da je posebno sporno to što u onlajn 

izdanju nije uopšte objavljen, iako je tekst izazvao veliki broj komentara. Članovi Komisije su 

uglavnom raspravljali o tome da li tekst sadrţi istinite informacije i da li je njime podnosilac ţalbe 

oštećen budući da je ona samo jedna od sudija koje se u tekstu pominju. Većina članova Komisije 

smatrala je da je legitimno pisati o tome da sudovi u slučajevima kada razrešene sudije tuţe zbog 

nadoknade štete, odlučuju znatno brţe nego u sličnim slučajevima kada nije reč o njihovim 

kolegama i novinar je s pravom ukazao na to. Problem je, meĎutim, kako je rekao Filip Švarm, što 

se u tekstu navodi da je Dragana Boljević razrešena zbog neaţurnosti i praktično se i njoj i ostalim 

sudijama koji se navode u tekstu imputira da su loše sudije i da su loše radili i da ih je Visoki savet 

sudstva konačno razrešio zbog toga, a iz teksta nije jasno da je te odluke VSS poništio Ustavni sud. 

On je rekao i da je tekst inače loše napisan i da je mnogo toga nejasno, na šta je ukazala i Tamara 

Skrozza, rekavši da se u tekstu iznosi veliki broj podataka iz kojih neko neupućen malo toga moţe 

da shvati, ali da je osnovni utisak koji čitalac stiče da je podnosilac ţalbe neko ko je „loš momak“. 

Zoran Ivošević je objasnio da je razlog za ţalbu to što su upotrebljeni podaci iz dokumenta koji je 

poništen i koji, zato, više ne sme da se koristi. Osim toga, po njemu, sporan je i kontekst. Jer, iako u 

tekstu zaista ne piše da je Boljevićeva traţila nadoknadu za duševni bol, tekst je tako koncipiran da 

se čitalac navodi na  netačan zaključak da joj je sud upravo to dosudio, a ne nadoknadu materijalne 

štete za period u kojem nije primala celu platu. Sličnog mišljenja bio je i Petar Jeremić, koji je rekao 

da je tekstom sugerisano da je ona naplatila „duševnu bol“ i da je novinar verovatno svesno 

izostavio, iako ga Kodeks na to obavezuje, bitan podatak da joj je dosuĎeno nešto drugo. Predrag 

Azdejković je rekao da je Kodeks prekršen već time što odgovor nije objavljen u onlajn izdanju gde 

je čitanost mnogo veća i izrazio sumnju da je to namerno izostavljeno. Članovi Komisije Stojan 

Marković, Vlado Mareš i Nebojša Spaić su se dvoumili oko toga da li je „Blic“ prekršio Kodeks 

istučući da je cilj teksta bio da se ukaţe na dvostruke aršine koje sudije imaju kad je reč o brzini 

voĎenja postupka u slulajevima kada sude po tuţbama svojih kolega u odnosu na sporove koje vode 

„obični graĎani“ i da tekst zapravo ne bavi slučajem Dragane Boljević. Kako su se u toku rasprave i 

ostali članovi Komisije saglasili sa tim da njena ţalba nije osnovana u delu koji se odnosi na 

primedbe koje se u tekstu iznose na brzinu suĎenja, ali da je oštećena time što je „prozvana“ za loš 

rad, pozivanjem na dokument koji praktično ne postoji, podrţali su mišljenje većine. Komisija je na 

kraju jednoglasno odlučila da je „Blic“ prekršio Kodeks novinara. 

3. Direktorka Specijalne bolnice za rehabilitaciju „Anemija“ dr Radovanka Predragović Stevović ţalila 

se na portal „Glas zapadne Srbije“ iz Čačka, zbov četiri teksta kojima je, po njenom mišljenju 

oštećena. U dva teksta se optuţuje za otpuštanje medicinske sestre koje je bila na porodiljskom 

odustvu i ugroţavanje egzistencije njene poroadice, u jednom se najavljuje njena smena, a u 

poslednjem se optuţuje za loše poslovanje, korupciju i finansijske malverzacije. Komisija je u 

raspravi ocenila da je portal objavio neproverene informacije, da od direktorke nije traţio odgovor, te 

da su tekstovi očigledno tendenciozni i napisani sa ciljem da se ona smeni. Petar Jeremić je naveo, 

a sa tim se saglasila i većina ostalih članova Komisije, da je iz toga što se medij stalno poziva na 



informacije iz opštinskog odbora Srpske napredne stranke, vidljivo da lokalna vlast hoće da smeni 

direktorku i da im „Glas zapadne Srbije“ u tome pomaţe. Filip Švarm je rekao da je, ne samo 

prekršen Kodeks, već da je reč o potpunoj privatizaciji medija, dok je Tamara Skrozza istakla da je 

potpuno nedopustivo i skandalozno, ukoliko je tačno, da je urednik portala pretio direktorki da će je 

napadati u svom mediju. Ona je naglasila i da u jednom od tekstova zloupotrebljeno dete na taj 

način što je objavljena fotografija devojčice sa potpisom „zbog nas je mama ostala bez posla“. 

Većina članova smatrala je da je ţalba osnovana u svim tačkama, dok je mišljenje izuzeo Zoran 

Ivošević, koji je smatrao da tekstovima o otpuštanju medicinske sestre nije prekršen Kodeks 

novinara. On je rekao da je u tekstu navedeno da je bila zaposlena nešto duţe od dve godine ne 

odreĎeno vreme, što je protivzakonito. Ako je toliko dugo radila morala je biti zaposlena na 

neodreĎeno vreme, što znači da jeste otpuštena dok je bila na porodiljskom bolovanju i zato je 

novinar u pravu kada tvrdi da „nije mogla da se vrati na svoje radno mesto“. Posle rasprave, 

Komisija je sa osam glasova „za“ i jednim „protiv“ odlučila da je Kodeks prekršen kad je reč o 

tekstovoma „Zbog bebe ostala bez posla u 'Anemiji'“ i „Anemija, nekom pravo, nekom pravda“, dok 

je jednoglasno odlučeno da je Kodeks prekršen u dva ostala teksta na koja se ţalba odnosi. Kako 

„Glas zapadne Srbije“ nije prihvatio punu nadleţnost Saveta za štampu, izrečena mu je javna 

opomena. 

4. Bračni par Lončar podneo je ţalbu na dnevni list „Alo“ zbog narušavanja privatnosti objavljivanjem 

teksta o smrti njihove bebe koji sadrţi brojne detalje toka poroĎaja, zdravstvenog stanja majke i 

druge bebe, kao i intimne detalje iz ţivota bračnog para. Nebojša Spaić je ocenio da je reč o 

drastičnom kršenju Kodeksa, ali da svakako treba pohvaliti to što se glavni urednik izvino porodici i 

prihvatio odgovornost za ulaţenje u njihovu privatnost. Ostali članovi Komisije takoĎe su smatrali da 

je objavljivanje takvih detalja potpuno neprihvatljivo, dok je Boţo Prelević rekao da je Kodeks 

prekršen i nekim drugim delovima teksta koji se ne odnose na porodicu Lončar, već na lekarku u 

porodilištu, jer se, bez dokaza, insinuira da ona loše radi svoj posao, ali da to nije predmet ţalbe. 

Komisija je, posle rasprave, jednoglasno odlučila da je „Alo“ prekršio Kodeks novinara Srbije. 

Sednica je završena u 19.45 sati. 

 Zapisnik vodila                                                                                            Predsedavajući 

Gordana Novaković                                                                                     Zoran Ivošević 

  

 


