
SAVET ZA ŠTAMPU   
Komisija za žalbe 
Br. 33 
4.9.2014.godine 
Beograd 

ZAPISNIK 
Sa 32. sednice Komisije za žalbe održane 4.9.2014. sa poĉetkom u 18 sati u prostorijama Saveta za 
štampu. 
Prisutni svi ĉlanovi Komisije: Zoran Ivošević, Petar Jeremić, Ljiljana Smajlović, Stojan Marković, 
Tamara Skrozza, Vlado Mareš, Predrag Azdejković, Ivan Cvejić, Božo Prelević, Zlatko Ĉobović i 
Marija Kordić 
Ostali prisutni:  Stefan Ćurdo iz advokatske kancelarije Boža Prelevića, Ĉedomir Mitrović, projekt 
menadžer Saveta za štampu i Gordana Novaković, generalna sekretarka Saveta za štampu 

Dnevni red: 
1. Izbor zamenika predsedavajućeg Komisije za žalbe 
2. Razmatranje žalbe Gej strejt alijanse na tekst objavljen u „Našim novinama“ 
3. Razmatranje žalbe Ivana Popovića na tekst objavljen na portalu „Telegraf.rs“ 
4.Razmatranje žalbe Aleksandra Maksimovića na tekstove objavljene na portalu „Glas zapadne 
Srbije“ 
Pre poĉetka sednice, ĉlanovi Komisije obavešteni su da je Asocijacija medija za svog predstavnika u 
Komisiji za žalbe, umesto Igora Ćuzovića, izabrala Mariju Kordić, pomoćnika glavnog i odgovornog 
urednika dnevnog lista „Kurir“. 
1.Na predlog Petra Jeremića za zamenika predsedavajućeg jednoglasno je izabran Ivan Cvejić. On 
će, po isteku mandata sadašnjeg predsedavajućeg, od januara 2015. godine, predsedavati Komisiji. 
2. Gej strejt alijansa podnela je žalbu smatrajući da su „Naše novine“, objavljivanjem fotografije gej 
para koji drži bebu uz naslov „Samo da ovo zlo ne stugne i kod nas“  komentarima u tekstu „kuda ide 
ova planeta“, „saĉuvaj bože i daleko bilo“, kao i diskriminatorskim izjavama sagovornika u tekstu  
prekršile odredbe Kodeksa novinara Srbije koje se odnose na zabranu diskriminacije i širenja 
predrasuda i stereotipa. Generalna sekretarka i predsedavajući podsetili su da je Komisija na 
prethodnoj sednici razmatrala žabu Gej lezbejskog info centra na isti tekst i da nije uspela da 
usaglasi odluku, te da smatraju da Komisija može ponovo da razmatra žalbu druge organizacije na 
isti tekst. Ĉlanovi Komisije su jednoglasno podržali ovaj predlog. U toku rasprave o tome da li je 
ovim tekstom prekršen Kodeks novinara, Zoran Ivošević je podsetio na mišljenje koje je izneo da 
prethodnoj sednici - da kod njega slika dvojice muškaraca koji drže bebu na grudima izaziva 
negativnu reakciju, kao i kod većine drugih ljudi. „Naslov i tekst jesu malo 'tvrĊi', ali neko svakako 
mora da se bavi ovakvom imitacijom porodice, zbog koje se žrtvuje i dete koje će živeti u 
neprirodnom ambijentu i majka, koja ostaje bez svog deteta, kao i ono bez nje. Porodica su majka, 
otac i deca, a ovo je iluzija porodice“, rekao je. Predrag Azdejković je istakao da bi trebalo da 
vodimo raĉuna da iznošenjem takvih tvrdnji vreĊamo one koji ne žive u porodicama koju ĉine majka, 
otac i deca. On je dodao da liĉno, kao leviĉar, ima mali problem sa surogat majkama, jer bi to moglo 
da dovede do toga da bogate žene poĉnu da plaćaju da im neko raĊa decu da se one ne bi muĉile, 
ali da to nema veze sa tekstom, koji otvoreno diskriminiše gej osobe. Marija Kordić je naglasila da 
Komisija treba da se bavi tekstom, a ne pojavom. „Saglasna sam sa prof. Ivoševićem kad je reĉ o 
pojavi, ali mislim da je tekstom prekršen Kodeks“. Isti stav imao je i Stojan Marković, naglašavajući 
da u tekstu ne postoji „druga strana“, odnosno neko ko bi rekao nešto pozitivno o pravu gej parova 
da imaju decu. Nakon kraće rasprave, Komisija je sa osam glasova „za“ i tri „protiv“ odluĉila da su 
„Naše novine“ prekršile Kodeks novinara Srbije. 
3. Republiĉka radiodifuzna agencija dostavila je Savetu žalbu Ivana Popovića na tekst objavljen na 
portalu „Telegraf.rs“, oglasivši se nenadležnom za onlajn medije. U toku rasprave o tome treba li 
Komisija treba da odluĉuje o ovoj žalbi, većina ĉlanova ocenila je da za to nema osnova. Prema 
reĉima Zorana Ivoševića, žalba ne ispunjava uslov iz ĉlana 3. Poslovnika o radu Komisije za žalbe 
da objavljeni sadržaj mora da se odnosi na podnosioca liĉno. Petar Jeremić je rekao da bi se moglo 
postupiti i drugaĉije, odnosno može se smatrati da se tekst odnosi i na podnosioca žalbe, kao i na 



svakog drugog muškarca. Generalna sekretarka je podsetila da Savet prihvata žalbe nevladinih 
organizacija koje se žale u ime odreĊene grupe, pa treba razmisliti i o tome da li onda pravo da se 
žali ima i svaki pripadnik grupe pojedinaĉno. Predrag Azdjeković je smatrao da žalbu treba prihvatiti, 
jer, ako bi bila prihvaćena da su je podnela trojica miškaraca, okupljena u neku nevladinu 
organizaciju, zašto ne bi mogao da je podnese i jedan. Božo Prelević je, naprotiv, mislio da ni 
nevladinim organizacijama nije trebalo omogućiti da se žale, ali je istakao da svakako treba 
uspostaviti princip koji bi važio za sve sluĉajeve i posebno ukazao da postoji opasnost da Komisija 
ubuduće bude „zatrpana“ žalbama, ako se omogući svima da se žale na svaki tekst. Po okonĉanju 
rasprave, „za“ prihvatanje žalbe glasala su tri ĉlana Komisije, dok je osam bilo „protiv“, pa je žalba 
odbaĉena. 
4. Komisija nije razmatrala žalbu Aleksandra Maksimovića na tekstove objavljene na portalu Glas 
zapadne Srbije, jer se ĉlan Komisije Stojan Marković izuzeo iz odluĉivanja. Marković je pomenut i u 
jednom od spornih tekstova i u odgovoru glavnog urednika portala. Zbog toga je dogovoreno da se, 
u skladu sa ĉlanovima 12. i 13. Poslovnika o radu Komisije za žalbe,  rasprava odloži za narednu 
sednicu, a da Lokal pres odredi drugog predstavnika koji bi uĉestvovao u raspravi i odluĉivanju 
umesto Markovića. 
Sednica je završena u 18.45 sati. 
 
Zapisnik vodila                                                                              Predsedavajući 
Gordana Novaković                                                                      Petar Jeremić 

 


