
ODLUKU 
Tekstovima „Ovo je gologuzi srpski policajac“, „Gologuzi policajac na žurki sa transvestitima“ i 
„Lepomir pipkao crnca za grudi i butine“, objavljenim 6, 14 i 21. oktobra 2014. godine u štampanom i 
onlajn izdanju, dnevni list „Alo“ 
 
1. prekršio je tačku 2. Odeljka I ( Istinitost izveštavanja), o obavezi novinara i urednika da prave 
jasnu razliku između činjenica koje prenose, komentara, pretpostavki i nagađanja, 
 
2. prekršio jei tačku 1. Odeljka VII (Poštovanje privatnosti) po kojoj je novinar obevezan da 
poštuje dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše. 
 
Nalaže se dnevnom listu „Alo“ da odluku Komisije objavi u štampanom izdanju najkasnije u trećem 
narednom broju, a u onlajn izdanju najkasnije sedam dana od dana dostavljanja odluke. 
OBRAZLOŽENJE 
Žalbu Savetu za štampu podneo je Lepomir Bakić, pripadnik MUP-a, smatrajući da list „Alo“ protiv 
njega vodi kampanju, objavljujući njegove fotografije iz salona za masažu i sa privatnih zabava, 
praćene tekstovima u kojima je predstavljen kao “striper” ili “starletan”. List je pritom, kako je naveo, 
fotografije objavio bez dozvole, dok su u jednom slučaju fotografije sa žurke održane pre više od 
godinu dana, ali se čitaocima to predstavlja kao da se dogodilo ovih dana. Sve fotografije i tekstovi. 
po njegovoj oceni, imaju za cilj da ga ponize i predstav ga kao nemoralnu osobu sklonu razvratu. On 
je naveo i da je zbog toga imao problema na poslu. 
Redakcija lista „Alo“ nije odgovorila na žalbu. 
Većina članova Komisije ocenila je da su tekstovi intonirani tako da podnosioca žalbe predstave u 
negativnom kontekstu i da ga ismeju, pri čemu se stalnim isticanjem da je reč o policajcu implicira i 
da on loše radi svoj posao, za šta nema nikakvih dokaza.  Komisija je uzela u obzir to da je Bakić 
učesnik rijaliti programa, te da je interesovanje taboida za njega zbog toga prirodno, ali je, ipak, 
zaključeno da su tekstovi pežorativni i da nije poštovano dostojanstvo osobe o kojoj se piše. Kodeks, 
po oceni Komisije, nije prekršen objavljivanjem fotografija. Jedna od njih preuzeta je sa televizijskog 
snimka iz promenutog rijaliti programa u kojem je Lepomir Bakić učestvovao i znao je da se snima, 
dok su ostale prethodno objavljene na društvenim mrežama. Kako nijedna od fotografija nije u 
njegovom vlasništvu, list nije imao obavezu da od njega traži dozvolu za objavljivanje. 
Zbog toga je Komisija, sa sedam glasova „za“,i tri „protiv“ odlučila da je „Alo“ prekršio odredbe 
Kodeksa novinara Srbije i naložila objavljivanje ove odluke.  
 
Beograd, 25.12.2014. 
Predsedavajući 

                                                                       Petar Jeremić 


