
 
 

 

                                           doo. 

 

        ŠPAR  d.o.o.  BEOGRAD  

   Matični broj :  06008119 PIB: 100132982  

   Poslovni račun: 205-215050-85 

   Račun Franšiza : 0070100456182                  IBAN RS35205007010045618207

   Račun Depozitne izjave: 0070100456212   IBAN RS35205007010045621214

   Vladimira Popovića 38-40 11,070 Beograd  

   openspar@openspar.com  

                           

                           PREDMET                               

                                                                                               

                                                                                                        

                                                                                   

                 SAVETU ZA ŠTAMPU  

 

Dnevni list  Blic izdavačko društv

izdanjima je u periodu od 11.12.1014, 12.12.

20.12.2014 godine, svojim tekstovima u štampanom i elektronskom

redakcijskom opremom tekstova 

Špar, doo Beograd, G-dje Maje Nikolić, osnivača firme S

Duška i autora projekta Open Shopping

Beograd“. 

  

Dnevni list  Blic izdavačko društv

optužbu i presudu i pre pokretanja bilo kakvog postupka protiv označenih lica i firme Špar doo Beograd

Uprkos činjenici da nije izvršeno ni jedno krivično delo, da 

označenih lica i firme Špar doo Beograd

doo Beograd kao ni označenih lica  niti se utvrđuje činjenično stanje ili 

krivičnog dela.  

 

Takvim činjenjem od strane dnevnog lista 

samo da su  grubo prekršeni etički i profesionalni standardi novinarstva, 

zakon o javnom informisanju,zakon o krivičnom postupku

podataka ličnosti, gde se  svako  smatra 

pravosnažnom odlukom suda.

 

Nadalje, dnevni list  Blic izdavačko društv

neospornih činjenica o grubim kr

pravo, a to pravo nema, da tumači smisao i doma

franšizi i ugovora o distribuciji i prodaji

Takodje  svojim tekstovima  implicira 

određenom licu ili grupi, podsticanje dis

grupi, izazivanje osećanja nesigurnosti i straha kod određenog lica/ili pripadnika određene grupe, 

nanošenje fizičkih i psihičkih bolova određenom licu

pretnji određenom licu, odnosno grupi, 

stvaranje osećaja, kod velikog dela građana

društveno poželjno i opravdano , izazivanje osećaja
biti tolerisano, i neće biti predmet odgovornosti.

IBAN RS35205007010045618207 

IBAN RS35205007010045621214 

                                     ŽALBA   
                u vezi sa pisanjem izdavačkog društva  

                                                                                                        RINGER AXEL SPRINGER doo  

                                                                                                             dnevni list tabloid BLIC   

izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo u štampanim

11.12.1014, 12.12.2014 , 13.12.2014, 15.12.2014, 18.12.2014 ,

ovima u štampanom i elektronskom izdanju, na naslovnim stranama i 

redakcijskom opremom tekstova „ jasno i nedvosmisleno implicirala odgovornost direktora firme 

e Maje Nikolić, osnivača firme Spar, doo Beograd, G

Duška i autora projekta Open Shopping, g-dina  Danikov Vorgić  Đurice, pa i same firme Špar

izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo na svojstven način donosi

i pre pokretanja bilo kakvog postupka protiv označenih lica i firme Špar doo Beograd

prkos činjenici da nije izvršeno ni jedno krivično delo, da se od strane nadležnih državnih organa protiv 

označenih lica i firme Špar doo Beograd, nevodi nikakav postupak, niti se provera poslovanje firme Š

označenih lica  niti se utvrđuje činjenično stanje ili elementi za postojanje nekog 

dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo

etički i profesionalni standardi novinarstva, svi članovi kodeksa novinara,

zakon o krivičnom postupku, PRETPOSTAVKA NEVINOSTI

svako  smatra nevinim, sve dok se njegova krivica za krivično delo 

.  

izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo , pored gore istaknutih 

eospornih činjenica o grubim kršenjima Zakona,kodeksa i standarda novinarstva, dala je sebi za 

da tumači smisao i domašaj idejne koncepcije projekta ,

i ugovora o distribuciji i prodaji . 

svojim tekstovima  implicira govor mržnje, koji se manifestuje u stvaranju

određenom licu ili grupi, podsticanje diskriminacije i neprijateljstva,osudu okoline prema određenom licu ili 

grupi, izazivanje osećanja nesigurnosti i straha kod određenog lica/ili pripadnika određene grupe, 

olova određenom licu, odnosno pripadniku određene grupe, upućivanje 

odnosno grupi, podsticanje i izazivanje nasilja prema određenom licu ili grupi , 

kod velikog dela građana, da je takvo ponašanje prema određenom 

društveno poželjno i opravdano , izazivanje osećaja, kod širokog kruga građana, da će takvo ponašanje 
, i neće biti predmet odgovornosti. 

1 

štampanim i elektronskim 

2014 , 13.12.2014, 15.12.2014, 18.12.2014 ,19.12, 2014 i 

na naslovnim stranama i 

odgovornost direktora firme 

G-dina Danikov Vorgić 

pa i same firme Špar, doo 

svojstven način donosi 

i pre pokretanja bilo kakvog postupka protiv označenih lica i firme Špar doo Beograd. 

od strane nadležnih državnih organa protiv 

provera poslovanje firme Špar 

za postojanje nekog 

RINGER AXEL SPRINGER doo, ne 

svi članovi kodeksa novinara, 

PRETPOSTAVKA NEVINOSTI ,zakon o zaštiti 

sve dok se njegova krivica za krivično delo ne utvrdi 

pored gore istaknutih 

novinarstva, dala je sebi za 

šaj idejne koncepcije projekta , ugovora o 

stvaranju prezira prema 

osudu okoline prema određenom licu ili 

grupi, izazivanje osećanja nesigurnosti i straha kod određenog lica/ili pripadnika određene grupe, 

odnosno pripadniku određene grupe, upućivanje 

prema određenom licu ili grupi , 

da je takvo ponašanje prema određenom licu/grupi, 

da će takvo ponašanje 



 

2 

Lično svojstvo određenog lica, odnosno pripadnost određenoj ranjivoj grupi, je od suštinskog značaja za 
određivanje pojma govora mržnje. Poruka izražena u govoru mržnje usmerena je uvek na lično svojstvo 

ili specifičnosti svojstva ugrožene grupe. 

 

Dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i odgovorni 

urednik  su u pisanim i elektronskom izdanju objavili dana :  11.12. 2014 na strani 3, „ naziv teksta 

BIZNIS PLAN – Maja Nikolić sprema Milionsku prevaru , prodaje austrijsku franšizu . 

 

LINK : http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/518350/MILIONSKA-PREVARA-Maja-Nikolic-prodaje-

fantomsku-austrijsku-fransizu      

                         
Činjenica je da je  Maja Nikolić direktor firme Špar doo Beograd , je domaće društvo sa ograničenom 

odgovornošću registrovano u APR-u u skladu sa zakonom koji reguliše ovu materiju, a naziv “Špar” je 

nastalo kao asocijacija na stari domaći izraz “šparanje”, skraćeno ŠPAR, samim tim budući brend firme 

“ŠPAR” će upravo biti “Šparaj”. Prilikom registracije ovog naziva firme,  APR., kao organ ovlašćen da vrši 

registraciju poslovnog imena privrednih subjekata, nije imao nikakve primedbe u smislu  da se radi o 

kopiranju bilo čijeg poslovnog imena. Pritom treba imati u vidu da ovu registraciju vrše ovlašćena lica 

APR.-a, koja zbog prirode svog posla imaju daleko veću stručnost u poznavanju predmetne materije, 

nego autori , neistinitog teksta.  Da je postojala bilo kakva sumnja da bi građani mogli da budu 

dovedeni u zabludu, zbog sličnosti sa već postojećim poslovnim nazivom neke firme, APR. ne bi dozvolio 

registrovanje firme Špar doo Beograd pod ovim nazivom.  

S druge strane, u APR. ovlaštena lica firme Špar doo Beograd dobili su informaciju da je pod nazivom 

“Špar” Zvezdara, postojala firma, koja je u trenutku registracije Špar doo Beograd već prestala da postoji, 

tako da je ovaj naziv bio slobodan. Postavlja se pitanje, zašto autor teksta nije tada, kada je firma “Špar” 

Zvezdara registrovana,  reagovao sa tvrdnjom da se radi o kopiranju naziva austrijske firme i 

postojanju opasnosti da će građani biti dovedeni u zabludu? Niko iz firme “Špar “d.o.o. Beograd nije tvrdio 

da ima bilo kakvu vezu sa austrijskom firmom niti da prodaje njihovu franšizu. Firma “Špar” d.o.o. 

Beograd prodaje svoju, domaću, srpsku franšizu. 

Činjenica je da se protiv Maje Nikolić nevodi nikakav postupak pred državnim institucijama koje ukazuju  

na postojanje elemenata krivičnog dela prevare.  

Činjenica je da je tvrdnjom autora teksta, glavnog i odgovornog urednika da direktor firme “špar” 

“sprema milionsku prevaru” povređen je  kako poslovni ugled firme tako i ugled, čast i dostojanstvo 

samog direktora Marije (Maje ) Nikolić. Pritom ,  zakon i propisanu pretpostavku nevinosti i zaštitu 

dostojanstva,novinska agencija Blic, autor teksta i glavni i odgovorni urednik preuzeli su ulogu suda i 

javno u “Blicu” Maju Nikolić označili kao izvršioca krivičnog dela prevare. 

Činjenica je da su da su novinska agencija Blic, autor teksta i glavni i odgovorni urednik sa jasnom 

namerom  pre objavljivanja teksta bili svesni kršenja zakona ,etičke i profesionalne odgovornosti i 

posledica koje proizilaze iz objavljenog teksta kojima nisu pridavali nikakav značaj.  

Dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i odgovorni 

urednik  su u pisanim i elektronskom izdanju objavili dana :  12.12.2014 na strani 11 naslov DRŽE JE NA 

OKU Ministarstvo trgovine upozorava na milionsku prevaru Maje Nikolić. Majina Firma je slučaj za 

državne organe, u trećem pasusu se navodi  citira se „ u trećem osnovnom sudu kažu da će pratiti 

poslovanje „Špara“ izvršili smo proveru čim smo čuli da Ministarstvo Trgovine ne zna za tu firmu i za sada 

nema krivičnih prijava. Reagovaćemo čim dobijemo sumnjive činjenice kažu iz Trećeg Osnovnog 

Suda. u štampanom izdanju dok su u elektronskom izdanju naveli „ Reagovaćemo čim dobijemo 

nove sumnjive činjenice - kažu iz tužilaštva.”  

LINK http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/518710/DRZE-JE-NA-OKU-Ministarstvo-trgovine-upozorava-na-

milionsku-prevaru-Maje-Nikolic                     



 

3 

Činjenica je da se  neistinito  u navedenom tekstu tvrdi da je firma “u mejlovima potencijalnim 

poslovnim partnerima” tvrdila da posluje uz preporuku Ministarstva trgovine. Nijedan mejl, poslat 

poslovnim partnerima nije sadržao ovu tvrdnju. Imajući u vidu da je sajt još u izradi, o čemu govore i 

gramatičke greške u već objavljenim tekstovima kao i nepotpuna funkcionalnost sajta, očiglednom 

greškom je u jednom dokumentu označeno da firma Špar doo Beograd ima navedenu  preporuku koju je 

očekivala da dobije nakon zvaničnog obraćanja, kao što je objavljeno da je firma Špar doo Beograd član 

Privredne Komore Srbije od čijeg članstva se odustalo iz ličnih razloga, kao i da poseduje potvrdu 

autorskog dela, koju poseduju od 2013 godine. 

Činjenica je da su da su dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo autor 

teksta i glavni i odgovorni urednik sa jasnom manerom  preuzeli sa sajta koji je u izradi postavljen 

dokument  „ PISMO O NAMERAMA „ kojem se memorandum znanto razlikuje od zvaničnog 

memoranduma firme Špar doo Beograd koji je u upotrebi od 08.12.2014 iz razloga što ne sadrži broj 

poslovnog računa, broj računa o franšizi, broj posebnog računa o depozitu, koji nije potpisan od 

strane odgovornog lica, niti overen pečatom kojim se služi firma Špar doo Beograd.  

Sporni  dokument  dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i 

glavni i odgovorni urednik su  upotrebili  kao bi prikazali neistinite činjenice u vezi sa poslovanjem 

firme Špar doo Beograd  pozivajući se i upotrebljavajući ga da je to zvaničan dokument firme Špar doo 

Beograd svesno, sa nemarom dovodeći  u zabludu javnost  i Ministarstvo Trgovine da se direktor firme 

Špar doo Beograd  lažno predstavlja i tvrdi da posluje sa preporukom Ministarstva Trgovine . 

Činjenica je da su dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i 

glavni i odgovorni urednik sa jasnom namerom zloupotrebili  i protivno zakonu upotrebili ne zvaničan 

dokument firme Špar doo Beograd, protivpravno ga preuzeli sa sajta koji je u izradi .svesni činjenice da 

takvim činjenjem  krše Zakone R. Srbije,etičke i profesionalne odgovornosti pritom potupno svesni 

posledica upotrebe takvog dokumenta  koje proizilaze iz objavljenog teksta kojima nisu pridavali nikakav 

značaj ni u ovom slučaju kao ni u predhodnom objavljenom tekstu od 11.12.2014  

Činjenica je da su dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i 

glavni i odgovorni urednik Veštim plasiranjem selektivnih informacija, koje su dobijali od državnih organa 

pozivajući se na lažne činjenice sa jasnom namerom  stvorili su  situaciju u kojoj tvrde da će “sud pratiti 

poslovanje “Špara” i da je firma pod nekakvim nadzorom, “ svesni pritom činjenice da ni jedan 

državni organ nije kontaktirao sa firmom Špar doo Beograd , u smislu provere  poslovanja firme.  

Činjenica je da firma Špar doo Beograd izražava sumnju u  pisanje dnevnog lista  Blic izdavačko 

društvo RINGER AXEL SPRINGER doo u priču da im se javio zabrinuti građanin, koji je od firme 

Firme Špar doo Beograd dobio poziv za saradnju i koji je proverio firmu i javio novinskoj agenciji Blic jer je 

video da tu “nisu čista posla”. Ako je nekome bilo šta sa sporno ili sumnjivo u poslovanju firme Špar doo 

Beograd, isto bi se obratilo  policiji ili eventualno tužilaštvu a ne dnevnim tabloidnim novinama Blic, koja 

nema ingerencije da se stavlja u ulozi policije i tužilaštva i preduzima istražne radnje. 

Dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i odgovorni 

urednik  su u pisanim i elektronskom izdanju objavili dana : 13.12.2014 na strani 11 naslov Cirkus 

konferencija „ USPESNIH „ privrednika, Direktorka Maja vređa i prostači.  

LINK http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/519017/CIRKUS-Direktorka-Maja-vredja-i-prostaci 

Činjenica je da je firma Špar doo Beograd povodom serije neistinitih objavljenih vesti na štetu direktora 

firme i firme Špar doo Beograd, sazvala konferenciju za novinare kako bi javnosti osporila navode 

dnevnog lista  Blic izdavačkog društva RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i 

odgovorni urednik  su u pisanim i elektronskom izdanju  u predhodno objavljenim tekstovima  zloupotrebili 

pravo medija da imaju različite uređivačke koncepte, ali je OBAVEZA novinara  i urednika da prave 

jasnu razliku između ČINJENICA koje prenose , komentara , pretpostavki i NAGAĐANJA 

 

 



 

4 

 

Činjenica je da dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo autor teksta i glavni 

i odgovorni urednik sa namerom nisu pravili jasnu razliku izmedju činjenica koje prenose , komentara 

pretpostavki i nagađanja, već su unapred kršeći PRETPOSTAVKU NEVINOSTI  gde se  svako  smatra 

nevinim sve dok se njegova krivica za krivično delo ne utvrdi pravnosnažnom odlukom suda, stavili u 

ulozi suda , optužili i osudili odgovorna lica Špar doo Beograd i preneli jasnu poruku javnosti da su 

ogovorna lica firma Špar doo Beograd prevaranti a firma Špar doo Beograd, lažna Austrijska firma koja 

prodaje lažnu franšizu austrijske firme SPAR  i planira milionsku prevaru u nadi da će naći zrtve koje će 

platiti 12 000 eura za franšizu.  

 

 

Činjenica je da je firma Špar doo Beograd ugovorom o franšizi projektovana i ugovornom obavezom 

iskazala iznos od 5 000 eura u vidu franšize i 3,000 eura u vidu depozitne izjave kao vid garancije za 

robu koja će biti data na prodaju u maloprodajnom objektu primaocu franšize. Ukoliko se saberu iznosi 

koji su projektovani i regulisani kroz ugovor o franšizi ukupan iznos za franšizu i depozitnu izjavu iznosi 

8,000 eura, a ne 12,000 eura kako je to objavljeno u dnevnom listu  Blic izdavačko društvo RINGER 

AXEL SPRINGER doo 

 

Činjenica je da je održana konferencija za novinare, istoj se odazvala novinska agencija Blic koja je 

izvor svih predhodnih neosnovanih tekstova, veoma interesanta i bitna činjenica da se ni jedna druga 

novinska agencija nije bavila pisanjem tekstova u vezi odgovornih lica firme Špar doo Beograd i 

poslovanja firme Špar doo Beograd.  

 

Kako je predstavnik izvornih tekstova bio prisutan logično je bilo za očekivati da se sa istim otvori debata 

oko neistinih navoda iz predhodno objavljenih tekstova. Svakako da bi izostanak novinara dnevnog lista  

Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo išao u prilog iznošenju dokaza kojima se 

osporavaju neosnovane tvrdnje napisane u predhodnim objavljenim tekstovima dnevnog lista  Blic 

izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, i kvalitetnijoj  prezentaciji projekta u realizaciji firme 

Šapr doo Beograd, suprotno tome novinarka dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL 

SPRINGER doo je svojim ne znanjem u upornošću u nastojanju da opravda neosnovane tvrdnje dnevno 

lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, preuzela je ulogu da vodi konferenciju za 

novinare postavljanjem  jednih te istih pitanja, čime nije davala mogućnost da i druge novinske agencije 

iskoriste svoje pravo i ravnopravno učestvuju na održanoj konferenciji. 

 

Činjenica je da je prisutna novinarka dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER 

doo sa održane konferencije za štampu Veštim plasiranjem selektivnih informacija koje idu isključivo u 

korist novinske agencije Blic koja je kreator svih izvornih tekstova sve u cilju i nastojanju da opravda 

predhodne neosnovane tekstove koje je objavio dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL 

SPRINGER doo,pritom svesna činjenice da su autor teksta i glavni i odgovorni urednik svesno i sa 

namerom zloupotrebili položaj, uticaj i autoritet dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL 

SPRINGER doo u odnosu na nezavidan položaj firme Špar doo Beograd koja nema mogućnosti , niti 

opremu da putem sredstava javnog informisanja ulazi u medijsku hajku osporavajući neosnovane navode 

i tvrdnje dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, na način da su ismevali 

firmu Špar doo Beograd i njene zastupnike, lažno i protivno zakonu ih optužili za prevaru predstavljajući 

ih javnosti  kao prosta i nekulturna lica koja je predhodno već označena  kao lica sa kriminalnom 

prošlošću i kriminalnim predispozicijama  neprikosnovenih prevaranata. 

 

Dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i odgovorni 

urednik  su u pisanim i elektronskom izdanju objavili dana :  15.12.2014 na naslovnoj strani naslov 

Pevačica preti „Blicu“ tužbom „Blic“ uzvraća 10 DOKAZA da je projekat Maje Nikolić PREVARA  i na 

strani 14 kompletan tekst. 

LINK http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/519378/Maja-Nikolic-planira-da-se-odmah-smesti-medju-

200-najbogatijih-na-svetu                                     



 

5 

Jasna je činjenica i namera  dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, 

autora teksta i glavnog i odgovornog urednik koji su na naslovnoj strani objavili tekst u kojem ne samo da 

nisu pravili jasnu razliku izmedju činjenica koje prenose , komentara, pretpostavki i nagađanja, već su 

izneli jedan vrlo konkretan  formalno pravni termin „DOKAZ“ 

Pojam dokaza ne definiše se po pravilu u zakonskim aktima, već se koristi kao poznat pojam.  

Stoga se sama definicja prepušta pravnoj teoriji u kojoj postoji više shvatanja. 

DOKAZ kao definicija se njačešće upotrebljava kao : 

Dokazi predstavljaju podatke činjenične prirode koji proizlaze iz krivično- parničnih procesnih radnji koje 

su preduzeli subjekti krivičnog ili parničnog postupka, a pre svega sud, koji jedini izvodi dokaze u 

krivičnom ili parničnom postupku, na osnovu kojih se utvrđuje činjenično stanje, a na temelju koga se 

izvode krivično parnični pravno relevantni zaključci u pogledu bitnih elemenata krivičnog dela i krivične 

odgovornosti, ili parnične odgovornosti te izbora, odnosno mere konkretne krivične odnosno parnične 

sankcije, kada su za to ispunjeni potrebni materijalni i procesni uslovi, ili se na temelju tih podataka 

izvlače određeni krivično parnično procesni zaključci, pri čemu se takvi zaključci suda u procesnom 

smislu uobličavaju u okviru odluke kojom se na zakonski regulisan način rešava predmet krivičnog ili 

parničnog postupka. 

 

Činjenica je da Maja Nikolić nema svoj projekat,niti je vlasnik projekta koji je u realizaciji firme Špar doo 

Beograd, niti je na bilo koju način učestvovala u izradi idejne koncepcije projekta koji je u realizaciji firme 

Špar doo Beograd, jedini  autor projekta je Danikov Vorgić Đurica.   

 

Činjenica je da je dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i 

odgovorni urednik na strani 14 pravni termin DOKAZ preimenovali u termin RAZLOG, svesni svog medijskog 

uticaja i autoriteta veštim izmenom termina DOKAZ u termin RAZLOG  izveštavaju javnost  o događajima od 

interesa za javnost, ne poštujući pravo javnosti da sazna istinu kršeći pritom osnovne standarde novinarske 

profesije . 

 

OBAVEZA novinara  i urednika da prave jasnu razliku između ČINJENICA koje prenose , komentara , 

pretpostavki i NAGAĐANJA 

 

Činjenica je da dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i 

odgovorni urednik u tački 4 preimenovanog dokaza u termin razlog ističu potpunu neistinu od interesa za javnost 

da  u bazi Zavoda na intelektualnu svojinu projekat  “ Open Shopping” nije moguće pronaći.  

 

Činjenica je da je projekat unet u evdienciju i deponovanih autorskih dela i predmeta srodnih prava  pod brojem 

2013/3925-A-2013/0181  od 12.08.2013 godine vrsta dela Računarski program, idejna koncepcija projekta 

softversko – hardverskog tehničkog rešenja. 

 

Činjenica je da dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i 

odgovorni urednik u tački 9 preimenovanog dokaza u termin razlog ističu potpunu neistinu od interesa za javnost 

da UGOVOR O FRANŠIZI NE SADRŽI INFORMACIJE O FRANŠIZI.  

 

Činjenica je da ugovor o franšizi sačinjen u skladu i prema važećim zakonima R. Srbije, da je autor ugovora o 

franšizi pravno lice odnosno advokat , da ugovor o franšizi ima ukupno 27 članova kojima su definisana sva 

prava i obaveze tog ugovora.  

 

Činjenica je da dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i 

odgovorni urednik u tački 10 preimenovanog dokaza u termin razlog ističu vest od interesa za javnost ZATO 

ŠTO ĆE POSAO VODITI MAJA NIKOLIĆ.  

 

 



 

6 

Formalno pravno tumačenje tačke 10  preimenovanog dokaza u termin razlog krše se sve konvencije 

medjunarodnog prava i to pravo na život ,pravo na slobodu i bezbednost ličnosti, pravo na slobodu 

izražavanja,pravo na slobodu misli, savesti i veroispovesti, pravo na slobodu udruživanja, pravo na mirno 
uživanje imovine, kao i pravo na pretostavku nevinosti , tekstovima  preimenovanog termina DOKAZ u 

termin RAZLOG  implicira  se govor mržnje koji se manifestuje stvaranje prezira prema određenom licu 

ili grupi, podsticanje diskriminacije i neprijateljstva, osudu okoline prema određenom licu ili grupi, 

izazivanje osećanja nesigurnosti i straha kod određenog lica/ili pripadnika određene grupe, nanošenje 

fizičkih i psihičkih bolova određenom licu odnosno pripadniku određene grupe, upućivanje pretnji 

određenom licu odnosno grupi, podsticanje i izazivanje nasilje prema određenom licu ili grupi , stvaranje 

osećaja kod velikog dela građana da je takvo ponašanje prema određenom licu/grupi društveno poželjno i 

opravdano , izazivanje osećaja kod širokog kruga građana da će takvo ponašanje biti tolerisano, i neće 

biti predmet odgovornosti. 

Činjenica je da je ovakvim činjenjem  istaknutim vestima od interesa za javnost od strane dnevnog lista  

Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autora teksta i glavnog i odgovornog urednika 

prema direktoru firme Špar doo Beograd G-dje Maje Nikolić  stvorena atmosvera linča i progona gde se 

javnosti šalje jasna poruka i poziv da preuzmu zakon u svoje ruke. 

 
Dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo autor teksta i glavni i odgovorni 

urednik su dana 18.12.2014 na strani 9 naslov AFERA ŠPAR Ministar Ljajić demantuje pevačicu: Prljava 

igra Maje Nikolić …. iz Ministarstva trgovine poručuju da je cela priča oko kompanije „Špar“ pokušaj 

prevare i posao za nadležne državne organe “ 

 

Činjenica je da dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i 

glavni i odgovorni urednik u vestima od interesa za javnost prenose potpune neistine „ komentarišući 

višednevne tvrdnje pevačice Maje Nikolić da je kompanija „ Špar“ u kojoj je ona direktor dobila 

preporuku od Ministarstva Trgovine odakle poručuju ... kao i da je cela priča oko kompanije Špar 

pokušaj prevare i posao za nadležne državne organe ..... 

 

LINK http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/520237/AFERA-SPAR-Ministar-Ljajic-demantuje-pevacicu-

Prljava-igra-Maje-Nikolic                                       

 

Činjenica je da je Ministarstvo Trgovine obavešteno u više navrata i to  

Pismom o Namerama u kojem je zahtevano osnivanje javnog privatnog partnerstva sa resornim Ministarstvom 

18.06.2014 u momentu kada su se stvarali preduslovi za realizaciju projekta „ Open Shopping „ 

10.11.2014 u momentu kada su stvoreni svi preduslovi za realizaciju projekta Open Shopping cirkularnim 

pismom u kojim se informiše u vezi sa dobijanjem PREPORUKE MINISTARSTVA, a kojem će se zvanično 

obratiti u momentu kada se steknu pravni uslovi za to, odnosno dobijanjem rešenja APR-a  kojim će se 

privredni subjekt legitimisati kao podnosioc ZAHTEVA za preporuku Ministarstva Trgovine. 

U resornom Ministarstvu Trgovine, ne samo da su bili upoznati za zahtevom za dobijanje preporuke od 

strane tada  buduće firme  Špar doo Beograd, nego  se  u resornom Ministarstvu nalazi kompletna 

dokumentacija i to Idejna Koncepcija projekta Open Shopping, Ugovor o Franšizi i Ugovor o distribuciji.  

    

Rešenje APR-a o izvršenim izmenama objavljeno je 05.12.2014 godine poslednjeg radnog dana u nedelji 

PETAK. Prvi sastanak osnivača , direktora i pravnog lica na kojem su donešene odluke između ostalog i 

odluka kojom će se zahtevati preporuka resornog Ministarstva donešena je 10.12.2014 istog dana kada je 

dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, odnosno novinarka uputila pitanja u 

vezi sa poslovanjem firme Špar doo Beograd . 

 

Zbog obilje poslovnih obaveza firme Špar doo Beograd i međusobnih ugovornih obaveza kojima su 

regulisana prava lica koja mogu davati saopštenja za javnost, udovoljilo se zahtevu dnevnom listu  Blic 

izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, odnosno na email adresu novinarke Blica  poslato je 

zvanično saopštenje za javnost firme Špar doo Beograd oko 01:30h u noći 11.12.2014 u trenutku kada je 

novinarka dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo već zaključila svoj list i 

nije sačekala zvanične informacije od strane firme Špar doo Beograd ,bez ikakvog povoda i hitnosti objavila 

niz neosnovanih optužbi protiv firme Špar doo Beograd 



 

7 

 

Činjenica je da dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo ,autor teksta i glavni i 

odgovorni urednik svojim naslovnim tekstovima u vezi sa firmom Špar doo Beograd i licima koja se navode u 

pomenutim tekstovima, lažnim prikazivanjem činjenica da se firma Špar doo Beograd legitimiše i poziva 

na preporuku Ministarstva Trgovine, neistinititim vestima od interesa za javnost u navedenom tekstu tvrdi da 

je firma Špar doo Beograd  “u mejlovima potencijalnim poslovnim partnerima” tvrdila da posluje uz preporuku 

Ministarstva Trgovine.   

 

Nijedan mejl, poslat poslovnim partnerima nije sadržao ovu tvrdnju, dnevni list  Blic izdavačko društvo 

RINGER AXEL SPRINGER doo  dovodeći Ministarstvo Trgovine u zabludu svakodnevnim javnim pritiscima  

 

Resorno Ministarstvo podleže pritiscima dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER 

doo koja im predočava lažne činjenice  iznuđujući ishitrene izjave na štetu resornog Ministarstva.  

 

Činjenica je da se firma Špar doo Beograd 18.12.2014 zvaničnim putem obratila Ministarstvu Trgovine 

konkretno Ministru Rasimu Ljajiću u vezi sa izjavom koju je zvanično prenelo dnevni list  Blic izdavačko 

društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, zahtevajući izjašnjenje i jasan stav u vezi pomenutih tvrdnji, 

istovremeno ističući  ZAHTEV za dobijanje PREPORUKE Ministarstva Trgovine.  

 

Činjenica je da se Ministarstvo Trgovine zaključno sa 31.12.2014 nije izjasnilo po podnetim Zahtevima. 

Činjenica je da je takav način i postupak dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER 

doo i državnih organa  nedopustiv, iz razloga što takvim činjenjem upravo državni organi pod pritiskom od strane 

dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo i to sve na  osnovu lažnih prikazanih 

činjenica u koje narod ima neograničeno poverenja  svojim zvaničnim izjavama koje je preneo dnevni list  Blic 

izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, pre bilo kakvih provera ili utvrđenog činjeničnog stanja, 

zvanično pozivaju građanje i privredne subjekte da se distanciraju od firme Špar doo Beograd tako i pomenutih 

odgovornih lica čime su : 
direktno  ugrožena sva prava i firme Špar doo Beograd i odgovornih lica firme Špar doo Beograd te se u 

skladu sa tim nameću objektivna pitanja :  

- Da li je ovo slobodno tržište za učešće svih  privrednih subjekata u investiranju svog kapitala kroz 

razne projekte i poslovne aranžmane kojima se  činjenjem drugih državnih organa konkretno 

Ministarstva Unutrašnjih Poslova i Tužilaštva uskraćuje pravo na rad koje  je  regulisano zakonom 

o poslovanju društva sa ograničenom odgovornošću , zabranjuje pravo na rad zaposlenih koje je  

regulisano USTAVOM  Republike Srbije. 

 

 

- Da li ćutanje Ministarstva Privrede, Ministarstva Trgovine  i ponašanjem Ministarstva Unutrašnjih 

Poslova i Javnog Tužilaštva pod pritiscima dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL 

SPRINGER doo, javnosti  zajedno šalju jasne poruke da se distanciraju od poslovanja firme Špar 

doo Beograd i njenih čelnika ,čime direktno  kao institucije od autoriteta stvaraju atmosveru da je 

firma Špar doo Beograd državni neprijatelj iz kojeg se jasno nedvosmisleno  i neosporno može 

zaključiti :“  upozoravamo Vas  prestanite da radite ili ćemo Vas sve pohapsiti „ ! ?  

 

- Da li ćutanje udruženja novinara Srbije koja su propisala etički kodeks svojom ćutnjom 

odobravaju ponašanje dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, 

njenih novinara i glavnog i odgovornog urednika.  

 

 

- Da li su odgovorna lica firme Špar doo Beograd  žrtve režima koje štite krupni kapital , da li su 

odgovorna lica  žrtve jedne novinske agencije koja krši sve zakone, počev  od zakona u krivičnom 

postupku, preko zakona o zaštiti podataka ličnosti, zakona o javnom informisanju , etičkog 

kodeksa ,  svakodnevnim intezivnim jasnim ni nedvosmilenim  javnim pozivom na linč, govorom 

mržnje ne samo javnog mnjenja nego i državnih institucija protiv porodice Danikov Vorgić , Nikolić 

i firme Špar doo Beograd ?    

 



 

8 

- Da li firma Špar doo Beograd  ili bilo koji privredni subjekt registrovan u R.Srbiji može biti predmet 

nadzora od neko drugo državnog organa bez ikakvih pravnih odluka?  

 

Dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i odgovorni 

urednik  su u pisanim i elektronskom izdanju objavili dana :19.12.2014 na strani 12,  

Naslov „ Vlasnici „ ŠPARA“ – DECENIJSKI PREVARANTI „  

Maijn gazda hteo da zaposli 13 000 grobara.  

 

Crvenim slovima istaknuto : Vlasnici kompanije „ Špar „ Duško Danikov Vorgić i njegov sin Đurica 

već su pokušali da prevare narod 2011 .  

 

LINK http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/520547/NOVI-DETALJI-Majin-gazda-hteo-da-zaposli-13000-

grobara                                                                     

 

U daljem tekstu ističe se da su kao vlasnici „ Info Spomenik „ iz Zrenjanina obećali da će zaposliti 13 000 

ljudi na grobljima.  

 

Činjenica je da vlasnik kompanije Špar doo Beograd Danikov Vorgić Duško nikad nije bio osnivač, direktor niti 

zaposlen u firmi  Info Spomenik doo iz Zrenjanina niti je bio autor projekta „ Info Groblja Srbije“ niti je na bilo koju 

način bio uključen u realizaciji projekta koji je realizovala firma Info Spomenik.  

 

Činjenica je  da je se firma Info Spomenik Zrenjanin ,registrovana 18.10. 2010 godine 

Činjenica je da je osnivač firme bila Danikov Vorgić Daliborka , a direktor firme Vladimir Slankamenac  

Činjenica je da je firma Info Spomenik bila član Privedne Komore Srbije 

Činjenica je da je projekat Info Groblja Srbije zaštićen u zavodu za intelektualnu svojinu A-222/2010  

Činjenica je da idejnom koncepcijom  Info Groblja Srbije, kako to ističe novinska agencija Blic  pored 

pranja spomenika, održavanja zelenila čišćenja snega, postavljanja video nazdora IP kamera kako bi ljudi 

preko interneta mogli da prate sahrane uživo, izmedju ostalog projektom nije bio samo predviđen prenos 

sahrana uživo, već i video nadzor koji je imao namenu da zaštiti groblja od vandalizma kojima se pre 

svega štiti izbijanje medju nacionalni i verskih incidenata , krađe plemenitih metala što je u tom periodu 

bilo svakodnevnica .  

U realnom vremenu unosom podatka preminulog lica u bazi podataka ,pronalazi se lokacija preminulog 

lica pre svega „Groblje“ ,putem  IP - PTZ  kamerama pozicionira se spomenik sa mogućnošću 

manipulacijom kamerom zumira, rotira itd. 

Projektom Info Groblja Srbije bio je projektovano mapiranje i obeležavanje svakog Groblja u R.Srbiji 

postavljanjem legende za parcele preminulih lica,  podela besplatnih sveća i cveća koje bi se uzgajalo za 

potrebe grobalja po uzoru na Austrijske plantaže cveća, gde sam možeš uzbrati neograničene količine 

cveća ,ali pod uslovom da ne ugaziš ili oštetiš ostala cveća. 

 

U skladu sa tim prema projektu državljanin Srbije iz Dijaspore je mogao potpuno besplatno da kontaktom 

sa call centrom firme Info Groblja  pošalje cveće i upali sveću na odredjeno grobno mesto,a sam čin toga 

isprati putem IP kamera.    

  

Takodje projektovano je i osiguranje spomenika.  

 

Ono što je ključna činjenica zbog koje je i nastao projekat Info Groblja Srbije je izrada baze preminulih 

lica od 1900-godine sa dnevnim ažuriranjem, projekotvana je izrada baze podataka statistike uzroka 

preminulih lica koja bi bila od neprocenljive vrednosti ne samo zavodu za statistiku nego čitavoj naciji  koji 

bi imao realne podatke uzroka smrti po regijama, da li su to karcinomi i koje vrste , saobraćajne nezgode, 

greške lekara, samoubistva ...... sve u cilju da resorna Ministarstva blagovremeno mogu reagovati na 

osnovu evidentih činjenica.  

 



 

9 

Ono što je firmi Info Spomenik  takodje od neprocenjive vrednosti jeste mapiranje spomenika od 

istorijskog i kulturnog značaja koji su mogli da se vide direktnim prenosom preko IP kamera, samim tim 

zaštiti i njihovo skrnavljenje, kradje bista i sl.   

 

Ako izuzmemo groblja kojima je posvećen poseban značaj iz razloga što se nalaze u katastrofalnom 

stanju a građani  uredno plaćaju ne tako male godišnje usluge naplate grobnog mesta JKP-a. 

 

Kako to novinska agencija Blic, autor teksta i glavni i odgovorni urednik radnike omalovažavaju imenima 

grobari , ta ista lica trebala su nakon obavljenih poslova na groblju što inače ne spada u delatnost JKP-a, 

koji se ne bave uredjenjem pojedinačnog grobnog mesta što podrazumeva pranje i održavanje 

nadrgobnih ploča ,imali su zadatak da održavaju zelenilo ispred kuća , čiste sneg i to sve po ceni od 350 

dinara na mesečnom nivou što je u tom periodu bila prihvatljiva ekonomska cena uzimajuči u obzir da je u 

cenu uključeno i osiguranje spomenika kao i osiguranje lica u slučaju povrede od pada usled poledica u 

zimskom periodu. 

2010, 2011,2012,2013 godine svedoci smo organizovanja ispred Skupštine Grada Beograda  

hiljade lica za čišćenje snega za dnevnicu u iznosu od 1000 dinara  što je bio opšti hvalispev tadašnih 

struktura vlasti kako bi se izborili sa elementarnom nepogodom.  

 

Takodje Komunalne službe, odnoso komunalna policija rigorozno su kažnjavali stara i nemoćna lica koja 

nisu u stanju da održavaju zelenilo i da čiste sneg na javnim površinama ispred svojih domova, a upravo 

firma Info Spomenik je bila jedina alternativa ne samo starim i bespomoćnim licima nego i privrednim 

subjektima . 

 

Činjenica je da se firma Info Spomenik obratila resornom Ministasrtvu Životne Sredine i Prostornog 

planiranja za izdavanje regionalne dozvole na period od 25 godina.  

 

Činjenica je da je resorno Ministarstvo del.br.353-01-2557/2010 od 19.01.2011  u svom obaveštenju 

obavestilo da kao Ministarstvo nadležno za komunalne delatnosti u potpunosti podržava svaku akciju i 

inicijativu sa poboljšanje usluga u ovoj oblasti i razvoju ovog sektora. Međutim , imajuči u vidu ovlašćenja 

državnih organa u vezi sa zahtevom Info Spomenika obaveštavaju da Ministarstvo ne može dati mišljenje 

i ocenu zaštićenog projekta ..... na zahtev za izdavanje regionalne dozvole , saglasnosti i rešenja za 

postavljanje , održavanje i korišćenje IP kamera na svim grobljima u Republici Srbiji na 25 godina takođe 

ne mogu da odgovore s obzirom da ne postoji apsolutno nikakav pravni osnov za izdavanje ovakve vrste 

dozvola .... Imajući u vidu navedeno , Ministarstvo smatra da za realizaciju projekta Info Spomenik može 

ostvariti u neposrednoj saradnji sa zainteresovanim jedinicama lokalni samouprava potpisao 

dr Miladin Avramov državni Sekretar po rešenju o ovlašćenju broj 021-02.2/08-01 od 10.07.2008 godine.  

 

Činjenica je da se firma Info Spomenik po dobijanju obaveštenja resornog Ministarstva  obratila lokalnoj 

samoupravi Grada Zrenjanina. 

 U zvaničnom razgovoru sa tadašnjim predsednikm skupštine grada Zrenjanina Aleksandrom Martinom 

došli su do saznanja da je Opština osnivač JKP i da im nepada na pamet da podrže osnivanje kako su 

istakli paralelnog komunalnog društva pored očigledne činjenice da firma Info Spomenik nije konkurent 

JKP, već kvalitetan , konstruktivan budući strateški partner, ističući pritom  i  razlog da su komunalna 

društva u vrlo teškom finansijskom položaju, da sa nestrpljenjem očekuju usvajanje zakona o masovnoj 

privatizaciji komunalnih društva po uzoru na Bratner u Bečeju , Alpina-Porr itd. što je po njihovom 

mišljenju jedina prihvatljiva alternativa. 

 

Činjenica je da se firma Info Spomenik obratila predsedniku Vlade Vojvodine G-dinu Bojanu Pajtiću, te 

da je predstavnike firme Info Spomenik primio zamenik – savetnik  G-din Dejan Avdalović koji nema 

ingerencije da podrži projekat, ne zna u čijoj nadležnosti je ta vrsta delatnosti, a predstavnike firme Info 

Spomenik ne zna na koga da uputi. Stim u vezi se objektivno postavilo pitanje koja je svrha i domašaj 

njegovog zaposlenja na tako visokom položaju u Vladi AP Vojvodine.  

 



 

10 

Činjenica je da je firma Info Spomenik pregovarala sa namačkom firmom koja se bavila izradom solarnih 

panela, koja je htela za potrebe firme Info Spomenik da preseli svoju proizvodju u Srbiju zaposli domaće 

dobavljače i radnu snagu čija je investicija bila projektovana na oko 2,500 000 eura . 

 

Činjenica je da je R.Srbija ostala bez direktih projektovanih investicija u iznosu od 80 000 000 eura  

 

Činjenica je da nije postojao interes države da podrži projekat u kojem bi se u prvom mahu zaposlilo  

13 000 ne zaposlenih lica , kasnije do projektovanih 20 000 ne zaposlenih lica . 

 

Činjenica je da se komunalna društva nisu privatizovala , nisu modernizovala i da su sada preduzeća u 

restrukturiranju. 

 

Činjenica je da JKP čistoća i zelenilo Zrenjanin, zloupotrebilo idejnu koncepciju projekta Info Groblja 

Srbije, na način da je suprotno zakonu, suprotno nadležnostima i svim pravnim osnovama zaključili 

ugovor sa Globos osiguranjem koje nije registrovano za osiguranje spomenika i u periodu od 2012 

godine do 30.10.2014 godine, suprotno zakonu prodavalo polise osiguranja građanima Novog Sada i 

Zrenjanina. 

 

Činjenica je da je autor projekta podneo krivičnu prijavu Višem Javnom Tužilaštvu u Zrenjaninu protiv 

JKP čistoća i zelenilo Zrenjanin i Ovlaštenih lica Globos Osiguranje  . 

 

Činjenica je da je poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti poslalo dopis 

koji se prenosi u celosti :  

 

Поводом Ваше електронске представке упућене Поверенику за информације од јавног 
значаја и заштиту података о личности (у даљем тексту: Повереник), у прилогу које сте 
доставили захтев за покретање кривичног поступка против одговорних лица Globos 
Osiguranja и ЈКП „Чистоћа и зеленило“ из Зрењанина, наводећи као разлог кршење више 
прописа, овим дописом Вас обавештавамо о спроведеном поступку надзора над 
спровођењем Закона о заштити података о личности („Сл. гласник РС“, бр.97/08, 104/09-
др.закон, 68/12 - одлука УС и 107/12 у даљем тексту: ЗЗПЛ) од стране ЈКП „Чистоћа и 
зеленило“ из Зрењанина, Београдска 17, као руковаоца података. 
  
У оквиру спроведеног поступка надзора Повереник је,  у складу са овлашћењима 
утврђеним одредбом члана 56. ст.1. ЗЗПЛ, Руковаоцу података донео Упозорење бр. 164-
00-383/2014-07 од 29.10.2014. године, којим је Руковалац података 
упозорен на неправилности у обради података о личности у смислу одредбе члана 8. став 
1. тач. 1. и 2. ЗЗПЛ, јер је без правног основа, односно законског овлашћења или 
пуноважног пристанка корисника гробних места, обрађивао њихове податке о личности у 
сврху различиту од утврђене, тако што је овим лицима, почев од 2012. године уз годишњи 
рачун за плаћање накнаде за коришћење гробног места, достављао обавештења о 
могућности осигурања споменика и других каменорезачко-грађевинских радова изведених 
на гробним местима, са попуњеним налозима за уплату, у корист Акционарског друштва 
за осигурање „Глобос осигурање“ из Београда, Кнез Михаилова 11-15/III. 
  
Такође, Вас обавештавамо да је Руковалац података дописом бр. 01-527/4 од 10.11.2014. 
године, обавестио Службу Повереника да је поступио по предметном Упозорењу 
Повереника, те да је Уговор о пословно техничкој сарадњи са АД „Глобос осигурање“ 
из Београда раскинут дана 30.09.2014. године, као и то да Руковалац података више не 
доставља корисницима гробних места предметна обавештења о могућности осигурања. 
  
Захваљујемо Вам на интересовању за правилну примену Закона о заштити података о 
личности. 
 



 

11 

Činjenica je da je to vesti od interesa za javnost iz razloga što su neosnovano uplaćivali osiguranje 
spomenika licima koja nisu registrovana za tu vrstu delatnosti,zloupotrebljavajući ne samo podatke 
preminulih lica, nego i budžetska sredstva građana koja su korištena u promciji privrednog subjekta 
Globos Osiguranja, pritom su  JKP čistoća i Zelenilo Zrenjanin i Globos osiguranje portivzakonito u 
proteklih 2 godine sebi i drugim licima pribavljali protiv pravni imovinsku korist. 
 
Činjenica je da ne postoji registrovan ogranak Globos osiguranja Zrenjanin u APR.u , činjenica je da se 
prema dostupnim informacijama putem web pretraživača google, sem adrese na kojoj se navodno nalazi 
Globos osiguranje i broja telefona, ne zna ko je ovlašteno lice za zastupanje Globos Osiguranja u 
Zrenjaninu. 
 
Činjenica je da se raskidom ugovora između JKP čistoća i zelenilo Zrenjanin  i Globos Osiguranja ne 
može  izbeći krivična i materijalna odgovornost prema lojaljnim građanima koji su uredno plaćali 
osiguranje spomenika  verujući autoritetu i monopolisti  JKP-a čistoća i zelenilo Zrenjanin, da čini 
ispravnu stvar. 
   
Činjenica je da dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i 
glavni i odgovorni urednik raspolažu detaljim koji su gore iznešeni,a u skladu sa tim prema važećem 
zakonu o informisanju i kao odgovorna lica prema važećem zakonu ZKP-a morali su objaviti vest od 
interesa za javnost, što nije učinjeno od strane novinske agencije Blic.  
 
 

Formalno pravno tumačenje naslova dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL 

SPRINGER doo, autora teksta i glavnog i odgovornog urednika  definicija DECENIJSKI  PRAVARANTI 

termin kojim se krše sve konvencije medjunarodnog prava i to pravo na život ,pravo na slobodu i 

bezbednost ličnosti, pravo na slobodu izražavanja,pravo na slobodu misli, savesti i veroispovesti, pravo 

na slobodu udruživanja, pravo na mirno uživanje imovine, kao i pravo na pretostavku nevinosti , termin 

DECENIJSKI  implicira govor mržnje koji se manifestuje u stvaranju  prezira prema određenom licu ili 

grupi, podsticanje diskriminacije i neprijateljstva,  osudu okoline prema određenom licu ili grupi, izazivanje 

osećanja nesigurnosti i straha kod određenog lica/ili pripadnika određene grupe, nanošenje fizičkih i 

psihičkih bolova određenom licu odnosno pripadniku određene grupe, upućivanje pretnji određenom licu 

odnosno grupi, podsticanje i izazivanje nasilje prema određenom licu ili grupi , stvaranje osećaja kod 

velikog dela građana da je takvo ponašanje prema određenom licu/grupi društveno poželjno i opravdano , 

izazivanje osećaja kod širokog kruga građana da će takvo ponašanje biti tolerisano, i neće biti predmet 

odgovornosti. 

Činjenica je da je ovakvim činjenjem  istaknutim vestima od interesa za javnost od strane dnevnog lista  Blic 

izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo autora teksta i glavnog i odgovornog urednika prema 

vlasniku kompanije Špar doo Beograd za kojeg ne postoji ni jedan dokaz koji bi ga doveo u vezi sa firmom  

Info Spomenik pored teksta objavljuje sliku Danikov Vorgić Duška za kojeg ne postoji zvanična sudska 

pravosnažna i izvršna odluka da je ikada izvršio krivično delo prevare , govorom mržnje i jasnim ciljem da se 

označi i prikaže javnosti odnosno uperi prstom  na  prevaranta  koji je već izvršio niz krivičnih dela  i već pokušao 

2011 godine da prevari narod ,stvorena atmosvera linča i progona gde se javnosti šalje jasna poruka govora 

mržnje i poziv da preuzmu zakon u svoje ruke. 

 

Činjenica je da niko u projektu Info Spomenika nije prevaren niti za to postoje dokazi koji bi ukazivali na 

postojanje takvog dela, na protiv Danikov Vorgić  Đurica autor projekta označen kao decenijski prevarant  

investirao je oko 30 000 eura sopstvenih sredstava za tekuće troškove, plate,PIO, izradu sajta,izradu baze 

podataka, tekuće putne troškove, troškove odlaska u inostranstvu za pregovore sa investitorima, troškove zakupa 

poslovnog prostora , troškove režija itd.      

 

Činjenica je da je ovako obljavljena vest  od inters za javnost od strane dnevnog lista  Blic izdavačko društvo 

RINGER AXEL SPRINGER doo, autora teksta i glavnog i odgovornog urednika po mišljenju eminentih stučnjaka 

koji se bave kriminologijom učinjeno sa jasnom namerom da se lik Danikov Vorgić Duška prikaže u vestima kao 

označenog prevaranta kojeg treba prepoznati na ulici.  

 

 

 



 

12 

Prema mišljenju stručnjaka objektivno  može doći do poremećaja svesti pojedinaca kojima je lik Danikov Vorgić 

Duška ostao u sećanju kao lice koje je izvršilo neko krivično delo, koje pojedinac može slučajno povezati sa 

nekom vešću koju je pročitao istog dana ili dan kasnije  da je neko na pirmer silovao i ubio maloletno dete i u 

trenutku susreta sa likom Danikov Vorgić Duška može mu proraditi svest za osvetom i mučki prebiti, linčovati ili 

ubiti Danikov Vorgić Duška.  

 

Činjenica je da je glavnom i odgovornom uredniku dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL 

SPRINGER doo jako dobro poznata ova činjenica iz profesionalnog iskustva koja govori u prilog da je  autor 

teksta i glavni i odgovorni urednik jasno i sa namerom objavio sliku Danikov Vorgić Duška.   .      

 

Moramo se osvrnuti na tešku optužbu reči  DECENIJSKI PREVARANTI , uzimajući u obzir da je Info Spomenik 

registrovan 2010 godine, što govori u prilog činjenici da je od osnivanja Info Spomenika do sada proteklo 4 

godine nedostaje šest godina za koje se neko optužuje da deceniju izvršava krivična dela prevare.  

 

Poruka koja je poslata kao vest od interesa za javnost upućena direktno Danikov Vorgić Dušku i Danikov Vorgić 

Đurici prepoznata da datira iz perioda 2004 godine, kada je Danikov Vorgić Djurica bio predsednik Nevladine 

Humanitarne Organizacije Yu Help iz Zrenjanina, a podpredsednik je bio Danikov Vorgić Duško.  

 

Činjenica je da se protiv Nevldine Humanitarne Organizacije Yu Help niti njenog predsednika Danikov Vorgić 

Đurice niti protiv podpredsednika Danikov Vorgić Duška nikada nije vodio krivični postupak zbog prevare ili bilo 

kakve eventualne zloupotrebe.  

 

Činjenica je da se u period 2004 godine vodila medijska hajka protiv Nevladine Humanitarne Organizacije Yu 

Help iz Zrenjanina od strane NVO FEDRA i radio Fedre konkretno Dragana Stajića iz Zrenjanina , od strane  

Đordja Jovanovića dopisnika Bete koji je radio na lokalnoj radio stanici Kojot,novinara Darka Špera koji je takodje 

radio kao dopisnik Bete  i Željka Balabana koji je bio dopisnik raznih nižerazrednih novina koji su na sve načine 

pokušavali i nastojali u nameri da iznude po 50 000 dinara mesečno čime bi omogućili nesmetano funkcionisanje 

dveju radija stanica koje su samo za zakupnine dugovali po nekoliko stotina hiljada dinara konkretno radio Fedra 

je dugovala zamljoradničkoj zadruzi u čijim prostoijama se nalazila prema pravosnažnim i izvršnim odlukama  a  

radnik te radio stanice je bio Željko Balaban tada samozvani novinar, na isti način na koji to sada radi  novinska 

agencija Blic svojim neosnovanim tvrdnjama protiv firme Špar doo Beograd 

 

Činjenica je da NVHO Yu Help nije podlega pritiscima i iznudama od strane pomenutih lica, i da njihov medijski 

pritisak nije znatno uticao na ostvarene rezultate NVHO Yu Help-a.  

 

Činjenica je da se NVHO Yu Help Zrenjanin našla medju prvih  17 najvećih donator u akciji Udahnimo Život Srbiji. 

 

Činjenica je da je NVHO Yu Help donirala tada naj savremeniju opremu porodilištima u 

Kliničkom centru Srbije, Kliničkom centru Novi Sad, Porodilištu u Zrenjaninu, porodilištu u Kragujevcu. 

 

Činjenica je da je NVHO Yu Help donirala 3 ultrazvuka i 2 ginekološke stolice, preko 50 pomagala, 

šetalica,invalidskih kolica, pelena za odrasle domu zdravlja u Jagodini. 

 

Činjenica je da je NVHO Yu Help usled nemilh događaja marta 2004 godine na Kosovu i Metohiji obezbedila 

nekoliko tona hrane, sanitarija odeće i obuće i bez garancije KFOR-a dopremila donaciju Crvenom Krstu Zvečan 

u Kosovskoj Mitrovici u trenutku kada se ni Crveni Krst Srbije nije organizovao niti počeo sa prikupljanjem 

humanitarne pomoći.  

 

Činjenica je da su tada novinari I fotoreporteri zahtevali od čelnika NVHO Yu Help po 5 000 eura na ime 

naknade da zabeleže stradanja i uslove u kojima se nalaze sunarodnici sa Kosova, izmedju ostalog i 

transparentnu podelu humanitarne pomoći  

 

Činjenica je da NVHO Yu Help od strane državnih organa i pristupnih fondova nikada nije dobila ni 1 dinar  

 



 

13 

Činjenica je da su predsednik i podredsednik NVHO Yu Help  svojim ostvarenim rezultatima  15.04.2005 postali 

članovi saveta organizacije Udahnimo Život Srbiji sa blagoslovom sada pok. Partijarha Pavla, koja je poslovala 4 

godine u samostalnoj režilji suprotno zakonu a čiji je osnivač i samopredloženi i imenovani predsednik bio Irinej 

Bački. 

 

Činjenica je da je Danikov Vorgić Đurica  kao član saveta razotkrio milionsku prevaru Irineja Bačkog pod okriljem 

Pravoslavne Crkve u humanitarnoj akciji Udahnimo Život Srbije čiji je predsednik bio lično Irijen Bački, koji  je u 

trenutku kada su mu predočeni dokazi o izvršenim krivičnim delima,  jednistavno rekao da je sam doneo odluku 

da raspusti savet i to je uradio pre mesec dana. 

 

Činjenica je da su DOKAZI u vezi sa počinjenim krivičnim delom u humanitarnoj akciji Udahnimo Život Srbiji 

predate policiji u Novom Sadu koji do sada nisu ni jednim dopisom obavestili podnosioca krivične prijave Danikov 

Vorgić Đuricu o sprovedenim radnjama protiv Irineja Bačkog.  

 

Činjenica je da ti DOKAZI još uvek postoje !  

 

Činjenica je da je NVHO Yu Help 25.08.2006 godine zaključila ugovor sa Osiguravajućim Društvom DDOR Novi 

Sad vredan 25 000 000 dinara i projektovanih 12,5% od 50 000 000 eura koje je trebao DDOR Novi Sad da ostvari. 

 

Činjenica je da je NVHO Yu Help za potrebe posla investirala preko 70 000 eura, u kojem je trebalo biti zaposleno 

160 lekara i preko 300 ostalog medicinog osoblja. 

 

Činjenica je da je idejnom koncepcijom  projektom ZDRAVLJE FAKTOR ŽIVOTA  koje je takođe zaštićeno 

autorsko delo autora projekta Danikov Vorgić Đurice bilo projektovano  

neograničena besplatna ultrazvučna dijagnostika gornji abdomena i ginekološka ultrazvučna dijagnostika  

neograničena provera šećera u krvi i krvnog pritiska  

neograničena EKG dijagnostika  

i to sve u periodu kada se ultrazvučna dijagnostika zakazivala na 6 meseci, a buduće porodilje koje su trebale da 

imaju minimum 5 ultrazvučnih pregleda imala su 1 i to u privatnoj praksi po ceni od 3500 dinara.  

 

Činjenica je da je projektom Zdravlje Faktor Života u saradnji sa osiguravajućim društvom DDOR  za  40 eura na 

godišnjem  nivou osiguravač pokrivao  osiguranje za slučaj smrti i doživljenja, osiguranje i dopunsko zdravstveno 

osiguranje za slučaj hiruških intervenicija – operacija sa opcijom štednje čime direktno stiču prava na neograničeni 

broj ultrazvučne dijagnostike koji je u to vreme u privatnoj praski samo jedan pregled koštao 3500 dinara po 

tadašnjem kursu 60 eura. 

 

Činjenica je da je DDOR 27.09.2006  jednostrano raskinuo ugovor sa NVHO Yu Help u obrazloženju da je DDOR 

u procesu privatizacije , koja je u trenutku potpisivanja ugovora na NVHO Yu Help već dve godine bila u procesu 

privatizacije .     

 

Činjenica je da je DDOR Novi Sad 23.februara 2007 godine samo 4 meseca nakon raskida ugovora sa NVHO 

Yu Help zaključila istovetni ugovor sa VMA, prema zaštićenoj idejnoj koncepciji projekta Zdravlja Faktor Života 

 

Činjenica je da je NVHO Yu Help tužila DDOR Novi Sad za pretrpljenu štetu i zloupotrebu projekta,a da je 

privredni sud u Novom Sadu u predmetu P.29/2010 doneo presudu u korist DDOR-a ,zasnovanu na nalazu 

veštaka ekonomske struke koji je veštačio van naloga suda a to pravo nije imao  i iskazu Milimira Lisova tada 

direktora za razvoj novih proizvoda na tržištu DDOR Novi Sad koji je tvrdio da čelnike je NVHO Yu Help video dva 

puta i da ni jedan ugovor nije video, ni potpisivao, a postoje neosporni mejlovi u kojima Milimir Lisov potencira 

viđanje i potpisivanje ugovora i parafira svaki pojedinačni ugovor koji je sačinjavala pravna služba DDOR-a. 

Presuda P.29/2010 nesme biti predmet komentarisanja jer je to zakonom zabranjeno, diskreciono je pravo i 

samostalnost sudova i postupajućih sudija da donose odluke u ime naroda, pritom uvereni  da bi presuda bila vrlo 

interesantna nadležnim institucijama.  

 



 

14 

Činjenica je da je NVHO Yu Help u kompletan projekta i sudski postupak investirala preko 100 000 eura ,pritom 

izgubila 25 000 000 dinara donacije, 5 000 000 eura izgubljene dobiti od DDOR-a ,i  4 000 000 eura  direktne dobiti 

od članarina  

 

Činjenica je da u svakom od navedenih slučaja  Yu Help , Info Spomenik i Špar doo Beograd  Danikov Vorgić 

Duško i Danikov Vorgić Đurica  DENECIJSKI PREVARANTI  kako to kvalifikuje  dnevni list  Blic izdavačko 

društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i odgovorni urednik u svakoj situaciji izlaze kao 

prevareni za milionske iznose, a u svakom poslu investiraju svoju ličnu imovinu. 

Pritom  da se protiv navedenih lica nevodi nikakav istražni postupak, niti su pravosnažno osuđivani za krvična dela 

prevare, na protiv Danikov Vorgić Duško i Danikov Vorgić Đurica su žrtve sistema i pojedinaca. 

 

Činjenica je da dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autori tekstova i glavni i 

odgovorni urednik  svojim naslovnim tekstovima u vezi sa firmom Špar doo Beograd i licima koja se navode u 

pomenutim tekstovima svakodnevnim javnim pritiscima na državne organe iznuđuju ishitrene izjave počev od 

Ministarstva unutrašnjih poslova R. Srbije, tržišne inspekcije i Sudova R.Srbije bez da je iko od pomenutih 

pokrenuo bilo kakav zvaničan postupak iz kojih proizilazi da se firma Špar doo Beograd i sva pomenuta lica 

nalaze pod nadzorom sudova, a da će policija reagovati ukoliko prevare nekog i uzmu mu pare .  

 

Činjenica je da je takav način i postupak dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER 

doo i državnih organa  nedopustiv, iz razloga što takvim činjenjem upravo državni organi pod pritiskom dnevnog 

lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo,kao državne institucije u kojoj narod ima 

neograničeno poverenja  svojim zvaničnim izjavama koje je preneo dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER 

AXEL SPRINGER doo , pre bilo kakvih provera ili utvrđenog činjeničnog stanja ili utvrđenjih elemenata za 

postojanje nekog krivičnog dela  zvanično pozivaju građanje i privredne subjekte da se distanciraju od firme 

Špar doo Beograd tako i pomenutih lica ,a ukoliko budu na bilo koji način saradjivali sa firmom Špar doo Beograd 

mogu biti predmet istrage i snosiće posledice u vezi sa tim.  

 
Činjenica je da ovakvim činjenjem državnih institucija pod pritiskom dnevnog lista  Blic izdavačko 

društvo RINGER AXEL SPRINGER doo direktno su ugrožena sva prava lica koje su gore navedena, 

pravo na slobodu govora, pravo na pretpostavku nevinosti, pravo na rad, pravo na život,pravo na slobodu 

kretanja, ovo je direktan poziv na linč i satanizaciju članova dveju porodica i firme Špar doo Beograd kojoj 

je izjavama državnih institucija uskraćeno pravo da posluje kao provredni subjekt.  

Pritom  svesni  činjenice ako je objavljena vest , da je neko pod stalnim nadzorom suda označen kao 

decenijski prevarant i da će reagovati i Ministarstvo Unutrašnjih Poslova i nadležna tužilaštva a da pritom 

ni za jedno lice ne postoji pravosnažna i izvršna presuda  pod takvim uslovima i pritiscima  ne može raditi 

ni jedan privredni subjekt. 

Pod takvim pritiscima  čovek se ne može osećati kao slobodan građanin  čime se nanosi nemerljiva šteta 

firmi Špar doo Beograd, a označena lica kao decenijski prevaranti za koja ne postoji zvanična sudska 

pravosnažna i izvršna presuda ne mogu obavljati svoje zadakte u firmi , i ne samo to nakon takvih 

navoda u medijima koje prenose sve medijske ,tv ,radijske i internet stranice u budućnost i sudbina  svih 

označenih lica je trajno zapečaćena , a označeni  su žigosani kao prevaranti koji  ne mogu očekivati da 

će u bliskoj budućnosti moći da rade posao za koji su se opredelili niti će moći da nađu  zaposlenje u bilo 

kojoj drugoj  organizaciji. 

Ovo je jasna poruka progona,jasna poruka govora mržnje ovo je jasna poruka da državne insitucije svojim 

ćutanjem i ishitrenim saopštenjima štite vlasnike krupnog kapitala, ovo je jasna poruka organizovanog kriminala od 

strane dnevnog lista  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo i državnih institucija, ovo je jasna 

poruka da ćutanje NUNS-a , UNS-a opravdava činjenje novinske agencije Blic. 

 
Dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i odgovorni 

urednik  su u pisanim i elektronskom izdanju objavili dana 20.12. 2014 na strani 12,  

LINK http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/520792/PREVARANT-Gazda-Maje-Nikolic-tvrdi-da-je-doktorirao-

a-jedva-zavrsio-osnovnu-skolu 



 

15 

Naslov  PREVARANT , Gazda Maje Nikolić VARA NA SVAKOM KORAKU, Tvrdi da je doktorirao a jedva 

završio osnovnu. 

 

Dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i glavni i odgovorni 

urednik su u tekstu navode : 

Đurica Danikov Vorgić jedan od vlasnika „ Špara“ i savetnik direktorke Maje Nikolić , ponosno se 

predstavlja kao profesor doktor ekonomije.  

 

Nadalje u tekstu se navodi da je Blic međutim došao do kopije do Vorgićeve radne knjižice u kojoj se 

jasno vidi da je završio samo osnovnu školu , i to kao sedamnaestogodišnjak, u njegovoj radnoj knjižici 

koju je izvadio 2008 godine piše da je završio Politehničku akademiju u Beogradu , osnovno obrazovanje 

odraslih osoba 1995/96 godine u centru Beč.  

 

Blic je i ovu informaciju poverio u politehničkoj akademiji , medjutim tamo su nam rekli da je i ovo 

vorgićevo svedočanstvo najverovatnije laž.  

 

Politehniška akademija je postojala do 2006 godine, a onda je promenula imeu politehničku školu za 

nove tehnologije, u sklopu nas je je do devedesetih godina postojala osnovna škola za obrazovanje 

odraslih ali odeljenje u Beču nikad nismo imali pa sam prilično sigurna da je u pitanju faslifikat – kaže 

Ruža Dimić sekretar škole.  

 

Činjenica je da je dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i 

glavni i odgovorni urednik  javnim objaljivanjem kopije radničke knjižice kao vest od interesa za javnost 

Danikov Vorgić Đurice grubo su prekršio zakon o zaštiti informacije od javnog značaja i zaštitu podataka 

o ličnosti. 

 

Činjenica je da Danikov Vorgić Đurica odmah po pisanju dnevnog lista  Blic izdavačko društvo 

RINGER AXEL SPRINGER doo,22.12.2014  putem emaila na zvaničnu adresu Politehničke škole za 

nove tehnologije politehnikant@gmail.com   adresirano na G-dju Ružu Dimić koja javno iznosi vrlo tešku 

optužbu da je prilično sigurna da je diploma Danikov Vorgić Đurice faslifikat, ZAHTEVANO da u naredna 

2 dana dostavi zvaničan odgovor : 

 

Stim u vezi ZAHTEVAM od politehničke akademije za nove tehnologije , konkretno od Vas na 

memorandumu Vaše škole zvanično saopštenje da pod krivičnom i materijalnom odgovornošću tvrdite sve 

u vezi sa pisanjem novinske agencije Blic koje se odnosi na Vaše saopštenje što podrazumeva : 

1. da li je to Vaša izjava ? 

2. da li je Vaša izjava prenešena u potpunosti ? 

3. da li je tačna Vaša tvrdnja da je svedočanstvo falsifikat ? 

4. da li je tačno da nikada nije postojalo odeljenje politehničke škole u Beču? 

U skladu sa tim, dužnost mi je da Vas obavestim da ću pored krivičnog postupka pokrenuti i parnični 

postupak protiv škole čiji ste Vi sekretar i Vas lično radi nadoknade materijalne štete, stim uvezi 

zahtevaću i donošenje privremene mere nad imovinom škole politehnička akademija za nove 

tehnologije do okončanja sudskog postupka i naravno zvanično dematije putem istog lista koje je vest i 

objavilo. 

Na Vašu žalost i vi ste žrtva novinske agencije Blic, podlegli ste pritiscima novinske agencije Blic , u kojoj 

ste dali ishitrenu izjavu na štetu škole čiji ste vi sekretar kojoj ste naneli nemerljivu štetu u kredibilitetu i daljoj 

finansijskoj likvidnosti. 

 

Činjenica je da se G-dja Ruža Dimić do  dana 31.12.2014 nije jasno pod krivičnom i materijalnom 

odgovoršću na memorandumu škole potvrdila da je diploma Danikov Vorgić Djurice falsifikat.  

 

Činjenica je da je Danikov Vorgić Djurica završio politehničku akademiju u beogradu, delovodni broj 17 / 

1997 redni broj matične knjige 5/97  završio osnovono obrazovanje odraslih u nastavnoj 1995/96 godini 

sa uspehom odličan, u nastavnom centru u Beču 16.06.1997 godine.  

Potpisano od strane odeljinskog starešine Ilić Biljane , potpis direktora nejasan.  



 

16 

Pečat na diplomi : Internationales Schulzentrum der „ Politehnička Akademija „ Friedrichshafen .e.V. 

Untericht Zentrum Wien, Internacionalni školski centar politehničke akademije Fridrichshafen nastavni 

centar  wien  ISCPA  

 

Činjenica je da je Danikov Vorgić Đurica istovremeno pohađao Offentlicher Polytechnischer Lehrgang  

1020 wien , Feuerbachstrasse 3 , školska godina 1994/95 sa završenim odličnim uspehom .  

 

Činjenica je da je Danikov Vorgić Đurica istovremeno završio i šprah kurs , dojče integrativ I i II u Privat 

Lehranstalt Euro – Sparchinstitut.  

 

Činjenica je da Danikov Vorgić Djurica nije vlasnik niti jedan od vlasnika firme špar doo Beograd 

kako to ističe dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo 

 

Činjenica je da je Danikov Vorgić Đurica idejni tvorac i autor projekta ( biznis plana- studije izvodljivosti)  

Dinarom protiv Bele kuge                 vrednost projekta          700 000.00  eura  

Zdravlje Faktor Života                        vrednost projekta      50,000,000.00 eura  

Info Groblja Srbije                              vrednost projekta    150,000.000.00 eura  

Open Shopping                                  vrednost projekta  5,000.000.000.00 eura  

Dello slobodne zona Srbije               vrednost projekta       14,000.000.00 eura  

Virtualni Marketing                             vrednost projekta           900,000.00 eura  

Ekologija Virtualna Srbija                  vrednost projekta        5,000,000,00 eura  

 

Činjenica je da je Danikov Vorgić Djurica bio osnivač Nevladine Humanitarne Organizacije Yu Help i 

političke stranke Moderna Politika Srbije . 

 

Činjenica je da je dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i 

glavni i odgovorni urednik objavljenim tekstom vest od interesa za javnost da se Danikov Vorgić Djurica 

ponosno predstavlja kao profesor doktor ekonomije netačna, ne postoji ni jedan dokument na kojim se 

Danikov Vorgić Djurica potpisuje kao profesor doktor ekonomije pogotovo ne na projektu koji je zaštićen u 

zavodu za intelektualnu svojinu kako se to ističe u saopštenju novinske agencije Blic 

 

Činjenica da se na OBRAZAC A-1  Prijave za unošenje u veidenciju i deponovanje autorskih dela i 

predmeta srodnih prava od 12.08.2013  2013/3592A-2013/0181 na strani dva potpisan je kao podnosilac 

prijave Danikov Vorgić Djurica   

 

Činjenica je da se na strani 8  idejne koncepcije projekta svojeručni potpis autora projekta potpisao sa 

Danikov Vorgić Djurica  

 

Činjenica je da sve gore iznešene tvrdnje od strane Danikov Vorgić Djurice u vezi sa diplomom i 

predstavljanjem  mogu biti predmet grafološkog veštačenja i dokazivanja pred nadležnim sudovima, što je 

lako dokazivo.  

 

Činjenica je da se dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i 

glavni i odgovorni urednik objavljenim tekstom vest od interesa za javnost nije koristila izvornim 

tekstom niti činjenicama , jer da jeste ne bi iznoslili neistinite i neosnovane tvrdnje. 

 

Činjenica je da je dokumentom koji je dobila od izvora  kojeg je  nesvesno razotkrila a u pitanju je Božić 

Perica iz Zrenjanina vlasnik firme Božić Auto Sanja doo. 

 

Činjenica je da je Danikov Vorgić Djurica bio zaposlen u firmi Božić Auto Sanja doo Zrenjanin u periodu 

od 01.12.2012 do 01.11.2013. na radno mesto komercijaliste za grad Beograd. 

 

Činjenica je da je Danikov Vorgić Djurica  tokom svog radnog angažovanja u firmi Božić Auto Sanja doo 

Zrenjanin razotkrio višegodišnju prevaru direktora firme Božić Perice koji je robu prodavao na revers 

pritom zaračunavao i naplaćivao porez koji nije uplaćivao poreskim organima. 



 

17 

 

Činjenica je da je Danikov Vorgić Djurica podneo krivičnu prijavu Osnovnom Javnom Tužilaštvu u 

Zrenjaninu i dostavio obilnu dokumentaciju kojom je ukazao na način na koji je Božić Perica preko firme 

Božić Auto Sanja doo manji deo robe prodavao preko računa firme, veći deo robe prodava na revers 

odnoso u gotovini , a zatim za  naplaćeni novac u gotovini kupovao auto delove za potrebe prodavnice u 

Zrenjaninu i prodavao na crno gde je višestruko zaradjivao, pritom obračunavao i naplaćivao porez koji 

kasnije nije prijavljivao a novac je zadržavao za sebe.  

 

Činjenica je da je Perica Božić direktor firme Božić Auto Sanja doo ostao dužan 8 plata Danikov Vorgić 

Đurici, pošto je platu u iznosu od 25 000 dinara uplaćivao preko računa, a ostatak od 7000 dinara na 

ruke kako bi izbegao plaćanje poreza. 

 

Činjenica je da je Perica Božić direktor firme Božić Auto Sanja doo ostao dužan Danikov Vorgić Đurici 

rojaliti od ostvarenog prometa u iznosu od 10 % odnosno oko 500 000 dinara . 

 

Činjenica je da je Perica Božić direktor firme Božić Auto Sanja doo ukrao od Danikov Vorgić Djurice 

projekat Dello slobodna zona, predsavio ga kao svoje autorsko delo i upotrebio ga nebili doveo u 

zabludu dobaljača Dello GembH iz Hamburga Republika Nemačka  kojem već duguje preko 80 000 

eura,da isti investira 2,500,000 eura u robi koju bi Perica Božić direktor firme Božić Auto Sanja doo 

prodavao po već ustaljenoj praksi  putem REVERSA, a  sto je Danikov Vorgić Djurica sprečio na način da 

je obavestio direktora firme  Dello o namerama Perica Božić direktor firme Božić Auto Sanja doo i 

podeno odgovarajuću krivičnu prijavu nadležnim organima. 

 

Činjenica je da poreska služba, odnoso poreska policija na osnovu priloženih dokaza koje je sakupio 

Danikov Vorgić Djurica protiv Perica Božić direktor firme Božić Auto Sanja doo pokrenula krivični 

postupak i podigla optužnicu. 

 

Činjenica je da je Danikov Vorgić Djurica podneo krivičnu prijavu protiv Perica Božić direktor firme Božić 

Auto Sanja doo zbog ugrožavanja sigurnosti i pretnje smrću.  

 

Činjenica je da je Perica Božić direktor firme Božić Auto Sanja doo izvor teksta dnevni list  Blic 

izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo flasifikovao idejnu koncepciju projekta Open 

Shopping što mi nije strana delatnost već ustanjena praksa i kao takav dokument iz interesa, protesta i 

nemoći zbog mera koje je Danikov Vorgić Đurica preduzimao protiv njega pred nadležnim organima i 

poslovnim partnerima dostavio novinskoj agenciji Blic kopiju radničke knjižice i izmislio priču o lažnom 

predstavljanju koje je novinska agencija suprotno zakonu o zaštiti podatkaka o ličnosti u vestima od 

interesa za javnost objavila a da pritom nije imala uvid u izvorni dokument, svesna činjenice da i interesa 

Božić Perice da vest bude objavljena.  

 

Činjenica je da je dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autor teksta i 

glavni i odgovorni urednik u seriji objavljenih vesti od interesa za javnost u Blic  štampanom i 

elektronskom izdanju  u periodu od  11.12.1014, 12.12.2014 , 13.12.2014, 15.12.2014, 18.12.2014 

,19.12, 2014 i 20.12.2014 godine svojim tekstovima u štampanom i elektornskom izdanju na naslovnim 

stranama i redakcijskom opremom tekstova „ jasno i nedvosmisleno implicirala odgovornost direktora 

firme Špar doo Beograd G-dje Maje Nikolić, osnivača firme Špar doo Beograd Danikov Vorgić Duška i 

autora projekta Open Shopping Danikov Vorgić Đurice pa i same firme Špar doo Beograd. 

 

Činjenica je da je dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo autora teksta i 

glavnog i odgovornog urednika  u svojim objavljenim naslovima i tekstovima  prekršila  sve konvencije 

medjunarodnog prava i to pravo na život pravo na slobodu i bezbednost ličnosti, pravo na slobodu 

izražavanja,pravo na slobodu misli, savesti i veroispovesti, pravo na slobodu udruživanja, pravo na mirno 

uživanje imovine, kao i pravo na pretostavku nevinosti , implicirajući  govor mržnje koji se manifestuje 

stvaranje prezira prema određenom licu ili grupi, podsticanje diskriminacije i neprijateljstva,  osudu 

okoline prema određenom licu ili grupi, izazivanje osećanja nesigurnosti i straha kod određenog lica/ili 

pripadnika određene grupe, nanošenje fizičkih i psihičkih bolova određenom licu odnosno pripadniku 



 

18 

određene grupe, upućivanje pretnji određenom licu odnosno grupi, podsticanje i izazivanje nasilje prema 

određenom licu ili grupi , stvaranje osećaja kod velikog dela građana da je takvo ponašanje prema 

određenom licu/grupi društveno poželjno i opravdano , izazivanje osećaja kod širokog kruga građana da 

će takvo ponašanje biti tolerisano, i neće biti predmet odgovornosti. 

 

Činjenica je da je ovakvim činjenjem  istaknutim vestima od interesa za javnost od strane dnevnog lista  Blic 

izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo autora teksta i glavnog i odgovornog urednika prema firmi  

Špar doo Beograd i njenog direktora Maje Nikolić , osnivača Danikov Vorgić Duška  i autora projekta  za koje ne 

postoji ni jedan dokaz  niti zvanična sudska pravosnažna i izvršna odluka da je ikada iko izvršio krivično delo 

prevare , objavljivanjem slika sa jasnim ciljem da se označi i prikaže javnosti odnosno uperi prstom  na  

prevarante  koji su već izvršili niz krivičnih dela prevare  ističući neosnovanu tvrdnju da je već pokušano 2011 

godine da se prevari narod stvorena atmosvera linča i progona gde se javnosti šalje jasna poruka i poziv da 

preuzmu zakon u svoje ruke. 

 

Činjenica je  da je dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, autori tekstova i glavni i 

odgovorni urednik pored gore istaknutih primedbi i opširnih detalja prekršili sledeće :  

 

1. Obaveza je novinara da tačno , objektivno , potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od interesa za 

javnost,poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standard novinarske profesije .  

2. Pravo medija da imaju različite uređivačke koncepte,ali je obaveza novinara I urednika dap rave 

jasnu razliku između činjenica koje prenose, komentara, pretpostavki i nagađanja. . 

3. Novinar je dužan da naznačeni izvor informacije koju prenosi, ukoliko izvor ne želi da bude 

otkriven, novanra I urednici postupaju sa dužnom profesionalnom pažnjom i svojim 

profesionalnim autoritetima staju iza informacije o dogovaraju za njenu tačnost. 

4. Novinar je dužan , kada je to neophodno , da konsultuje što više izvora i da im omogući da iznesu 

svoj stav: 

a. Novinar je dužan da konsultuje najmanje dva nezavisna izvora informacija koja će datu 

informaciju da potvrde ili ospore. 

b. Dva međusobna nezavinsa izvora informacija posebno su poželjna u slučaju postojanja 

indicije da zvaničan izvor daje nepotpunu i/ili netačnu informaciju.Postojanje dva 

nezavisna izvora informacija jednako je preporučljivo I u slučaju da ključne informacije 

potiču od anonimnog, odnoso poverljivog izvora. 

5. Sa novinarstvom nespojivi su objavljivanje neosnovanih optužbi,kleveta, glasina,kao i izmišljenih 

pisama ili pisama čiji autor nije poznat ili njegov indetitet nije poverljiv. 

6. Novinar je dužan da poštuje pavilo pretpostavke nevinosti i nesme nikogap roglasiti krivim do 

izricanja sudske presude. 

a. Mediji su dužni da poštuju pravo pretpostavke nevinosti i da štite privatnost i indetitet 

osumljičenog ili počinioca , čak i u slučaju priznanja krivice. 

b. Zaštita privatnosti i identiteta podrazumeva ne samo zaštitu imena (označavanje 

osumljičenog inicijalima) ,već I zaštitu drugih podataka koji bi mogli da upute na njegov 

indetitet: fotografiju,adresa,opis izgled,bračno stanje, socijalni status, pripadnost, nekoj 

grupi,imena suseda, rodjaka i prijatelja. 

c. Ukoliko izveštava o počinjenom krivičnom delu, novinar mora da bude na oprezu da ,u 

razgovoru s eventualnim svedocima, ne obelodani indetitet žrtve, odnosno idetitet I pravo 

na pretpostavku nevinosti osumljičenog. 

7. Novinar mora da ima u vidu mogućnost zloupotrebe i manipulacija kojima mogu dag a izlože 

tobožnje žrtve određenih krivičnih dela. 

8. Novinar je obavezan da pristupa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom 

9. Novinar ne sme slepo da veruje izvoru informacija, Novinar mora da void računa o tome da izvor 

informacija često slede svoje intetese ili interese društvenih frupa kojima pripadaju i prilagođavaju 

svoje iskaze tim interesima.. 



 

19 

a.  Čitaoci/gledaoci/slušaoci moraju da budu obavešteni o neposrednoj koristi koju izvor 

može ostvariti do objavljivanja informacija .Ako izvor ima neposredan interes,ili nastoji da 

se s nekim obračuna, Čitaoci/gledaoci/slušaoci moraju o tome da budu obavešteni   

10. Prećutkivanje činjenica koje mogu bitno da utiču na stav javnosti o nekom događaju jednako je 

njihovom namernom iskirvljenju ili iznošenju laži. 

11. Novinar je dužan da poštuje zahtev izvora informisanja za anonimošću. Izmišljanje anonimnih 

izvora je težak prekršaj standard preofesionalnog postupanja novinara.. 

a. Često, upotreba neimenovanih izvora informacija predstavlja samo način da izvor ili sam 

novinar/mediji iznese netačne, nepotpune i nedovoljno proverene informacije. U sličaju 

da se pokaže da skrivanje izvora služi za pokriće njegovog nepostojanja, kredibilitet 

novinara/mediji biće ozbiljno narušena. 

b. Anonimnost/poverljivost treba omogućiti izvorima koji mogu da pruže informaciju “iz prve 

ruke” odnosno dokumenta koja direktno potvrdjuju,ili sama po sebi, predstavljaju 

informaciju od izuzetnog značaja za javnost. 

c. Urednik je obavezan da se novinarom proveri opravdanost upotrebe anonimnih ( 

poverljivih) izvora informacija. U tom slučaju, neophodno je da bar jedan urednik zna i 

štiti indetitet anonimnog izvora . 

12. Na zahtev urednika novinar može da mu saopšti identitet izvora koji želi da ostane anoniman, a 

urednik je dužan da zaštiti anonimnost izvora. 

a. Ukoliko je izvor informacija neimenovan, urednik mora da bude obavešten o indetitetu 

izvora, jer i novinari i urednici odgovaraju za tačnost objavljene informacije 

13. Novinar ima pravo da ne saopšti indetitet anonimnog ( poverljivog) izvora uredniku. U tom 

slučaju, urednik može da donese odluku o neobaljivanju informacije koja je dobijena od njemu 

nepoznatog izvora,a ovaj se postupak po Kodeksu ne smatra cenzurom.  

14. Novinar nikad ne sme da zloupotrebi emocije drugih ljudi, njihovo nezanje ili nedovoljnu 

sposobnost rasuđivanja. 

a. Novinar koji namerno, naročito zbog “atraktivnosti” teksta/priloga,podstiče neutemeljene 

strahove i nade čitalaca/gledalaca/slušalaca, na naj ekstremniji način krši etički kodeks.  

U skladu sa gore iznešenim, ovlašćena sam da u svoje lično ime i ime društva čiji sam zakonski zastupnik 

Špar doo Beograd  podnesem ŽALBU Savetu za Štampu protiv izdavačkog društva Ringer Axel Springer 

doo Žorža Klemensoa 19 , 11 000 Beograd.  

Dole potpisana lica svojeručnim potpisima potvrđuju svoju saglasnost i pridružuju se istaknutoj ŽALBI : 

 
 
 
Danikov Vorgić Duško – osnivač Špar doo Beograd – označen kao više decenijski prevarant   
 

 
 
Danikov Vorgić Djurica – autor projekta označen kao više decenijski prevarant i lice koje se lažno 
predstavlja , falsifikuje i upotrebljava lažna dokumenta   
 
 
 



 

20 

 
 
 
 
 
Firma Špar doo Beograd –  
u ime i za račun firme Špar doo Beograd zakonski zastupnik Marija Maja Nikolić 
 
 
Svi gore potpisani pod krivičnom i materijalnom odgovornošću tvrdimo da su sve izvešene 
činjenice tačne,dokazi mogu biti predmet grafoloških veštačenja !   
  
 
U prilogu ove žalbe dostavljam LINKOVE online izdanja izdavačkog društva Ringer Axel Springer doo 
Žorža Klemensoa 19 , 11 000 Beograd složeni po datumima  
 
 

ONLINE  IZDANJE  

1. http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/518350/MILIONSKA-PREVARA-Maja-Nikolic-prodaje-

fantomsku-austrijsku-fransizu                             DATUM 11.12.2014  

2. http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/518710/DRZE-JE-NA-OKU-Ministarstvo-trgovine-upozorava-

na-milionsku-prevaru-Maje-Nikolic                    DATUM 12.12.2014  

3. http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/519017/CIRKUS-Direktorka-Maja-vredja-i-prostaci 

                                                                                  DATUM 13.12.2014 

4. http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/519378/Maja-Nikolic-planira-da-se-odmah-smesti-medju-

200-najbogatijih-na-svetu                                    DATUM 15.12.2014 

5. http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/520237/AFERA-SPAR-Ministar-Ljajic-demantuje-pevacicu-

Prljava-igra-Maje-Nikolic                                      DATUM 18.12.2014  

6. http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/520547/NOVI-DETALJI-Majin-gazda-hteo-da-zaposli-13000-

grobara                                                                    DATUM 19.12.2014  

7. http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/520792/PREVARANT-Gazda-Maje-Nikolic-tvrdi-da-je-

doktorirao-a-jedva-zavrsio-osnovnu-skolu        DATUM 20.12.2014 

SKENIRANI dokument štampanog izdanja izdavačkog društva Ringer Axel Springer doo Žorža 
Klemensoa 19 , 11 000 Beograd  
U skladu sa iznešenom ŽALBOM  od organa kojem se obraćamo ZAHTEVAMO da se dnevni list  Blic 

izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo, glavnom i odgovornom uredniku da odluku komisije 

obljabi u najkasnijem trećem broju od dana dostavljanje odluke, kao i da u svakom naredom broju objavi 

DEMANTI u celini bez komentara i ispravki, u istom delu medija, u istom izdanju, u istoj rubrici, na 

istoj stranici, sa istom opremom kao i tekstovi na koje je odgovor dat. 

                                             

                                        

 

____________________________________ 

                                                                       ŽALBA  

                                                                Savetu za Štampu   

                                                              Marija Maja Nikolić 

                                                        Direktor firme Špar doo Beograd  

 

 

U Beogradu , 06.01.2015. 

 
   
 



 

21 

 
PRILOZI U JPG FORMATU   
 
ŠTAMPANO IZADNJE  OBJAVLJENIH TEKSTOVA  
Dnevni list  Blic izdavačko društvo RINGER AXEL SPRINGER doo složeni po datumima  
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

22 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 



 

23 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

24 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 


