
САВЕТ ЗА ШТАМПУ
Комисија за жалбе
Љубе Јовановића 9ц
11000 Београд

Дана 09.09.2015. године на сајту Савета за штампу објављено је да је „Ringier
Axel  Springer“ поднео  жалбу  против  медија  „Курир“  –  интернет  портала
www.kurir.rs и  то  због  неовлашћеног  преузимања  и  саопштавања  текста
објављеног на интернет порталу „Blic  online“,  под насловом:  „Војска Србије
изгубила спор: Албанској фирми с Косова морају да плате 32 милиона динара
одштете.“

У предметној жалби наводи се да је медиј „Курир“ на својој страници објавио
наведени чланак без дозволе и означења аутора. Подносилац жалбе се позива
и на одредбу 1. Кодекса новинара, у оквиру поглавља Поштовања ауторства у
коме  се  наводи,  између  осталог  и  да  кад  се  добије  допуштење  за
репродукцију из другог извора, то се чини уз уважавање аутора и уз навођење
извора.

На основу свега наведеног,  Adria Media Group d.o.o. – издавач медија „КУРИР:
НАЈУТИЦАЈНИЈЕ  ДНЕВНЕ  НОВИНЕ  БАЛКАНА“  овим  путем  благовремено
доставља   

ОДГОВОР НА ЖАЛБУ ПРИВРЕДНОГ ДРУШТВА 
„Ringier Axel Springer“

Пажљиво читајући предметну жалбу, овим путем указујемо на следеће: 

- жалба  је  упућена  Комисији  Савета  за  штампу,  а  орган  под  таквим
називом  није  предвиђен  актима  Савета  за  штампу.  Наиме,  из  самог
назива  Пословника о  раду комисије  за  жалбе,  лако  је  уочљиво да  је
назив комисије – Комисија за жалбе.  

- Даље,  жалба  је  упућена  против  медија  „Курир“.  Такође,  увидом  у
Регистар медија који се води код Агенције за привредне регистре, може
се уочити да је пун назив овог медија „КУРИР: НАЈУТИЦАЈНИЈЕ ДНЕВНЕ
НОВИНЕ БАЛКАНА“. 

http://www.kurir.rs/


Што се тиче навода из жалбе да је текст неосновано преузет тим поводом,
указујемо и на следеће:

Спорни  текст  је  преузет,  али  је  медиј  Блиц  као  извор  потписан,  о  чему
достављамо у прилогу доказ! Неосноване су тврдње подносиоца жалбе да је
овим прекршен Кодекс Новинара и повређена ауторска права, будући да су
новинари интернет портала www.kurir.rs навели извор. 

Даље,  у  поглављу  1.  Кодекса  новинара  под  називом  „Истинитост
извештавања“, тачком 3. дефинисано је да је новинар дужан да назначи извор
информација коју преноси, што је у конкретном случају и учињено. Такође, у
поглављу 9.  наведено је  да  новинар неће као своје  потписивати  текстове,
цртеже, илустрације,  фотографије,  видео и звучне записе других аутора,  а
што је и испоштовано од стране новинара.  

Међутим,  врло  је  интересантна  брига  подносиоца  жалбе  у  делу  „како  се
овакво  кршење  дужности  новинара  да  следе  професионалне  и  етичке
принципе....од стране медија „Курир“ као и његовог електронског издања не
би  наставило.....“,  будући  да  је  медиј  „Blic“ у  више  наврата  преузимао
текстове медија  „КУРИР:  НАЈУТИЦАЈНИЈЕ  ДНЕВНЕ НОВИНЕ БАЛКАНА“,  о  чему
достављамо доказе у прилогу овог одговора на жалбу. 

На основу свега наведеног, предлажемо да Комисија за жалбе, Савета
за штампу, жалбу поднету од стране „  Ringier Axel Springer  “ одбије као
неосновану. 

С поштовањем, 

Заступник

__________________
Наташа Лазић

Prilozi: 

U Beogradu, 10.09.2015. godine 

http://www.kurir.rs/

