

Komisiji za žalbe Saveta za štampu podnosim

Žalbu protiv dnevnog lista "Kurir"

povodom teksta "Borko angažovao prevaranta da mu napravi sajt?" koji je objavljen u štampanom izdanju tog lista 16.09.2015. godine i na internet portalu tog lista, na adresi:

<http://www.kurir.rs/vesti/politika/ortaci-borko-stefanovic-angazovao-prevaranta-da-mu-napravi-sajt-clanak-1933731>

(kopija teksta je Prilog I)

Predmetni tekst je zasnovan na neistini da sam bivši član Srpske napredne stranke i da sam prevarom ukrao sajt potpredsedniku te stranke Goranu Kneževiću.

Jovani Radovanović, novinarki koja je pisala i potpisala predmetni tekst, dao sam telefonsku izjavu 15.09.2015. godine.

Na njeno pitanje "od kada više niste član SNS" eksplicitno sam odgovorio da nikada nisam bio član te stranke. Na njeno pitanje da prokomentarišem "krađu sajta Goranu Kneževiću" sam odgovorio da nema nikakve krađe jer sam ja jedini vlasnik domena goranknezevic.com još od 2009. godine.

Da nikada nisam bio član SNS može se proveriti u toj političkoj organizaciji.

Da sam prvi (od 2009. godine) i sve vreme jedini vlasnik domena goranknezevic.com može se proveriti u međunarodnom registru internet domena (Prilog II) ili kod internet provajdera (Eutelnnet) preko kojeg plaćam njegovo održavanje.

Taj domen nikada nije pripadao ni Goranu Kneževiću ni Srpskoj naprednoj stranci niti bilo kojem drugom fizičkom ili pravnom licu, a od njegove prve registracije pa do danas ja sam jedini autor svih sadržaja koji su objavljeni na toj internet adresi. Te činjenice se mogu utvrditi nizom elektronskih zapisa koje posedujemo internet provajder i ja, a može da ih potvrdi i lice koje mi od 2009. do danas pomaže u tehničkom održavanju tog sajta.

Umesto da proveriti isitinitost izjave i utvrdi činjenice, dnevni list "Kurir" je objavio tekst u kojem sam u nadnaslovu označen kao "bivši naprednjak", u naslovu kao "prevarant", a čitav tekst je koncipiran na neistini da sam bio član SNS i da sam nekog prevario, odnosno nešto ukrao. U okviru teksta je objavljena i neosnovana optužba Gorana Kneževića da sam mu ukrao sajt.

Smatram da je ovim tekstom prekršen Kodeks novinara Srbije, i to tačke 1. i 5. poglavlja I, tačke 1. i 3. poglavlja V, kao i tačka 1. poglavlja VII, jer je objavljena neistina, neosnovana optužba, prećutane su činjenice koje mogu bitno da utiču na stav javnosti, i nije poštovano dostojanstvo i integritet ljudi o kojima se piše.

Nakon objave predmetnog teksta, obratio sam se novinarki Jovani Radovanović zahtevom da dnevni list "Kurir" objavi moj odgovor na predmetni tekst. Iako sam na zahtev novinarke poslao svoj odgovor na njenu službenu e-mail adresu, taj odgovor nije objavljen (Prilog III).

Smatram da je takvim postupanjem prekršen Kodeks novinara Srbije, i to tačka 6. poglavlja IV, jer nije poštovana kultura i etika javne reči i pravo na odgovor.

Predlažem da Savet za štampu donese odluku da je dnevni list "Kurir" prekršio Kodeks novinara Srbije.

U skladu sa stavom 2. člana 3. Poslovnika o radu Komisije za žalbe podnosim predlog poravnjanja radi bržeg otklanjanja povreda Kodeksa novinara Srbije i otklanjanja posledica takve povrede.

Predlažem da dnevni list "Kurir" u roku od tri dana od prijema ovog predloga:

1. Ukloni sporni tekst sa svog internet portala; i
2. Da na svom internet portalu i u svom štampanom izdanju, na istom mestu gde je objavljen sporni tekst (peta strana, rubrika "Politika"), u istoj redakcijskoj opremi (veličina naslova i teksta, uz fotografije), objavi izvinjenje zbog toga što sam neosnovano nazvan bivšim naprednjakom i prevarantom, uz nedvosmisleno navođenje činjenice da nikada nisam bio član SNS, da sam oduvek jedini vlasnik sajta goranknezevic.com i svih objava na toj internet adresi, te da su neistinite tvrdnje Gorana Kneževića da sam mu ukrao sajt.

U Zrenjaninu, 19.09.2015. godine



Ivan Živkov