'-"' ORTACKO ADVOKATSKD DRUSTVO
it Sarajevska 2a
A 11oco Beograd, Srbija
PETRGUIC&. t-3-|r3F|::n;"'Fa:n_ |_',“l11_,'II gl‘_“,_‘.ll‘_': 2'—1-_:-'.- -3'::"44 '(ft:
GLOGON]JAC e-mail: petrovic@lawfirm.rs
SAVET ZA STAMPU
-KOMISIJI ZA ZALBE-
PODNOSIOCI ZALBE:
1. Radisav Rodic iz Beograda

2. Adria media Group d.o.o. Beograd, ul. Vlajkoviceva br. 8, MB: 17572423;

PIB: 103548123, izdavac dnevnog lista ,Kurir®, ¢iji je zakonski zastupnik
Aleksandar Rodic,

koje sve zastupaju advokati Aleksandar B. Petrovi¢ i Branislav D.
Glogonjac iz Ortackog advokatskog drustva ,Petrovic & Glogonjac”,
Beograd, ul. Sarajevska br. 2a, po punomocju u prilogu

MEDI] U KOJEM SU OBJAVLJENI TEKSTOVI PROTIV KOJIH SE ULAZE ZALBA!
Politika novine i magazini drustvo za izdavanje novina i magazina d.o.0,
MB: 17372424, ¢iji je odgovorni urednik Ljiljana Smajlovic

OZALBENI TEKSTOVI:

1.

.List pristojne Srbije”" od 09.10.2015. godine, ciji je autor Ljiljana
Smajlovic;

JPolitika i neprijateljsko preuzimanje” od 15.10.2015. godine, ciji je autor
JUrednistvo Politike” - u sastavu: Ljiljana Smajlovic¢ (glavni i odgovorni
urednik), Bati¢ Bacevi¢ (zamenik glavnog i odgovornog urednika), Goran
Volf (desk), Zarko Raki¢ (svet), Milenko Pesi¢ (politika), Darko Pejovic
(drustvo), Dejana Ivanovi¢ (hronika), Slobodan Kosti¢ (ekonomija),
Marija Pordevié¢ (kultura), Olivera Veselinovi¢ (Srbija), Dusan Teleskovic
(sport), Julijana Simié¢-Tengi¢ (Beograd), Zeljko Jovanovi¢ (fotografija),
Nikola Trklja (onlajn), Ivan Arandelovi¢ (spektar/veb), Petar Mickovic
(vikend), Marko Laki¢ (no¢ni) i Dusica Milanovic (feljton).

.Tema nedelje: Ko pokusava da kupi Politiku®, tj. serija tekstova
objavljena na naslovnoj strani, stranama 13, 14 i 15 od 18.10.2015.
godine, ¢iji su autori Ljijana Smajlovi¢, V.M.A.-].P, Marijana Avakumovic,
Anica Teleskovi¢, V. Arandelovi¢, J. Popadié, A. Bojovi¢, Jelena Popadic,
Visnja Arandelovic...

ZALBA
Primeraka; 2
Priloga: 3

¥ ¥ % k¥ % ¥k % %

Strana 1 od 10



Na osnovu c¢lana 5. stav 1. tacka 2. Statuta Saveta za Stampu i Clana 2.
stav 1. Poslovnika o radu komisije za Zalbe ulazemo ovu Zalbu Komisiji
za Zalbe Saveta za stampu protiv medija ,Politika” jer su tekstovima: ,List
pristojne Srbije” od dana 09.10.2015. godine, ,Politika i neprijateljsko
preuzimanje” od 15.10.2015. godine i serijom tekstova pod naslovom
~lema nedelje: Ko pokusava da kupi Politiku® od 18.10.2015. godine,
grubo prekriene odredbe Kodeksa novinara Srbije.

Prilog:
Kopije ozalbenih tekstova.

U preambuli Kodeksa novinara Srbije definisana je ,profesionalna

odgovornost novinara i urednika prema javnosti
(Citaocima/gledaocima/slusaocima), a ne (prema) izdavacu/vlasniku
(drzavi 1 interesnim grupama) i njhovim privatnim, ekonomskim,

politickim i drugim interesima.” Na ovaj nadin, novinarska profesija
odvojena je od vlasnistva nad kapitalom u medijima, u cilju spre¢avanja
uticaja vlasnistva/kapitala na novinare/medije. Argumentum a contrario,
novinari ne bi trebalo da se mesaju u ono sto nije novinarska profesija, a
to je promet i upravljanje kapitalom u medijima, koji nesporno mora biti
u skladu sa zakonom.

U ozalbenim tekstovima glavna i odgovorna urednica Politike, Ljiljana
Smajlovié¢ i drugi urednici i novinari, iznose svoje liéne stavove, sudove i
vrednosne ocene, sta oni smatraju da je ispravno i dozvoljeno, pristojno i
sl,... a §ta je s druge strane neispravno, nedozvoljeno i nepristojno, sve u
vezi sa prometom kapitala u medijima. Oni pritom ne iznose, niti ukazuju
na zakonske prepreke da kompanija Adria Media Group postane vlasnik
u drugim medijima, ve¢ svoje protivljenje/osporavanje zasnivaju na
licnim simpatijama i antipatijama, licnim interesima, liénim vrednosnim
i moralnim sudovima i sl, na koji na¢in stvaraju utisak u javnosti da je
moguce sticanje kapitala od strane Adria Media-e u Politika novine i
magazini d.o.o. (u daljem tekstu; PNM), neprihvatljivo, nedozvoljeno i
nezakonito, sto apsolutno nije tacno.

Adria Media Group ima pravo da, kao i svako drugo pravno i fizicko lice,
u skladu sa Ustavom Republike Srbije i drugiZz vaZzeé¢im propisima, stice
pravo svojine nad akcijama/udelima u drugim medijima.

Zato oZalbeni tekstovi predstavljaju zloupotrebu novinarske profesije i

medijskog prostora u dnevnoj novini Politika pokusaj povrede Ustavom
zagarantovanih prava podnosilaca ove zalbe.

Strana 2 od 10



I T v D

Autor spornog teksta od 09.10.2015. godine je glavni i odgovorni urednik
dnevnog lista ,Politika“, Ljiljana Smajlovic. Predmetnim tekstom je
povredeno pravo na privatnost Radisava Rodica i isti je izloZen javnom
ruganju i omalovazavanju.

Suprotno navedenom, ¢lanom VII Kodeksa novinara Srbije je propisana
obaveza novinara da ,poS8tuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o
kojima pise”.

Ljiljana Smajlovi¢ je povredila privatnost Radisava Rodica, jer je
neovlaséeno objavila sadrzinu SMS poruke koju joj je on kao poznanici
uputio.

Ljiljana Smajlovié¢ se otvoreno ruga privatnoj poruci Radisava Rodica,
navodeci: ,Nije lepo rugati se, ali Rodi¢eva poruka glavnoj urednici
LPolitike” mozda najbolje ilustruje jaz koji postoji izmedu profesionalnih,
pristojnih medija - i onih drugih”. Ona aludira da su gospodin Rodic i
dnevna novina ,Kurir” nepristojni, pritom u samom tekstu ne navodeci
zasto su nepristojni, izuzev sto imaju Zelju ili nameru da steknu vlasnicka
prava u izdavacu Politike..., sto nije nepristojna i nemoralna ideja.

Da bi diskreditovala i povredila dostojanstvo i licni integritet Radisava
Rodica, Ljiljana Smajlovi¢ proziva Radisava Rodica za izvrsenje krivicnog
dela za koje je osuden, na osnovu Sporazuma o priznanju krivice, u vezi
¢ega je izdrzao izrecenu kaznu. Naslovhom Savetu bi trebalo biti poznato
da je do 2004. godine u pravnom sistemu Srbije postojalo krivi¢no delo
pod nazivom OmalovaZavanje prebacivanjem za kriviéno delo! Ovim
krivicnim delom bilo je sankcionisano prebacivanje nekom da je ucinio
kakvo krivi¢no delo ili da je osudivan zbog kriviénog dela, saopstavanje
istog, a tezi oblik kriviénog dela predstavljalo je
saops$tavanje/prebacivanje putem Stampe, za Sta je bila predvidena
zatvorska kazna od 6 meseci.

Dokaz:
Izvod iz komentara Krivi¢nog zakona dr Ljubise Lazarevica

Ovo kriviéno delo danas ne postoji, ali postoje drustvene, eti¢ke i li¢ne
vrednosti koje je predmetno kriviéno delo Stitilo, a glavna urednica
Politike je duzna da postuje tudu li¢nost i uzdrZi se od radnji koje su
ranije predstavljale izvréenje krivi¢nog dela, a sad svakako predstavljaju
deliktne radnje u S&irem gradansko-pravnom smislu. Ona krajnje

Strana 3 od 10



nepotrebno, bez osnova i ikakve korelacije sa ,Politikom"” proziva
Radisava Rodic¢a za izvrseno krivi¢no delo, sve u nameri da ga uvredi,
diskredituje u javnosti i na taj nac¢in mu onemoguci vrienje ustavnih
prava koja su zagarantovana Radisavu Rodicu, clanovima njegove
porodice, Adria Media Group d.o.o, prvenstveno u vezi prava sticanja
akcija/udela u srpskim medijima. Predmetna kriviéna presuda nema
nikakve veze sa Politikom, sticanjem udela u medijima i sl.

S druge strane, Ljiljani Smajlovi¢ je sigurno poznato da je krivicni
postupak protiv Radisava Rodi¢a bio znadajno podstaknut okolnos¢u da je
Radisav Rodi¢ bio vlasnik nezavisnih dnevnih novina ,Glas javnosti® i da
znacajnom delu politickog establiSmenta tokom 90.-ih i u prvoj deceniji
ovog veka nije odgovaralo vrlo ¢esto nezavisno/slobodno pisanje ove
dnevne novine. Ali to sad nije tema...

Prozivanje i prebacivanje Radisavu Rodi¢u za izvrseno Kkrivicno delo,
putem Stampanog medija, glavna i odgovorna urednica ponavlja u tekstu
na naslovnoj strani pod nazivom ,Neprijateljsko preuzimanje” od
15.10.2015. godine, kao i tri puta u seriji tekstova koji su objavljeni
18.10.2015. godine. Znaci, u razmaku od nedelju dana, dnevna novina
Politika, tj. Ljiljana Smajlovi¢ proziva i prebacuje Radisavu Rodicu 5 puta
za izvrseno (jedno te isto) krivicno delo koje nema nikakve veze sa
dnevnom novinom Politika, njima li¢no, sticanjem udela u medijima i sl.

Ozalbenim tekstom od 09.10.2015. godine, nadalje se, zlonamerno 1
uvredljivo, najtirazniji dnevni list u Srbiji naziva ,tabloidom sumnjive
reputacije”, dok se poslovna aktivnost Adria media Group opisuje kao
.mutne radnje" sa konstatacijom da ,neSto tu do neba smrdi®, bez
navodenja i objasnjenja o ¢emu se radi.. Na ovaj nacin, druge dnevne
novine (konkurencija/Kurir) se diskredituju na trzistu, urednici i
novinari istih vredaju i omalovazavaju, bez navodenja ijednog
argumenta.

II 1 NEPRIJA RE Al 2

Autor ozalbenog teksta od 15.10.2015. godine je .Uredni3tvo Politike".
Iako pojam nepoznat Zakonu o javnom informisanju i Kodeksu novinara

Srbije, isti je imresumom definisan i ¢ine ga: Ljiljana Smajlovic (glavni i
odgovorni urednik), Bati¢ Bacevi¢ (zamenik glavnog i odgovornog
urednika), Goran Volf (desk), Zarko Raki¢ (svet), Milenko Pesic (politika),
Darko Pejovi¢ (drustvo), Dejana Ivanovi¢ (hronika), Slobodan Kostic
(ekonomija), Marija Porsevi¢ (kultura), Olivera Veselinovi¢ (Srbija),
Dugan Teleskovi¢ (sport), Julijana Simi¢-Tensi¢ (Beograd), Zeljko

Strana 4 od 10



Jovanovi¢ (fotografija), Nikola Trklja (onlajn), Ivan Arandelovié¢
(spektar/veb), Petar Mickovi¢ (vikend), Marko Laki¢ (noéni) i Dusica
Milanovié¢ (feljton).

Sam naziv teksta ,Politika i neprijateljsko preuzimanje” je zbunjujuéi i
netacan. O tome da li je eventualno ,preuzimanje” ,prijateljsko” ili
~neprijateljsko” mogu se izjasniti samo trenutni vlasnici kapitala u PNM.
U ovom trenutku nikakvo preuzimanje se nije dogodilo, niti su se vlasnici
kapitala u PNM izjasnili da li je do preuzimanja doslo njihovom voljom ili
suprotno njihovoj volji, sto preuzimanje eventualno moZe da ucdini
~neprijateljskim®. Li¢ni interesi i stavovi urednika medija i njihove Zelje u
pogledu nosilaca prava svojine nad kapitalom u PNM su irelevantni i ne
mogu biti razlog da se ,preuzimanje” oceni kao ,neprijateljsko”, i u vezi s
tim, pogre3no izvestava javnost.

U ovom tekstu, ponovo i jo$ vise se povreduje li¢nost Radisava Rodiéa,
tako Sto se on naziva ,prostakom”, odnosno njegov SMS ,prosta¢kim”.
Pritom, uvidom u sadrzinu SMS poruke Radisava Rodiéa, koja je
objavljena u integralnoj verziji u tekstu 09.10.2015. godine, jasno se vidi
da ista nije ,prostacka“, niti u istoj ima bilo &ta ,prostacko”.

Ovim tekstom se nastavlja vredanje urednika i kolega-novinara iz
,Kurira® i isti se nazivaju ,razbojnicima po peru”, sto je uvredljivo i
krajnje nekolegijalno. U ovom tekstu se ponovo, neosnovano, u nameri
omalovazavanja i stvaranja osude u javnosti, Radisavu Rodiéu prebacuje
za kriviéno delo. Kao $to smo ranije rekli, omalovazavanje i prebacivanje
za krivicno delo ranijim propisima je bilo i samo inkriminisano kao
krivi¢no delo.

Tekstom od 15.10.2015. godine se osteceni Radisav Rodié, ¢lanovi njegove
porodice i Adria Media Group, pored ,prostakom” nazivaju i ,biviim
osudenikom®, ,sitnim spletkaro$ima®, ...

Il TEKSTOVI POD ZAJEDNICKIM NAZIVOM ,TEMA NEDELJE. KO POKUSAVA DA

KUPI POLITIKU"

Radi se o tekstovima koji zauzimaju pretezni deo naslovne stranice
Politike od 18.10.2015. godine i cele stranice 13, 14 i 15 izdanja od istog

danall!

Opet se na 3 mesta Radisavu Rodi¢u prebacuje i isti omalovazava da je
izvrsio kriviéno delo... Racunajudi tekstove od 09.10. i 15.10.2015. godine,

Strana 5o0d 10



to je 5 puta ponovljeno prebacivanje i omalovazavanje... Nedozvoljeno i
ranije inkriminisano, kako smo napred objasnili.

U navedenim tekstovima od 18.10.2015. godine se pored ostalog navodi:

.U pravom tabloidnom ratu ,Kurira” protiv ,Politike” videli smo sve
ono po ¢emu su Zute Stampane stvari jedinstveni medisjki fenomen
u Evropi - bizarnu i beskrajnu mesavinu zastra$ivanja, izmisljanja i
potraZivanja.

.Cak i ako bi taj papir postojao, ali je familija medijskih
preduzimaca odlucila da ga ¢uva u porodiénoj riznici, zajedno sa
drugim papirima koje ljubomorno ¢uvaju dalje od istraZnih organa,
taj papir bi znacio samo jedno - da je ,Kurir” odlucio da preuzme
prava i potrazivanja VAC-a prema , Politici..."

«Zasto je najveca fabrika skandala na Balkanu odlucila da objavi
kako je kupila najstariji list na Balkanu?":

Uopste, kojem to biznis geniju pada na pamet da sa firmom ,Adria
media grupa” koja ima upisani kapital od 12 miliona evra kupi
+Politiku” sa upisanim kapitalom od 40 miliona evra? MoZda oni u
kojima je ,Kurir® samo kurir, nekome mo¢nijem ko stoji iza ove
opskurne transakcije i ko je naruc¢io kampanju protiv ,Politike" kako
bi pokusao da joj Sto viSe obori cenu?”;

«2a ,Politku” je reputacioni rizik i sama d{injenica da ,dragulj
srpskog tre$' novinarstva“ pokazuje nameru da postane vlasnik
najstarijeg lista na Balkanu, bas kao Sto bi ugled Narodnog
pozorista bio poljuljan kada bi Stanija polela da objasnjava kao ce
postati upravnica te nacionalne institucije”.

-otvaranje Rodi¢evog sistema je pratila politicka i bezbednosna
podrska bez ¢ije pomoci takvo poslovno ponaSanje nije bilo mogude.
A tabloid ,Kurir” je bio tu da svojim specifiécnim novinarstvom, po
principu postanskog sandudeta, pomogne u raznim obradunima
mocnika, iza dega se skrivala Zelja Rodiéa da spreci bilo kakve
ozbiljne akcije drZavnih institucija”.

.Zato, danas, Roditev sistem vise li¢i na hobotnicu koja Zutim
mastilom sakriva tragove sumnjivog poslovanja, nego na ozbiljnu
poslovnu kompaniju®;

~Pokusaj neprijateljskog preuzimanja ,Politike” bio bi svojevrstan

vid divljastva ¢ak i da na najugledniju srpsku medijsku ustanovu ne

' Tres

- od engleske reci trash koja znaci dubre

Strana 6 od 10



nasréu vlasnici jednog od najgorih tabloida u novijoj istoriji nase
zemlje®;

- LAli, nije ovde re¢ samo o predatorskom kapitalizmu. ,Kurirov”
napad na ,Politiku” je objava zavrsne faze kulturnog rata u kom su
se linije fronta tako ispomerale da, ako ,Politika“ padne, nece biti
potrebno ni da se vode pregovori o kapitulaciji pristojne Srbije".

- .Naravno da nisu Rodiéi ti koji su izmislili trange-frange trgovinu,
fingiranje trZista i kupovinu bez novca. U napad na ,Politiku” oni su
samo ulozili svoje posebne vestine u razaranju ljudi i institucija”;

- Tabloid je munjevito naSao ¢ak dva poznata advokata, Tomu Filu i
Borivoja Boroviéa, koji su ocitali lekciju Tomislavu Nikolic¢u..."

- Lakocéa kojom ovaj list pronalazi ,stru¢njake"” koji ¢e da potvrde ono
$to Raji i Aci odgovara, nije vest, ali jeste vazan deo drustvene moci
JKurira”. U neuredenom drustvu se mo¢ se mo¢ sti¢e i tako da se
ni¢eg ne stidite i da ni od ¢ega ne prezate. Paukova mreza uticaja
JKurira® u srpskom drustvu nalik je onoj ,Zutoj hobotnici” s
grafikona koji je Savet za borbu protiv korucpcije nacrtao o
isprepletanosti njihovih firmi i mreZi prebacivanja potraZivanja";
+.Kurir” po sebi ne pretstavlja nista, on je snazan samo ako postoji
uporedo s kriminalnom namerom drzave®;

- . Hoée li ostati na tome da drZava ne moZe nista ili e istrazni organi
ipak uspeti da raspetljaju pipke te hobotnice?"

JZadivljuje® i plasi kolicina negativne energije i potrebe za
omalovazavanjem, vredanjemm 1 diskriminacijom podnosilaca u
navedenim tekstovima, posebno citiranim delovima.

U izradi tekstova od 18.10.2015. godine, odnosno citiranih delova
ucestvovalo je desetak novinara, a obim tekstova viSestruko prevazilazi
potrebu za analizom tema iste ili sli¢ne vrste, koje su bilo kada do sada
objavljene u Politici. Ako uzmemo da je osnovna tema pisanja u spornim
tekstovima moguca kupovina ili privatizacija PNM kao izdavaca Politike,
onda takvo pisanje moramo uporediti sa pisanjem u vezi bilo koje
privatizacije, kupovine kapitala privrednog drustva i sl. u medijima u
Srbiji (ili ¢ak van medija). Takvim poredenjem dolazimo do zakljucka da
je ovoj temi posveéeno visestruko vise prostora nego bilo kojoj sliénoj. To
samo po sebi nije nedozvoljeno, ali je na kraju ipak nedozvoljeno kada se
imaju u vidu razlozi za takav stepen ,paznje”.

Radisavu Rodiéu, élanovima njegove porodice i Adria Media Group se
spocitava da su osnovali veliki broj firmi, ostali duzni poreze i sl, bez

Strana 7 od 10



navodenja konkretnih dokaza. Ovo se o¢igledno ¢ini u nameri stvaranja
negativnog odjuma u javnosti, a kako bi se politicka elita, pritisnuta
stalnim strahom za svoja glasacka prava, naterala da nezakonitim
sredstvima spre¢i eventualno sticanje vlasnickih prava Adria Media
Group u PNM (kao $to se to jednom veé dogodilo 2012. godine).

Ovde se ne radi o izvestavanju javnosti, ve¢ o manipulisanju javnoscu, po
navedenom mehanizmu straha za gubitak biraca od strane politicke elite,
u slué¢aju da se dozvoli (mada formalno nije potrebno da bilo ko dozvoli)
sticanje kapitala u PNM od strane Adria Media Group.

Adria Media Group se prikazuje neobjektivho u negativnom svetlu i
izjednacava sa dnevnom novinom Kurir, $to apsolutno nije ta¢no.

Precutkuje se da je Adria Media Group izdavac uglednih svetskih izdanja,
kao §to su Newsweek, National Geographic, Cosmopolitan, Elle, Lisa,
Mens' Health,.. da se u Kurir jednom nedeljno insertuju originalni
tekstovi Financial Times-a,... te da internet stranica Kurira ima najvecu
posecenost u ovom delu Evrope sa 55 miliona poseta ukupno, 10 miliona
jedinstvenih posetilaca i 210 miliona otvorenih stranica, sve na
mesecnom nivou. Sve ove ¢injenice poznate su ili bi morale biti poznate
Ljiljani Smajlovi¢, drugim urednicima i novinarima koji su ucestvovali u
pisanju spornih tekstova. Ako su hteli da informisu javnost, onda su
morali i o ovome da je informisu...

ZAKLJUCAK

Ljiljana Smajlovié i drugi navedeni urednici Politike su zloupotrebili
dnevnu novinu Politika i medijski prostor u istoj, u nameri da neistinitim
informisanjem javnosti sprete Adria Media Group u zakonitom sticanju
udela u PNM i drugim medijima. Jedini moguéi njihov motiv je oCuvanje
trenutnih pozicija i liénih interesa, za sebe ili njima bliska lica, koje imaju
u PNM i Politici. To je nedozvoljen motiv za izvestavanje putem javnih
glasila.

Postupajuéi na opisani naéin, navedeni urednici Politike povredili su
odredbe Kodeksa novinarske etike, i to:
- obavezu novinara da taéno, objektivno, potpuno i blagovremeno
informise javnost, o dogadajima od interesa za javnost,
- pravo medija da imaju razlicite uredivacke koncepte (omalovazava se i
pezorativno govori o uredivatkom konceptu dnevne novine Kurir),
- obavezu da se uzdrze od objavljivanja optuzbi, kleveta i glasina,
obavezu da izvestavaju sa duznom profesionalnom paznjom,

Strana 8 od 10



- obavezu da postuju privatnost, dostojanstvo i integritet lica o kojima se
pise,

- obavezu da ne precutkuju ¢injenice koje mogu bitno da uticu na stav
javnosti o nekom dogadaju,

- zabranu izvetavanja koje predstavlja sukob interesa (pisali su u nameri
zaitite sopstvenih interesa, nepotpuno, neistinito i po obimu neadekvatno
informisudi javnost), ...

Posebno isti¢emo da su objavljivanjem tekstova u navedena tri dana
urednici Politike povredili ustavna prava Radisava Rodica, clanova
njegove porodice i Adria Media Group d.o.o, i to:

- zabranu diskriminacije iz ¢lana 21 Ustava Republike Srbije (zalazuci se
za uskracivanje prava navedenim licima da sticu akcije/udele u PNM,
ovo posebno kada su u pitanju potomci Radisava Rodic¢a, koji se u vez
ostvarenja svojih prava moraju posmatrati nezavisno od Radisava Rodica
i kakvi dogadaji se vezuju za Radisava Rodica),

- slobodu medija iz élana 50 Ustava Republike Srbije, po kome je svako
slobodan da osniva i stice udele/akcije u sredstvima javnog
obavestavanja,

- pravo na obavestenost gradana iz ¢lana 51 Ustava Republike Srbije, po
kome svako ima pravo da bude istinito i potpuno obavesten o pitanjima
od javnog znacaja (Adria Media Group d.o.o. predstavljena u javnosti
isklju¢ivo u negativnom kontekstu...),

- prava na imovinu iz ¢lana 58 Ustava Republike Srbije, koje jemci
uzivanje imovinskih prava svakome (Adria Media Group d.o.0. ima sva
prava iz pravnih poslova koje je zakljuéila ili ¢e zakljuciti, koji su u skladu
sa srpskim propisima...),

- prava na slobodu preduzetnistva iz ¢lana 83 Ustava Republike Srbije, po
kome je preduzetni$tvo slobodno (3to podrazumeva i pravo Adria Media
Group d.o.0. da sti¢e udele u PNM),

- prava na jednak poloZaj na trzistu iz ¢lana 84 Ustava Republike Srbije, 1
drugih brojnih prava...

Sve udinjene povrede su posebno teSke jer su iste uclinjene uz
kontinuirano i dosledno pozivanje na sopstvenu pristojnost i
Jnepristojnost” oste¢enih, $to je takode netacno. Niko ko ¢ini napred
navedene povrede zakonskih propisa, ustavnih i etickih nacela, ne moze
sebe nazivati pristojnim, odnosno drugog nepristojnim.

* % % ok ok k k Xk

Imajuéi u vidu napred navedeno, predlazemo Komisiji za zalbe Saveta za
$tampu da usvoji ovu Zalbu i utvrdi da je ,Politika” prekrsila odredbe
Kodeksa novinara Srbije i naloZi glavnom i odgovornom uredniku Ljiljani

Strana 9 od 10



Smajlovi¢ da ukloni predmetne tekstove sa internet stranice Politike i
odluku Komisije objavi u §tampanom i internet izdanju najkasnije treceg
narednog dana od dana dostavljanja odluke.

S obzirom da je gospoda Ljiljana Smajlovi¢ jedna od osnivaca Saveta za
stampu, da je bila ili jos uvek jeste ¢lan Komisije za Zalbe, te Cinjenice da
se ozalbeni tekstovi odnose direktno na nju kao autora istih, podnosioci
ove zalbe zahtevaju da ista bude izuzeta od odlu¢ivanja po ovoj Zalbi, kao
i od Saveta da pokusa da bude nepristrasan, mada je to vrlo tesko u
situaciji kada se zalba odnosi na jednog od ¢lanova Saveta (ova okolnost
bi morala da proizvede povecan stepen odgovornosti, tj. manju
tolerantnost Saveta u vezi povreda koje je pocinila Ljiljana Smajlovic).

U Beogradu, 20.10.2015. godine S postovanjem,
Punomoc¢nici podnosilaca:

Strana 10o0d 10



	zalba-1
	zalba-2
	zalba-3
	zalba-4
	zalba-5
	zalba-6
	zalba-7
	zalba-8
	zalba-9
	zalba-10

