
Интернет портал "Градски портал 018" (уписан у Регистар медија АПР под бројем ИН000259) је 

11. августа 2015. године неовлашћено, без дозволе аутора, без назначења аутора и без 

плаћања ауторске накнаде презео из "Јужних вести" текст под насловом "Нишки одбојкаши 

кренули ка Суперлиги" и објавио га на свом сајту под истим насловом. 

Такође, неовлашћено, без дозволе аутора, без назначења аутора и без плаћања ауторске 

накнаде је преузета и фотографија на коју ауторска права полаже Вања Кесер, што је испод 

фотографије на Јужним вестима и јасно наведено. 

Докази: линк ка тексту и print-screen странице. 

На тај начин су прекршене одредбе Кодекса новинара Србије у делу који дефинише поштовање 

ауторства: 

• "Медији и новинари поштују и примењују важеће законодавство о заштити ауторских права. 

Када се добије допуштење за репродукцију из другог извора, то се чини уз уважавање аутора и 

уз навођење извора" 

• "Новинар неће као своје потписивати текстове, цртеже, илустрације, фотографије, видео и 

звучне записе других аутора". 

"Градски портал 018" је већ једном, 10. марта 2015. године, прекршио Кодекс новинара Србије 

(Одлука Савета за штампу). 

Сматрамо да је реч о грубом кршењу Кодекса, а да је отежавајућа околност то што медиј 

понавља "грешку". 

Витомир Огњановић 

Директор 

Јужне вести 

Simplicity d.o.o. 

Светосавска 20, 18000 Ниш 

ПИБ: 105815430 

 


