DA LI JE GAZDA ‘KURIRA’ MOCNIJI OD DRZAVE

NEZAVISNE DNEVNE NOVINE % TS

INFORMER

Wtorak, 3. novembar 2005, Broj %068 [ 20 dnara / RS 0,5 KM [ (G 0,4 FUR [ Makedonija 20 DEN / Grika 1.2 EUR \

A . "
Rodic ima profit od 257y~
miliona, a ne placa por
@ Aleksandar Rodic 2. februara 2014. ugasio ‘Kurir’, a sutradan preko “‘Adrija
medija grupe’ pokrenuo ‘Kurir najuticajnije dnevne novine na Balkanu’ @ Osim

sto je tako prevario poverioce i citaoce, Rodic sada izbegava 1 placanje poreza
na profit, koji kompenzuje gubicima ‘Adrija medije’ iz prethodnih godina

ISTRAZIVANJE ‘FAKTOR PLUSA’ Rl ¥ 4 ™
cotali D=
D raZbI ) ﬁ

20 DINARA

Strane 41 5

; : ’:E'ﬁ!.!iﬁ-ﬂ? i -’-‘”""_ﬁ’-ﬁ.’;’ﬁ’ da Zvezda utakmice igra od 13h,
SRS trenutno ima podrsku 6,6% biraca, dok jer nema para da plati reflektore

je DS na samo Sest odsto © SNS najjacisa 51,5% - . AN
glasova, iznad cenzusa je jos samo SPS (8,7%) f A ;}.:«
VRANJE SUZANA ALAR, PROFESORKA MUZICKOG: (% 4 g =\

DAC RALIN S e
ACI MI MONTIRALI N S8 e
N FEJSBUKU MONTAZA:
F ubacene na
- “wsws moju sliku

Strane 819



Rodicu, objavi ugovor o preuzimanju ‘Politike’ i “Novosti’

Aleksandar Rodic i dalje odbija da
objasni zasto je pre mesec dana

objavio da je kupio potraivanja VAC

od ., Politike” i  ,Novosti®, a do da-
nas ta potrativanja nije ni pokuiao
da realizuje.

Informer je, podsetimo, na osnovu
izjava ufesnika u ,dosistitko) kupo-
prodaji” ova dva lista i dokumenta-

cije do koje smo dodli objavio sazna-

nja prema kojima Rodic obmanjuje
javnost da je novi gazda ,, Politike" |
~Movosti®,

Pozivamo ga zato jod jednom da
objavi ugovor o preuzimanju potra-

lasnik , Kurira” Alek-
sandar Rodic, koji se
lazno  predstavlja
kao veliki borac protiv krimi-
nala i korupcije, nasao je na-
¢in da (zlo)jupotrebom zako-
na izbegne placanje milion-
skog poreza drzavi Srbiji, ot-
kriva Informer.

Prema finansijskom izve-
§taju dostupnom na sajtu
Agencije za privredne regi-
stre, Rodiceva firma , Adrija
medija grupa” u 2014. godi-
ni imala je dobit od 257 mi-
liona dinara (vise od dva mi-
liona evra), a verovali ili ne,
na to drzavi nije platila ni di-
nar porezal

Finansijska gimnastika

Kako je to moguce? Pa tako
$to je Rodi¢ najpre u decem-
bru 2013. otkupio firmu
+Adrija medija grupa”, koja je
bila u 1-'iﬁugndl§njim milion-
skim gubicima, da bi onda 2
februara 2014. nezakonito
ugasio ,Kurir” (koji je do tada
izdavao .Kurir info") i ve¢ su-
tradan 3. februara preko
JAdrija medije” pokrenuo
.Kurir, najuticajnije dnevne
novine na Balkanu®, Osim Sto
je tako nezakonito prevario i
doveo u zabludu poverioce i
citaoce, Rodic je izbegao da
plati porez na profit, jer se on
sada .kompenzuje” gubici-
ma ,Adrija medije” iz pret-
hodnog poslovanja! Posto su
ukupni gubici ,Adrija medi-

NOMHTHHR |

ey P ol
§ P TR
T

.
[’f’" —

= P PR W0 T

L{uuw je KYE'JMP Kypvp

® Aleksandar Rodic 2. februara 2014. ugasio

jedan, a vec sutradan nezakonito osnovao

drugi 'Kurir’, i to preko ‘Adrija medija grupe’

je” u Srbiji, pre nego 5to je tu
firmu preuzeo Rodié, bili oko
sedam miliona evra, to onda
znaci da gazda ,Kurira” jos
bar dve godine uopste nece
placati porez na profit!

Porez na dobit, inace, u Sr-
biji iznosi 15 odsto, a obve-
Znici ovog poreza naredne
poslovne godine placaju |
akontaciju za predvidenu do-
bit na osnovu poslovanja u
prethodnoj godini. U konkre-
tnom slué¢aju, Rodi¢ je .fi-
nansijskom gimnastikom"
izbegao da plati 38.550.000
dinara poreza i 3,2 miliona
dinara akontacionog poreza
svakog meseca tokom nared-
ne godine!

I ako bi ne-
ko moZda
rekao da
ovo nije
nezako-
nito, veé
moZzda
samo ne-
moralno,
cinjenica
preko koje dr-
zava ne bi smela da
tek tako prede jeste to da
Zakon o izmenama i do-
punama zakona o jav-
nom informisanju za-

fivanja od VAC ukoliko takav ugovor
raista postoji | objavijujemo finjeni-
ce do kojih smo dodli:

® Aleksandar Rodi€ i njegov tada-
Enji najbliti poslovni saradnik Du-
ian Bjelopetrovic tokom 20M. kon-
taktirali su s Nemcima iz VAC, koji
su se pre toga povukli iz upravlja-
nja ., Politikom® i , Novostima” i 2a-
poceli pregovore o kupovini viasni-
£kih udela.

® Kada su shvatili da nemaju dovo-
lino para za kupovinu, Rodic i Bjelo-
petrovic su kontaktirali s Mikijem
Rakitem, sada pokojnim Sefom ka-

DX E ¥y wg

bineta ondainjeg predsednika Srbi-
je Borisa Tadita. Ponudili su Rakifu i
Tadicu da im ustupe s Nemcima
ugovorenu kupoprodaju ., Politike™ i
~MNovosti®, a da zauzvrat dobiju Sest
miliona evra.

® Vrh vlasti je nalotio vlasniku . Far-
makoma" Miroslavu Bogitevitu da
od Nemaca otkupi te dnevne novineg,
a 5 Rodicem i Bjelopetroviéem je
postignut dogowvor da im se isplati
5,4 miliona evra.

® Bogicevid je preko firmi na Kipru i
u Rusiji zapofeo kupovinu ., Politike” i
Novosti” od VAC. Isplatio je prvu ra-

AUFi2

T ] P, 3
"ﬂl Wl ) i ey :‘-:1

N o Fri oy ;ﬁ,.l-‘ﬁi'm:'ﬂr{:m.r P
Ruiié se

tu od oko éetiri miliona evra. Rodicu
je isplatio oko dva miliona evra i dao
mu menice  Farmakoma" na ostatak
duga.

® Posle promene vlasti 2012. tajni po-
530 preuzimanja medija j@ propao.
Bogicevi¢ do danas nije isplatio osta-
tak cene VAC-u, a Rodic nije uspeo da
naplati garancije od , Farmakoma“,
koji je u meduvremenu propao,

# |ako je pre mesec dana objavio
da je kupio potrativanja od VAC pre-
ma ., Politici® i ,,Novostima®, Rodic
do danas nikome nije pokazao ugo-
vor o to] kupovini.

® Osim sto je prevario poverioce i itaoce,

Rodic izbegao i da plati porez na profit, koji
kompenzuje starim gubicima ‘Adrija medije’

branjuje ,,osnivanje javnog
glasila pod istim ili slicnim
imenom u roku od godinu
dana od brisanja javnog gla-
sila iz registra”. Ocigledno je,
dakle, da je Rodi¢ prekrsio za-
kon tako Sto je preko nodci
ugasio ,Kurir* da bi odmah
sutradan izdao . Kurir” sa sa-
mo formalno promenjenim
imenom i istim Zigom i sadr-
Zajem.

Glavni urednik Informera
Dragan . Vucicevic upozora-
va da zakon zabranjuje ,osni-
vanje javnog glasila pod istim
ili sliénim imenom u roku od
godinu dana od brisanja jav-
nog glasila iz registra” upravo
zato da bi sprecio izbegava-
nje pla¢anja poreza i dugova
poveriocima.

- Evo, na primer, ovih dana

SAMO PO Illﬂlll.l ‘n.l'umem

je na prodaju jedna propala
Stamparija u okolini Beogra-
da koja ve¢ tri godine posluje
sa gubicima, koji ukupno
iznose oko dva i po miliona
evra... Po Rodi¢evom recep-
tu, sad bi mi trebalo da preu-
zmemo firmu koja je vlasnik
Stamparije, pa da poénemo

Nema dileme da je prekrSen zakon

)) Gasenjem jednog | osnivanjem
drugoq ,, Kurira” u februaru 2014.

Rodic je prekrsio Zakon o informisanju,
koji u Clanu 14a to striktno zabranjuje

da na nju izdajemo Informer
i onda godinama ne placamo
porez?! Ljudi, pa to nije nor-
malno i to drzava ne sme da
dozvoli! - apeluje Vucicevic.
Pitanja za Rodica

Aleksandar Rodic i njegovi
saradnici iz ,Adrija medija
grupe” nisu juce odgovarali
na pozive i poruke novinara
Informera. Ostali su nam ta-
ko duZni odgovor na sledeca
pitanja:

® Kako su 3. februara pro-
Sle godine ugasili jedan i pre-
kono¢ osnovali drugi , Kurir*?

® Kako je to izvedeno kada
Zakon o informisanju u Cla-
nu 14astriktno zabranjuje da
se ime i logo novina prenose
sa jedne na drugu firmu?

® Koliko je na staroj firmi
koja je izdavala prvi ,Kurir*
ostalo dugova?

® Da li su i koliko Rodici
ostali duZni poreza drzavi?

® Koliko poverilaca je oste-
¢eno ovom ,pravnom gim-
nastikom*“?

EKIPA INFORMERA



	0311
	0311_inf-1b

