
ŽALBA SAVETU ZA ŠTAMPU PROTIV LISTA „KURIR“ I 

PORTALA „KURIR.RS“ 

Kao glavni i dogovorni urednik internet portala Teleprompter.rs Savetu za štampu podnosim žalbu protiv lista 

„Kurir“ i internet portala „Kurir.rs“ zbog neovlašćenog preuzimanja fotografija sa internet portala Teleprompter.rs.  

Naime, dnevni list „Kurir“ i portal „Kurir.rs“ neovlašćeno su preuzeli i objavili fotografije članova kraljevske 

porodice Karađorđević koje je samo portal Teleprompter.rs ekskluzivno objavio 22. 10. 2015. godine.  

Original: http://www.teleprompter.rs/kraljevski-skandal-bahati-naslednici-srpske-krune-foto.html 

Ukradene fotografije: http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/kraljevski-skandal-blud-i-razvrat-karadordevica-clanak-

1988461 

Član 3. tačka 5. podtačke 1. i 2. Poslovnika o radi komisije za žalbe kažu da Savet za štampu može da razmatra žalbe 

na sadržaj koji je objavljen u štampanom izdanju u roku od 90 dana od dana objavljivanja i žalbe koje se odnose na 

sadržaj koji je objavljen na internet portalima sve dok je sadržaj dostupan.  

Od dana neovlašćenog preuzimanja fotografija i objavljivanja u štampanom izdanju lista „Kurir“ (23. 10. 2015.) do 

dana podnošenja žalbe (12. 12. 2015.) nije prošlo 90 dana.  

Urednici i novinari „Kurir“ kontaktirali su me 22. 10. 2015. godine sa molbom da im dostavim predmetne fotografije 

u originalu. Novinare lista „Kurir“ obavestio sam SMS porukom da nemaju pravo da preuzimaju fotografije sa 

portala Teleprompter.rs i da fotografije u originalnu ne mogu da dobiju.  Novinari i urednici lista „Kurir“ odlučili su 

da u potpunosti ignorišu moj odgovor. Redakcija lista „Kurir“  jednostavno je ukrala fotografije sa portala 

Teleprompter.rs i Fotošopom obrisala zaštitni znak Telepromptera sa fotografija. Fotografije su objavljene na 

naslovnoj strani „Kurir“ 23. 10. 2015. godine, kao i na sajtu „Kurir.rs“. 

Redakcija lista „Kurir“ bila je do te mere zlonamerna da se nije udostojila ni da navede odakle je fotografije ukrala. 

Čak se na nekim fotografija, koje je redakcija „Kurira“ amaterski fotošopirala, vide ostaci zaštitnog znaka portala 

Teleprompter.rs. Ukradene fotografije sa portala Teleprompter.rs potpisuje izvesni Nemanja Pančić.  

Nije ovo prvi put da je redakcija „Kurira“ sa portal Teleprompter.rs ukrala neke fotografije ili tekstove bez 

navođenja izvora. Inače ne podnosim žalbe protiv drugih medija zbog takvih stvari jer smatram da je širenje 

informacija bitnije od ličnih interesa. Međutim, pošto je očigledno da „Kurir“, Adria Media Group i vlasnik 

Aleksandar Rodić u poslednje vreme, po mom mišljenju, zloupotrebljavaju Savet za štampu tako što optužuju gotovo 

sve konkurentske medije da rade neprofesionalno, da „kradu“ tekstove i slično, smatram da je izuzetno bitno 

apostrofirati licemerje vlasnika „Kurira“ jer je opšte poznato da je upravo taj medij sebe izgradio na 

neprofesionalizmu koji danas stavlja na teret drugim medijima. Smatram da je neprihvatljivo da „Kurir“ danas 

pokušava da opere svoju problematičnu reputaciju tako što preko Saveta za štampu proganja druge medije sa 

izuzetno čistom reputacijom u odnosu na „Kurir“. 

Smatram da je list „Kurir” grubo prekršio Kodeks novinara Srbije kada je redakcija tog lista ukrala ekskluzivne 

fotografije sa portal Teleprompter.rs i objavila ih bez navođenja izvora. Predlažem Savetu za štampu da usvoji ovu 

žalbu i utvrdi da su dnevni list „Kurir“ i portal „Kurir.rs“ prekršili odredbe Kodeksa novinara Srbije i naloži 

predmetnim medijima da odluku Saveta za štampu objave u štampanom izdanju lista „Kurir“ i na internet portalu 

„Kurir.rs“, imajući u vidu to da je dnevni list „Kurir“ prihvatio nadležnosti Saveta za štampu. 

Danilo Redžepović, glavni i odgovorni urednik portala Teleprompter.rs 

12.12.2015 

http://www.teleprompter.rs/kraljevski-skandal-bahati-naslednici-srpske-krune-foto.html
http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/kraljevski-skandal-blud-i-razvrat-karadordevica-clanak-1988461
http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/kraljevski-skandal-blud-i-razvrat-karadordevica-clanak-1988461

