
 Južne vesti 
Simplicity d.o.o 

[adresa] Svetosavska 20, 18000 Niš 
[pib] 105815430 
[mb] 20468238 

[račun] 160-310658-78 
[telefon] +381 18 29 39 10 

[email] info@juznevesti.com 

   

 

 Južne vesti - Simplicity LLC | TIN: 105815430 | Svetosavska 20, 18000 Niš | www.juznevesti.com 1 / 2 
 

Žalba Savetu za štampu 

8. januara 2016. godine na naslovnoj i 9. strani štampanog izdanja Politike, a dan ranije i u onlajn izdanju 
tog medija, objavljen je tekst "Kako zaraditi 45.000 dolara preštampavanjem starih tekstova". 

Tekst sadrži podatke prikupljene sa sajta udruženja građana "Fondacija centar", kojim je autor, tumačeći 
ih na vrlo sporan način, bez ikakve dodatne provere, doveo u vezu “američki novac” sa uticajem na 
uređivačku politiku medija koji se u tekstu pominju. Pritom, suprotno načelu novinarske pažnje i provere 
istinitosti informacije autor je slepo verovao jednom izvoru, nije konsultovao najmanje dva nezavisna 
izvora, niti omogućio "drugoj strani" da iznese stav ili ukaže na činjenice koje smatra bitnim. 

S obzirom da tekst sadrži neistinit podatak o iznosu novca koji su Južne vesti navodno "dobile" od Fonda 
partnerstvo za transparentnost (u daljem tekstu PTF), 11. januara sam u ime redakcije poslao zahtev za 
objavljivanjem ispravke (u prilogu). 

U svom zahtevu sam se pozvao na konkretne članove Zakona o javnom informisanju i medijima i zatražio 
da ispravka bude objavljena na istim mestima gde je prethodno objavljen i podatak koji osporavam, kao 
i da bude naslovljena kao originalni tekst, a uz oznaku "ispravka" (kako propisuje Zakon). 

Iako to Zakon jasno propisuje, ispravka nije objavljena "u prvom narednom izdanju". 

Umesto toga je 15. januara u formi antrfilea autor originalnog teksta samo interpretirao delove ispravke, 
pritom joj menjajući suštinu. Tako je, umesto objavljivanja informacije da su podaci iz spornog teksta bili 
netačni, navedeno da se Južne vesti "žale redakciji Politike" da nisu dobile dovoljno novca. 

Portal „Južne vesti” požalio se redakciji da od Fonda za partnerstvo i transparentnost nisu dobili 
61.800 dolara, već polovinu te sume (30.900) na osnovu ugovora potpisanog 30. decembra 2011. 
godine. 

http://www.politika.rs/sr/clanak/347217/Na-vase-uvrede-mogu-da-odgovorim-samo-brojkama 

Time je novinarski kodeks prekršen i u delu koji se tiče odgovornosti novinara i prava na objavljivanje 
ispravke. 

Pritom, iako Zakon o javnom informisanju (Čl. 97) izričito zabranjuje komentarisanje ispravke u istom 
broju novina, autor teksta već narednu rečenicu počinje sa "Ipak...", a zatim ponavlja informaciju koju sam 
već osporio, dovodeći u pitanje istinitost moje tvrdnje, sugerišući čitaocima da "ipak" drugi izvor tvrdi 
suprotno. 

Naglašavam da sam uz tekst svoje ispravke dostavio redakciji Politike i skenirani primerak ugovora kojim 
dokazujem svoje tvrdnje, kao i link do sajta PTF na kome je moguće proveriti koliko novca su Južne vesti 
"dobile" od te fondacije. 



 Južne vesti - Simplicity d.o.o. | PIB: 105815430 | Svetosavska 20, 18000 Niš | www.juznevesti.com 2 / 2 
 

Smatram da bi prilikom odlučivanja o povredi Kodeksa novinara Srbije posebno trebalo imati u vidu da 
je autor spornih tekstova Jelena Popadić, ovogodišnja dobitnica nagrade "Aleksandar Tijanić" koju 
dodeljuje Udruženja novinara Srbije za "borbeno novinarstvo". 

Dok ta nagrada ima za cilj da promoviše borbenost uz poštovanje najviših profesionalnih normi, a samim 
tim i novinarskog kodeksa, ovakav pristup prikupljanju i objavljivanju informacija promoviše samo 
tabloidno novinarstvo i odsustvo profesionalnih standarda. 

Takođe, treba imati u vidu i da su sporni tekstovi objavljeni u najstarijem dnevnom listu na Balkanu, kao 
i da su bili odobreni od čitavog niza urednika, čime je tekstovima dat kredibilitet. 

Naglašavam da su informacije o navodnih 60.800 $ i dva ugovora koje su Južne vesti potpisale sa PTF 
nisu tačne. U svemu ostajemo pri tvrdnji iz teksta ispravke, a spremni smo da to i dokažemo i sudskim 
putem. 

I pored prava na sudsku zaštitu zbog kršenja Zakona o javnom informisanju i medijima, obraćamo se 
Savetu za štampu verujući da je jednako važno, ako ne i važnije, javno osuditi kršenje Kodeksa novinara. 

Kao prilog ovom dokumentu prilažemo I sledeće: 

- Zahtev upućen redakciji Politike za objavljinje ispravke 
- Skenirani ugovor sa PTF koji je dostavljen i Politici 
- link do ugovora na sajtu PTF koji je dostavljen i Politici 

 
Linkovi koji se pominju u tekstu, sa sajta Politike 

- http://www.politika.rs/sr/clanak/346747/Kako-zaraditi-45-000-dolara-prestampavanjem-
starih-tekstova 

- http://www.politika.rs/sr/clanak/347217/Na-vase-uvrede-mogu-da-odgovorim-samo-
brojkama 

- http://ptfund.org/reducing-corrupt-budgeting-practices-in-south-serbia/ 
 

 

S poštovanjem, 

Predrag Blagojević 
Glavni i odgovorni urednik Južnih vesti 

 
 

Direktor 

_______________________ 
Vitomir Ognjanović 

U Nišu, 22.01.2016. godine 


