
1 
 

                

 

Комисији за жалбе  

Савета за штампу 

Француска 5/7 

Београд 
 

 

Поштовани, 

 

 упућујем вам жалбу на дневни лист „Курир: најутицајније дневне 

новине на Балкану“ због текстова објављених 21. јануара, 22. јануара и 6. 

фебруара 2016. године. 

 

 Овим чланцима, уредништво „Курира“ и новинари тог листа 

прекршили су неколико одредаба Кодекса новинара Србије:  

 

- нису тачно и благовремено известили о догађајима од интереса за 

јавност (глава I, став 1)  

- одложили су објављивање битних информација (глава II, став 1) 

- плагирали су туђе информације (глава IV, став 2) и  

- нису навели извор информације (глава IX, став 1) 

 

 „Пиштаљка“ је 30. марта 2015. године објавила текст под насловом 

„Председник општине Земун се обогатио за пола године“, о чињеници да се 

имовина функционера Српске напредне странке Дејана Матића драстично 

увећала за врло кратко време на функцији. Информација о објављеном тексту 

одмах је електронском поштом послата већини редакцији, укључујући и 

„Курир“ (доказ у прилогу), а вест је истог дана пренела агенција ФоНет (у 

прилогу). 

 

 Десет месеци касније (!) „Курир“ у броју од четвртка, 21. јануара 2016. 

године на насловној страни и странама 2 и 3 под опремом „А ви како сте? 



2 
 

Вучићев шофер за шест месеци постао милионер!“ и „Вучићев шофер за шест 

месеци купио две куће и хектаре земље“, објављује текст који је у свему 

преписан чланак „Пиштаљке“ од 30. марта 2015. године. Чак је и „Куриров“ 

наслов готово идентичан „Пиштаљкином“. 

 

 Истог дана (21. јануара) главни и одговорни уредник „Пиштаљке“ 

Владимир Радомировић у директном контакту тражи од главног уредника 

„Курира“ Ратка Фемића да објави исправку и извињење због очигледног 

плагијата. У наредном броју, 22. јануара, у тексту под насловом „Истрага о 

богатству Вучићевог шофера!“, „Курир“ наводи да је „Пиштаљка“ писала о 

имовини председника општине Земун, али не објављује исправку и 

извињење.  

 

 Радомировић поново, овог пута имејлом, 28. јануара тражи од главног 

уредника „Курира“ Фемића да објави исправку и извињење, али се он и 

„Курир“ поново оглушују о захтев да поступе у складу за Кодексом новинара 

Србије.  

 

 Да „Курир: најутицајније дневне новине на Балкану“ свесно и намерно 

крши етичке норме присвајајући туђа истраживања, јасно је показано у броју 

од 6. фебруара, у којем „Курир“ поново тврди да је први „обелоданио 

имовинску карту“ Дејана Матића. 

 

 Стога Комисији за жалбе Савета за штампу предлажем да одлучи да је 

„Курир“ прекршио наведене одредбе Кодекса новинара Србије. Такође, 

предлажем Комисији за жалбе да од „Курира“ затражи одговор на питање 

зашто је и по чијем налогу од својих читалаца пуних десет месеци крио 

податак о наглом увећању имовине Дејана Матића. 

 

 

 

С поштовањем 

 

 
 

Владимир Радомировић 

главни и одговорни уредник „Пиштаљке“ 

http://www.kurir.rs/vesti/politika/vucicev-sofer-postao-milioner-za-6-meseci-kupio-18-nekretnina-kuce-i-sume-clanak-2103199
https://pistaljka.rs/home/read/490
http://www.kurir.rs/vesti/politika/na-sunce-istraga-o-bogatstvu-vucicevog-sofera-clanak-2104621
http://www.kurir.rs/vesti/politika/na-sunce-istraga-o-bogatstvu-vucicevog-sofera-clanak-2104621
http://www.kurir.rs/vesti/politika/zglajznuo-s-funkcije-vucicev-sofer-podneo-ostavku-u-zemunu-clanak-2124609

