
Savet za štampu 

Komisiji za žalbe 

Odgovor na tužbu Vladimira Radomirovića, urednika portala Pištaljka 

Poštovani članovi Komisije, 

Tužbu Vladimira Radomirovića, urednika portala Pištaljka koju je podneo protiv Kurira, u potpunosti 

treba odbaciti kao neosnovanu. 

1. Radomorivić se žali da Kurir nije blagovremeno izvestio o događajima od interesa javnosti (glava 

I, stav 1) i da je naš list odložio objavljivanje bitnih informacija (glava II, stav 1). 

Kao odgovorni urednik Kurira, nemam nameru da Vladimiru Radomiroviću, uredniku jednog portala, 

polažem račune o uređivačkoj politici najtiražnijeg dnevnog lista u zemlji. Da je gospodin 

Radomorivić podneo žalbu kao član Komisije za žalbe, na šta je imao pravo, njegovo pitanje bih 

smatrala umesnim. On to, međutim, nije učinio, već je žalbu podneo kao urednik portala, što moram 

da kažem, smatram vrhunskim bezobrazlukom i drskim mešanjem u poslovanje lista koji uređujem. 

Ipak, iz poštovanja prema Savetu za štampu, voljna sam da objasnim zašto je informacija o 

imovinskoj karti bivšeg Vučićevog vozača i bivšeg predsednika opštine Zemun, objavljena tek 21. 

januara 2016. godine. 

Naime, tih dana je internetom kružilo potresno pismo mlade žene, blogerke Miljane Barjaktarević, 

upućeno premijeru Srbije Aleksandru Vučiću u kojem ona objašnjava svoje razloge zašto je rešila da 

napusti zemlju. Kako je to bio danima najčitaniji i najšerovaniji tekst na internetu, tražila sam način 

kako da u stilu Kurira obradimo temu "odliva mozgova". Dala sam nalog novinarima da nađu 

najflagrantniji primer kakvi ljudi u Srbiji uspevaju, kako bi se videlo šta je motiv, zašto se ljudi 

odlučuju da odlaze iz zemlje. Novinarka je na internetu, ako se ne varam, na sajtu Zemunskih 

novina, našla priču o Matiću i od toga smo krenuli. Kako bi tekst i naslovna strana bili prilagođeni 

konceptu tabloida kao što je Kurir, osmislila sam da tema bude obrađena iz delova. Da jedan deo 

bude potresno pismo blogerke, jedan tekst u tekstu podaci o iseljavanju obrazovanih ljudi iz Srbije, 

treći deo da da još nekoliko primera ljudi koji zahvaljujući stranci dobro žive, a da se u osnovnom 

tekstu samo obradi priča o Vučićevom vozaču i njegovom munjevitom bogaćenju, kako bi čitaocima 

priča bila pitka i prijemčiva, a ne suvoparna. Da sam urednik u Danasu ili u Blicu, tekst bih verovatno 

uredila na klasičan način, ali budući da uređujem Kurir, jasno je zašto sam se opredelila za ovakav 

pristup. Dakle, tako je nastao tekst, i zato je objavljen u trenutku u kojem je objavljen. 

Dakle, nema ni govora o odlaganju objavljivanja bitnih informacija, kako u svojoj žalbi tvrdi gospodin 

Radomorivić. 

Uzgred budi rečeno, informacije o Vučićevom vozaču istog dana kada i Pištaljka (30. marta 2015. 

godine), preneo je jedino još sajt Telepromtper. Ovu priču objavile su još jedino Zemunske novine i 

to tek 8. juna 2015 godine i sajt Opozicionar 12. juna 2015. godine, ali Radomorović njih nije tužio za 



kršenje Kodeksa. Na kraju da dodam, od štampanih medija, jedino je Kurir objavio ovaj tekst. Te 

informacije nije objavio ni dnevni list Politika, ni Večernje novosti, ni Informer, ni Alo, ni Blic, koji 

dakle, ako se držimo argumentacije gospodina Radomorivića, evo već punih godinu dana, 

svakodnevno, krše Kodeks novinara, ali ih on, međutim, nije tužio. 

2. Radomorivić, dalje, u svojoj žalbi tvrdi da je Kurir prekršio Kodeks novinara "plagirajući tuđe 

informacije" (glava IV, stav 2), što takođe nije tačno. 

Kao što sam već rekla, osnovnu informaciju novinarka je našla na sajtu Zemunskih novina i to je bila 

polazna tačka. Pogledala je imovinsku kartu Dejana Matića, što su javno dostupni podaci na sajtu 

Agencije za privatizaciju, analizirala podatke i napravila svoj autorski tekst. Tekstovi Pištaljke i Kurira 

ni u čemu ne liče jedan na drugi, osim što barataju istim informacijama, jer su podaci preuzeti sa 

istog izvora. 

Da nema ni govora o plagiranju, za šta nas optužuje gospodin Radomorivić, pokazuje i to što smo 

osnovnu informaciju dopunili i svojim sagovornicima koji su pokušali da objasne ovaj fenomen (kako 

se neko obogati u Srbiji za 6 meseci) i da ukažu na moguće posledice. U tekstu su, naime, 

navedene i izjave analitičara Đorđa Vukadinovića i predsednika Koalicije za nadzor javnih finansija 

Dragana Dobrašinovića, koji su za ovaj slučaj relevantni sagovornici. U šini iznad teksta, dodata je i 

izjava Andrijana Lemuta, bivšeg studentskog aktiviste koji objašnjava zašto mladi ne vide 

perspektivu u Srbiji, kao i vest koji obrazovani ljudi najčešće odlaze iz Srbije (u pitanju su lekari). Da 

se ne ponavljam, to je sve jedna celina, dakle nema ni govora o plagiranju. 

Radomorović čak tvrdi da je Kurir u plagiranju otišao toliko daleko da smo čak, navodno, prepisali i 

naslov. Na to mogu da kažem da gospodin Radomorović ima ili ozbiljan problem sa vidom, ili 

problem sa karakterom, jer naslovi na njegovom sajtu i u Kuriru ni približno nisu isti. 

Konkretno: Na sajtu Pištaljke naslov je "Predsednik opštine Zemun se obogatio za pola godine", dok 

je na naslovnoj strani Kurira naslov "Vučićev kofer za šest meseci postao milioner", a na samom 

tekstu naslov glasi "Vučićev šofer za šest meseci kupio dve kuće i hektare zemlje". 

3. Što se tiče pritužbe gospodina Radomorivića da nismo objavili izvor sa kojeg smo preuzeli 

osnovnu informaciju, tu je, na žalost u pravu. Upravo zato, odmah nakon što je uputio (prilično 

drsku) poruku glavnom uredniku Ratku Femiću, ja sam ga lično pozvala i izvinila mu se zbog greške 

koja je zaista bila nenamerna, objasnila mu kako je do toga do{lo (da je novinarka videla tekst na 

Zemunskim novinama). Tokom razgovora, izvinila sam mu se nekoliko puta, zaista vrlo iskreno, jer 

nam se na žalost, nemarom, već jednom desilo da tekst sa Pištaljke ne bude potpisan, i to mu sama 

naglasila. Računala sam na njegovu kolegijalnost i lepo vaspitanje, te mu predočila da ćemo već 

sutradan, u nastavku teksta, objaviti printskrin Pištaljke i napomenuti da su oni već o tome pisali pre 

Kurira. Uz sliku stoji i potpis: "Već ga istraživali... Pitanje Matićeve imovine pokrenuo sajt Pištaljka u 

martu 2015.". 



To smo i uradili, i kao odgovorni urednik procenila sam da je to dovoljno, da nema razloga da se i 

pismeno izvinjavam Radomoriviću i da se preko mere posipam pepelom. Smatram da je Kurir ispao 

korektan. 

Radomorivć, međutim, nije. U samoj tužbi protiv Kurira, on je napisao vrlo drsku laž (izvinjavam se, 

nemam blaži izraz) da smo se 6. februara "pohvalili" da smo mi prvi pisali o Dejanu Matiću. To je 

aspolutna neistina (pogledajte print skrin br. 4) Nigde u tekstu, ali ni na jednom jedinom mestu ne 

piše da je Kurir o njemu prvi pisao. Piće jedino da je Matić podneo ostavku posle dve nedelje od 

kako je Kurir objavio tekst o njemu. Dakle, nijednom rečju nismo rekli da smo prvi o tome pisali, već 

da je ostao bez funkcije zbog našeg teksta. A to su činjenice. 

Na kraju, pošto je gospodin Radomorivić dao sebi za pravo da traži od mene objašnjenje po čijem 

nalogu nisam ranije objavila tekst o Vučićevom vozaču, i ja ću svoj odgovor završiti pitanjem. 

Tražim od gospodina Radomorivića da objasni po čijem je nalogu i zašto tek sad, dva meseca nakon 

objavljivanja spornog teksta, uputio Komisiji za žalbe tužbu protiv Kurira, zašto to nije uradio ranije, 

već tek posle februarske sednice na kojoj je list Politika osuđen za kršenje Kodeksa, a na čijem je 

čelu Ljiljana Smajlović, predsednica UNS čiji je on predstavnik u Savetu za štampu. 

S poštovanjem 

Marija Kordić 

Odgovorni urednik Kurira 

 


