
Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu Komisije 

za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Nevena Krivokapić, Stojan Marković, 

Vlado Mareš, Ivan Cvejić, Tamara Skrozza, Petar Jeremić, Zlatko Čobović, Vladimir Radomirović, 

Ivana Stjelja i Dragan ĐorĎević, na sednici održanoj 26.5.2016. godine, nije uspela da usaglasi 

odluku o tome da li je „Kurir “ objavljivanjem teksta “Nova saznanja – Istraga ubistva pevačice: 

Jelenino telo bilo u vodi samo četiri sata”, 27. aprila 2016. godine prekršio odredbe Kodeksa 

novinara Srbije. Za odluku da Kodeks nije prekršen glasalo je šest članova Komisije, dok su četiri 

bila uzdržana, tako da nije bilo potrebne većine od osam glasova. 

 

OBRAZLOŽENJE 

Čitalac G.A. koji je insistirao da mu se ne objavljuje ime, podneo je žalbu Savetu za štampu, tvrdeći 

da je 26.aprila, pod pseudonimom Trnko, poslao komentar na tekst koji se odnosio na ubistvo 

Jelene Marjanović. Komentar nije objavljen, a narednog dana je, i u štampanom i u onlajn izdanju 

lista objavljen kao “novo saznanje” i sa potpisom novinarke lista. “Moj komentar u vidu spekulacije 

na datu temu uzet je kao verodostojna i istinita informacija od „pouzdanog izvora‟, pa je laž, tj. 

neistina plasirana u javnost”, navodi se, izmeĎu ostalog u žalbi. Podnosilac žalbe je naveo da su, 

sem Kodeksa, povreĎena i njegova ljuska prava jer mu je, neobjavljivanjem komentara, uskraćena 

sloboda govora. 

U odovoru na žalbu urednice “Kurira” Marija Kordić i Sonja Lakić istakle su da u komentare koji nisu 

objavljeni uvid ima samo administrator sajta, te da sadržaj komentara novinarki koja je pisala tekst 

nije mogao biti poznat. Navele su i da u tekstu, za koji podnosilac žalbe trvdi da je njegov 

neobjavljeni komentar, nema nijednog detalja koji “Kurir” već nije ranije objavio, sem podatka da je 

telo bilo u vodi više od četiri sata, kojeg u komentaru nema. U odgovoru se ukazuje i na to da je G.A. 

poslao dva printskrina svog komentara u kojima se vidi samo poslednja rečenica. “Deo komentara 

koji „Kurir‟ nije objavio, a koji je on nama navodno poslao, nije poslat kao prinkskrin, već je gospodin 

Trnko to jednostavno napisao u posebnom fajlu i ostavio članovima Komisije da mu veruju na reč da 

je takav tekst doista poslat”, naglašavaju urednice “Kurira”. 

Članovi Komisije za žalbe nisu se bavili primedbama podnosioca žalbe da mu je neobjavljivanjem 

komentara ugrožena sloboda govora, jer to nije u nadležnosti Saveta za štampu. Komisija smatra da 

je stvar ureĎivačke politike svake redakcije šta će i da li će nešto objaviti i da u tome mora imati 

potpunu slobodu. Kad je reč o tome da je list “prepisao” komentar čitalaca i objavio ga kao saznanja 

iz istrage, članovi Komisije su ocenili da je, na osnovu onoga što je čitalac poslao, teško utvrditi i 

tačan sadržaj komentara koji je poslao, a posebno da li ga je redakcija zloupotrebila na način na koji 

on tvrdi da se to dogodilo. Po oceni članova Komisije, sporan tekst zaista ne sadrži nove detalje u 

odnosu na nešto što je ranije objavljeno, ali, to ipak nije ni potvrda da za taj tekst nije upotrebljen 

komentar čitaoca. Deo članova Komisije istakao je da je izveštavanje o ovom slučaju, inače, bilo u 

suprotnosti sa Kodeksom, da su. ne samo u “Kuriru”, objavljivane sve moguće verzije ubistva i 

najneverovatniji, ne retko, izmišljeni detalji, pa je teško i očekivati da je čitalac poslao nešto što je 



potpuno novo. Deo članova Komisije ocenio je da nema dovoljno pouzdanih informacija, na osnovu 

kojih bi mogao da se opredeli. Kako je za odluku da Kodeks nije prekršen glasalo šest članova 

Komisije, a četiri su bila uzdržana, odluka nije mogla biti doneta, jer nije bilo potrebne većine od 

osam glasova. 

Novi Pazar, 26.5.2016. 

Predsedavajuća 

Nevena Krivokapić 

 


