
Savet za štampu 

Komisija za ţalbe 

Poštovani članovi Komisije, 

Iznenanađeni smo da je Komisija primila ţalbu koja se bavi komentarima čitalaca koji nisu ni 

objavljeni na sajtu, a uz to je poslat sa mejla poptisanim pseudonimumom, bez imena i prezimena. 

Tekst na koji se odnosi ţalba prenet je iz print izdanja Kurira, autorke Ljiljane Stanišić. Odgovorno 

tvrdimo da nijedan novinar, pa ni Ljiljana Stanišić, nije imala uvid u komentare koji nisu objavljeni na 

sajtu. U te komentare ima uvid samo administrator sajta. 

Ţalba je u svakom pogledu neosnovana i treba je odbaciti. Podsetiću vas, ţalba je upućena na tekst 

objavljen u Kuriru i na sajtu 27.aprila, pod naslovom "Telo u vodi bilo samo četiri sata". 

1. U tom tekstu, za koji podnosilac ţalbe "Trnko" tvrdi da je nastao kao proizvod prepisivanja 

njegovog neobjavljenog komentara na tekst objavljen dan ranije pod naslovom "Ubica Jelenu 

omamio, pa je krvnički udarao", nema gotovo nijedan novi detalj koji Kurir već nije ranije objavio. 

- Prvo, 17. aprila (dakle, punih 10 dana pre nego što je "Trnko" poslao komentar koji nije objavljen") 

Kurir je i u print verziji i na portalu pustio tekst pod naslovom "Jelena ţiva bačena u kanal! Moguće 

da je pevačica bez svesti kolima tu dovezena preko njive". Kao dokaz vam dostavljam i link sa 

pomenutim tekstom: http://www.kurir.rs/crna-hronika/jelena-ziva-bacena-u-vodu-clanak-2225723 

U tom tekstu se već pominje verzija da se Jelena udavila, da nije umrla od udaraca u glavu, pominje 

se detalj sa kolima kojim je ubica pobegao, za koji "Trnko" tvrdi da je prepisan iz njegovog 

neobjavljenog komentara. 

- Dalje, 15. aprila (12 dana pre nego što je "Trnko" poslao komentar) Kurir je i u printu i na portalu 

objavio tekst pod naslovom "Jelena ubijena u kući" ( http://www.kurir.rs/crna-hronika/jelena-

marjanovic-ubijena-u-svojoj-kuci-svekar-pao-na-poligrafu-clanak-2222427), gde se takođe 

napominje da policija istraţuje mogućnost da se ubistvo nije desilo na nasipu, već da je telo ubijene 

pevačice naknadno bačeno u kanal. 

- Zatim 25. aprila (dan pre nego što je "Trnko" poslo komentar) Kurir je u printu i na vebu objavio u 

tekstu pod naslovom "Pas nanjušio trag, Jelenin ubica pobegao preko njive" 

(http://www.kurir.rs/crna-hronika/pas-nanjusio-trag-ubica-pobegao-njivom-na-glavni-put-clanak-

2237983), izneli smo saznanja da je Jelenin ubica pobegao preko njive. 

- Konačno, 26. aprila u printu Kurira i na portalu 25. aprila uveče, u tekstu pod naslovom "Ubica 

Jelenu omamio pa je krvnički udario" (http://www.kurir.rs/crna-hronika/monstrum-omamio-jelenu-pa-

je-ubio-motkom-najnovija-saznanja-u-potrazi-za-ubicom-citajte-u-kuriru-clanak-2239413), objavljeno 

je a je pevačica najverovatnije omamljena pre ubistva. 



2. Dakle, svi podaci koje je novinarka navodno "ukrala" od Trnka, već su bili objavljivani, izuzev 

novog detalja da je telo bilo u vodi najviše četiri sata, što je informacija koju je naša novinarka dobila 

od isnpektora koji su radili na ovom slučaju i koji su zaključili da telo ubijene pevačice nije bilo u onoj 

fazi raspadanja u kojoj bi treblao da bude da je bilo u vodi od trenutka ubistva do trenutka 

pronalaţenja. Naglašavam da taj jedini novi detalj - da je telo bilo u vodi samo četiri sata - ne postoji 

u "Trnkovom" komentaru. Svi drugi podaci u tekstu, samo su reciklirani iz prethodno objavljenih 

tekstova Kurira. 

3. Nema, dakle, govora o tome da je novinarka Kurira "prepisala" neobjavljeni komentar, u koji, 

podsetiću vas, ni tehnički nije mogla da ima uvid. Novinarka Lljiljana Stanišić svojim radom se 

pokazala kao pouzdan i profesionalni novinar, sa dobro obaveštenim izvorima, i sve informacije koje 

je objavljivala u slučaju ubijene pevačice dobijala je na terenu, od komšija, prijatelja, rođaka i 

najbliţe porodice ubijene Jelene, kao i od inspektora koji rade na tom slučaju. 

4. Osim što nema nikakvog podudaranja između neobjavljenog komentara i teksta objavljenog u 

Kuriru, skrenuli bismo vam paţnju na još jednu zanimljivost u ovoj ţalbi. Podnosilac ţalbe je kao 

dokaz poslao dva printskrina svog poslatog komentara, u kojem se vidi samo poslednja rečenica. 

Deo kometnara koji Kurir nije objavio, a koji je on navodno nama poslao i sada tvrdi da smo ga dan 

kasnie predstavili kao naše ekskluzivno saznanje, nije poslato kao printskrin, već je gospodin 

"Trnko" to jednostavno napisao u posebnom fajlu i ostavio članovima Komisije da mu veruju na reč 

da je takav tekst doista poslat. 

5. Što se tiče njegove prituţbe na ograničenje njegove slobode govora, Kurir u objavljivanju 

komentara poštuje svačije pravo da misli drugačije, sve dok ne pređe u govor mrţnje i vređanje, ali 

je sloboda govora tehnički "ograničena" na 1000 karaktera - jednostavno, takav je format komentara 

na našem sajtu koji ne moţemo da menjamo zbog nečijih ţelja. 

Uzimajući u razmatranje ovako besmislenu i neosnovanu ţalbu, Komisija za ţalbe je, naţalost, ne 

samo sebi već i Kuriru nanela ozbiljnu štetu, budući da su pojedini mediji ţalbu objavljenu na sajtu 

Saveta za štampu iskoristili za beskrupuloznu kampanju protiv naše kompanije. 

S poštovanjem 

Sonja Lakić 

glavni urednik portala Kurir 

Marija Kordić 

Odgovorni urednik Kurira 

 


