
Uredništvo onlajn izdanja dnevnog lista "Kurir" bez pitanja i odobrenja prisvojilo je i objavilo sliku 

duge u Pekingu, koja se na nebu iznad grada pojavila 23. maja 2016.godine, objavljenu na mojoj 

"Fejsbuk" stranici. ( U prilogu je snimak moje "Fejsbuk" stranice). 

Sliku su objavili 23. maja 2016. godine, pridodajući joj u potpunosti izmišljenu vest da je redakciji 

"Kurira" Srbin koji ţivi u Pekingu javio da su kineske vlasti priredile dugu povodom smrti Velimira 

Bate Ţivojinovića. Niko iz redakcije "Kurira" me nije kontaktirao u vezi preuzimanja slike i objave. 

Mene ne boli toliko neovlašćena upotreba fotografije. Da smatram da je slika u profesionalnom 

smislu izuzetna, ne bih je podelio na "Fejsbuku" s prijateljima, već bih je prodao nekoj redakciji. 

Fotografija jeste upečatljiva, ali meni nije vaţna koliko činjenica da je "Kurir" uz nju izmislio 

monstruoznu "vest" da je redakciji "Srbin iz Pekinga" javio kako su "dugu priredile kineske vlasti 

povodom smrti Bate Ţivojinovića", zbog čega sam mogao imati velikih neprijatnosti. 

Uredništvo onlajn izdanja "Kurira" do 25. maja 2016. godine uveče (po vremenu u Kini) nije se 

udostojilo da mi odgovori na pitanje zbog čega su predočeno uradili. U meĎuvremenu sam saznao 

da je novinar Nenad Kiš urednici onlajn izdanja "Kurira" prosledio sliku sa moje stranice, ali on tvrdi 

da nije autor vesti. 

Smatram da je postupkom „Kurira“ prekršen Član 1, Član 3 i Član 5 Prvog poglavlja (Istinitost 

izveštavanja), Član 2 Četvrtog poglavlja (Odgovornost novinara), Član 3, Član 4 i Član 7 Šestog 

poglavlja (Odnos prema izvorima informisanja), Član 3 Poglavlja 7 (Poštovanje privatnosti) i Član 1 

Devetog poglavlja. 

Inače, redakcija "Telegrafa" zamolila me je, malo nakon što je slika objavljena, da je ustupim za 

objavu i to sam učinio bez ikakve nadoknade i zadrške. Zaboravili su čak i da me potpišu, što takoĎe 

nije problem, ali su se u ključnim novinarskim postupcima poneli profesionalno i ljudski. 

Branko M. Ţujović, Peking 

 


