0 > JUL 2016

SAVET ZA STAMPU
-KOMISIJI ZA ZALBE-
Ul Francuska 5/7
11000 Beograd

Podnosilac:

Adria Media Group d.o.o. Beograd, ul. Vlajkoviceva br. 8, MB: 17572423; PIB:;
103548123, izdava¢ dnevnog lista ,Kurir najuticajnije dnevne novine Balkana”, koga
zastupa direktor prof. dr Ivana Slovi¢ Kréadinac

ODGOVOR NA ZALBU
PROF. DR ZORANE MIHAJLOVIC

Primeraka: 2

Privredno dru$tvo Adria Media Group je primilo Zalbu prof. dr Zorane Mihajlovié¢ izjavljenu
protiv serije tekstova koji su objavljeni u dnevnom listu , Kurir najuticajnije dnevne novine
Balkana”, a ti¢u se izveStavanja javnosti o imovini Zorane Mihajlovié.

IzjaSnjavajuci se na navode Zalioca, privredno dru$tvo Adria Media Group izjavljuje da su
isti neosnovani u celosti i da su predmetni tekstovi objavljeni uz poStovanje svih
novinarskih standarda i nacela.

Pre svega ukazujemo Komisiji za Zalbe Saveta za Stampu da je o konkretnoj temi postojao, i
dan danas postoji, nesporan interes javnosti da zna i bude informisana. Zakonom o javnom
informisanju i medijima je propisano da se putem medija objavljuju , informacije o kojima
javnost ima opravdan interes da zna, bez obzira na nadin kako su pribavljene
informacije”, Dakle, u konkretnom sluéaju - provere (ne)prijavljene imovine ministarske
gradevinarstva, urbanizma i saobracaja - postojao je opravdan interes javnosti da zna i da
bude informisana.

U vezi sa navodima iz Zalbe Zorane Mihajlovi¢ u kojima se navodi da je Kurir objavio adresu
na kojoj Zivi, napominjemo da se redakcija Kurira javno izvinila Zorani Mihajlovi¢ zbog

L — —
adria media group doo 1000 Beograd, Viapowceve 8 - PIB: 103548123 - Sifve delatnosti SBT3 « Maténi br: 17572423 » Datum osavanjs: 26072004, - Ukupan osnivedki kaptet 1520.576 74147 RSD
keDinewwuric-infors  ONMEKCLIE: DNEVNA IZDAMIA redakc jafadrameda rs, tet OTVE357.165 . MAGAZINI magazini@adriamedia s, tel: 016357-203
tet ON-6357-101 6357-103 . DIGITALMI MEDLN webredakcjadadriameds rs, iel OMVEIS7-65 « ADVERTISING sdvetisingBadriamedia rs, tel 0WS357.070
RACUM: Roffesertack AD Beogmd DISTRBUCLIA ustibuisDadriemedia s, tel, OTGIST.000

265 IOMO00A04 S 48
A banks AD 05-M3880  + ADMINISTRACLIA ;oministrac ja@adnameda s, ‘el OWEIS7-025 - PODREKA podrska aadniamedia rs, [etOWVEIS7-0N



nenamernog objavljivanja adrese, a budué¢i da nije postojala nikakva lo$a namera.
Podsecamo Savet za Stampu da je svojevremeno dnevni list “Politika” objavio kuénu adresu
Aleksandra Rodic¢a i izvinio se, posle ¢ega je Savet za §tampu stao na stanoviste da je
“izvinjenje redakciji dovoljno, odnosno da je time na neki nacin greSka otklonjenja, jer
nema osnova da se veruje da je, iz bilo kog razloga, to uradeno sa nekom namerom”.

Dokaz:
1. Uvid u Odgovor Komisije za Zalbe od 24.1.2016. godine

Verujemo da ¢e i u ovoj - identi¢noj situaciji - Savet za Stampu imati identi¢no misljenje i
doneti istu odluku.

U vezi sa navodima Zalioca da je Kurir objavljivao ,neta¢ne” tekstove/informacije o
vrednosti sata koji Zalilac poseduje, istiCemo da su isti neosnovani u celosti. U Zalbi se istice
da je pomenuti sat procenila ,Anastasija diamonds” d.o.o, te se u proceni, koja je
dostavljena Komisiji, navodi da ,je njegova trenutna vrednost na trzitu izmedju 350 i 450
US dolara.” Medutim, u proceni se eksplicitno navodi da se njegova (misli se na sat)
,rednost trenutno na trziStu polovnih satova procenjuje” na 350 - 450 USD! Dakle,
procenjena je njegova ,polovna vrednost” a ne stvarna/nova, tj. originalna. Zbog toga
istitemo da navod iz Zalbe i navod iz procene nemaju isto znacenje i ne ukazuju na iste
okolnosti i Komisija iste ne treba ni da uzme u razmatranje.

U vezi sa pau$alnim navodima Zalioca da su dnevne novine ,Kurir” predmetnim tekstovima
prekrsile Kodeks novinara Srbije, isticemo da su novinari Kurira postupali sa duznom
novinarskom paZnjom i u skladu sa svim pravilima struke. Pre objavljivanja tekstova,
novinari ,Kurira“ su, u skladu sa pravilom da se ¢uje i druga strana, poslali Pres sluzbi
Ministarstva saobraéaja gradevinarstva i infrastrukture dopise sa pitanjima vezanim za
temu o kojoj dnevne novine ,Kurir” izveStavaju. Pitanja su poslata na zvanican e-mail Pres
sluzbe  Ministarstva saobracaja gradevinarstva i infrastrukture koji glasi

press@mgsi.gov.rs.

Sa zvanitne e-mail adrese Pres sluzbe stigao je odgovor Zalioca na pitanja koja su joj
upucena od strane novinarke Kurira, a u kom odgovoru se izmedu ostalog navodi:

- Iza ove narucene afere stoji vlasnik ,Kurira” Aleksandar Rodic, koji nastavlja sa
svojim reketaskim navikama da za novac blati ljude u svojim novinama®;

- ,Kao sto je nedavno pokusao da reketira premijera Vucic¢a kada ga je optuZio da
otima ljude po podrumima kafana, sada sam ja meta Rodi¢evih reketaskih
pokusaja’;

— Ali taj pokusaj nece uspeti jer sam sve radila u skladu sa zakonom. Rodi¢u, u svojim
novinama mozes da pise$ $ta hoces, ali ti nec¢u dozvoliti da me reketiras”.

Obavezu kontaktiranja i objavljivanja navoda druge strane predvidaju kako Zakon o
javnom informisanju i medijima, tako i Kodeks novinara Srbije. Dnevne novine Kurir
su ¢ak otigle i korak dalje i dozvolile objavljivanje odgovora ministarke Mihailovi¢ u



integralnom tekstu, iako je isti obilovao uvredljivim i neproverenim informacijama.
Ministarka Mihailovi¢ je u svom odgovoru prekrsila pretpostavku nevinosti i mimo prava i
zakona gospodina Rodi¢a oznatila izvr§iocem krivi¢nog dela ,Ucena®, zbog fega Kurir nije
bio obavezan da ove navode prenese. Zorana Mihajlovi¢ je napred navedenim navodima,
direktno postupila suprotno ¢lanu 3. Zakonika o krivi¢nom postupku i ¢lanu 34. stav 3.
Ustava Republike Srbije.

Imajuci u vidu sve napred navedeno, te da su dnevne novine . Kurir” postupile u
svemu u skladu sa duZnom novinarskom painjom, Kodeksom novinara Srbije i
Zakonom o javnom informisanju i medijima, predlazemo Komisiji Saveta za Stampu
da Zalbu prof. dr Zorane Mihajlovié¢ odbije kao neosnovanu u celosti.

Takode, imajuci u vidu funkciju koju Zalilac obavlja, molimo ¢lanove Saveta za

Stampu da ne podlegnu uticaju i odluku u ovom predmetu donesu objektivno i
nepristrasno.

S postovanjem,

 DIREKT

Prof. dr Ivana Slovié Krfadin.gt’x

U Beogradu, 04.07.2016.godine

J
/



	odgovor-redakcije-1
	odgovor-redakcije-2
	odgovor-redakcije-3

