
 
 
 
Savet za štampu 
Beograd  
17. jun 2016. godine 
 
Žalba povodom tekstova objavljenih u listu “Kurir” 
 
Poštovani,  
 
Obraćam Vam se kao instituciji koja jedina u Srbiji ocenjuje da li se mediji u svom radu 
pridržavaju Kodeksa novinara, da ocenite da li je dnevnik list Kurir u tekstovima koji 
su objavili o meni prekršio novinarski kodeks.  
 
Ovo su tekstovi koje je Kurir objavio za koje tražim Vašu ocenu da li je prekršen 
Kodeks novinara: 

• 14. Jun 2016. godine, naslovna strana i strane 2 i 3 
Bahata ministarka 
Odakle ti, bre pare! Zorana ima zlatan sat od 20.000 evra 
 

• 15. Jun 2016. godine, naslovna strana i strane 2 i 3 
Zorana u panici 
Laže i krije odakle joj zlatan sat 
 

• 16. Jun 2016. godine, naslovna strana i strane 6 i 7 
Afera “Zlatni sat”, nova ministarkina brljotina 
Zorana, lažeš ko pas! 

 
Obrazloženje:  
Dnevni list “Kurir” počeo je od 9. juna svakog dana na naslovnoj strani da objavljuje 
tekstove o tome kako sam, kako navode, “na mufte” htela da legalizujem svoj stan. 
Kako i pored svih pruženih informacija, kao da sam kupila stan koji u zgradi koja je 
imala građevinsku, ali ne i upotrebnu dozvolu jer investitor nije završio radove do 
kraja, da sam zahtev za legalizaciju podnela po zakonu i u vreme dok nisam vodila 
ovaj resor, kao i da nisam ozakonila stan po novom zakonu, Kurir je nastavio za 
izošenjem neistina i insinuacija… 
 



Tada su pored fotografije zgrade u kojoj živim, objavili i moju adresu. Obratila sam se 
zbog toga i Povereniku za informacije od javnih značaja, koji je odmah reagovao u 
listu “Politika” i osudio ovakav postupak Kurira. 
 
Zbog svega toga odlučila da ne odgovaram na svakodnevna pitanja Kurira, na koja 
sam im već dala odgovore. Svesna sam da bi svaki moj dalji odgovor bio u stvari 
uvreda za zdrav razum i davanje legitimiteta, uverena sam, naručenim tekstovima. 
Jedini moj komentar Kuriru bio je da “ne želim da učestvujem u reketaškoj akciji 
vlasnika Kurira Aleksandara Rodića” i da će Rodić “morati da pronađe neku drugu 
žrvtu od koje će moći da izvuče novac za svoje prljave poslove”. 
 
Nakon tih tekstova Kurir je 14. juna 2016. kao glavnu najavu na naslovnoj strani 
objavio neistinitu informaciju da imam “zlatan sat vredan 20.000 evra”! Između 
ostalog u tekstu je citiran i neimenovani izvor iz Agencije za borbru protiv korupcije 
koji je naveo da je „bitno da funkcioneri prijavljuju svu vrednu imovinu, podatke i 
dokaze koji su bitni za praćenje njihovog imovinskog stanja, pa tako i kupovinu 
skupocenog sata“. Isti sagovornik je istakao i da ako to neko ne uradi „može biti 
predmet redovne ili vanredne kontrole“. 
 
Zbog ove izjave neimenovanog sagovornika Agencije za borbu protiv korupcije 
zatražila sam od časovničara, zlatara i juvelira iz firme „Anastasija diamonds” Andrije 
Mitića da uradi stručnu procenu sata koji pominje Kurir. U overenoj proceni je 
navedeno da sat nije “zlatan”, već da je od čelika i da ima pozlatu. Da nije ukrašen 
“safirnim kristalima”, već štras kamenčićima. Da ne “vredi 20.000 evra”, već da je 
njegova trenutna vrednost na tržištu između 350 i 450 US dolara.  
 
Ovu overenu procenu koju dostavljam i Vama zajedno sa fotografijama koji su 
napravljene prilikom procene , dostavila sam i Agenciji za borbu protiv korupcije. Uz 
jasnu naznaku da, kao i do sada, stojim na raspolaganju za proveru imovine koju sam 
prijavila kao državni funkcioner.  
 
Uz sve ovo izdala sam saopštenje za javnost u kome sam izrazila zabrinutost za 
bezbednost sebe i svoje porodice, jer je posle objavljivanja moje adrese, Kurir izneo 
neistinu da imam sat vredan 20.000 evra! I sledeće što bih mogla da očekujem jeste 
da mi neko upadne u stan, pokuša da me opljačka i povredi moju porodicu i mene. 
Moji saradnici su usmeno ponudili glavnom uredniku Kurira da uzme ovaj sat i odnese 
ga na koju god procenu i proveru žele kako bi se uverio da nije reč o skupocenom 
satu, ali on to nije želeo. 



 
Nako toga na svojoj Fejsbuk stranici objavila sam faksimil procene ovog sata uz 
objašnjenje da odbijam stavku dalju komunikaciju za ovim tabloidom. Sve to Kuriru 
nije bilo dovoljno, tako da su sutradan na naslovnoj strani objavili naslov “Zorana, 
lažeš ko pas”! U tom tekstu tvde da sam slagala Agenciju za borbu protiv korupcije jer 
sam im “podmetnula” lažni serijski broj sata, jer ovi satovi treba da imaju drugačiji 
serijski broj (u prilog vam dostavljam i fotografije koje su napravljene prilikom 
provere, na kojoj je i fotografija pozadine sata sa serijskim brojem).  
 
U istom tekstu objavili su i da sat sa takvim serijskim brojem, za koji tvrde da sam ga 
podnetnula Agenciji, vredi 5.000 dolara. Ovo posebno naglašavam jer način na koji su 
došli do ove inforamcije možda najbolje ilustruje na šta je Kurir spreman u ovoj, 
uverena sam, naručenoj kampanji. Evo kako su došli do ovog “podatka”. 
 
Na internet pretraživaču ukucali su model i serijski broj sata i došli do foruma na 
adresi  http://forums.watchuseek.com/f386/la-de-d-dior-model-no-9820l-cd-price-
1006314.html. Evo šta piše na ovom forumu o satu sa ovim serijskim brojem. 
Izvesna SASANRAF postavila je pitanje: “Hi everybody. Does anyone know the price 
of this discontinued La de D Dior watch? Thank you, La de D Dior, Men's, 100 mtr WR. 
Diamond studded bezel Model No. 9820L CD”. 
U prevodu, pita da li neko zna cenu sata koji ima isti serijski broj, samo što je muški 
sat i što je, kako navodi “okvir obložen dijamantima”. Sat za koji se učesnik ovog 
foruma raspituje za cenu, ima isti serijski broj, ali je srebrne boje. 
Na ovo pitanje odgovorio je izvesni NATNES:  
I couldn't find any information on 9820L. But this looks like its the same model as 
CD042111M001, however on pictures it shows that "Swiss Made" is meant to be 
curved but the one pictured appears that "Swiss Made" is straight. If the internet is 
right, this should retail $5000, but I didn't find any info to check it against. 
U prevodu: “Nisam mogao da nađem nikakve informacije o 9820L. Ali ovo liči kao 
model CD042111M001. Međutim, na slikama se vidi da su slova "Sviss Made" trebalo 
da budu zakrivljena, ali se vidi da su slova "Sviss Made" napisala pravo. Ako je 
internet u pravu , ovo bi trebalo prodavati $5000, ali nisam našao nikakav informacije 
da se proveri. 
 
I to je to! Jedno pitanje i jedan odgovor dvoje nepoznatih ljudi. To je dokaz Kurira da 
“lažem kao pas” i da sam prevarila Agenciju za borbu protiv korupcije!  
 

http://forums.watchuseek.com/f386/la-de-d-dior-model-no-9820l-cd-price-1006314.html
http://forums.watchuseek.com/f386/la-de-d-dior-model-no-9820l-cd-price-1006314.html


Ja sam političar. Obavljam funkciju potpredsednice Vlade Srbije i vodim ministarstvo 
građevinarstva, saobraćaja i infrastrutkure. U svom radu isključivo se držim zakona i 
propisa. Na početku svake godine Agenciji za borbu protiv korupcije podnosim sve 
potrebne podatke o mojoj imovinskoj karti. 
 
Znam da kao državni funkcioner i te kako treba da budem podložna kritici javnosti i 
medija koji ocenjuju moj rad i rezultate. Zato se trudim i uvek ću se truditi da na 
najodgovorniji način vršim poverenu funkciju. I u tom smislu ću, kao i do sada, biti 
potpuno otvorena za medije. 
 
Upravo zbog toga od Saveta za štampu tražim da analizira pomenute tekstove koje je 
o meni objavio tabloid Kurir i utvdi da li je u njihovom izveštavanju bilo povrede 
Kodeska novinara.  
 
S poštovanjem,  
Prof. dr Zorana Mihajlović 
potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture u 
tehnčkom mandatu 
 
U prilog Vam dostavljam: 

• Faksimil tekstova Kurira i naslovnih strana od 14, 15, i 16. juna 
• Prvi odgovor listu Kurir na pitanje o legalizaciji stana 
• Drugi odgovor Kuriru  
• Pismo Povereniku za informacije o javnog značaja 
• Odgovor Poverenika za informacije od javnog značaja 
• Saopštenje za javnost 14. Juna 2016. 
• Overena procenu sata koja je urađena u „Anastasija diamonds” 
• Fotografije sa procene sata 


