
Nikola Panić, predsednik UG BUM018 je u tekstu objavljenom na portalu 

http://gradskiportal018.rs/2016/07/27/nisko-kulturocityvanje/, 27. jula 2016. , pod naslovom "Niško 

kulturo(CITY)vanje!" izneo čitav niz neistina i proizvoljnih insinuacija uperenih protiv CITY radija iz 

Niša kao osnivača tri medija, radio stanice i dva portala. 

Tekst, nastao kao nezadovoljna reakcija osnivača portala na rezultate konkursa Ministarstva za 

kulturu i informisanje, najpre je objavljen na društvenoj mreži Fejsbuk a potom i na portalu, i 

odslikava do koje mere autor nije upoznat sa važećim setom zakona, ali to nije predmet ove žalbe. 

Želeći da insinuacije da su projekti koje smo poslali na sasvim zakonit način, odobreni od strane 

komisije za sufinansiranje ne zbog kvaliteta već zbog toga što smo “bukači”, galamdžije i 

samoproklamovani borci za nezavisne medije, a ne oni koj i imaju dobar šer, veliku slušanost, 

redovan program i kvalitetne i valjane projekte" gospodin Panić je na najdirektniji način, ne samo 

iznova demonstrirao elementarno nepoznavanje posla kojim se bavi i zakona, već je javno ugrozio i 

do dana današnjeg besprekoran ugled City radija i svih zaposlenih koji na njemu rade. 

Najtežu neistinu koju Panić poteže kao argument nekakve "nameštaljke" kada su u pitanju projekti 

koje su različite mnogočlane komisije po različitim pozivima Ministarstva odobravale medijima čiji je 

osnivač Radio CITY O.D., jeste tvrdnja da portal klikNI kome su po jednom pozivu opredeljena 

sredstva - ne postoji. Da je to neistina mogao je lako da shvati i sam da je poštujući Kodeks (za koji 

sam opet sigurna da mu je potpuno strani dokument) tražio komentar druge strane. Portal klikNI je 

registrovan u skladu sa zakonom i upisan u Registar medija pod rednim brojem IN000276 od 

04.08.2015., aktivan je i dostupan na domenima klikNI.me, klikNI.rs, klikNI.co.rs i klikNI.org.rs. Print 

skrin neaktivnog sajta koji je Panić upotrebio da bi insinuaciju i laž učinio istinom nastao je u trenutku 

kratkotrajnog tehničkog problema sa serverom kod ovlašćenog provajdera, ali je i u tom trenutku sajt 

bio dostupan na ostala tri domena što bi i sam saznao da je u duhu etike i Kodeksa, pozvao ili 

pisanim putem uputio pitanje redakciji a što nije uradio. Sve u svemu, smatram da je ovim tekstom 

Gradski portal BUM018 prekršio sledeće tačke Kodeksa novinara Srbije: Istinitost izveštavanja 

(tačke 4. i 5.), Novinarska pažnja (tačka 3.), autor je svesno prećutao činjenicu da su pored 

projekata medija čiji je osnivač Radio City komisije na ovim konkursima odobrile sufinansiranje i 

projektima sledećih medija i produkcija iz Niša: Banker radio (400 000), Banker TV (1 500 000), 

Južne vesti (1.000 000), TDI Seven (500 000), City marketing centar (500 000), NIVEBIA d.o.o. (500 

000) , Media i reform centra (896.550), agencije Synopsis (500 000), Optimistic Fim (500 000), Kada 

se tome doda i finansijska podrška koju u tekstu pominje njegovom mediju, Bum 018 (500.000) 

jasno je da je potpuno neistinita tvrdnja da sem tri medija osnivača Radio City, radija, portala City 

online i portala KlikNI nijedan radio ili televizija nisu podržani. ( "Da li je moguće da samo jedan 

medij dobije tolika sredstva u tri različita konkursa, a da se nijedan drugi radio ili televizija iz Niša ne 

podrže, makar i sa minimalnim iznosom"). 

Smatram da je prekršena i tačka 4. iz ovog člana a koja se odnosi na svesnost novinara od 

opasnosti od diskriminacije zasnovane na etničkoj pripadnosti. U želji da potkrepi sopstvene 

insinuacije da nam je novac na konkursu za informisanje na jezicima manjina takođe dodeljen tek 

tako od strane stručne komisije, Panić u tekstu navodi najpre potpuno proizvoljan i netačan broj 

pripadnika goranske etničke zajednice a potom pravi poređenje zasnovano na njihovoj brojnosti u 



odnosu na pripadnike druge brojnije etničke zajednice u gradu a ne i na njihovoj kulturološkoj 

važnosti i ulozi u društvenom životu grada. Autor je naime nesvestan da je u demokratskim 

društvima uloga većine (pa i kada je reč o "većinskim" medijima) upravo u tome da podrže i one 

brojčano najmanje a pogotovo one asimilaciji sklone manjinske grupe, da im pomognu da ostvare 

javni interes i omoguće da se autohtoni govor, jezik i muzika po prvi put nađu u etru i na sajtu. 

Goranci iz Niša su sa radošću učestvovali u dizajniranju ovog projekta i ružna je poruka autora 

teksta da su zato što su brojčano manji i manje značajni, a medijski sadržaji o njima manje vredni. 

Mi ne sporimo nikome pravo na drugačije mišljenje naročito kada je reč o projektnom sufinansiranju 

medija. I sami smo veoma kritični kada je primena zakona u toj oblasti u pitanju, pa čak i kada je reč 

o ovom poslednjem konkursu, na kome je lep broj naših projekata ocenjen kao kvalitetan. Ovaj tekst 

koji potpisuje Nikola Panić na portalu http://gradskiportal018.rs to nije, već je isključivo maliciozni 

napad na ugled City radija. U tom smislu, molimo Savet da upotrebi svoja ovlašćenja i reaguje. 

U prilogu žalbe šaljemo rešenje o upisu u registar medija za portal KlikNI i print skrin teksta 

objavljenog na portalu kao i onoga što je Panić pre izbacivanja na portal delio putem Fejsbuka (to je 

u međuvremenu izbrisao). 

Hvala na pažnji. 

Ivana Petrović, suvlasnica Radija City OD Niš (m.broj. 17036963) 

 


