
 
ŽALBA NA TEKSTOVE OBJAVLJENE  

U DNEVNOM LISTU INFORMER 
 
Dnevni list Informer je dana 25. oktobra 2016. godine na stranama 10 i 11 u rubrici 
vesti, objavio tekst koji potpisuju M.D. i N. Š. uz naslov:  
 
„Lider LSV opet se izvukao u Osnovnom sudu u Novom Sadu 
Čanka ponovo oslobodili za prebijanje Lešanovića“  
 
i podnaslov „Nenad Čanak je na ponovljenom suđenju oslobođen optužbi da je 2012. 
godine pretukao Pavla Lešanovića u kafani „Tako je suđeno“. 
Lešanović: Prebio me kao mačku. Sramota!“ 
 
Tekst je ilustrovan fotografijom na kojoj je Pavle Lešanović sa podlivima na licu, uz 
potpis: Ogorčen Pavle Lešanović. Tu je i kratak antrfile uz naslov „Petronijević: 
Skandalozna presuda“. 
Tekst se sastoji iz tri segmenta:  
1. Izjave Pavla Lešanovića  
2. Podsećanja šta su o tome pisali mediji pre četiri godine,  i na kraju  
3. Pasusa posvećenog drugoj strani, odnosno Nenadu Čanku. 
 
1. Prilikom citiranja izjave Pavla Lešanovića između ostalog se navodi: 
.... Pa Čanak je prilikom jednog našeg suđenja lomio sve po sudnici, udarao 
štapom, psovao, drao se... Unosio mi se u lice, kinjio me, vikao kako ja hoću da 
uzmem njegove pare. I posle svega toga, on bude oslobođen. Tada je čak i moj advokat 
reagovao da se prekine suđenje - priča Lešanović.... 
 
Najpre, nije istina da je Nenad Čanak lomio sve po sudnici.  
Zatim, nije istina da je udarao (u množini) štapom.  
Takođe, nije istina ni da je psovao u sudnici i unosio mu se u lice.  
 
Jedino što se od toga zaista dogodilo, a što se da proveriti iz sudskog zapisnika ali i 
izveštaja drugih medija jeste da je prilikom sučeljavanja Nenada Čanka i Pavla 
Lešanovića u petak, 21. oktobra Čanak štapom zakačio sto sa donje strane, pokazujući 
da ne bi mogao sa te blizine ni da zamahne štapom niti bi mogao da stoji s obzirom da 
se tim štapom oslanja. 
 
Ali, upravo ti neistiniti detalji, poslužili su u opremi teksta, pa je međunaslov „Haos u 
sudnici“, a zatim i glosa: HAOS: Čanak je prilikom jednog našeg suđenja lomio sve 
po sudnici, udarao štapom, psovao, drao se...Pavle Lešanović 
2. Podsećanje šta su o tome „preneli mediji“ pre četiri godine. 
 
Podsetimo, Čanak i Lešanović su 12. septembra 2012. sedeli za istim stolom sa 
Danilom Dačom Ikodinovićem, koji je i vlasnik kafane "Tako je suđeno“. Tada su izbile 
varnice između Lešanovića i Čanka, ali se u početku činilo da to nije ništa ozbiljno. 



Međutim, Čanak se, kako su tada preneli mediji, pred fajront sa svima pozdravio i 
izašao iz kafane, ali je na parkingu sačekao Lešanovića. Čim se ovaj pojavio, na njega 
su nasrnuli Čanak i dvojica telohranitelja. Lešanovića su, prema njegovim tvrdnjama, 
oborili na pod, krvnički ga šutirali i gazili, a lider LSV ga je psovao i udarao štapom po 
glavi. Pavle je rekao da je Čanak vrištao iz sveg glasa: "Ubij pi*ku beogradsku“. 
Osnovni sud u Novom Sadu prvi put je oslobodio Čanka u martu, ali je tu presudu 
ukinuo Apelacioni sud i naložio ponavljanje suđenja. 
Ovde treba znati da je upravo Informer 24. septembra 2012., dan posle incidenta, 
objavio tekst pod naslovom „Čanak bije i psuje „stoku beogradsku““.  
Uopšte, pored Kurira, list Informer je pre četiri godine u trenutku kada Nenad Čanak nije 
ni saslušan, prednjačio u zahtevima da Čanak bude uhapšen, da jeste kriv i da mu je 
mesto u zatvoru, te da je Čanak pretukao Lešanovića i vikao „Ubij pi*ku beogradsku“. 
Dakle, ovo pozivanje na „medije koji su objavili“ može samo da predstavlja pokušaj da 
se opet prenese neistina kojom je pre četiri godine narušavana pretpostavka nevinosti i 
nanošena politička šteta Nenadu Čanku, a zabašuri odgovornost Informera za to.  
 
3. Pasus posvećen drugoj strani, odnosno Nenadu Čanku. 
Ispod međunaslova „Bez komentara“ 
Čanak je na sudu priznao da je dva ili tri puta udario Lešanovića, ali da je Pavle pao 
zato što je bio "pijan, a ne od udaraca, dok su njegova dva prijatelja ostala u kolima i 
nisu se mešala". Nakon prve oslobađajuće presude Čanak je izjavio da je zadovoljan 
presudom i da je tako nešto i očekivao. On juče nije odgovarao na pozive i poruke 
našeg novinara.  
Budući da je Informer prednjačio u kampanji protiv Nenada Čanka pre četiri godine, te 
da je u momentu kada je izjava tražena na sajtu Informera već objavljena vest 
sastavljena od vesti na portalu Blica i Tanjuga, s tom razlikom što je u naslovu dodata 
reč bruka (link: http://informer.rs/vesti/hronika/98971/BRUKA-Nenad-Canak-
oslobodjen-optuzbi-tucu-ispred-kafane-Tako-sudjeno), teško da bi bilo ko takvom 
listu dao izjavu, jer ne postoji ni najmanje poverenje u to da će ona biti objektivno i 
nepristrasno preneta. 
 
Dakle, zašto bi i da li bi bilo ko komunicirao sa novinarom novina koje su gazile 
pretpostavku nevinosti i vodile kampanju protiv njega, a kada optužbe nisu dokazane na 
sudu, u naslovu prvih vesti isticale da je u pitanju bruka? Ima li smisla postojanje pravila 
objavljivanja druge strane, ako to služi samo za to da se stavi u polurečenicu na kraju 
teksta da bi se izbegla zakonska odgovornost? 
 
Ukratko: Tekst je netačan, neobjektivan, pristrasan i huškački te krši Kodeks novinara u 
barem nekoliko poglavlja: 
Poglavlje I, čl. 1, 2 i 5. 
Poglavlje IV, čl. 3 smernica 6, čl. 6 
Poglavlje V, čl. 1, 2 i 4 
 
Razlikama u izveštavanju u vesti objavljenoj na sajtovima Blica, Tanjuga i Informera 
nalazi se u posebnom dodatku.  

http://informer.rs/vesti/hronika/98971/BRUKA-Nenad-Canak-oslobodjen-optuzbi-tucu-ispred-kafane-Tako-sudjeno
http://informer.rs/vesti/hronika/98971/BRUKA-Nenad-Canak-oslobodjen-optuzbi-tucu-ispred-kafane-Tako-sudjeno


Rečju, izveštavanje Kurira i Informera u tekstovima objavljenim 25. i 26. oktobra ove 
godine nisu izolovani slučaj i greška, nego pravilo, sa očitim i jasnim ciljem da se 
Nenadu Čanku nanese najpre politička, a zatim i lična šteta kao čoveku. To dokazuju i 
tekstovi objavljivani kako neposredno nakon icidenta, tako i tokom suđenja u prethodne 
četiri godine u Kuriru i Informeru, koje dostavljamo.  
 
 
 
U Novom Sadu, 27. oktobar 2016. godine 
 

Biro za informisanje  
Lige socijaldemokrata Vojvodine 

 

 


