
SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br. 61 

29.12.2016. godine 

Beograd 

ZAPISNIK 

Sa 60. sednice Komisije za žalbe održane 29.12.2016. sa početkom u 18 sati u prostorijama Saveta 

za štampu 

Prisutni svi članovi Komisije: Stojan Marković, Tamara Skrozza, Vlado Mareš, Vera Barišić -Popović, 

Petar Jeremić, Vladimir Radomirović, Nevena Krivokapić, Ivana Stjelja, Dragan ĐorĎević, Zlatko 

Čobović i Jelena Spasić. 

Ostali prisutni: Gordana Novaković, generalna sekretarka Saveta za štampu 

 

Dnevni red: 

1. Razmatranje žalbe Adria Media Group na tekstove objavljene u dnevnom listu „Srpski telegraf“ 

2. Razmatranje prve žalbe Nataše Mijušković na tekst objavljen u dnevnom listu „Informer“  

3. Razmatranje druge žalbe Nataše Mijušković na tekst objavljen u dnevnom listu „Informer“  

4. Razmatranje treće žalbe Nataše Mijušković na tekst objavljen u dnevnom listu „Informer“ 

1. Adria Media Group d.o.o. podnela je žalbu zbog dva teksta u kojima su, kako je navedeno, iznete 

teške uvrede i neistine protiv podnosioca žalbe i osnivača AMG Aleksandra Rodića, sa ciljem da se 

naškodi konkurentnom mediju „Kurir“ i časti i ugledu podnosioca prijave. Podnosilac žalbe je 

smatrao da je prekršeno više tačaka Kodeksa novinara iz poglavlja Istinitost izveštavanja, 

Nezavisnost od pritiska i Novinarska pažnja. Iz rasprave i odlučivanja o žalbi bila je izuzeta Jelena 

Spasić, zaposlena u „Kuriru“. U toku diskusije, Nevena Krivokapić je rekla da je žalbu trebalo da 

podnese i Aleksandar Rodić, budući da se oba teksta odnose i na njega lično, a ne samo na Adria 

Media Group, te da se ne može govoriti o tome da li je prekršena pretpostavka nevinosti, kada je 

podnosilac žalbe pravno lice. Kad je reč o samim tekstovima, u njima, kako je navela, ima svačega, 

mešaju se „babe i žabe“, sve je nabacano, a ništa provereno. List istinitost svojih navoda u odgovoru 

na žalbu potvrĎuje pozivanjem na pisanje drugih medija, a da ti izvorni nisu navedeni u tekstovima, a 

čak i da jesu, trebalo je da je takve navode proveriti. Zlatko Čobović je rekao da je tekstovima 

prekršen Kodeks, i to poglavlje I tačke 2 i 5 i poglavlje II tačka 2. I odgovor na žalbu, po njegovoj 

oceni, zaslužuje pažnju. „Srpski telegraf“ se pravda da su na temu o kojoj piše, i na isti način, pisao i 

jedan drugi list, uzimajući takvo pisanje, bez obrazloženja, apriori tačnim i istinitim. Sopstveni 

propusti i neodgovornost ne mogu se, meĎutim, pravdati propustima i neodgovornošću drugih. 

Urednici „Srpskog telegrafa“ navode u žalbi i da su lično učestvovali, u vreme dok su radili u „Kuriru“, 

u nečemu za šta sada optužuju „Kurir“. Ako je tako, trebalo je i u tekstovima to da napišu, da opišu i 

navedu sve detalje iz ličnog iskustva, kao svedoka i saučesnika. Dalje, „Srpski telegraf“ zaključuje 



da je stav „Kurira“  jedna izjava glavnog i odgovornog urednika „Kurira“, a samo na osnovu toga što 

nije dobio odgovor na pitanje da li je stav glavnog i odgovornog urednika ujedno i stav redakcije. 

Naopaka logika je, takoĎe, u odgovoru na žalbu dovoĎenje u vezu prava na izdavanje „Njuzvika“ u 

Srbiji i pisanje američkog izdanja „Njuzvika“. Drugi tekst na koji se podnosilac žalio sadrži niz tvrdnji 

a da nije naznačeno da li su činjenice ili pretpostavke i nagaĎanja, sve iz neimenovanih izvora, dok 

„Kuriru“ nije data prilika da odgovori na bilo šta. Stojan Marković je ocenio da ovaj slučaj podseća na 

slične kada su se Komisiji pojedini lokalni mediji žalili jedni na druge, i tada je to ocenjeno kao nešto 

čime Komisija ne treba da se bavi. „Ovo je još gore – ko je od koga dobio pare i za šta, ko je strani 

plaćenik - ne želim u tome da učestvujem, jer je ovde reč o instrumentalizaciji Komisije“, rekao je i 

dodao da će, kakva god da bude odluka, neko od dva sukobljena medija da slavi. Istog mišljenja bio 

je i Vlado Mareš, koji je naglasio da će mediji zloupotrebiti svaku odluku Saveta za štampu i da je 

ovakvim žalbama etički kodeks profesije potpuno degradiran. Nasuprot tome, Petar Jeremić je 

naglasio da se nikome ne može uskraćivati pravo na žalbu, te da Komisija mora da odlučuje o 

svakoj žalbi koju dobije. I on i Vladimir Radomirović su istakli da su urednici „Srpskog telegrafa“ 

dužni da javnosti objave za koga su radili i ko ih je plaćao kada su ureĎivali „Kurir“, pošto su u 

odgovoru na žalbu naveli da su lično učestvovali u stvarima za koje optužuju Aleksandra 

Rodića. Nakon rasprave, članovi Komisije glasali su o tome da li je prekršen Kodeks novinara za 

svaki od dva sporna teksta posebno. Rezultat glasanja bio je isti - za odluku da je Kodeks prekršen 

glasalo je pet članova Komisije, dok je pet bilo uzdržano, tako da nije bilo potrebne većine od osam 

glasova. 

2-4. O tri žalbe Nataše Mijušković na tekstove u „Informeru“ članovi Komisije vodili su objedinjenu 

raspravu, nakon čega su glasali pojedinačno o svakoj žalbi. Petar Jeremić je, u toku diskusije, rekao 

da je sada sasvim jasno da ništa od onoga što je list najavljivao da će se desiti u RTS-u dolaskom 

novog direktora nije bilo tačno, pa je nesumnjivo da su prekršene odredbe Kodeksa koje se odnose 

na istinitost izveštavanja. On je naveo i da je nedopustivo što „Informer“ pokušava da utiče na 

ureĎivačku politiku Javnog servisa, time što će im reći kako treba da se ureĎuje informativni program 

i šta treba ili ne treba da objavljuju. Tekstovi izlaze iz okvira argumentovane kritike ureĎivačke 

politike i rada novinara i urednika RTS, dodao je. Zlatko Čobović je ocenio da su prekršaji Kodeksa, 

posebno u posednjem objavljenom tekstu, drastični, te da je podnosilac žalbe apsolutno u pravu. 

„Informer“ se, rekao je, predstavlja kao sudija u ime vladajuće opcije i dozvoljava sebi tvrdnje poput 

toga da Nataša Mijušković na Tviteru „ostrašćeno i u svakoj prilici napada državu i vlast“ ili da je 

napisala da je Dušanu Mašiću svaka na mestu „komentarišući njegove bolesne napade“. To, po 

njegovom mišljenju, nije novinarstvo, nego prostakluk. Tamara Skrozza je rekla da je i iz ovih 

tekstova vidljivo da je za „Informer“ RTS personalizovan u nekoliko urednika, odnosno novinara, i da 

svaki put kada piše o RTS-u „proziva“ iste ljude. Jelena Spasić je rekla da u tekstovima nema 

činjenica, da nema ni druge strane, te da ne postoji želja da se o nečemu izvesti javnost, već jasan 

plan da se neko diskredituje. Komisija je potpom u tri odvojena glasanja jednoglasno odlučila da je 



svakim od spornih tekstova prekršen Kodeks novinara Srbije. Tekstovima objavljenim 2015. godine 

prekršene su tačke 1, 2 i 4 Poglavlja I, a tekstom iz novembra 2016. godine i tačka 5 istog poglavlja. 

Sednica je završena u 19.05 sati. 

 

Zapisnik vodila 

Gordana Novaković 

Predsedavajući 

Stojan Marković 

 


