TELEMARK

Savet za Stampu TELTRI "o n,:“
.-:HGJ.-___-.E % j {.'?__._- |
Komisija za Zalbe carvae: 45202 :01F v
Ty LAGAK t_..g:ﬁ’

Predmet: Zalba na tekst , Telemark rugi konkurenciju: da li su hrvatske
televizije prece od loklanih“, objavljen na portalu Glas zapadne Srbije

Podnosilac Zalbe: Telemark systems, Nevena Stoji¢ié, izvrsni direktor

Na portalu Glas zapadne Srbije objavljivanjem pomenutog teksta prekriene su
odredbe Kodeksa novinara Srbije koje se ticu istinitosti izvestavanja,
sprecavanja korupcije i sukoba interesa kao i izmisljanja anonimnih izvora.

U tekstu se navodi ,jedan broj gradana Cacka, PoZege i Lu¢ana tvrdi da je
nezadovoljan usugama kablovskog operatera Telemark, jer je iz svoje ponude
izbacio jedan broj lokalnih i regionalinih televizija.”

Pri tom su kao primer navedene TV PoZega i TV Lav iz UZica. Navedene tvrdnje
su netacne jer se TV PoZega od prvog dana distribuira u kablovskoj mreii
Telemark Systems — a u PoZegi, saglasno zoni pokrivanja po dozvoli dobijenoj
od REM —a. TV Lav nikada nije ni bila u ponudi,pa samim tim nije mogla biti ni
izbacena.

Takode, u tekstu se navodi da ,, sa druge strane, gradani Cacka, PoZege i Lu¢ana
najavljuju peticiju protiv Telemarka koju ¢e prema najavama podrzati i pojedine
loklane samouprave. Pojedini predlaZu bojkot i raskidanje ugovora ukoliko se
vliasnik ne urazumi.”

Ovim su prekriene odredbe 1,4 i 5, Poglavlja | Kodeksa novinara Srbije. Clanom
1 Poglavlja | propisuje se da je ,obaveza novinara da ta¢no, objektivno,
potpuno i blagovremeno izvesti o dogadajima od interesa za javnost, postujuci

TELEMARK SYSTEMS DOO, Svetog Save 35, 32000 Cacak, Tel: +381 32 340 405, 349 100, e-mail: office@telemark.rs

Mati&ni broj: 20182296 * Sifra delatnosti: 6110 * PIB: 104563566 * Tekudi ratuni: 170-30012603000-09, i 155-9977-52
www.telemark.rs



pravo javnosti da sazna istinu i drZeéi se osnovnih standarda novinarske
profesije. Takodje, smernicama za ¢lan 1 Poglavlja | predvideno je da moguce
dejstvo objavljene informacije na medij ili medijskog vlasnika ne sme da utice
na odluku o njegovom objavljivanju. Ovde je oc€igledno da vlasnik Glasa
zapadne Srbije, objavljivanjem ovakvog teksta, krsi ovu odredbu jer ima interes
da u nagem sistemu budu emitovane stanice na kojima on emituje svoj
program, ne drzedi se osnovnih standarda novinarske profesije, a to je da Cuje i
drugu stranu, ¢ime je prekrsio i ¢lan 4 poglavlja |, koje propisuje da ,,je novinar
duZan da konsultuje Sto vise izvora i da im omoguci da iznesu svoj stav.
Takode, prekrien je i ¢lan 5 poglavlja |, koji propisuje da je ,,sa novinarstvom
nespojivo objavljivanje neosnovanih optuzbi, kleveta, glasina, kao i izmisljenih
pisama ili pisama &iji autor nije poznat ili njegov identitet nije proverljiv.”

Voleli bismo da bar jedan od tog broja gradana bude proverljiv, i da bar jedna
lokalna samouprava jasno kaze da podriava njihovu navodnu peticiju. Takode,
tvrdimo da izvesni Milivoje Rakic¢evié, koji se navodi kao izvor, uopste nije
korisnik nasih usluga, $to se lako moZe proveriti u nasoj bazi podataka.

Drugi imenovani vlasnik je, gle ¢uda, sam vlasnik portala Glas zapadne Srbije,
koji sam sebi daje izjavu, u tekstu koji ima za cilj pritisak na nas da u svoju
ponudu uvrstimo emitere koji emituju njegov program. Njegove tvrdnje da
»Telemark nema u svojoj ponudi TV Lav iz UZica“, koja emituje njegov dnevnik, i
da time , bahato rusimo konkurenciju®, samo zato da bi nam nametnuo
obavezu emitovanja njegovog proizvoda, prekriaj su tacke 4 Poglavlja Ill, koja
propisuje da ,novinar ne izvestava o temama u kojima ima privatni (licni ili
grupni) interes.

Pri tome insinuira(opet neosnovana optuzba) da Telemark Systems nelegalno
koristi stubove NN mreze Elektroprivrede Srbije, a da pri tom nije kontaktirao ni
EPS ni Telemark Systems. Telemark Systems vec¢ 15 godina ima potpisan ugovor
sa EPS-om i plaéa sve stubove koje koristi u svim gradovima gde ima mrezu.

Takode, navodima opet neimenovanog sagovornika, ,,da u slu¢ajevima kada
postoji javni interes za distribuiranje, narocito informativnog programa na
nekom podrudju, a dominira jedan ili dva kablovska operatera, postoji deo u
zakonu na osnovu kojeg se moze naloZiti kablovskom operateru da je obavezan
da u sistem ubaci odredjenog emitera, a to je upravo ovaj slucaj — kazu u REM-

)

u.



Ovim navodom je prekrsena tacka 3 Poglavlja 6, koja propisuje da je
,izmisljanje anonimnih izvora tezak prekrsaj standarda profesionalnog
postupanja®“. Ne vidimo razlog da se neko iz regulatornog tela krije iza
anonimnosti, ako bi sve §to je naveo bilo taéno. Problem je $to nije tacno, i 5to
zakonom uopste nije predvidena takva moguénost. Jedino je, predvideno
¢lanom 100. Zakona o elektronskim medijima, koji propisuje rad kablovskih
operatera da je ,, operator duZan da se pridrzava liste medijskih usluga radija ili
usluge televizijskog emitovanija ili medijskih usluga na zahtev koji su ukljuceni u
pakete i o svakoj promeni pismeno obavesti regulatora o svakoj promeni broja i
strukture programskih paketa®. Takode, ne smatramo da je javni interes ono
sto misli vlasnik Glasa zapadne Srbije, a u nasoj ponudi je prisutno vise emitera
koji emituju informativni program na pomenutom podrucju. Ovo vidimo samo
kao pritisak i pokusaj reketiranja da u svoju ponudu uvrstimo ono sto bi vlasnik
Glasa zapadne Srbije Zeleo.

TELEMARK SYSTEMS
lzvrsni direktor

Nevena Stojici¢



	zalba-1-strana
	zalba-2-strana
	zalba-str-3

