
 

SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.64 

30.3.2017. 

Beograd 

 

ZAPISNIK 

 

Sa 63. sednice Komisije za žalbe, održane 30.3.2017. godine, sa početkom u 18 sati, u 

prostorijama Saveta za štampu 

Prisutni članovi Komisije: Stojan Marković, Tamara Skrozza, Vlado Mareš, Vera Barišić 

Popović, Petar Jeremić, Vladimir Radomirović, Zlatko Čobović i Jelena Spasić. 

Odsutni članovi Komisije: Nevena Krivokapić, Ivana Stjelja i Dragan ĐorĎević. 

Ostali prisutni: Vladimir Milosavljević i Aleksandar Bobić, predstavnici podnosilaca žalbi, 

Arijana Handan, studentkinja novinarstva i Gordana Novaković, generalna sekretarka Saveta 

za štampu 

 

Dnevni red: 

 

1.Razmatranje žalbe „Telemark Systems“ na tekst objavljen na portalu „Glas zapadne 

Srbije“2.Razmatranje žalbe Miroljuba Radojevića na tekstove objavljene na portalu 

„Žiginfo.rs“ 

3.Razmatranje žalbe Aleksandra Bobića, Milana Đurića, Ivana Raškovića i Dejana 

Todorovića na tekst objavljen u „Politici“  

 

1. Izvršna direktorka preduzeća „Telemark systems“, Nevena Stojičić podnela je žalbu, 

smatrajući da su tekstom prekršene odredbe Kodeksa koje se odnose na istinitost izveštavanja, 

sprečavanje korupcije i sukoba interesa i na zabranu izmišljanja anonimnih izvora, kao i da 

vlasnik portala „Glas zapadne Srbije“ pokušava da na ovaj način izvrši pritisak na njih da u 

sistem uvrste televizije koje emituju program koji priprema GZS. Kako je u odgovoru na 

žalbu Gvozden Nikolič, vlasnik GZS, optužio člana Komisije Stojana Markovića da pokušava 

da „progura“ izricanje mera protiv GZS i uputio ostale članove Komisije da provere da li je 

on u srodstvu sa vlasnikom Telemarka, članovi Komisije su se najpre izjašnjavali o tome treba 

li uopšte da odlučuju o toj žalbi, odnosno treba li o žalbi da odlučuje Stojan Marković. 



Tamara Skrozza je ukazala da Marković nije „strana u sporu“, ali da je pomenut u odgovoru, 

što njegovo učešće u odlučivanju o žalbi čini donekle spornim, ali je dodala i da treba voditi 

računa da tako svako može da, u odgovoru na žalbu, pomene jednog ili više članova Komisije 

i unapred ih diskvalifikuje. Zlatko Čobović je rekao da se na taj način vrši pritisak na članove 

Komisije i unapred osporava eventualna nepovolljna odluka Komisije, dok je Vladimir 

Radomirović rekao da je posebno neetično insinuirati nešto u formi pitanja, poput – da li su u 

srodstvu, već je Nikolić, ako zna da jesu, trebalo to i da napiše. Komisija je odlučila da 

razmatra žalbu.  

U toku rasprave, Zlatko Čobović je rekao da je već samo to što u tekstu nije konsultovano 

više izvora dovoljno da glasa da je Kodeks prekršen. I u tekstu i u odgovoru na žalbu se 

potenciraju pitanja da li Telemark koristi državne resurse i da li ima zakonsku obavezu da 

uvrsti u ponudu lokalne i regionalne televizije, a da se autor teksta nije ni potrudio da to uvrdi, 

pa čak nije nikoga ni pozvao da to pita. On je dodao da Nikolić u odgovoru na žalbu nije 

demantovao ni navode podnosioca žalbe da TV Požega jeste deo ponude, a da TV Lav, 

suprotno tvrdnjama u tekstu, nije izbačena, jer nije ni bila u ponudi. Jelena Spasić je rekla da 

je čitav tekst jedan galimatijas, u kojem ima mnogo kontradiktornosti, pa je teško utvrditi šta 

je istina. U tekstu se ne nude nikakvi dolazi za iznete tvrdnje, recimo to što se neko žalio 

REM-u ne znači ništa, ako nemamo odgovor REM-a. Po njenom mišljenju, tekstom je 

prekršena i odredba Kodeksa koja zabranjuje novinarima da izveštavaju o temama u kojima 

imaju lični interes, pošto u ovom slučaju vlasnik i urednik portala Glas zapadne Srbije na 

svom mediju objavljuje tekst o temi koja je navodno od javnog interesa, a zapravo je u 

njegovom interesu i interesu njegove firme, jer se zalaže da se u ponudu kablovskog operatera 

uvrste televizije koje emituju njegov program. Dodalaje da je bi mnogo poštenije bilo da se 

GZS objavio saopštenje.Tamara Skrozza je, meĎutim, rekla da to ne smatra prekršajem i da 

mediji često pišu o nekim svojim problemima, mada bi bilo korektnije da je vlasnik GZS 

objavio saopštenje. Vera Barišić Popović je rekla da su sagovornisci u tekstu vrlo 

problematični, da vlasnik medija sam daje izjave za svoj medij, a drugi imenovani 

sagovornik, moguće i izmišljen, zapravo prepričava šta mu je rekao prijatelj, a ne govori o 

svom iskustvu sa operaterom. Stojan Marković je naglasio da je sve u tekstu laž – recimo, 

poznato je da svi operateri koriste EPS-ove bandere, da imaju ugovore i plaćaju zakup, a u 

tekstu se insinuira da Telemark to radi mimo zakona. Dodao je i da su sve tvrdnje zasnovane 

na izjavama neimenovanih sagovornika, neimenovanih graĎana i izjavi samog vlasnika 

portala. Zbog svega toga, Komisija je jednoglasno „Glasu zapadne Srbije“ izrekla javnu 

opomenu zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije. 

2. Miroljub Radojević, glavni urednik portala „Grockainfo.com“ podneo je žalbu zbog 

tekstova, kojima se, kako je naveo „pod plaštom satire“, vreĎa i omalovažava. Tamara 

Skrozza je ocenila da je on imao osnov da se žali već zbog toga što je tekst ilustrovan 

njegovom fotografijom koja je upotrebljena za fotomontažu. Odgovor urednika portala 

„Žiginfo.rs“ na žalbu, je kako je rekla, navodno mangupski: „ne znam o čemu priča, to je 

satira“, a zapravo satirom pravda svoj prostakluk. I ostali članovi Komisije su ocenili da je 

podnosilac žalbe učinjen potpuno prepoznatljivim u tekstovima i posebno zbog fotografije, te 

da su tekstovi nesporno uvredljivi, bez obzira što su označeni kao satirični. Komisija je, nakon 

rasprave, jednoglasno odlučila da je prekršen Kodeks novinara i izrekla portalu „Žiginfo.rs“ 

javnu opomenu. 

3. Aleksandar Bobić, Milan Đurić, Ivan Rašković i Dejan Todorović, članovi Stručnog saveta 

nastupa Srbije na 15. Bijenalu arhitekture u Veneciji 2016. godine, podneli su žalbu zbog 

osvrta objavljenog u „Kulturnom dodatku“ lista, kojim su, po njima, prekršene odredbe iz 



poglavlja Istinitost izveštavanja i Novinarska pažnja, kao i zbog toga što list nije objavio 

njihov odogovor na tekst. Tamara Skrozza je rekla da je ispravljena materijalna greška u 

tekstu, dok su ostalo vrednosni sudovi, za koje ni ne zna kako mogu biti ispravljeni 

odgovorom podnosilaca žalbe. Ona je dodala da ne razume ni njihovu ocenu da je reč o 

preteranim vrednosnim sudovima, tačnije da ne zna šta bi to uopšte moglo da znači, a još 

manje kako bi bilo koje objašnjenje koji su poslali listu moglo da pobije te sudove. Zbog toga, 

po njenoj oceni, Kodeks nije prekršen. Sličnu oceni iznela je i Jelena Spasić, koja je rekla da 

je objavljeno izvinjenje i ispravka materijalne greške, a da se u osvrtu inače iznose vrednosni 

sudovi. U ovom slučaju, oni nikoga ne vreĎaju, niti diskriminišu, a to što se podnosiocima 

žalbe ne sviĎaju nije razlog da se objavi njihov odgovor. Zlatko Čobović je bio nešto 

drugačijeg mišljenja. On je smatrao da je „Politika“,ako želi da neguje kulturu javnog 

dijaloga, trebalo da objavi odgovor, umesto što se urednica i autorka dopisuju mejlovima sa 

članovima Saveta koji su dostavili odgovor na tekst, i na kraju od svega objave samo kratku 

ispravku. Rekao je da će, ipak, glasati da Kodeks nije prekršen, ali da se u obrazloženju 

odluke navede da je list trebalo da otvori polemiku, odnosno da objavi odgovor podnosilaca 

žalbe. Komisija je, nakon toga, jednoglasno odlučila da „Politika“ nije prekršila Kodeks 

novinara Srbije. 

Sednica je završena u 19 sati. 

 

 

Zapisnik vodila        Predsedavajući 

Gordana Novaković        Vladimir Radomirović 

 


