
1 

 

                

 

Комисији за жалбе 

Савета за штампу 

Француска 5/7, Београд 

 

Поштовани, 

упућујем вам жалбу на текст Политике „У пословима с Енергопројектом 

Србија оштећена за више од 5,2 милиона евра“ објављен 18. марта ове 

године у штампаном и онлајн издању. 

 У овом тексту нетачно се помиње сајт Пиштаљка, чији сам главни и 

одговорни уредник. Конкретно, наводи се да је Пиштаљка прикрила 

информацију о кршењу закона, односно да је наше уредништво „напрасно 

изгубило интересовање да читав случај (о сумњивом уговору 

Министарства спољних послова и Енергопројекта) истражи до краја“. 

Једноставном провером, Политика је могла да утврди да овај навод не 

одговара истини и да је Пиштаљка објавила чланак на основу 

документације коју је тражила неколико месеци и коју је од министарства 

добила тек после интервенције Повереника за информације од јавног 

значаја.  

О тој чињеници истог дана, 18. марта, обавестио сам вршиоца 

дужности главног и одговорног уредника Политике Жарка Ракића (мејл у 

прилогу жалбе) и затражио од тог дневног листа да исправи грешку.  

  

 

https://pistaljka.rs/home/read/444


2 

 

 

Дана 21. марта Политика је део мог мејла објавила као писмо 

читаоца, без мог одобрења, а исправку није објавила. Сматрам да је овим 

поступком Политика прекршила Кодекс новинара Србије – поглавље 4, 

тачка 6 – као и Смернице за примену Кодекса новинара Србије у онлајн 

окружењу у вези са објављивањем исправке.  

Линк за текст на сајту Политике: 

http://www.politika.rs/scc/clanak/376425/U-poslovima-s-Energoprojektom-

Srbija-ostecena-za-vise-od-5-2-miliona-evra 

  

С поштовањем, 

          

Владимир Радомировић 

 

 

 

 

http://www.politika.rs/scc/clanak/376425/U-poslovima-s-Energoprojektom-Srbija-ostecena-za-vise-od-5-2-miliona-evra
http://www.politika.rs/scc/clanak/376425/U-poslovima-s-Energoprojektom-Srbija-ostecena-za-vise-od-5-2-miliona-evra

