
У текстовима објављеним у дневном листу „Курир“ од 11.11.2017. под насловом: 

„Динкићев банкар узео мито од 700.000 Еур“ 

„Динкићев директор банке узео мито од 700.000 Еур“, 

и од 12.11.2017. под насловом: 

„Директор скривао минус од 1,6 милијарди“, 

„Динкићев директор сакрио губитак од 1,6 милијарди“, 

 

Дневни лист „Курир“ прекршио је: 

тачку 1, тачку 2, тачку 3, тачку 4. и тачку 5. Одељка 1. (Истинитост извештавања) 
Кодекса новинара Србије, којима је прописана обавеза новинара да прави јасну 
разлику између чињеница које преносе, коментара, претпоставки и нагађања;  
обавеза новинара да назначи извор информације коју преноси;  обавеза новинара да 
консулутује што више извора; као и неспојивост са новинарством објављивања 
гласина; 

тачку 1. и тачку 2. Одељка 5. (Новинарска пажња) Кодекса новинара Србије, којима 
је прописана обавеза новинара да послу приступа са дужном новинарском пажњом 
и да не сме слепо веровати извору информација, не водећи рачуна о томе да извори 
информација често следе своје интересе или интересе друштвених група којима 
припадају и прилагођавају своје исказе тим интересима; 

тачку 1. Одељка 7. (Поштовање приватности) Кодекса новинара Србије, којом је 
прописана обавеза новинара да поштује приватност, достојанство и интегритет 
људи о којима пише. 

 У тексту објављеним у издању од 11.11.2017. године на више места наведено је да 
БИА после упада у Комерцијалну банку чешља и пословање бившег руководиоца 
Ивице Смолића (жалиоца), који се сумњичи за бројне малверзације; за узимање 
мита од око 700.000 евра за посао којим је ова банка оштећена – уз истицање да се 
ради о изјави извора листа (новинара) који у том тренутку нема детаљније 
информације о послу због ког се сумњичи жалилац. 

У тексту објављеним у издању од 12.11.2017. године, наведено је да бивше 
пословодство Комерцијалне банке, са дугогодишњим председником ИО Ивицом 
Смолићем (жалиоцем) на челу, није реално исказивало пословне резултате, па је 
тако 2014. годину представило као веома успешну и с добитком од 4,8 милијарди 
динара, а заправо су је завршили са мањком од око 1,6 милијарди – уз истицање да 
се ради о изјави неименованог извора листа (новинара). 

При томе је на више места објављена фотографија жалиоца у крупном плану. 



Објављени текст је тако конципиран да недвосмислено имплицира закључак о 
тачности објављених информација, не правећи разлику између чињеница које се 
износе и нагађања. 

А да се ради о најобичнијим нагађањима јасно произилази из чињенице да жалиоца 
никада није контактирао нико од запослених у листу „Курир“, нити било ко из БИА 
која, како се наводи, истражује пословање банке, нити се против њега води било 
какав поступак. 

 

Извор информације која је пренета није назначен, чиме су, практично, објављене 
гласине које несумњиво могу да шкоде и шкоде части и угледу жалиоца. 

Очигледно је да у изради овог текста новинар није приступио са дужном 
професионалном пажњом и да је некритички поклонио веру извору информације 
(ма о коме да се ради), не водећи рачуна о томе да извори информације често следе 
своје интересе или интересе друштвених група којима припадају. 

Ово тим пре што се у истом тексту у једном делу наводи изјава економисте Млађана 
Ковачевића, који потоње руководство банке (након што је жалилац исту напустио) 
окривљује за различите малверзације, користећи и речи као што су „пљачка“. 

Управо та околност, уз претпоставку да би извор информације могао бити неко из 
постојећег руководства банке (није реално поверовати да је извор БИА), наметала је 
нужност додатне провере добијених информација, што је у конкретном случају 
пропуштено. 

У тексту објављеним у издању од 11.11.2017. године, дакле, извршен је низ повреда 
Кодекса новинара Србије на које је горе указано. 

 

Коначно, сви годишњи рачуни Банке, у периоду док се жалилац налазио на месту 
председника ИО банке, након извршене ревизије, усвојени су од стране Управног 
одбора банке и Скупштине акционара, у ком смислу је истицање некаквих 
„нереално исказаних“ (?!?) пословних резултата у супротности са актима који су 
јавно доступни на порталу саме банке: 

http://www.kombank.com/pdf/Odluka%20o%20usvajanju%20redovnih%20finansijskih
%20izvestaja%20Banke%20za%202014.%20godinu.pdf 

http://www.kombank.com/pdf/Odluka%20o%20usvajanju%20Godisnjeg%20Izvestaja%
20o%20poslovanju%20Banke%20za%202014.%20godinu.pdf 

што потврђује и Извештај независног ревизора Управном одбору и власницима 
Комерцијалне банке а.д. Београд 

http://www.kombank.com/pdf/revizorski_izvestaj_14.pdf 

http://www.kombank.com/pdf/Odluka%20o%20usvajanju%20redovnih%20finansijskih%20izvestaja%20Banke%20za%202014.%20godinu.pdf
http://www.kombank.com/pdf/Odluka%20o%20usvajanju%20redovnih%20finansijskih%20izvestaja%20Banke%20za%202014.%20godinu.pdf
http://www.kombank.com/pdf/Odluka%20o%20usvajanju%20Godisnjeg%20Izvestaja%20o%20poslovanju%20Banke%20za%202014.%20godinu.pdf
http://www.kombank.com/pdf/Odluka%20o%20usvajanju%20Godisnjeg%20Izvestaja%20o%20poslovanju%20Banke%20za%202014.%20godinu.pdf
http://www.kombank.com/pdf/revizorski_izvestaj_14.pdf


Сама чињеница да је Банка остварила, у последњих 5 година периода, док је 
жалилац био на позицији председника ИО, преко 20 милијарди динара добити, 
обесмишљава тврдњу о „скривању минуса од 1,6 милијарди“. 

И овом делу у тексту објављеним у издању од 12.11.2017. године учињена је повреда 
Кодекса новинара Србије на коју је горе указано. 

Приватност и достојанство жалиоца, чија је, поновимо, фотографија у крупном 
плану објављена на више места у овим текстовима, свакако су повређени. 

Сагласно томе, предлажем да Комисија за жалбу Савета за штампу донесе Одлуку 
којом ће утврдити да је дневни лист „Курир“ у означеним текстовима прекршио 
одредбе Кодекса новинара Србије на које је указано у претходном тексту, са 
налогом да Одлуку објави у року од 5 дана од пријема. 

Ивица Смолић 

ПРИЛОЗИ: 

- Објављени текстови; 

Линкови : http://www.kurir.rs/vesti/politika/2939047/afera-komercijalna-trese-srbiju-
dinkicev-direktor-banke-uzeo-mito-od-700-000-evra 

http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/2939619/afera-komercijalna-banka-dinkicev-
direktor-sakrio-gubitak-od-16-milijardi 

 

 

http://www.kurir.rs/vesti/politika/2939047/afera-komercijalna-trese-srbiju-dinkicev-direktor-banke-uzeo-mito-od-700-000-evra
http://www.kurir.rs/vesti/politika/2939047/afera-komercijalna-trese-srbiju-dinkicev-direktor-banke-uzeo-mito-od-700-000-evra
http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/2939619/afera-komercijalna-banka-dinkicev-direktor-sakrio-gubitak-od-16-milijardi
http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/2939619/afera-komercijalna-banka-dinkicev-direktor-sakrio-gubitak-od-16-milijardi

