
Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu Komisije 

za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Vlado Mareš, Zlatko Čobović, Stojan 

Marković, Ljiljana Smajlović, Nevena Krivokapić, Tamara Skrozza, Vera Barišić – Popović, Vera 

Didanović, Ivana Stjelja i Dragan ĐorĎević, na sednici održanoj 25.1.2018. godine, jednoglasno 

izriče 

 

JAVNU OPOMENU 

Tekstom “Jeremić pravi nedeljnik, Bećkovićeva za urednika”, objavljenim u broju od 11-12. 

novembra 2017. godine, dnevni list „Srpski telegraf” 

1. prekršio je tačke 1, 2, 4 i 5 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o 

obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o dogaĎajima od interesa za 

javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda novinarske profesije, 

da novinari i urednici prave jasnu razliku izmeĎu činjenica koje prenose, komentara, pretpostavki i 

nagaĎanja, da, kada je neophodno, konsultuju što više izvora i da im omogući da iznesu svoj stav, 

kao i da su sa novinarstvom nespojivi objavljivanje neosnovanih optužbi, kleveta i glasina, 

2. prekršio je tačku 2 Odeljka II (Nezavisnost od pritiska), po kojoj ekonomski i politički interesi 

izdavača ne smeju da utiču na ureĎivačku politiku na način koji bi imao za posledicu netačno, 

neobjektivno, nepotpuno i blagovremeno informisanje javnosti, 

3. prekršio je i tačku 3 Odeljka VI (Odnos prema izvorima informisanja), po kojoj je izmišljanje 

anonimnih izvora težak prekršaj standarda profesionalnog postupanja novinara. 

 

OBRAZLOŽENJE 

Član Komisije za žalbe Petar Jeremić podneo je žalbu zbog teksta koji, kako je naveo, predstavlja 

očigledan primer lažne vesti plasirane u interesu centara moći za koje pojedini mediji rade. Uz žalbu 

je priložio i autorski tekst Olje Bećković, objavljen u “Blicu”, u kojem ona ističe da je sve u vezi sa 

njenim navodnim sastankom sa Vukom Jeremićem na kojem joj je nudio mesto glavnog urednika 

nedeljnika koji pokreće, o čemu piše “Srpski telegraf”, izmišljeno. U spornom tekstu se, inače, tvrdi 

da je “Vuk Jeremić odlučio da pojača medijske napade na valast, pa je rešio da napravi svoj 

nedeljnik”, a prvi saradnik će mu biti Olja Bećković. 

Redakcija „Srpskog telegrafa” nije odgovorila na žalbu. 

Članovi Komisije zaključili su da su nesumnjivo prekršene odredbe Kodeksa iz poglavlja Istinitost 

izveštavanja, jer “Srpki telegraf” nije ponudio nikakve dokaze za svoje tvrdnje, sem navodne izjave 

anonimnog očevica razgovora “u četiri oka”. Takva “informacija” upotrebljena je, meĎutim, za 

pozivanje ministra i medijskog analitičara, koji dalje komentarišu ni na koji način proverenu vest. 

Komisija je u ovom slučaju zaključila da izvor, po svemu sudeći, ni ne postoji, odnosno da je list 

namerno plasirao lažnu vest, sledeći odreĎene ekonomske ili političke interese. Komisija je zbog 

toga odlučila da su, sem odredbi koje se odnose na istinitost izveštavanja, prekršene i tačke 



Kodeksa novinara koje zabranjuju izmišljanje izvora i uticaj interesa izdavača na ureĎivačku politiku 

koji za posledicu ima netačno, neobjektivno, nepotpuno i blagovremeno informisanje javnosti. 

 

Beograd, 25.1.2018. 

Predsedavajući  

Vlado Mareš 

 


