
SAVETU ZA ŠTAMPU 
 

 U skladu sa vaši zahtevom za dostavljanje odgovora povodm žalbe koju je vašem udruženju 
izjavio Tomislav Šaletić iz Paraćina u ostavljenom roku dostavljamo sledeći 
 

ODGOVOR NA ŽALBU 
 
 

 Najpre ističemo prigvor nenadležnosti gore navedenog tela za odlučivanje po ovoj žalbi budući 
da u dokumentaciji koja nam je dostupna piše da se Savet za štampu bavi rešavanjem po žalbama 
upućenim zbog prekršenog “Kodeksa novinara”. Kodeks novinara odnosi se na novinare i urednike 
medija a ne Internet sajtova. Kako je Internet stranica www.paracinonline.com još uvek u fazi 
registrovanja kao zvaničnog medija to smatramo da je Savet za štampu nenadležan za odlučivanje po 
ovoj žalbi. Ovo tim pre što i sam žalilac navodi da pretragom nije uspeo da pronađe portal u registru 
medija. Nije ga pronašao jer još uvek nije registrovan. Jasno je da nema osnova da Savet za štampu 
donese bilo kakvu odluku po ovom pitanju osim da se oglasi nenadležnim za odlučivanje po podnetoj 
žalbi. Ukoliko bi se pak oglasili nadležnim za odlučivanje u ovoj stvari smatramo da bi onda po istoj 
logici žalbe mogli da podnose građani za objave objavljene na facebooku, twitteru i ostalim sajtovima 
gde je moguće objaviti i ostaviti svoje mišljenje u vezi neke aktuelne teme. 
 
 Miloš Ilić nije vlasnik Internet stranice i web sajta paracinonline.com. Smatramo da je vrlo 
neozbiljno od jednog lica koje je na jako odgovornoj funkciji kao što je zamenik predsednika opštine 
da se bavi “screenshot-ovanjem” i da snimke ekrana dostavlja kao dokaz bilo čega. Naime, potpuno je 
netačno da je vlasnik sajta navedeno lice jer kako smo i sami proverili a što predlažemo i vama da 
učinite preko sajta Whois nije ni moguće videti ko je vlasnik DOMENA za web hosting Internet 
stranice paracinonline.com. Ponovo i namerno napominjemo vlasnik domena jer domen zakupljuje 
uglavnom ono lice koje izrađuje web sajt a kasnije je moguće menjati vlasnika domena. Smatramo da 
snimci ekrana, za koje je nepoznato kada su nastali, ne mogu biti dokaz eventualnog vlasništva nad 
sajtom paracin online u vreme kada su sporni tekstovi objavljeni. Označavanje Miloša Ilića kao 
vlasnika pretpostavljamo da ima veze sa političkim stavovima zamenika predsednika opštine ali ovde 
se ne radi o političkoj borbi već o utvrđivanju činjenica a činjenice se ne mogu utvrditi screenshotom 
nečijeg profila na društvenoj mreži na kome piše gde je zaposlen. Zaista neozbiljno od strane 
zamenika. Pitamo se da li mu je sledeći potez da policiji prijavi sve ljude kojima na facebook profilu 
piše recimo “works at mafia”? Smatramo da je ova žalba jedan najobičniji vid političke borbe i da ona 
zapravo nema za cilj ispitivanje da li je povređen kodeks novinara već isključivo dobijanje političkih 
poena te smatramo da je to razlog više da Savet za štampu ne odlučuje po ovoj žalbi i da razmatranje 
iste stavi van dnevnog reda. Nadamo se da Savet za štampu neće potpasti pod uticaj bilo koje političke 
stranke pa tako ni u ovom slučaju i da će političku borbu i prepirke ostaviti političarima. 
 
 Miloš Trandafilović nije autor spornog teksta. Nije nam jasno odakle ideja gospodinu Šaletiću 
da je navedeno lice autor teksta u kome je on spomenut? Verovatno ponovo na osnovu snimka ekrana 
gde dotični Trandafilović PRE VIŠE MESECI kaže da je slao neke tekstove portalu i da su neki od njih 
objavljivani. Na sajtu paracinonline.com postoje u ovom trenutku 592 objave! Najviše njih vezeno  je 
za sport, zdravlje, kulturu, umetnost i druga svakodnevna dešavanja u Paraćinu.... Smatramo da ste 
ozbiljno telo budući da se bavite jednom jako ozbiljnom tematikom kao što je novinarski kodeks i zato 
i verujemo da nećete ni razmatrati podnetu žalbu čiji su osnov SNIMCI EKRANA sa facebook-a i još 
nekih sajtova koji se predstavljaju kao KRUNSKI DOKAZ. U dostavljenom snimku ekrana 
Trandafilović piše da je slao neke tekstove i da su isti objavljivani. Tekstovi koje je Trandafilović slao 
nemaju nikakve veze sa tekstom na koji se gospodin Šaletić žali. Ponovno smatramo da je u pitanju 



tendenciozni politički pritisak na političke neistomišljenike i smatramo da Savet za štampu ne bi trebao 
da odlučuje o ovoj žalbi jer bi na taj način dao legitimitet nečemu što je verujemo u dosadašnjoj praksi 
nezabeleženo a to je da se neko lice poziva na facebook prepiske i da iste uvezuje kako mu se prohte 
radi ispunjenja nekih svojih političkih ambicija.  Savet za štampu ne sme biti oruđe u rukama političara 
i zato smatramo da ne treba da odlučuje po ovoj žalbi. Tim pre što nijednom novinaru zakon ne 
zabranjuje da istovremeno bude član ili funkcioner bilo koje političke stranke. Na stranici 
paracinonline.com objavljeni su tekstovi desetina različitih stanovnika Paraćina poslati sa desetina 
različitih e malil adresa, brojeva telefona i profila na društvenim mrežama. Nije nam jasno zašto žalilac 
pokušava da označi Miloša Trandafilovića kao autora teksta na koji se žali ali pretpostavljamo sa 
velikom dozom sigurnosti da je podmetanje prepiski i rečenica izvučenih iz konteksta kao dokaza jasan 
signal da se ovde radi o pokušaju političke borbe a ne zaštiti Novinarskog kodeksa i upravo zato 
smatramo da Savet za štampu ne treba da se bavi ovom žalbom. 
 
 Sporni tekst na koji se gospodin Šaletić žali originalno je objavljen na portalu Srbija 
danas. Naime, tekst koji je portal paracin online preneo u potpunosti je preuzet sa navedenog 
sajta a na njemu se nalazi i danas i to na sledećem linku:       
https://www.srbijadanas.com/vesti/info/sam-sebi-namestio-posao-od-13-miliona-dinara-kako-se-
u-paracinu-ortacki-uzima-novac-iz-drzavne-kase-2018-04-16 Dakle nije ga pisao niko iz portala 
paracin online iako očigledno neko to želi tako da predstavi već je prenet onako kako je objavljen 
u drugim medijima. 
 
 Da čitava žalba bude još apsurdnija i smešnija žalilac se poziva na odgovornost lica za kršenje 
novinarskog kodeksa istovremeno dostavljajući “dokaze” da su neka lica za koja ne tvrdi da su autori 
spornog teksta zaposlena u firmama koje nemaju veze sa čitavim ovim slučajem. Nama je nejasno da li 
uopšte žalilac tvrdi da su lica čije je screenshotove dostavio autori spornog teksta? Ili je čitava žalba 
pokušaj napada na političke neistomišljenike? Mi verujemo da je u pitanju ovo drugo i da upravo zbog 
toga žalba i ne sme biti razmatrana jer bilo kakva odluka da bude doneta biće upotrebljena u političke 
svrhe a ni sajt paracin online a verujemo ni Savet za Štampu nemaju veze sa političkim dešavanjima. 
Smatramo takođe i da Savet treba da odbaci žalbu kao neurednu jer osim facebook prepiski nisu 
dostavljeni nikakvi podaci niti imena novinara koji su pisali sporni tekst, nisu dostavljeni podaci o 
uredniku sajta a o čijoj je odgovornosti i eventualnom kršenju kodeksa novinara je Savet pozvan da 
odlučuje.  Van svake pameti je da bilo ko dostavi jednom ozbiljnom telu kakvim smatramo ovaj Savet 
žalbu u kojoj se navodi da je neko “kako se tvrdi u javnosti u to vreme i radnik u advokatskoj 
kancelariji Nebojše Simića...” a onda se dodaje da je isto to lice “ekonomski zavisno” od istog tog lica 
jer je “radilo (ili još uvek radi?)” kod navedenog advokata. Nagađanja žalioca i “tvrdnje u javnosti” 
nisu relevanti dokaz za odlučivanje u ovoj stvari i predlažemo da ih Savet ne uzima u obzir. 
 
 Internet stranicu je kao što ste se i sami uverili veoma lako kontaktirati i zbog toga nas čudi i 
zgranuti smo što se gospodin Šaletić nije obratio nama lično radi objavljivanja njegove strane priče.  
 
 Što se tiče insinuacija da se na Internet stranici paracin online zastupaju interesi pojedinih 
privatnih preduzeća možemo da kažemo da to nije ništa više od običnih insunacija jer na našoj Internet 
stranici objavljujemo saopštenja kako privatnih firmi tako i republičkih i opštinski javnih ustanova i 
preduzeća, različitih političkih stranaka ali kao i u svakom drugom slučaju potrebno je da nam se neko 
najpre obrati sa zahtevom da nešto bude objavljeno.  
 
 Kako osim šturih pokušaja da dokaže da je vlasnik Internet stranice neko ko to nije i da je pisac 
spornog teksta neko ko to nije žalilac ne daje nikakve konkretne i nepobitne dokaze da su njegove 
tvrdnje tačne. Moguće je da mu je motiv politička borba sa određenim osobama koje nemaju veze sa 

https://www.srbijadanas.com/vesti/info/sam-sebi-namestio-posao-od-13-miliona-dinara-kako-se-u-paracinu-ortacki-uzima-novac-iz-drzavne-kase-2018-04-16
https://www.srbijadanas.com/vesti/info/sam-sebi-namestio-posao-od-13-miliona-dinara-kako-se-u-paracinu-ortacki-uzima-novac-iz-drzavne-kase-2018-04-16


objavljenim tekstom na koji se žali ali to ponovo ne bi smelo da bude sfera interesovanja Saveta.  
 
 
 
 Obzirom na sve navedeno predlažemo da se 
 
 Savet za medije oglasi NENADLEŽNIM za rešavanje podnete žalbe jer je žalbu moguće 
podneti samo zbog kršenja novinarskog Kodeksa a kako je u preambuli samog Kodeksa navedeno 
“Dužnost je novinara da slede profesionalne i etičke principe sadržane u Kodeksu, i da se suprotstave 
pritiscima da te principe prekrše. Za primenu ovog Kodeksa odgovorni su i urednici i izdavači.” Kako 
u žalbi žalilac nije naveo ni novinara koji je autor spornog teksta, ni urednika ni izdavača a kako je 
postupak registrovanja medija paracin online u toku te samim tim Internet stranica još uvek nije medij 
to predlažemo da se Savet oglasi nenadležnim i da bez razmatranja odbaci podnetu žalbu. 
 
  
  
 
 
  


