
САВЕТ ЗА ШТАМПУ 

КОМИСИЈА ЗА ЖАЛБЕ 

 

Француска 5/7 

11000 Београд 

------------------------------------------------- 

 

 

На основу члана 19. Статута Савета за штампу и члана 3. Пословника о раду Комисије за жалбе 

проф. др Ђуро Ђуровић, у време објављивања спорних текстова због којих се подноси ова жалба, 

директор Београдске пословне школе – високе школе струковних студија Београд, из Београда, 

преко пуномоћника адвоката Слободана Кремењака из Београда, са седиштем канцеларије у 

Краља Милутина 37, подноси Комисији за жалбе Савета за штампу ову 

 

 

ЖАЛБУ 

 

Уредништво дневних и периодичних новина „Курир: Најутицајније дневне новине Балкана“ као и 

интернет портала KURIR.RS (www.kurir.rs ), објављивањем текста под насловом:  

 

 „Себи дао плату 1,3 милиона, а сину 325.000“ и наднасловом „Афера ’Алави директор’ 

Злоупотребе у Београдској пословној школи“ од дана 4.7.2018. године, затим, текста под 

насловом  

 „Мало сам плаћен за посао који радим!“ и наднасловом „Афера ’Алави директор’ Ругање 

Ђура Ђуровића“ од дана 5.7.2018. године, те текста под насловом:  

 „Ђуровић запослио Томину снајку и Дачићеву сестру“ и наднасловом: „Афера ’Алави 

директор’ И по бабу и по стричевима“ од дана 6.7.2018. године, као и објављивањем 

текстова под насловом:  

 „Частио себе са 32 милиона динара“ и наднасловом „Афера ’Алави директор’ Апсолутни 

непотизам у Србији због нашег писања биће процесуиран“ од дана 7.7.2018. године и  

 „Алави директор делио дипломе спортистима и певачима“, „Доста је било У Београдској 

пословној школи траје истрага против Ђура Ђуровића“ од дана 8.7.2018. године, затим, 

објављивањем текста под насловом:  



 „Смените овог човека, урлао и претио отказима због писања Курира“ и наднасловом: 

„Алави директор, Да ли је Ђуро Ђуровић јачи од државе“ од дана 11.7.2018. године и 

текста под насловом:  

 „Смените овог човека Ругају се народу и здравом разуму“ и наднасловом „’Алави 

директор’ Да ли је Ђуровић јачи од државе“ од дана 12.7.2018. године,  

 

грубо прекршило следеће чланове Кодекса новинара Србије: 

 

I – Истинитост извештавања, II – Независност од притиска, IV – Одговорност новинара, V  – 

Новинарска пажња, VI  – Однос према изворима информисања.  

 

Докази:  

1. Текстови:  

 „Себи дао плату 1,3 милиона, а сину 325.000“ од дана 4.7.2018. године; 

 „Мало сам плаћен за посао који радим!“ од дана 5.7.2018. године; 

 „Ђуровић запослио Томину снајку и Дачићеву сестру“ од дана 6.7.2018. 

године,  

  „Частио себе са 32 милиона динара“ од дана 7.7.2018. године; 

 „Алави директор делио дипломе спортистима и певачима“ од дана 

8.7.2018. године,  

 „Смените овог човека, урлао и претио отказима због писања Курира“ од 

дана 11.7.2018. године; 

  „Смените овог човека Ругају се народу и здравом разуму“ од дана 

12.7.2018. године; 

2. Линкови на којима су доступни наведени текстови: 

 https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3079355/bahato-ludilo-mozga-direktor-

beogradske-poslovne-skole-sebi-dao-platu-1-330-000-dinara-a-svom-sinu-325-

000-mesecno-citajte-u-kuriru  

 https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3079957/afera-alavi-direktor-djuro-djurovic-

bez-blama-mala-mi-je-plata-od-1-330-000-koliko-ja-radim 

 https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3080691/afera-alavi-direktor-djuro-urovic-

zaposlio-decu-i-rodjake-mocnika-da-bi-imao-zastitu 

 https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3081261/djuro-djurovic-castio-sebe-sa-32-

miliona-dinara-novo-ludilo-u-aferi-alavi-direktor-citajte-u-kuriru 



 https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3083179/smenite-ovog-coveka-urlao-i-

pretio-otkazima-zbog-pisanja-kurira 

3. Насловне странице штампаних издања у којима су објављени наведени 

текстови: 

 Издање бр. 1582 од дана 4.7.2018. године, најава: „Афера ’Алави 

директор’ Скандал у Београдској пословној школи, Себи дао плату од 

1.330.00 а сину средио 325.000 месечно“; 

 Издање бр. 1583 од дана 5.7.2018. године, најава: „Афера ’Алави 

директор’, Ђуро Ђуровић без блама, Мало ми је 1.330.000 месечно колико 

радим“; 

 Издање бр. 1584 од дана 6.7.2018. године, најава: „Афера ’Алави 

директор’, Ђуровић запослио Томину снајку и Дачићеву сестру“; 

 Издање бр. 1585 од дана 7.7.2018. године, најава: „Полиција истражује 

Ђуровића, Велика победа Курира, После серијала текстова нашег листа о 

малверзацијама у Београдској пословној школи покренута истрага, Ново 

лудило у Афери: ’Алави директор’, Сам себи дао бонус 32.000.000!“; 

 Издање од дана 8.7.2018. године, најава: „Нова брука, Афера ’Алави 

директор’, Ђуровић фалсификовао дипломе спортистима и певачима, 

Човек који зарађује 1.330.000 месечно“; 

  Издање бр. 1589 од дана 11.7.2018. године, најава: „Афера ’Алави 

директор’, Смените овог човека! Ђуровић урлао на запослене због 

текстова у Куриру!“; 

 

I 

 

Подносилац ове жалбе у време објављивања спорних текстова обављао је функцију директора 

Београдске пословне школе – високе школе струковних студија Београд. Подносилац жалбе има 

свест о томе да му је функција коју је обављао у време објављивања спорних текстова донела 

обавезу да покаже већи степен толеранције поводом информација које медији објављују о њему, 

што он и чини. Међутим, у спорним текстовима се на најгрубљи начин крше одредбе Кодекса 

новинара Србије, како у односу на подносиоца ове жалбе, тако и на штету јавности која има право 

да буде објективно и непристрасно информисана, што у овом случају апсолутно није тј. јавност је у 

овом случају потпуно неистинито информисана, а права подносиоца жалбе су, и упркос дужности 

да покаже већи степен толеранције у односу на информације које се објављују о њему и његовом 

раду, прекршена по више основа. Подносилац жалбе истиче да је током свог рада тј. током 



обављања фунцкције директора Београдске пословне школе поступао искључиво у складу са 

позитивним прописима Републике Србије, препорукама надлежног министарства и интерним 

актима Београдске пословне школе, те да наводи Курира у текстовима због којих се подноси ова 

жалба нису нити истинити, нити потпуни. Такође, подносилац жалбе указује да је против решења 

Агенције за борбу против корупције које се цитира у тексту поднео тужбу Управном суду (бр. 17-У-

105/17), а ради поништаја наведеног решења. 

 

Наиме, спорним текстовима се, уз изношење неистинитих и непотпуних информација (попут оних 

да је подносилац жалбе сам себи дао плату у износу од 1.300.000 рсд, а сину 325.000 рсд, те да је 

себи дао бонус од 32.000.000 рсд), а којима се крши претпоставка невиности подносиоца жалбе и 

остала његова права, сензационалистичким насловима и опремом текста, фотографијама и 

коментарима, навођењем неименованих извора, води вишедневна камапања против подносиоца 

жалбе, а све у сврху да се он прикаже као особа која мобира запослене, уцењује их, тргује својим 

утицајем, налази у директном сукобу интереса, врши злоупотребе (текст: „Себи дао плату 1,3 

милиона, а сину 325.000“ од дана 4.7.2018. године и остали текстови у којима се понављају исти 

наводи), фалсификује дипломе спортистима и певачима (насловница издања од дана 8.7.2018. 

године која садржи најаву која гласи: „Нова брука, Афера ’Алави директор’, Ђуровић 

фалсификовао дипломе спортистима и певачима, Човек који зарађује 1.330.000 месечно“), те да је 

против подносиоца жалбе покренута истрага („Алави директор делио дипломе спортистима и 

певачима“ од дана 8.7.2018. године и остали текстови у којима се понављају ови наводи). 

 

Наведеним информацијама на најгрубљи начин је, пре свега, прекршена претпоставка невиности 

подносиоца жалбе, будући да против њега не постоји (правоснажна) осуђујућа пресуда за било 

које кривично дело које му је писањем Курира стављено на терет, нити је (правоснажно) утврђено 

да је вршио мобинг над било којим запосленим, као што и није покренута истрага против њега, а 

како је то Курир писао.  

 

Поред овога, и само уредништво јасно истиче да води кампању против подносиоца жалбе – што је 

неспојиво са новинарском позивом - називајући је (у свим приложеним текстовима) „Афера 

’Алави директор’“, а уз то истиче и у коју се то функцију писање Курира ставља – „Велика победа 

Курира, После серијала текстова нашег листа о малверзацијама у Београдској пословној школи 

покренута истрага“ (насловница издања бр. 1585 од дана 7.7.2018. године која садржи најаву: 

„Полиција истражује Ђуровића, Велика победа Курира, После серијала текстова нашег листа о 

малверзацијама у Београдској пословној школи покренута истрага, Ново лудило у Афери: ’Алави 

директор’, Сам себи дао бонус 32.000.000!“, као и остали текстови где се понављају исти наводи). 

 



II 

 

Имајући све наведено у виду, подносилац ове жалбе предлаже Комисији да, након спроведеног 

поступка, а сходно члану 15, 16, 17, 18 и 19 Пословника о раду Комисије за жалбе, донесе јавну 

опомену којом ће усвојити жалбу и наложити уредништву дневних и периодичних новина „Курир: 

Најутицајније дневне новине Балкана“ да ту јавну опомену објави најкасније у трећем броју од 

дана достављања јавне опомене, као и на интернет порталу KURIR.RS (www.kurir.rs ). 

 

У Београду, 27.7.2018. године.  

За подносиоца жалбе 

 

 

 

 

______________________________ 

Слободан Кремењак 

Прилози:  

1. Пуномоћје за заступање; 

2. Копија текста „Себи дао плату 1,3 милиона, а сину 325.000“ од дана 4.7.2018. године; 

3. Копија текста „Мало сам плаћен за посао који радим!“ од дана 5.7.2018. године; 

4. Копија текста: „Ђуровић запослио Томину снајку и Дачићеву сестру“ од дана 6.7.2018. 

године,  

5. Копија текста: „Частио себе са 32 милиона динара“ од дана 7.7.2018. године; 

6. Копија текста: „Алави директор делио дипломе спортистима и певачима“ од дана 8.7.2018. 

године,  

7. Копија текста: „Смените овог човека, урлао и претио отказима због писања Курира“ од 

дана 11.7.2018. године; 

8. Копија текста: „Смените овог човека Ругају се народу и здравом разуму“ од дана 12.7.2018. 

године; 

9. Насловна страница издања бр. 1582 од дана 4.7.2018. године; 

10. Насловна страница издања бр. 1583 од дана 5.7.2018. године; 

11. Насловна страница издања бр. 1584 од дана 6.7.2018. године; 

12. Насловна страница издања бр. 1585 од дана 7.7.2018. године; 

13. Насловна страница издања од дана 8.7.2018. године; 

14. Насловна страница издања бр. 1589 од дана 11.7.2018. године; 


