
 

SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.82 

27.9.2018. 

 

Beograd 

 

ZAPISNIK 

 

Sa 81. sednice Komisije za žalbe, održane 27.9.2018. godine, sa poĉetkom u 19.30 sati u 

prostorijama Saveta za štampu  

Prisutni ĉlanovi Komisije: Ivana Stjelja, Stojan Marković, Vlado Mareš, Vera Didanović, 

Vukašin Obradović, Dragan ĐorĊević, Zlatko Ĉobović i Željko Bodrožić 

Odsutni ĉlanovi Komisije: Nevena Krivokapić, Ljiljana Smajlović, Jelena Spasić 

Ostali prisutni: Dušan Pokuševski i Luka Mihajlović iz Beogradskog centra za ljudska prava, 

Ahmet DelimeĊac iz advokatske kancelarije Seada Spahovića i Gordana Novaković, 

generalna sekretarka Saveta za štampu 

 

Dnevni red: 

 

1.Razmatranje žalbe Beogradskog centra za ljudska prava na komentare objavljene na 

Fejsbuk profilu „Kurira“ 

2. Razmatranje žalbe Sofije Milošević na tekst objavljen u listu „Srpski telegraf“ 

3.Razmatranje žalbe Sofije Milošević na tekst objavljen na portalu „Pressonline“ 

4. Razmatranježalbe prof. dr Đure Đurovića na tekstove objavljenje u listu „Alo“ 

1. Beogradski centar za ljudska prava podneo je žalbu Savetu za štampu zbog komentara na 

Fejsbuk profilu lista koji su objavljeni ispod vesti o smrti Kofija Anana, bivšeg generalnog 

sekretara Ujedinjenih nacija, a koji su bili uvredljivi i rasisitiĉki. U toku rasprave, ĉlanovi 

Komisije su najpre zakljuĉili da Komisija jeste nadležna da odluĉuje o ovome, jer je već bilo 

takvih žalbi o kojima se izjašnjava. Ivana Stjelja je naglasla da ne zna da li je svrsishodno da 

Komisija donosi bilo kakvu odluku kada sporna situacija više ne postoji, pošto su komentari 



zbog kojih je žalba podneta uklonjeni. Vera Didanović je ocenila da je svrha rada Saveta da 

pomogne medijima da poštuju Kodeks novinara, a da je redakcija „Kurira“, time što je 

povukla sporne komentare, priznala da su bili neumesni i neprihvatljivi. Vukašin Obradović i 

Dragan ĐorĊević su, ipak, primetili da je Kodeks prekršen objavljivanjem diskriminatornih 

komentara i upitali da li Komisija treba da se izjašnjava o toj situaciji ili o sadašnjoj, kada su 

komentari uklonjeni. Zlatko Ĉobović je ocenio da je „Kurir“ postupio po zahtevu podnosioca 

žalbe i povukao komentare, tako da Komisija nema više o ĉemu da odluĉuje. Na primedbu 

Dragana ĐorĊevića da nisu uklonjeni odmah po zahtevu žalioca, nego tek nakon što su dobili 

žalbu koja je upućena Savetu, odovorio je da Komisija ne može da utvrdi da li je redakcija 

uopšte videla to prvo obaveštenje. Komisija je, nakon diskusije, jednoglasno odluĉila da žalbu 

odbaci zbog izmenjenih okolnosti. 

2. i 3. Sofija Milošević podnela je, preko advokata Slobodana Ružića, žalbe Savetu za štampu 

zbog tekstova kojim se sugeriše „brutalna neistina“ da se bavi poslovnom pratnjom i da 

usluge naplaćuje 2000 evra za noć. Budući da je reĉ o praktiĉno istom tekstu koji je 

„Pressonline“ preuzeo iz „Srpskog telegrafa“ Komisija je vodila objedinjenu raspravu o ove 

dve žalbe. Zlatko Ćobović je ocenio da je tekst jako loše napisan, da se poziva na „upućene 

izvore“ i neimenovane sagovornike, dok se navodna autentiĉnost podataka objavljenih na 

sajtu za poslovnu pratnju utvrĊuje time što je za ostavljanje podataka neophodno platiti 50 

evra. TakoĊe, kako je rekao, navedeno je da im se Sofija Milošević do zakljuĉenja broja nije 

javila, a da su zaista želeli da joj pruže priliku da odgovori mogli su da saĉekaju, jer tekst 

uopšte nije morao da bude objavljen narednog dana. Dodao je da i podsećanje na njenu raniju 

vezu sa fudbalerom, ukazuje na lošu nameru autora teksta. Vukašin Obradović je rekao da 

nije sasvm siguran da joj je povreĊeno pravo na privatnost, pošto je reĉ o javnoj liĉnosti, ali 

da se neće potiviti ako većina ĉlanova Komisije bude smatrala da jeste. Komisija je, po 

okonĉanju diskusije, jednoglasno odluĉila da su prekršene taĉke 2 i 4 Poglavlja I, taĉke 1 i 2 

Poglavlja V i taĉka 1 Poglavlja VII. Ista odluka doneta je i u vezi sa tekstom objavljenim na 

portalu „Pressonline“. 

4. Profesor dr Đuro Đurović, bivši direktor Beogradske poslovne škole podneo  je, preko 

advokata Slobodana Kremenjaka, žalbu, verujući da je spornim tekstovima prekršeno više 

poglavlja Kodeksa novinara Srbije, jer su objavljene netaĉne i nepotpune informacije, 

odnosno „komentari i nagaĊanja koji nisu utemeljeni na ĉvrstoj istinitoj osnovi“. Zlatko 

Ĉobović je, u toku rasprave, istakao da je reĉ o temi od javnog interesa o kojoj svakako treba 

da se piše, ali da su tekstovi loši, da se ne zna šta su ĉinjenice, a šta pretpostavke i nagaĊanja, 

da se nigde ne navodi izvor. MeĊutim i žalilac je odbio da govori za „Alo“, a ni naknadno 

ništa nije demantovao. Vera Didanović i Dragan ĐorĊević su ocenili da ni podnosilac žalbe 

nije uložio ni malo napora da se bilo šta razjasni ili jasno demantuje, taĉnije da se u žalbi ne 

nude nikakvi podaci ili argumenti za tvrdnje da ono što je objavljeno nije istina. Komisija je, 

zbog toga, jednoglasno odluĉila da nije prekršen Kodeks novinara Srbije. 

Sednica je završena u 20.15 sati. 

 

Zapisnikvodila      Predsedavajuća 

 

Gordana Novaković        Ivana Stjelja 



 


