
SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.86  

31.1.2018. 

Beograd 

 

ZAPISNIK 

Sa 85. sednice Komisije za žalbe, održane 31.1.2019. godine, sa početkom u 18 sati u prostorijama 

Saveta za štampu 

Prisutni članovi Komisije: Zlatko Čobović, Zorica Višnjić, Vukašin Obradović, Vlado Mareš, Ivana 

Stjelja, Vera Didanović, Dragan Đorđević, Ljiljana Smajlović, Nevena Krivokapić i Višnja Aranđelović 

Odsutni članovi Komisije: Željko Bodrožić 

Ostali prisutni: Salahudin Fetić, Alen Omerović, Gordana Novaković, generalna sekretarka Saveta 

za štampu 

 

Dnevni red: 

1.Razmatranje žalbe Ane Sević na tekstove objavljene u dnevnom listu „Kurir“ 

2. Razmatranje žalbe Božidara Vuksanovića na tekst objavljen na portalu „Tpknews.com“ 

3.Razmatranje žalbe Gvozdena Nikolića na komentar objavljen na portalu „OzonPress“ 

4. Razmatranje žalbe Salahudina Fetića na tekst objavljen u dnevnom listu „Danas“ 

5. Razmatranje žalbe Nebojše Jovanovića na tekst objavljen na portalu „Glas zapadne Srbije“ 

Članovi Komisije su na početku sednice obavešteni da je Lokal pres odlučio da u radu sednice 

učestvuje Zorica Višnjić, umesto Stojana Markovića, koji ne bi mogao da učestvuje u raspravi i 

odlučivanju o dve žalbe. Zbog njegovog odsustva sednici je predsedavala Višnja Aranđelović, 

zamenica predsedavajućeg. 

1.Advokati Ane Sević podneli su žalbu Savetu za štampu zbog serije tekstova, kojima je, kako su 

naveli, prekršeno više tačaka Kodeksa, a koji su  zasnovani na “neistinitim i neproverenim 

infomacijama, čija je uvredljivost nesumnjiva”. U toku rasprave, članovi Komisije su ukazali na to da 

su iznete tvrdnje bez ikakvih dokaza, te da ne postoji nikakav javni interes da se toliko detaljno ulazi 

u njen i život njenog partnera. Nevena Krivokapić je, tako, istakla da ne postoji ni jedan razlog da 

nas novinari obaveste da je ona, recimo, zvala osiguravajuće društvo dok joj je suprug u bolnici, i 

sličnim stvarima, koje nemaju nikakav značaj za javnost. Sa ovim se saglasio i Zlatko Čobović, koji 

je istakao da se objavljivanje takvih detalja nikako ne može pravdati javnim interesom, te da bi javni 

interes bio zadovoljen objavljivanjem infomacije da je pevač imao saobraćajnu nesreću i koliko je 

povređen, a sve ostalo je nedopustivo narušavanje privatnosti. Vukašin Obradović je istakao da je 

redakciji dostavljeno i saopštenje Ane Sević, te da bi bilo profesionalno da su ga objavili kad im je 



već bila dostupna „druga strana“, bez obzira što ono nije poslato u formi demantija. Nakon diskusije, 

Komisija je jednoglasno odlučila da su prekršene tačke 1, 4 i 5 Poglavlja I, tačka 6 Poglavlja IV, 

tačke 1 i 3 Poglavlja V i tačka i Poglavlja VII. 

2. Božidar Vuksanović podneo je, preko advokata, žalbu Savetu za štampu verujući da je, pre 

svega, prekršena pretpostavka nevinosti i to time što je objavljeno njegovo puno ime i prezime i 

fotografija. U žalbi je navedeno i da su tekstu objavljene i netačne informacije da je iz pritvora pušten 

na zahtev lokalnog partijskog moćnika, kao i da je sin SNS-ovih funkcionera. Vlado Mareš je, u toku 

diskusije, zaključio da ni u čemu nije prekršen Kodeks - po svemu sudeći infomacija o tome da su 

osumnjičeni pretukli mladića, koju je portal dobio od izvora iz policije,  tačna je, jer to ne spori ni 

podnosilac žalbe. Osumnjičeni ništa ne demantuju, oni traže da se o tome uopšte ne piše. Kad je reč 

o kršenju pretpostavke nevinosti, u tekstu se ne tvrdi da su oni krivi, a, kako je dodao, ne vidi ništa 

sporno u tome da se objave imena i fotografije huligana, kad već svi u tom mestu znaju ko su oni. 

Zlatko Čobović je rekao da je njemu u tekstu sporna formulacija „sinovi bahatih funkcionera“ , dok je 

sve ostalo zapravo prepisano iz policijskog izveštaja – u tekstu se opisuje događaj, niko se ne 

optužuje, a čini se da ni „druge strane“ nema jer nije htela da se oglasi. Ljiljana Smajlović je rekla da 

i njoj smeta to „bahati“ jer se ničim ne objašnjava zašto su bahati. Ona je, podsećajući na primer 

čoveka koji je mašinkom ubio osam ljudi u vojnoj bazi, ukazala da su, čak i u tom slučaju, kada su 

sve snimile kamere, mediji koristili termine „postoji sumnja“, „osumnjičeni“ i sl. Rekla je da, čak i kad 

postoje svedoci, pa i kad je sam novinar svedok, ne može se, kao u spornom tekstu, izričito tvrditi da 

je neko nešto uradio, već se mora reći npr. „očevici tvrde“ ili „veruje se“ i sl.  Nevena Krivokapić je 

rekla da se, prema Kodeksu, odnosno Smernicama za primenu Kodeksa u onlajn okruženju nečije 

fotografije sa Fejsbuka (kao što je u ovom tekstu slučaj) mogu objaviti samo uz njegovu prethodnu 

saglasnost, ali da treba izvagati i to da li njihovo pravo na privatnost preteže nad javnim interesom 

da se građani obaveste o tome ko su mladići koji su pretukli svog vršnjaka. Dodala je i da u tekstu 

nije naveden nikakav izvor, već su članovi Komisije tek iz odgovora na žalbu saznali da je to policija, 

ali da je redakcija verovatno htela da zaštiti svoj izvor time što nije navela odakle je dobila 

informacije. Po okončanju rasprave, Komisija je jednoglasno odlučila da nisu prekršene tačka 1 

Poglavlja I i tačka 1 Poglavlja IV. „Za“ odluku da nije prekršena tačka 4 Poglavlja I glasalo je 9 

članova Komisije, dok je jedan bio protiv. Za odluku da li je prekršena tačka 3 Odeljka IV 

(pretpostavka nevinosti) nije bilo potrebne većine od osam glasova jer je „za“ to da je Kodeks 

prekršen glasalo sedam članova Komisije, a „protiv“ tri. 

3. Gvozden Nikolić, glavni urednik portala “Glas zapadne Srbije” podneo je žalbu Savetu za štampu, 

smatrajući da je prekršena tačka 5 Odeljka Istinitost izveštavanja i to objavljivanjem komentara 

čitalaca. U spornom komentaru čitalac optužuje Nikolića da u kafani priča kako podvodi novinarke 

svog portala. Redakcija „Ozonpressa“ komentar je u međuvremenu uklonila, ali podnosilac žalbe 

time nije bio zadovoljan i zatražio je da se o tome ipak izjasni Komisija. Ivana Stjelja je rekla da će 

ona, prilikom glasanja, biti uzdržana, jer smatra da nema razloga da se odlučuje o komentaru koji je 

uklonjen, dakle o nečemu što više ne postoji. Vlado Mareš je rekao da će on i u ovom i u slučaju 

žalbe Nebojše Jovanovića glasati da Kodeks nije prekršen, jer smatra neprihvatljivim da dvojica 

vlasnika portala uvlače Komisiju za žalbe u svoje međusobne sukobe. „Dovode nas u nepriliku, ne 

možemo da izađemo na kraj sa tim i bilo bi dobro da ih obojicu zamolimo da to prestanu da rade“, 

rekao je. Sa tim se saglasila i Višnja Aranđelović, dok je Ljiljana Smajlović rekla da ne razume takvo 

odricanje od odgovornosti. Komisija postoji da bi rešavala žalbe i ne može da pravi listu redakcija 

koje ne mogu da joj se žale.Ona je, međutim, rekla i da redakcije treba upozoriti da je potpuno 

neprihvatljovo da šalju žalbe ili odgovore na žalbe kojima se krši etika i kultura javne reči, a koja 



treba da stoje na sajtu Saveta. Zorica Višnjić je rekla da je nedopustivo to što Nikolić vrši pritisak na 

članove Komisije i preti im ako ne donesu odluku u njegovu korist. Kad je reč o komentaru koji je 

predmet žalbe, članovi Komisije su ocenili da je redakcija odgovorna za njegovo objavljivanje, jer 

radi prethodnu moderaciji i mogla je da ga ne objavi. Nevena Krivokapić je posebno ukazala da joj 

smeta to što „Ozonpress“ nema nikakva pravila za komentarisanje, jer ne vidi nameru portala da 

napravi neki okvir i da se ponaša u skladu sa tim. Podsetila je da je Savet napravio modele pravila 

koji su ponuđeni onlajn medijima, te da bi ih trebalo ponovo podsetiti na to. Po okončanju diskusije, 

Komisija je sa osam glasova „za“, jednim „uzdržanim“ i jednim „protiv“ odlučila da je prekršena tačka 

5 Poglavlja I Kodeksa novinara. 

4. Salahudin Fetić, dikrektor Sandžak televizije podneo je žalbu, navodeći, između ostalog, da je 

prekršena tačka 1 poglavlja Istinitost izveštavanja i to time što je autorka teksta navela da je lider 

Stranke pravde i pomirenja i narodni poslanik Muamer Zukorlić, govorio na “svojoj Sandžak 

Televiziji”, iako on nije njen vlasnik. Vukašin Obradović je rekao da je očigledno reč o proceni 

novinarke, koja ne govori o vlasničkoj strukturi, već o programskoj orijentaciji dve novopazarske 

televizije. Dodao je da, čak i ako se zanemari činjenica da je Zukorlič osnivač televizije, ne vidi 

nikakvu lošu nameru novinarke, niti da je Kodeks bilo čime prekršen. Da ne postoji zla namera 

ocenila je i Višnja Aranđelović, dok je Zlatko Čobović istakao da je očigledno u celom tekstu sporna 

jedna reč, dok je, po njegovoj oceni, tekst korektan, napisan da bi se razumelo ko pripada kojoj 

političkoj opciji i da ne vidi nikakvu povredu Kodeksa. Nevena Krivokapić je rekla da niko ne spori da 

je Muamer Zukolić osnivač televizije, što mu daje pravo da je „svojata“, ali i da je drugi vide kao 

njegovu televiziju. To može imate različite konotacije, ali je u suštini to određenje potpuno tačno. 

Komisija je, nakon toga, jednoglasno odlučila da „Danas“ nije prekršio Kodeks. 

5. Nebojša Jovanović podneo je žalbu Savetu za štampu tvrdeći da je spormim tekstom i uvredljivim 

komentarima čitalaca prekršeno više tačaka Kodeksa novinara Srbije iz poglavlja Istinitost 

izveštavanja, Odgovornost novinara, Novinarska pažnja i Poštovanje privatnosti. Reč je o tekstu koji 

je zapravo reagovanje na tekst objavljen na portalu „Ozonpress“ o porodičnom odmoru 

gradonačelnika Čačka u Bazelu. Nevena Krivokapić je rekla da i tekst i komentari sadrže niz uvreda, 

te da su uvredljivi komentari objavljeni urpkos tome što GZS ima pravila komentarisanja u kojima se 

čitaocima predočava da „komentari uvredljive sadržine neće biti objavljeni“. Ljiljana Smajlović je 

istakla da je neprihvatljivo da takve komentare objavi urednik, koji se sam žali na komentare u 

drugom mediju.  Zlatko Čobović je istakao da se, sem uvreda, u tekstu iznose i netačne tvrdnje o 

nečemu čega zapravo nema u tekstu koji je povod za ovaj tekst, dok je Zorica Višnjić ukazala da 

autor teksta pribegava i lažima da bi naneo štetu kolegi o kome piše, odnosno da se služi vrlo 

nečasnim metodama. Vera Didanović je rekla da je u tekstu sve predstavljeno kao da on proganja 

maloletno dete, prateći njegov Instagram profil, iako je reč o otvorenom profilu, dok je Nevena 

Krivokapić podsetila da dete ne bi ni smelo da ima Instagram profil. Ljiljana Smajlović je rekla da su 

do sada svi već naučili da moraju da vode računa šta stavljaju na društvene mreže jer je to svima 

dostupno, a da je u ovom slučaju standard javni interes. U ovom slučaju postoji javni interes da se 

zna da je gradonačelnik boravio u skupom hotelu u Bazelu. Nakon diskusije, Komisija je, sa devet 



glasova „za“ i jednim „protiv“ odlučila da su prekršene tačke 1, 2 I 5 Poglavlja I i tačke 1 i 3 Poglavlja 

V. Jednoglasno je odlučeno da nisu prekršene tačka 3 Poglavlja IV i tačka 1 Poglavlja VII. 

Sednica je završena u 19.30 sati. 

  

Zapisnik vodila                                                                                                

Gordana Novaković   

 

Predsedavajuća                                                                                      

Višnja Aranđelović 

 


