
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 
 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Višnja Aranđelović, Zlatko 
Čobović, Zorica Višnjić, Ljiljana Smajlović, Nevena Krivokapić, Vukašin Obradović, Vlado 
Mareš, Vera Didanović, Dragan Đorđević i Željko Bodrožić, na sednici održanoj 28.3.2019. 
godine, jednoglasno donosi  

 
ODLUKU 

Tekstom “Sramno: Posle žena udario i na ratne vojne invalide”, objavljenim 17. februara 
2019. godine, portal „Ozonpress “ nije prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije. 

Komisija nije uspela da usaglasi odluku da li je Kodeks prekršen objavljivanjem komentara 
čitalaca ispod teksta, jer su “za” odluku da je prekršen Kodeks glasala tri člana Komisije, 
“protiv” su bila četiri, dok su tri ostala “uzdržana”, pa nije bilo potrebne većine od osam 
glasova ni za jednu odluku. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 
OBRAZLOŽENJE 

Gvozden Nikolić, vlasnik Glasa zapadne Srbije podeo je žalbu verujući da je objavljivanjem 
teksta, fotografije unutar teksta, kao i komentara čitalaca prekršeno više tačaka Kodeksa 
novinara Srbije iz poglavlja Istinitost izveštavanja, Sprečavanje korupcije i sukoba interesa, 
Odgovornost novinara, Novinarska pažnja i Poštovanje autorstva. U žalbi je, između ostalog, 
naveo da je portal objavio prepisku iz privatne vajber grupe, te da je njegove navode izvukao 
iz konteksta, a njega, potpisom ispod fotografije, optužio da “udara na žene, invalide, 
decu…” Istakao je i da je u tekstu i u objavjenim komentarima čitalaca izneto više netačnih 
tvrdnji i optužbi, kao i da je njegova fotografija objavljena bez dozvole i potpisa autora. 

U odgovoru na žalbu, redakcija „Ozonpressa“ istakla je, između ostalog, da su svi navodi u 
tekstu tačni, da potpis ispod slike „korespondira sa istinom“, te da nije bilo potrebe da se za 
potpis na fotografiji uzima izjava od Nikolića, s obzirom da je „potpis fotografije 
autentičan i javno iznet i poznat stav Nikolića prema političkom angažovanju žena“. 
„Navod o kršenju autorstva vezano za fotografiju žalioca nije osnovan jer je fotografija 
zapravo print screen sa video snimka TV Prva objavljenog na You Tube, što je žaliocu 
svakako poznato. Komentari objavljeni uz tekst, odslikavaju stav čitalaca prema temi 
teksta i ne sadrže u sebi elemente klevete, uvrede, vređanja već vrednosne sudove čitalaca 
o Gvozdenu Nikoliću“, navedeno je u odgovoru na žalbu. 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Članovi Komisije za žalbe nisu u tekstu videli bilo kakav prekršaj Kodeksa. Portal je preneo 
deo prepiske sa vajber grupe, čiju autentičnost ne spori ni podnosilac žalbe, koji ima 
primedbu pre svega na redakcijsku opremu teksta, odnosno na potpis ispod fotografije 
objavljene uz tekst. Komisija, međutim, smatra da je reč o dozvoljenom stavu redakcije u 
vezi sa njegovim istupom na internetu. Po mišljenju članova Komisije, tekst ne sadrži 
optužbe, a posebno ne takve kojima bi bilo dovedeno u pitanje poštovanje pretpostavke 
nevinosti, s obzirom na to da se u tekstu ne pominje Nikolićeva odgovornost za bilo kakvo 
krivično delo. Takođe, s obzirom na to da je u tekstu preneta prepiska sa vajbera, te da ni 
jedan od učesnika nije pozvan za bilo kakav komentar, po oceni Komisije, redakcija nije 
imala obavezu da pre objavljivanja teksta zatraži izjavu od Gvozdena Nikolića. Kad je reč 
objavljenoj fotografiji, Nikolić nije ničim dokazao da ima autorska prava na nju, pa samim 
tim nema osnova da se žali na prekršaj ove tačke Kodeksa.  

Komisija je uzela u obzir i to da se podnosilac žalbe nije, pre podnošenja žalbe Savetu za 
štampu, uopšte obratio redakciji, nije joj poslao demanti niti ukazao na uvredljive komentare 
i tražio njihovo uklanjanje. 

Zbog svega toga je jednoglasno odlučila da tekstom nisu prekršene odredbe Kodeksa 
novinara Srbije. 

Kad je reč o komentarima čitalaca ispod teksta, članovi Komisije ostali su podeljeni u oceni u 
da li oni prelaze granicu dozvoljenog iznošenja mišljenje, odnosno vrednosnih sudova 
čitalaca i da li se mogu tretirati kao uvredljivi. Tri člana Komisije smatrala su da je ova 
granica pređena i da je “Ozonpress” trebalo da, nakon dobijanja žalbe, ukloni problematične 
komentare, ukoliko ih ranije nisu videli. Četiri člana Komisije, ocenila su, nasuprot tome, da 
čitaoci imaju pravo da iznesu svoje mišljenje i korišćenjem malo “jačih” termina, te da 
Nikolič, kao javna ličnost koja se upustila u raspravu na internetu, mora da bude spremna da 
otrpi i negativne komentare i kritike. Tri člana Komisije ostala su, prilikom glasanja 
uzdržana, pa tako nije bilo većine za bilo koju odluku.  

 

Sremska Mitrovica, 28.3.2019.     Predsedavajuća  

Zorica Višnjić  
   

 
 


