
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Stojan Marković, Višnja 
Aranđelović, Zlatko Čobović, Ljiljana Smajlović, Nevena Krivokapić, Vukašin Obradović, 
Vlado Mareš, Vera Didanović, Dragan Đorđević i Željko Bodrožić, na sednici održanoj 
28.3.2019. godine, jednoglasno izriče  

 

JAVNU OPOMENU 

 

Tekstom “Kome je Vučić poveravao prodaju javnih preduzeća – pilot u niskom letu”, 
objavljenim 21. februara 2019. godine, magazin “Tabloid” prekršio je tačku 4 Odeljka I  
(Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o obavezi novinara da, kad je to 
neophodno, konsultuje što više izvora i da im omogući da iznesu svoj stav, 

Neobjavljivanjem odgovora na tekst prekršena je i tačka 6 Odeljka IV (Odgovornost 
novinara), po kojoj novinar mora da neguje etiku i kulturu javne reči, poštuje pravo na 
odgovor, izvinjenje i ispravku i dužan je da blagovremeno objavi odgovarajuću ispravku. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 
OBRAZLOŽENJE 

Velibor Vukašinović, bivši direktor JAT-a podneo je žalbu Savetu za štampu smatrajući da je 
spornim tekstom prekršeno više tačaka Kodeksa novinara Srbije iz odeljaka Istinitost 
izveštavanja, Novinarska pažnja i Poštovanje privatnosti. On je u žalbi, između ostalog, 
naveo da su u tekstu iznete netačne tvrdnje da je “potpisao ugovor o prodaji JAT”, da je 
“lažni pilot”, da je “obavio prljav posao za Vučića”, “da se formalno razveo od supruge da bi 
opravdao kupovinu više stanova”…Vukašinović je uz žalbu dostavio dokumenta kojima 
dokazuje da je potpisao ugovor o ulaganju, a ne prodaju JAT-a, da ima više pilotskih 
dozovola, da je završio Vazduhoplovnu vojnu akademiju, da se od supruge razveo još pre 34 
godine. U žalbi se ističe i da je “Tabloidu” poslao demanti koji sadrži istu dokumentaciju 
koja je dostvaljena i Savetu za štampu. 

Redakcija “Tabloida” nije odgovorila na žalbu. 

Komisija je zaključila da tekst nije objavljen u skladu sa Kodeksom novinara Srbije, jer, po 
saznanjima članova Komisije, podnosilac žalbe nije pozvan pre objavljivanja tekstova i nije 
mu omogućeno da iznese svoju stranu priče. U tekstu su na račun Vukašinovića iznete 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

ozbiljne optužbe i, nikakavim dokazima potkrepljenje, spekulacije, a da on na njih nije 
mogao ni na koji način da odgovori.  

Članovi Komisije nisu ulazili u ocenjivanje tačnosti objavljenih informacija, već su se bavili 
time da li je tekst napisan i objavljen uz poštovanje osnovnih etičkih pravila profesije. Po 
oceni svih članova Komisije, Kodeks je prekršen, jer Veliboru Vukašinoviću ni na koji način 
nije dozvoljeno da se oglasi, uprkos tome što je objavljivanje odgovora na tekst i zakonska 
obaveza, a ne samo obaveza propisana Kodeksom. Posebno zabrinjava to što uredništvo 
“Tabloida”, kako se čini, nije uopšte obratilo nikakvu pažnju na obimnu dokumentaciju 
dostavljenu uz demanti, što, kako ocenjuje Komisija, pokazuje da nije bilo ni želje da se 
čitaocima predoči više informacija i da se upoznaju sa stavovima “druge strane”. 

 

Sremska Mitrovica, 28.3.2019.        
         Predsedavajući  

Stojan Marković 
  

 
 


