
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Vukašin Obradović, Ivana 
Stjelja, Tamara Skrozza, Ljiljana Smajlović, Stojan Marković, Vlado Mareš, Vera Didanović 
Dragan Đorđević i Zoran Stanojević, na sednici održanoj 25.7. 2019. godine, jednoglasno 
donosi 

 
ODLUKU 

 

Tekstovima “U razredu “manjak đaka” i “Novi Sad: tri škole bez direktora” objavljenim 
29.juna 2019. godine, u štampanom i onlajn izdanju, “Večernje novosti” nisu prekršile 
odredbe Kodeksa novinara Srbije. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 
OBRAZLOŽENJE 

Gorica Nonin podnela je žalbu Savetu za štampu, verujući da su “Večernje novosti” 
prekršile odredbu Kodeksa novinara koja je odnosi na poštovanje autorstva. Ona je navela 
da je skoro potpuno preuzet njen autorski članak, objavljen  na portalu “021”, 27. juna, pod 
naslovom "Tri škole u Novom Sadu ostale bez direktora” i, sa potpisom novinara 
“Novosti”, objavljen, pod različitim naslovima i u štampanom i u onlajn izdanju tog lista 
dva dana kasnije. “U tekstu Novosti su iskorišćene informacije koje je isključivo meni dao 
Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, u kojem mi je potvrđeno da ih novinar Novosti nije 
kontaktirao za odgovore. Ja nisam navedena ni u jednom delu teksta kao izvor. Dalje, 
navodi se da je za njihov medij izjavu dao isti sagovornik kao i meni, što im verujem jer je 
izjava drugačija. To je jedino autorsko u pomenutom tekstu. Preostali delovi su moje 
rečenice, sa izmenjenim redom reči“, ističe se, između ostalog, u žalbi.  

U odgovoru na žalbu novinarka „Večernjih novosti“ Jovanka Simić objasnila je da je tekst 
napisala na osnovu podataka dobijenih u opširnom razgovoru sa Zvonimirom Jovićem, 
predsednikom Unije prosvetnih sindikata Vojvodine. „Kako je reč o istoj tematici, nije 
nelogično da koleginica Nikolin i ja imamo iste ključne podatke..... Tačno je da, sticajem 
okolnosti, nisam kontaktirala sa Pokrajinskim sekretarijatom direktno, ali napominjem da 
sam skupštinski izveštač iz APV od 2001. godine, da sam ‚pratila‘ i danas izveštavam i 
sarađujem sa ljudima iz svih sekretarijata. I direktno ili indirektno najčešće sam dobro 
infomisana. Tako sam dobila i pouzdanu, a nezvaničnu informaciju o koje tri škole je reč 
što navodim u jednoj rečenici“, navela je novinarka „Novosti“. 

Članovi Komisije za žalbe ocenili su da bi mogla biti tačna tvrdnja novinarke Gorice 
Nikolin da su „Večernje novosti“ za smenu tri direktora škola saznale iz njenog teksta na 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

portalu „021“. Međutim, tekst u „Večernjim novostima“ ne navodi samo taj podatak, već je 
tema proširena u odnosu na tekst Gorice Nikolin. Ogičledno je da je novinarka „Novosti“ 
zaista razgovarala sa istim sagovornikom kao i Gorica Nikolin i o nečemu čime se Nikolin 
nije bavila u svom tekstu. Pravila o formiranju odeljena i razlozima zbog kojih se ona krše 
su, recimo, detaljnije objašnjena u tekstu Jovanke Simić. Komisija, zato, ne vidi da je reč o 
istom tekstu, pa se ne može govoriti o tome da je on „potpuno preuzet“, kako je u žalbi 
navela novinarka „021“. 

Komisija za žalbe ukazuje i na to da u našim medijima ne postoji dobra praksa koju imaju 
ugledni strani medji - da se za svaku infomaciju do koje nisu došli novinari tog medija, 
navede gde je prvo objavljena, te da bi ubuduće trebalo raditi na uvođenju takvog pravila i 
kod nas. U ovom slučaju, ipak, po mišljenju Komisije, reč je o infomaciji (o smenama 
direktora) koja nije ekskluzivna i do koje se može doći i bez kontaktiranja Pokrajinskog 
sekrtarijata za obrazovanje, pa je teško zaključiti da li je novinarka „Večernjih novosti“ tu 
infomaciju saznala iz teksta Gorice Nikolin ili na neki drugi način. Zbog toga, Komisija ne 
smatra prekršajem Kodeksa to što nije navedeno da je taj podatak prvo objavio portal 
„021“, dok u ostalom delu tekst u „Novostima“ ne pronalazi druge infomacije koje su 
„preuzete“ sa tog portala. 

 

 

Beograd, 25.7.2019.        Predsedavajući  

          Vukašin Obradović
     

 
 


