
 
Poštovani,  

smatram da je povređena odredba i pododredbe člana IX Kodeksa novinara Srbije, a koja se 
odnosi na poštovanje autorstva. Naime, novinar Večernjih novosti je skoro potpuno preuzeo 
moj autorski članak, objavljen 27. juna, pod naslovom "Tri škole u Novom Sadu ostale bez 
direktora, otkrivene nepravilnosti u formiranju odeljenja" - https://www.021.rs/story/Novi-
Sad/Vesti/217582/Tri-skole-u-Novom-Sadu-ostale-bez-direktora-otkrivene-nepravilnosti-u-
formiranju-odeljenja.html.  

Večernje novosti su skoro identičan tekst objavile 29. juna, potpisavši novinara ovog medija 
J. Simića. U tekstu Novosti su iskorišćene informacije koje je isključivo meni dao Pokrajinski 
sekretarijat za obrazovanje, u kojem mi je potvrđeno da ih novinar Novosti nije kontaktirao 
za odgovore. Ja nisam navedena ni u jednom delu teksta kao izvor. Dalje, navodi se da je za 
njihov medij izjavu dao isti sagovornik kao i meni, što im verujem jer je izjava drugačija. To 
je jedino autorsko u pomenutom tekstu. Preostali delovi su moje rečenice, sa izmenjenim 
redom reči.  

Smatram da se novinar u ogromnom procentu poslužio mojim autorskim radom, te uzeo 
jednu izjavu i "napisao" tekst koji nije potpuno autorsko delo.  

Molim Savet za štampu da utvrdi da li sam u pravu. 

Gorica Nikolin 

Link ka tekstu: http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:803365-Novi-Sad-Tri-skole-bez-
direktora 

 

https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/217582/Tri-skole-u-Novom-Sadu-ostale-bez-direktora-otkrivene-nepravilnosti-u-formiranju-odeljenja.html
https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/217582/Tri-skole-u-Novom-Sadu-ostale-bez-direktora-otkrivene-nepravilnosti-u-formiranju-odeljenja.html
https://www.021.rs/story/Novi-Sad/Vesti/217582/Tri-skole-u-Novom-Sadu-ostale-bez-direktora-otkrivene-nepravilnosti-u-formiranju-odeljenja.html
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:803365-Novi-Sad-Tri-skole-bez-direktora
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:803365-Novi-Sad-Tri-skole-bez-direktora

