
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Vukašin Obradović, Ivana 
Stjelja, Tamara Skrozza, Ljiljana Smajlović, Stojan Marković, Vlado Mareš, Vera Didanović 
Dragan Đorđević i Zoran Stanojević, na sednici održanoj 25.7. 2019. godine, jednoglasno 
izriče 

 
JAVNU OPOMENU 

 

Tekstom “Neverovatan preokret: Reljić i pijani sinovi bahatih lokalnih moćnika iz Petrovca, 
opet brutalno pretukli mladiće!”, objavljenim 8. aprila 2019. godine, portal „Tpknews“ 

1.prekršio je tačke 3 i 6 Odeljka IV (Odgovornost novinara) Kodeksa novinara Srbije 
po kojoj je novinar dužan da poštuje pravilo pretpostavke nevinosti i ne sme nikoga proglasiti 
krivim do izricanja sudske presude, kao i da poštuje pravo na odgovor, izvinjenje i ispravku i 
da blagovremeno objavi odgovarjuću ispravku,  

2. prekršio je i tačku 1 Odeljka VII (Poštovanje privatnosti), o obavezi novinara da 
poštuje privatnost, dostojanstvo i integritet ljudi o kojima piše 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 
OBRAZLOŽENJE 

Božidar Vuksanović podneo je, preko advokata, žalbu Savetu za štampu verujući da mu je, 
pre svega, prekršena pretpostavka nevinosti, kao i privatnost, time što je, suprotno Kodeksu 
novinara Srbije, objavljeno njegovo puno ime i prezime i fotografija, čime mu je otkriven 
identitet i učinjen je prepoznatljivim. U žalbi je navedeno i da je objavljena netačna 
informacija da učestvovao u nasilju kojim se tekst bavi je, jer u to vreme nije ni bio u 
Petrovcu na Mlavi. Advokat je naveo i da tekst sadrži govor mržnje, kao i da podnosiocu 
žalbe nije pružena prilika da iznese svoju verziju priče. Takođe, portal nije objavio ni demanti 
koji im je dostavljen. 

U odgovoru na žalbu, Mikica Lalić, administrator sajta, naveo je da demanti „nisu hteli ni da 
prime, a još manje da objave“, jer su, nakon istrage policije, a na osnovu njihovog pisanja 
podnete prekršajne prijave protiv nasilnika.“Komandir PS Petrovac na Mlavi nam je preko 
telefona, prvo zahvalio, i potvrdio kompletnu verodostojnost našeg pisanja. Naglasivši nam 
da su protiv pojedinih podnete prekršajne prijave, dok na žalost, Vuksanović i Đorđević i 
ovaj put će da se izvuku, jer su mama i tata već uveliko pokrenuli veze i vezice“, ističe se u 
odgovoru. Administrator sajta je objasnio i da platforma www.tpknews.com nastala tako što 

http://www.savetzastampu.rs/
http://www.tpknews.com/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

je 2013 godine otkupljen domen na Guglu i server na Arubi u Italiji da bi ljudima iz 
Braničevskog okruga plasirali osnovne vesti i informacije iz okruženja bez ikakvih novčanih 
ili drugih zahteva. „Međutim, polako vremenom zbog jednog pravila kojeg se pridržavamo: 
’Dobro pohvalicemo, loše osudicemo bez obzira o kome se radilo’, platformu portala 
www.tpknews.com koriste i novinari Kurira, Telegrafa, Novosti pa čak i Informera da, uz 
potpunu anonimnost, plasiraju vesti koje u dnevnim novinama gde su zaposleni ne mogu“, 
naveo je. 

Komisija za žalbe je zaključila da su prava Božidara Vuksanovića ozbiljno povređena 
spornim tekstom, i to najpre time što se, bez ikakve ograde, tvrdi da je, sa ostalim „pijanim 
sinovima bahatih lokalnih moćnika iz Petrovca, brutalno pretukao“ dvojicu mladića. 
Vuksanović je, po tvrdnjama autora teksta, nesumnjivo „batinaš“ i „pijani nasilnik“, čime je 
prekršena obaveza poštovanja pretpostavke nevinosti, jer Vuksanović, ne samo da nije 
proglašen krivim na sudu, nego, koliko je poznato, protiv njega nije podneta ni prekršajna 
prijava. Takođe, objavljivanjem njegovog imena i fotografije narušeno mu je i pravo na 
privatnost. 

Komisija smatra posebno neprihvaljivim odbijanje portala da objavi demanti, jer im je, 
navodno, komandir policije potvrdio da se sve dogodilo tačno tako kako su napisali, pa nisu 
želeli ni da ga prime i pročitaju šta Vuksanović ima da kaže. Na taj način potpuno mu je 
onemogućeno da iznese svoju verziju događaja, što predstavlja kršenje prava na odgovor, 
koje redakcije i po zakonu, a ne samo po Kodeksu novinara, imaju obavezu da poštuju. 

Članovi Komisije za žalbe posebno su iznenađeni objašnjenjem administratora sajta o tome 
kako funkcioniše platforma na kojoj objavljuju tekstove anonimnih autora. Vlasnik sajta, čini 
se, uopšte nije svestan da informisanje javnosti podazumeva i određenu odgovornost, tačnije 
da se ne može jednostavno „otvoriti“ platforma za svaku vrstu tekstova, koji se plasiraju u 
novinskoj formi, a koji nisu napisani u skladu sa osnovnim profesionalnim pravilima. U 
spornom tekstu se tako, detaljno opisuje događaj i ozbiljno optužuje grupa mladića, samo na 
osnovu izjave anonimnih očevidaca, bez ikakve provere, bez pokušaja da se i „optuženima“ 
pruži prilika da nešto kažu. Uz sve to, objavljena su i njihova puna imena i fotografije sa 
Fejsbuk profila. Administrator sajta ništa od ovoga ne vidi kao prekršaj, već se i hvali time da 
ovakve tekstove drugi mediji ne žele da objavljuju.  

Komisija za žalbe ukazuje na to da svako ko hoće da se bavi novinarstvom mora da se 
pridržava etičkih standarda profesije sadržanih u Kodeksu novinara Srbije i da preuzme 
odgovornost za načinjene prekršaje. Ukoliko je ljudima koji rade na portalu 
www.tpknews.com potrebna edukacija za poštovanje Kodeksa novinara Srbije, spremni su da 
im u tome pomognu. 

 

Beograd, 25.7.2019.        Predsedavajući  

          Vukašin Obradović
     

http://www.tpknews.com/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 
 


