
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Višnja Aranđelović, 
Stojan Marković, Ivana Stjelja, Nevena Krivokapić, Vlado Mareš, Zlatko Čobović, Ljiljana 
Smajlović, Vera Didanović, Dragan Đorđević, Vukašin Obradović i Tamara Skrozza, na 
sednici održanoj 29.8.2019. godine, nije uspela da usaglasi odluku da li je dnevni list 
“Informer”, objavljivanjem teksta “(Foto) Smehotresna opozicija! Na sve načine 
pokušavaju da dokažu da nisu lagali o Stefanovićevoj doplomi! Ovaj je pobedio!, objavljen 
19. jula 2019. godine, prekršio odredbe Kodeksa novinara Srbije. „Za“ odluku da Kodeks 
nije prekršen glasalo je sedam članova Komisije, „protiv“ su bila četiri člana, , pa za 
odluku nije bilo potrebne većine od osam glasova. 

 

  

     OBRAZLOŽENJE 

Novinar Lazar Čovs obratio se Savetu za štampu zbog teksta u “Informeru” objavljenog 
povodom toga što je na Tviteru analizirao fotografije i snimke koje je “Tanjug” objavio kao 
dokaze da je ministar Nebojša Stefanović završio fakultet. Isti tekst objavljen je i na portalu 
“Alo.rs”, a Čovs je, u jedinstvenoj žalbi, naveo da je “Informer” pokušao da bude za nijansu 
blaži, jer je izbegao konstrukciju “Đilasovac”, ali da ga je, što je čak i gore, okvalifikovao 
kao opozicionara. “Duboko verujem da javno kvalifikovanje istraživačkog novinara koji se 
bavi razotkrivanjem lažnih vesti kao Đilasovca i kao opozicionara, provlačenje imena i 
fotografije kroz visokotiražne tabloidne medije i njegovo targetiranje i odavanje ličnih 
podataka mogu biti opasan manir izveštavanja, sa verovatnom namerom da se demonstrira 
koliko je lako navući nekome 800 lažnih Tviter naloga na vrat, prilepiti neki epitet uz ime 
(koji će biti vrlo visoko u internet-pretrazi), a takođe i sa namerom zastrašivanja. Drugu 
očiglednu funkciju ne vidim”, istakao je Čovs. 
 
Redakcija “Informera” nije odgovorila na žalbu. 
 
Članovi Komisije za žalbe nisu imali jedinstven stav o tome da li je “Informer” prekršio 
Kodeks. Iako je sadržaj teksta gotovo isti kao tekst na portalu “Alo.rs”, u ovom slučaju uz 
tekst nisu objavljeni uvredljivi komentari koje sadrži tekst koji je objavio “Alo.rs”, dok je iz 
naslova izostavljena i kvalifikacija “Đilasovac”. Deo članova Komisije smatrao je, zbog toga, 
da Kodeks nije prekršen, jer, kao što Čovs ima pravo da dovodi u pitanje autentičnost 
Stefanovićevog studentskog dosijea, tako i „Informer“ ima pravo da dovodi u pitanje 
ispravnost njegovih tvrdnji i kompetentnost za to. Komisija je, takođe, zaključila da ne može 
da se upušta u ocenjivanje istinitosti tvrdnji Lazara Čovsa u vezi sa Stefanovićevom 
diplomom, pa time ni u odlučivanje o tome da li je „Informer“ prekršio odredbe Kodeksa 
koje se odnose na istinitost izveštavanja. Sedam članova Komisije je, zbog svega toga, 
glasalo da Kodeks nije prekršen. 
 
Suprotnog mišljenja bila su četiri člana Komisije koja su zaključila da je „Informer“, kao i 
„Alo.rs“, od čitalaca sakrio informacije koje bitno mogu da utiču na stav javnosti, odnosno da 
je svu pažnju usmerio na osporavanje i omalovažavanje Čovsove analize, marginalizujući 
temu o kojoj on piše. Time je, po njihovom mišljenju, prekršena i odredba Kodeksa novinara 



 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Srbije po kojoj politički i ekonomski interesi izdavača ne smeju da utiču na uređivačku 
politiku na način koji bi imao za posledicu netačno, neobjaktivno, nepotpuno i 
neblagovremeno informisanje javnosti.  
 
Kako je sedam članova Komisije glasalo da Kodeks nije prekršen, a četovoro da jeste, nije 
bilo potrebne većine od osam glasova, pa odluka nije mogla biti doneta. 
 

 

 

Beograd, 29.8.2019.                                                                            Predsedavajuća  

            Višnja Aranđelović 

 


