
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Višnja Aranđelović, Zlatko 
Čobović, Ljiljana Smajlović, Tamara Skrozza, Vlado Mareš, Snežana Andrejević, Vida 
Petrović Škero, Jelka Jovanović, Dragan Đorđević i Bojan Cvejić, na sednici održanoj 
26.9.2019. godine, većinom glasova donosi 

 
ODLUKU 

Tekstovima  “Naprednjačka mreža botova o trošku svih građana Srbije” i “Priča o nesuđenim 
herojima SNS-a”, objavljenim 23. avgusta i 6. septembra 2019. godine , nedeljnik 
“Kikindske”  

1.prekršio je tačke 3 i 4 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o 
obavezi novinara da naznači izvor infomacije koju prenosi, odnosno da, ukoliko izvor ne želi 
da bude otkriven, novinari i urednici moraju da postupe sa dužnom profesionalnom pažnjom i 
svojim profesionalnim autoritetom stanu iza infomacije i odgovaraju za njenu tačnost, kao i 
da, kad je neophodno, konsultuju  što više izvora i da im omoguće da iznesu svoj stav,  

2.nije prekršio tačku 6 Odeljka IV (Odgovornost novinara), po kojoj novinar mora da 
poštuje pravo na odgovor, izvinjenje i ispravku i dužan je da blagovremeno objavi 
odgovarajuću ispravku. 

Nalaže se “Kikindskim” da ovu odluku objave u narednih deset dana od dana dostavljanja 
odluke. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 
OBRAZLOŽENJE 

Ninoslav Čujić podneo je žalbu zbog toga što su on i njegova supruga, u spornom tekstu, 
označeni kao “SNS botovi”, nakon čega su im, kako tvrdi, upućene pretnje i uvrede putem 
društvenih mreža. “U skladu sa Zakonom o javnom informisanju, uputili smo demanti, ali u 
narednom broju on nije objavljen, iako su objavljeni demantiji svih drugih spomenutih u 
tekstu. Dve nedelje kasnije, Bodrožić, ne samo da nije objavio demanti, nego je napisao novi 
tekst, u kom me je ponovo, bez ikakvih dokaza, lažno optužio da rukovodim Fejsbuk 
stranicom lokalnog odbora SNS, nastavak hajke, ili ličnog obračuna sa mnom za šta ne znam 
ni šta je razlog, ni zašto se dešava”, naveo je, između ostalog, Čujić.  
 
Urednik “Kikindskih” Željko Bodrožić odgovorio je da je na tekst “Naprednjačka mreža 
botova o trošku svih građana Srbije”, za sat i po stiglo 16 demantija, među kojima i Čujićev, 
te da on, greškom nije objavljen. Odgovor je, uz izvinjenje i objašnjenje, objavio čim mu je 
dostavljena žalba koju je Čujić podneo Savetu, jer pre toga niko nije ni ukazao na propust. 
Bodrožić je naveo da je sve što su objavili o internet timu SNS-a pouzdane i tačne 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

informacije, da potiču od ljudi iz SNS-a, kao i da su objavljena samo imena funkcionera iz 
užeg kruga lokalnog odora, koji svoje pozicije u lokalnoj samupravi koriste prvenstveno za 
partijski rad, a ne i ostalih “botova”, koji nisu javne ličnosti. “Nismo kontaktirali imenovane 
članove SNS-a jer su prvaci lokalnog odbora još 2016. godine doneli odluku da nam ne daju 
izjave”, istakao je. Novinari “Kikindskih” su, kako je objasnio, već nekoliko godina izloženi 
“permanetnom progonu i kriminalizacij u režiji moćnika koji drže sve poluge vlasti u gradu” i 
da zato i Čujićevu žalbu vidi kao “još jednu spletku i podmetačinu funkcionera SNS”. 
 
Članovi Komisije za žalbe zaključili su da odgovor Ninoslava Čujića, po svemu sudeći, 
omaškom nije objavljen u broju u kojem su objavljeni svi ostali demantniji, kao i da je 
urednik grešku ispravio čim mu je na nju ukazano, Zbog toga je Komisija jednoglasno 
odlučila da time nije prekršen Kodeks novinara Srbije.  
 
Većina članova Komisije ocenila je, međutim, da “Kikindske” nisu postupile u skladu sa 
Kodeksom izvaštavajući o Ninoslavu Čujiću kao navodnom pripadniku “SNS botova”. List 
iznete tvrdnje saopštava kao nesumnjive činjenice, iako za to ne nudi nikakve dokaze, niti 
navodi bilo kakav izvor. Objašnjenje urednika da je morao da zaštiti izvore koji dolaze iz 
samog SNS-a nije prihvatljivo, jer je to mogao da navede i u tekstu, odnosno morao je da na 
neki način opiše svoje izvore, kako bi čitalac mogao da se opredeli da li će verovati 
objavljenim informacijama ili ne. Komisija razume da je teško pribaviti dokaze za eventualnu 
Čujićevu aktivnost u SNS internet timu, ali veruje i da novinar ima obavezu da potkrepi 
infomacije koje saopštava.  
 
Posebno neprihvatljivim članovi Komisije ocenili su što autor teksta nije pozvao Čujića da se 
izjasni o svom angažamanu u stranci, pozivajući se na to da su lokalni čelnici stranke još pre 
tri godine odlučili da ne daju izjave za “Kikindske”. Komisija je zaključila da je novinarski 
standard da se sasluša i “druga strana”, te da je redakcija morala da bar pokuša da stupi u 
kontakt sa Čujićem. Odluka koju su neki drugi ljudi doneli pre tri godine ne može biti razlog 
da medij izbegne ovu obavezu. Komisija, međutim, podseća i sve predstavnike vlasti, 
uključujući i lokalne vlasti u Kikindi, da imaju zakonsku obavezu da odgovaraju na pitanja 
novinara o svom radu, kao i da ne smeju da diskriminišu medije, već infomacije moraju da 
daju svima pod jednakim uslovima. 
 
Komisija je imala u vidu i navode glavog urednika “Kikindskih” o pritiscima kojima su te 
novine izložene i o odnosu lokalne vlasti prema njima, ali je zaključila da je, autor teksta, bez 
obzira na to, morao da se pridržava propisanih profesionalnih pravila.  
Odluku da su prekršene odredbe Kodeksa novinara Srbije koje se odnose na obavezu 
navođenja izvora i konsultovanja više izvora Komisija je donela sa osam glasova “za” i dva 
“protiv”, 

 

Beograd, 26.9.2019.        Predsedavajuća  

          Višnja Aranđelović
     


