
SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.93 
26.9.2019. 
Beograd 

 
ZAPISNIK 

Sa 92. sednice Komisije za žalbe, održane 26.9.2019. godine, sa početkom u 18 sati, u 
prostorijama Saveta za štampu 

Prisutni članovi Komisije: Višnja Aranđelović, Vlado Mareš, Dragan Đorđević, Liljana 
Smajlović, Tamara Skrozza, Zlatko Čobović, Snežana Andrejević, Vida Petrović Škero, Jelka 
Jovanović i Bojan Cvejić 

Odsutni članovi Komisije: Zorica Višnjić 

Ostali prisutni: Jovana Pešić iz Udruženja novinara Srbije i Gordana Novaković, generalna 
sekretarka Saveta za štampu 

 
Dnevni red: 

1.Razmatranje žalbe dr Tatjane Vešović na tekstove objavljene na portalu „Evrsac.rs“ 
2.Razmatranje žalbe Ninoslava Čujića na tekstove objavljene u „Kikindskim“ 
 
Generalna sekretarka je na početku sednice obavestila članove Komisije da je, greškom, na 
dnevni red bila stavljena i žalba Vladana Vlajkovića na tekst objavljen u listu „Palež“ , te da 
je žalba u međuvremenu odbačena iz formalnog razloga, jer je ustekao propisani rok od 90 od 
objavljivanja teksta.  
 

1.Tatjana Vešović podnela je žalbu Savetu za štampu jer su, kako je navela, u pet objavljenih 
tekstova, na njen račun iznete ozbiljne uvrede,“neistine, obmane i izmišljotine”, kojima su joj 
povređeni čast, ugled i dostojanstvo. U toku rasprave, Vlado Mareš je rekao da ovakvi napisi 
nisu novinarski tekstovi, već propagnadni i da se na ovaj način mediji zloupotrebljavaju da bi 
se neko diskreditovao. Dodao je da je neshvatljivo da se advokat portala poziva na javni 
interes, jer javni interes ne može biti da se objavljuju izmišljotine. Vida Petrović Škero istakla 
je da portal diskredituje dr Vešović, kao lekarku i načelnicu klinike, kao stručnjaka u svojoj 
profesiji, jer ona je u Vršcu javna ličnost mnogo više zbog toga, nego zato što je predsednica 
GO DS. Mnogo je važnija njena stručnost u profesiji od njenog političkog delovanja i zato se 
ovakvim tekstovima ruši njena reputacija stručnjaka, što dovodi to toga da građani gube 
poverenje i u nju i u bolnicu u kojoj radi. Ona je podsetila i da novinar ima obavezu da 



informiše blagovremeno, a ne da piše o krivičnoj prijavi tri godine nakon što je podneta. 
Ljiljana Smajlović je istakla da član Kodeksa koji se odnosi na zaštitu privatnosti upravo treba 
da zaštiti ugled, stručnost i reputaciji osobe o kojoj se piše. Našim medijima, rekla je, to 
uglavnom nije poznato, a sud u Strazburu upravo insisitira na tome da su neprihvatljivi napadi 
na reputaciju i svojim odlukama je štiti. Vida Petrović Škero je rekla da je privatnost Tatjane 
Vešović povređena i objavljivanjem krivične prijave, jer to ne bi smelo da bude dostupno 
javnosti. Za krivičnu prijavu ne sme da zna niko sem strana u postupku. Tamara Skrozza je 
dodala i da je u našim medijima dosta često, kao i u ovom slučaju, da se to što je podneta 
krivična prijava uzima kao „dokaz“ da je neko kriv (iako prijavu može svako da podnese), sa 
namerom da se diskredituje i progoni zbog svog političkog  angažmana. Nakon diskusije, 
Komisija je jednoglasno odlučila da je portal „Evršac“ prekršio tačke 1,2, 4 i 5 Poglavlja I, 
tačku 2 Poglavlja II, tačku 4 Poglavlja IV i tačku 1 Poglavlja VII Kodeksa novinara Srbije i 
izrekla javnu opomenu.  

 2. Ninoslav Čujić podneo je žalbu zbog toga što su on i njegova supruga, u spornom tekstu, 
označeni kao “SNS botovi”, kao i zbog toga što mu nije objavljen demanti. Ljiljana Smajlović 
je, u diskusiji, ukazala da postoji nešto što povezuje „Evršac“ i „Kikndske“, a što je 
novinarski neprihvatljivo, a to je da ni jedni ni dugi nisu pružili priliku drugoj strani da se 
izjasni o „neprijatnim optužbama“. Istakla je da je neshvatljivo da su u lokalnom SNS-u 2016. 
rekli da neće da daju izjave za „Kikindske“, a da urednik Bodrožić ne smatra da treba da ih 
pozove ni 2019. godine i dodala da to što su oni o njemu govorili ne može da bude opravdanje 
za kršenje Kodeksa. On nema nikakve dokaze, sem što tvrdi da ima izvore u toj stranci, ne 
pruža im priliku da odgovore, ne poštuje obavezu da se čuje i druga strana, rekla je. Jelka 
Jovanović je naglasila da bi da je, kao urednik, dobila ovakav tekst, tražila od novinara da 
navede izvor i da pozove ljude o kojima piše, dodajući da, bez obzira na njihov odnos prema 
medijima, novinar mora da bar pokuša sa stupi u kontakt sa ljudima o kojima piše. Zlatko 
Čobović je, međutim, rekao da je Bodrožić objavio odgovor, da se u tekstu pozvao na „Južne 
vesti“, da je imao izvor u SNS-u, ili je i sam bio izvor, te da ne vidi da je nešto pogrešno 
uradio. Istakao je da biti „bot“ nije pritivzakonito, te da ne razume zašto tim ljudima ne smeta 
da to rade, ali im smeta kad se to objavi, dodajući i da su i odgovori koje su poslali 
„botovski“, svi „kao pod indigom“ – ponosim se što sam član SNS-a, ali nisam bot. Upitao je 
i da li bi se nešto promenilo da ih je pozvao, na šta je Ljiljana Smajlović rekla da je obaveza 
da sa pozove druga strana i da nema smisla raspravljati o tome šta bi bilo da ih je pozvao. Sa 
njom se saglasila Tamara Skrozza, koja je rekla da su morali da ih zovu, makar da ispoštuju 
formu, što tabloidi stalo rade, ali da svakako treba uzeti u obzir i to da lokalni čelnici 
vladajuće stranke diskriminišu „Kikindske“ odbijajući da im daju izjave, što je suprotno 
zakonu. Navela je da je takva diskriminacija česta i da se i sama svaki dan sreće sa tim, jer joj 
se niko od „naprednjaka“ ne javlja. Smajlović je rekla da svi novinari tabloida na sudu nude 
dokaze da su pokušali da stupe u kontakt sa nekim i pažljivo čuvaju dokaze o tome. Naglasila 
je da je koncept Saveta za štampu da su pojedinci sa imenima i prezimenima važniji od grupe 
kojoj pripadaju, pa je tako i u ovom slučaju Čujić povređen kao čovek, i ne sme se reći –„ma, 
nema veze, on je ionako u SNS-u, koji nam se zamerio“, ne sme on da trpi zbog toga kako se 
ponaša njegova stranka. Jelka Jovanović je ocenila da se oni ne stide toga što su botovi, jer da 
je tako ne bi ni bili u SNS-u, već je problem u tome što se finansiraju iz državnog budžeta, a 
rade za partiju, a da je to teško dokazati.Snežana Andrejević rekla je da je novinar dužan da 
pozove za izjavu osobu o kojoj piše i da o tome ima dokaz. Loš je, istakla je, odgovor 
urednika „Kikindskih“da ih nisu kontaktirali jer su pre tri godine odlučili da prekinu 
komunikaciju sa njima ljudi koji sada više možda i nisu na isitim mestima i ono što se 
dešavalo pre tri godine više ne mora da bude relevantno. Višnja Aranđelović podsetila je na 
86. sednicu Komisije za žalbe, kada se žalila grupa građana koja je na portalu „Petrovac info“ 



označena kao lokalni tim SNS botova. Slučaj je bio veoma sličan, sem što su tada objavljene i 
njihove fotografije sa Fejsbuk profila, a sam Bodrožić je tada, kao član Komisije, rekao da je 
objavljivanje takvog spiska „primer kako neko ko ne zna, trči za pet minuta slave“. Vlado 
Mareš je naglasio da je ovde reč o tome da je odnos između lokalne vlasti u Kikindi i 
„Kikindskih“ eskalirao dotle da je vlast, iz krajnje sebičnih, političkih razloga, odlučila da se 
obrati Savetu. Godinama, rekao je traje to „nadmudrivanje, prepucavanje i lomljenje medija 
od strane ostrašćene i iživljene vlasti, koja misli da može sve da radi", i koja se sada obraća 
Savetu da bi im, svojom odlukom, pomogao da još malo slome „Kikindske“, koje su već 
jednim delom oterali iz Kikinde. Dodao je da u ovom slučaju nema „ni trunke prekršaja 
Kodeksa“, da mu je ubedljivo Bodrožićevo objašnjenje da je greškom propustio da objavi 
odgovor i da nije hteo da po hiljaditi put zove one koji ne žele sa njim da razgovaraju. Ljiljana 
Smajlović je reagovala na ovo, kao i na ocenu Jelke Jovanović, istakavši da je to ispoljavanje 
političke pristrasnosti kojoj nema mesta u Savetu za štampu i da bi bilo dobro da se sednice 
snimaju upravo zbog ovakih neprihvatljivih istupa članova Komisije. Mareš je, međutim, 
rekao da nema razloga da se bilo šta snima, sednice su javne i svi znaju ko je šta rekao, kao i 
da je njegova stvar šta će da govori. On je citirao Orvela koji je rekao da je sloboda ako 
možeš da kažeš nešto što drugi ne žele da čuju, i dodao da novinari imaju i obavezu da govore 
ono što drugi ne žele da čuju. Ljiljana Smajlović je odgovorila da u Kodeksu piše da je sa 
novinarstvom nespojivo otvoreno svrstavanje uz jednu političku opciju. „Ako je nespojivo sa 
novinarstvom, nespojivo je i sa našom ulogom ovde. Otvoreno ispoljavanje političke 
pristrasnosti diskredituje i Savet i našu mogućnost da budemo nepristrasni“, rekla je. Vida 
Petrović Škero je ocenila da su se članovi Komisije saglasili sa tim da je novinar morao da 
pozove članove stranke o kojima je pisao, ali da Komsija mora, vodeći računa o principu 
proporcionalnosti, da uzme u obzir i ono što je urednik naveo u odgovoru u vezi sa načinom 
komunikacije sa lokalnim vlastima, jer on krši prvila profesije, a oni zakon kada odbijaju da 
daju izjave za taj list, kao i da takav način komunikacije urušava ugled i novinara i novina. 
Sličnog mišljenja bila je i Snežana Andrejević, koja je naglasila da članovi Komisije moraju 
da se izjašnjavaju na osnovu činjenica i da odluku zasnuju na onome što proizilazi iz 
nepoštovanja Kodeksa, odnosno iz toga da nije pozvana druga strana, ali srazmerno celoj 
situaciji. Treba, svakako, dodala je, prokomentarisati i odnos lokalne vlasti prema 
„Kikindskim“, jer to nije po zakonu, a način na koji se te novine uništavaju je strašan i mora 
da se ukaže i na to. Po završetku debate, Komsija je jednoglasno odlučila da nije prekršena 
tačka 6 Odeljka IV, koja se odnosi na neobjavljivanje demantija. Odluka da su prekršene 
tačke 3 i 4 Poglavlja I doneta je sa osam glasova „za“ i dva „protiv“. 

Sednica je završena u 19.15 sati. 

Zapisnik vodila         Predsedavajuća 

Gordana Novaković         Višnja Aranđelović 


