
 

 

 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Višnja Aranđelović, Zlatko 

Čobović, Ljiljana Smajlović, Tamara Skrozza, Vlado Mareš, Snežana Andrejević, Vida 

Petrović Škero, Jelka Jovanović, Zorica Višnjić, Dragan Đorđević i Bojan Cvejić, na sednici 

održanoj 31.10.2019. godine, jednoglasno izriče  

 

JAVNU OPOMENU 

Tekstom “Romu oduzeli konja, a onda mu upali u kuću i očitali bukvicu”, objavljenim 16. 

septembra 2019. godine , dnevni list “Srpski telegraf” prekršio je tačku 1 Odeljka IX 

(Poštovanje autorstva) Kodeksa novinara Srbije, o obavezi medija i novinara da poštuju i 

primenjuju važeće zakonodavstvo o zaštiti autorskih prava i da, kada dobiju dopuštenje za 

reprodukciju iz drugog izvora, to čine uz uvažavanje autora i uz navođenje izvora. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 

dostupna javnosti. 

 

OBRAZLOŽENJE 

 

Direktor “Južnih vesti” Vitomir Ognjanović podneo je žalbu Savetui za štampu tvrdeći da je 

tekst u “Srpskom telegrafu” nastao jednostavnim prepisivanjem dva teksta koja su 13. i 14. 

septembra objavljeni na portalu “Južne vesti”. Izmene u tekstu su neznatne u odnosu na 

originalne tekstove, dok su citati doslovno prepisani., Kako se ističe u žalbi, ne samo da 

nigde nije navedeno da je tekst preuzet iz drugog medija, nego je kao autor potpisana ekipa 

“Srpskog telegrafa. 

Redakcija „Srpskog telegrafa“ nije odgovorila na žalbu. 

Članovi Komisije za žalbe zaključili su da tekst u „Srpskom telegrafu“ ne sadrži nikakve 

nove informacije u odnosu na tekstove u „Južnim vestima“, da su citati ili identični, ili samo 

prepričani, dok je ostali sadržaj teksta gotovo isti kao u „Južnim vestima“, koje se nigde ne 

navode kao izvor. Komisija je ocenila da je portal „Južne vesti“ prvi izvestio o događaju, 

dobro obradio temu, da su se potruduli da dođu do svih relevatnih sagovornika, te da je 

„Srpski telegraf“, bez ikakvog navođenja izvora, jednostavno preuzeo oba teksta, spojio ih i 

objavio kao autorski tekst svojih novinara. Time je, nesumnjivo prekršena odredba Kodeksa 

koja se odnosi na obavezu poštovanja autorstva.  

 

Komisija za žalbe je više puta do sada ukazala na to da novinari moraju da uvažavaju rad 

svojih kolega i da imaju obavezu da poštuju pravila za preuzimanje sadržaja koja ta redakcija 

ima, a najmanje što moraju da urade jeste da obavezno navedu iz kojeg medija su preuzeli 

http://www.savetzastampu.rs/


 

 

 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

određene informacije. Redakcija „Srpskog telegrafa“ ništa od ovoga nije uradila, zbog čega je 

Komisija za žalbe jednoglasno odlučila da je Kodeks novinara prekršen.  

 

 

Beograd, 31.10.2019.        Predsedavajuća  

          Višnja Aranđelović

     


