
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Višnja Aranđelović, 
Ljiljana Smajlović, Tamara Skrozza, Vlado Mareš, Snežana Andrejević, Vida Petrović Škero, 
Jelka Jovanović, Zorica Višnjić, Dragan Đorđević i Bojan Cvejić, na sednici održanoj 
31.10.2019. godine, jednoglasno izriče  

 
JAVNU OPOMENU 

Naslovom teksta “Vučić: rekao sam kancelarki, Srbija može da izgubi sve”, objavljenim 24.. 
septembra 2019. godine  u osnovnom izdanju, dnevni list “Informer” 

1.prekršio je tačku 1 Odeljka I (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o 
obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od 
interesa za javnost,poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda 
novinarske profesije, 

2.prekršio je i tačke 1 i 2 Odeljka V (Novinarska pažnja) o obavezi novinara da pristupa 
poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom, kao i da ne sme slepo da veruje izvoru 
informacija, odnosno da mora da vodi računa da izvori informacija često slede svoje interese 
ili interese društvenih grupa kojima pripadaju i prilagođavaju svoje iskaze tim interesima. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 
OBRAZLOŽENJE 

Član Komisije za žalbe Zlatko Čobović podneo je žalbu zbog naslova na naslovnoj strani 
osnovnog izdanja lista u kojem je navedeno da su Aleksandar Vučić i Angela Merkel 
razgovarali u Njujorku o Kosovu, kao i šta je predsednik Srbije rekao nemačkoj kancelarki. 
Ovaj sastanak je, međutim, održan tek dan kasnije, pa je na ovaj način “Informer”, kako je 
navedeno u žalbi, ne samo obavestio javnost o nepostojećem događaju, već je i citirao šta je 
Vučić rekao na sastanku koji se nije dogodio. “Spornim nadnaslovom i naslovom, ‘Informer’  
je o predsedniku Srbije pogrešno, netačno i lažno, u svom prvom izdanju, informisao javnost 
u unutrašnjosti Srbije, i to ne samo osobe koje kupuju i čitaju ovaj list, već i druge građane 
koji su mogli da vide i pročitaju taj naslov na prvoj strani”, ističe se u žalbi. Čobović je naveo 
da su ovim prekršene tačke 1 i 2 iz odeljka Istinitost izveštavanja i tačka 1 iz odeljka 
Novinarska pažnja. 

Redakcija „Informera “ nije odgovorila na žalbu. 

Komisija za žalbe je zaključila da je „Informer“ nesumnjivo objavio netačnu informaciju sa 
sastanka koji je odložen, te da je time prekršena prva tačka iz poglavlja Istinitost izveštavanja 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

koja propisuje obavezu novinara da izveštava tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno. 
Takođe, list nije postupio ni u skladu sa pravilima dužne profesionalne pažnje, odnosno nije, 
pre objavljivanja, proverio dobijenu informaciju, već je redakcija odlučila da slepo veruje 
izvoru, čime su prekršene i odredbe iz poglavlja Novinarska pažnja. Članovi Komisije su 
posebno ukazali i na to da uredništvo lista nije objavilo da su u osnovnom izdanju napravili 
grešku, niti se zbog toga izvinilo čitaocima koji su dezinformisani, što dodatno ukazuje na 
neprofesionalno postupanje, jer bi odgovorna redakcija morala da svoje čitaoce obavesti o 
tome da je najpe objavila netačnu informaciju. 

 

Beograd, 31.10.2019.        Predsedavajuća  

          Višnja Aranđelović
     

 


