
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Višnja Aranđelović, Zlatko 
Čobović, Ljiljana Smajlović, Tamara Skrozza, Vlado Mareš, Snežana Andrejević, Vida 
Petrović Škero, Vera Didanović, Zorica Višnjić, Dragan Đorđević i Filip Švarm, na sednici 
održanoj 28.11.2019. godine, većinom glasova donosi  

 
ODLUKU 

Neodgovarajućim objavljivanjem odgovora na tekst “Beba”, objavljen 4.novembra 2019. 
godine, dnevni list “Danas” prekršio je tačku 6 Odeljka IV (Odgovonost novinara), po 
kojoj je novinar obavezan da neguje etiku i kulturu javne reči, poštuje pravo na odgovor, 
izvinjenje i ispravku i dužan je da blagovremeno objavi odgovarajuću ispravku. 

Nalaže se dnevnom listu “Danas” da ovu odluku objavi  najkasnije u roku od pet dana od 
dana dostavljanja odluke. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 
OBRAZLOŽENJE 

Ivan Radovanović podneo je žalbu Savetu za štampu zbog toga što mu je, kako je naveo, 
uskraćeno pravo na odgovor. Objasnio je da je redakciji uputio odgovor na kolumnu Slaviše 
Lekića, u kojem je o njemu, tvrdi, objavljena laž. Objavljena je samo petina tog odgovora, 
“opet uz laž, jer je uz moj potpis dodato da sam kolumnista’Informera’. Drugim rečima, em 
je moj odgovor skraćen, em dopisan”, istakao je Radovanović u žalbi. 

U odgovoru na žalbu glavni urednik lista „Danas“ Dragoljub Petrović je naglasio da je 
Radovanović zloupotrebio pravo na odgovor jer se samo u delu koji je objavljen bavi tekstom 
“Beba” Slaviše Lekića, u kojem je dva puta pomenut. Ostali  deo odgovora je pun uvreda, pa 
nije objavljen zbog poštovanja Kodeksa. Da je kolumnista “Informera” dodali su jer 
Radovanović objavljuje kolumne u “Informeru”. “Ako neko objavljuje kolumne na sajtu 
‘Informera’ on je, bez obzira koliko to bilo neprijatno zvanje kolumnista ‘Informera’”, naveo 
je Petrović. 

Većina članova Komisije ocenila je da je uredništvo lista Radovanoviću praktično uskratilo 
pravo da odgovori na tvrdnje iz teksta, odnosno da polemiše sa njegovim autorom. 
Svođenjem odgovora koji je dostavio na samo dve rečenice, potpuno nerazumljive van 
konteksta, „Danas“ je, po mišljenju Komisije, postupio suprotno Kodeksu novinara Srbije i 
profesionalnim standardima. Komisija smatra da, u ovom slučaju, nije bilo razloga da se 
dostavljeni odgovor skraćuje, jer nije bio predugačak, a nije prihvatljivo ni objašnjenje 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

urednika da je uvredljiv i da bi njegovim objavljivanjem prekršili Kodeks, budući da su već 
objavljivali slične tekstove.  

Članovi Komisije veruju da novinari i urednici moraju da neguju dijalog i polemiku, te da 
polemike nema ukoliko se ograničava bilo čije pravo na odgovor. Prvo na odgovor je veoma 
važno za medijske slobode i novinari moraju biti spremni da objave uđu u polemiku i da 
objave i odgovore koji sadrže tvrdnje koje se redakciji ne dopadaju.  

Zbog svega toga je „za“ odluku da je prekršen Kodeks novinara glasalo devet članova 
Komisije, dok su dva člana bila „protiv“. 

 

  

 

Beograd, 28.11.2019.        Predsedavajuća  

          Višnja Aranđelović
     


