
 

 

 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 

Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Bojan Cvejić, Tamara 

Skrozza, Ljiljana Smajlović, Vlado Mareš, Zlatko Čobović, Dragan Đorđević, Zorica 

Višnjić, Jelka Jovanović i Olivera Milošević, na sednici održanoj 27.2.2020. godine, nije 

uspela da usaglasi odluku da li je portal “Ozonpress.net”, tekstom “Vladica Gavrilović na 

izborima sa malinarima” i komentarima ispod teksta, objavljenog 18.januara 2020. 

godine.prekršio Kodeks novinara Srbije. „Za“ odluku da je Kodeks prekršen tekstom 

glasala su četiri člana Komisije, četiri su bila protiv, a jedan “uzdržan”. Kad je reč o 

komentarima, “za” odluku da je prekršen Kodeks glasalo je šest članova Komisije, dva su 

bila “protiv”, a jedan “uzdržan”. Ni za jednu odluku, zbog toga, nije bilo potrebnih osam 

glasova.  

      

OBRAZLOŽENJE 

 

Vladica Gavrilović, predsednik Pokreta za decu Tri plus podneo je žalbu Savetu za štampu 

navodeći da je portal “Ozonpress” grubo prekršio Kodeks novinara Srbije sa namerom da 

mu nanese štetu i naruši mu kredibilitet i ugled. Tekst je zapravo većim delom preuzet sa 

drugog portala, ali je dodat pasus u kojem se navodi da je, nakon napuštanja Nove Srbije, 

Gavrilović dobio finansijsku i logističku podršku za svoj Pokret. Time su, kako je naveo u 

žalbi, prekršene odredbe Kodeksa koje se odnose na obavezu konsultovanja više izvora (jer 

nije zatražena njegova izjava) i zabranu diskriminacije na osnovu političkog mišljenja. 

Istakao je da je Kodeks prekršen i objavljivanjem komentara koji su “ponižavajući, 

diskriminatorni i uvredljivi”. U žalbi se ističe da su objavljena 74 komentara, a 

administrator sajta je izabrao da objavi isključivo negativne komentare. Time je prekršen 

Kodeks i u delu koji se odnosi na obavezu poštovanja privatnosti, dostojanstva i integriteta 

ljudi o kojima se piše. 

U odgovoru na žalbu, Nebojša Jovanović, glavni urednik “Ozonpressa”, naveo je da je 

žalba neosnovana i na Kodeks nije prekršen ni u jednoj odredbi. On je, između ostalog, 

istakao da je tekst napisan na osnovu objave drugog portala, a da ni autor teksta, ni 

redakcija nisu imali nikakvu primedbu na to kako je tekst preuzet. Gavrilović, ističe, ne 

demantuje navode iz teksta u kojem postoji i njegova izjava, iz čega proizilazi da je “druga 

strana” pitana. Takođe, u odgovoru na žalbu se naglašava da se Vladica Gavrilović nije 

obratio redakciji ni sa zahtevom za objavljivanje demantija, niti za uklanjanje komentara 

čitalaca, koje smatra uvredljivim. Dodao je i da je Gavrilović javna ličnost, kao nekadašnji 

odbornik Nove Srbije i visoki funkcioner te stranke, a sada neko ko najavljuje da će 

učestvovati na izborima, te stoga ima suženo pravo na privatnost. 

Članovi Komisije bili su podeljenog mišljenja u vezi sa tim da li je redakcija u ovom 

slučaju morala da od Gavrilovića zatraži izjavu u vezi sa delom teksta koji je dodala u 

odnosu na preuzet tekst, a koji se odnosi na to da pokret na čijem je čelu uživa finansijsku 

podršku brojnih lokalnih samouprava koje vodi SNS. Deo članova Komisije smatrao je da 

je trebalo zatražiti od njega da se izjasni o tome, kao i da je iznetu tvrdnju trebalo potkrepiti 



 

 

 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

dodatnim informacijama, koje bi objasnile zaključak redakcije. Tim pre što Gavrilović 

tvrdi da je reč o samo 12 od ukupno 169 opština u Srbiji sa kojima je potpisan sporazum, 

odnosno o 11 u kojoj je na vlasti SNS. Drugi deo članova Komisije smatrao je, međutim, 

da nije bilo neophodno zvati Gavrilovića jer je najveći deo teksta preuzet sa drugog portala 

(na šta podnosilac žalbe nije imao primedbe), dok je deo koji je “Ozonpress” dodao 

zasnovan na infomacijama koje su poznate i ne zahtevaju dodatnu proveru u vidu izjave 

žalioca.  

Kako su “za” odluku da je tekstom prekršen Kodeks glasala četiri člana Komisije, četiri su 

bila “protiv”, a jedan “uzdržan”, nije bilo potrebne većine ni za odluku da je Kodeks 

prekršen, ni da nije. 

Kad je reč o delu žalbe koji se odnosi na komentare čitalaca, većina članova Komisije 

ocenila je da je deo komentara uvredljiv, a da se u delu njih iznose veoma teške optužbe 

koje mogu uticati ne samo na Vladicu Gavrilovića, nego i na celu njegovu porodicu, te da 

administrator sajta nije smeo da objavi takve komentare čitalaca. Dva člana Komisije 

mislila su da komentari jesu grubi i negativni, ali da predstavljaju stavove javnosti, te da 

neko ko ulazi u političku borbu mora da bude spreman na to da će biti oštro kritikovan i da, 

kao javna ličnost, ima suženo pravo na privatnost.  

Pošto je “za” odluku da je prekršen Kodeks novinara glasalo šest članova Komisije, dva su 

bila “protiv”, a jedan “uzdržan”, ni u ovom slučaju odluka nije doneta, jer nije bilo 

potrebnih osam glasova. 

 

 

Beograd, 27.2.2020.                                                                             Predsedavajući  

            Bojan Cvejić 

 


