
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Bojan Cvejić, Tamara 
Skrozza, Ljiljana Smajlović, Vlado Mareš, Zlatko Čobović, Zorica Višnjić, Dragan Đorđević, 
Vida Petrović Škero, Snežana Andrejević, Jelka Jovanović i Olivera Milošević, na sednici 
održanoj 26.3. 2020. godine, jednoglasno izriče  

 
JAVNU OPOMENU 

 

Tekstom “ Napravili izložbu sa kradenim slikom koja vredi oko 60.000 evra“, objavljenim 
18.februara 2020. godine, dnevni list “Srpski telegraf“ 

1.prekršio je tačke 1 i 4 Odeljka I  (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o 
obavezi novinara da tačno, objektivno i blagovremeno izvesti o događajima od interesa za 
javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda novinarske 
profesije, kao i da, kad je to neophodno, konsultuje što više izvora i da im omogući da iznesu 
svoj stav, 

2.prekršio je smernicu iz tačke 2 Odeljka II (Nezavisnost od pritiska), po kojoj naslov ne 
sme da bude u suprotnosti sa suštinom teksta,  

3. prekršio je i tačku 1 i Odeljka V (Novinarska pažnja), o obavezi novinara da pristupa 
poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 

 
OBRAZLOŽENJE 

 

Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije podnelo je žalbu navodeći da je tekstom 
koji se odnosi  na izložbu koju je Ministarstvo sufinansiralo, a u okviru koje je izložena i 
slika “;Klopka za ptice” Mila Milunovića, prekršeno više tačaka Kodeksa novinara Srbije iz 
poglavlja Istinitost izveštavanja, Odgovornost novinara i Novinarska pažnja. U tekstu je, 
između ostalog, netačno navedeno da je Ministarstvo pokrovitelj izložbe, a u tekstu se 
spekuliše o tome da se na izložbi pojavila slika kao deo privatne kolekcije, koja je 
devedesetih nestala iz zgrade SIV, odnosno da je slika, po svemu sudeći, u međuvremeu 
prodata. Iako autor izložbe tvrdi da nije reč o istoj slici, u daljem tekstu se, kako je navedno u 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

žalbi, čitaocima sugriše da ta tvrdnja nije isitnita. U žalbi se isitče i da je komisija koja je 
odlučivala o sufinanisranju projekata procenjivala umetničku vrednost projekata, a nije se 
bavila vlasištvom dela koja će biti izložena. 

Redakcija “Srpskog telegrafa” nije odgovorila na žalbu. 

Članovi Komisije za žalbe zaključili su da list o organizovanju izložbe nije izvestio čitaoce ni 
tačno, ni objektivno, kao i da novinari nisu razgovarali sa svima koji imaju saznanja o temi o 
kojoj pišu – recimo, sa vlasnikom slike, osobom od koje ju je kupio…Time su prekršene 
tačke 1 i 4 Poglavlja Istinitost izveštavanja.  
Takođe, ministar Vladan Vukosavljević je u opremi teksta pomenut potpuno bez ikakve veze 
sa celim slučajem, budući da je reč o izložbi koju Ministarstvo samo sufinansira i on ni na 
koji način nije povezan sa tim kako su određene slike dospele na izložbu. Iz naslova, odnosno 
nadnaslova teksta se, međutim, stiče utisak da su ministar i autor izložbe Nikola Kusovac 
zajedno nešto uradili nelegalno. Time je, po mišljenju Komisije, prekršena smernica iz tačke 
1 Poglavlja 2 – da naslov mora da odgovara suštini teksta, kao i tačka 1 Poglavlja V po kojoj 
novinar mora da postupa sa družnom pažnjom, jer su ovakvim izveštavanjem čitaoci 
dovedeni u zabludu. 
 
Zbog toga je Komisija za žalbe jednoglasno odlučila da “Srsprkom telegrafu” izrekne javnu 
opomenu zbog kršenja Kodeksa novinara Srbije. 

 

 

Beograd, 26.3.2020.        Predsedavajući  

          Bojan Cvejić  

 
 


	Tekstom “ Napravili izložbu sa kradenim slikom koja vredi oko 60.000 evra“, objavljenim 18.februara 2020. godine, dnevni list “Srpski telegraf“

