
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Bojan Cvejić, Tamara 
Skrozza, Ljiljana Smajlović, Vlado Mareš, Zlatko Čobović, Zorica Višnjić, Dragan Đorđević, 
Vida Petrović Škero, Snežana Andrejević, Jelka Jovanović i Olivera Milošević, na sednici 
održanoj 26.3. 2020. godine, jednoglasno izriče  

 
JAVNU OPOMENU 

 

Tekstom “ RAZVIJA BIZNIS: Nedinić parama od renoviranja škole u Kamenovu, otvara 
diskoteku u Petrovcu!?“, objavljenim 24. novembra 2019. godine, portal „Tpknews“  

1.prekršio je tačku 4 Odeljka I  (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o 
obavezi novinara da, kad je to neophodno, konsultuje što više izvora i da im omogući da 
iznesu svoj stav, 

2. prekršio je i tačke 1 i 2 Odeljka V (Novinarska pažnja), o obavezi novinara da 
pristupa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom, kao i da ne sme slepo da veruje izvoru 
informacija, odnosno da mora da vodi računa o tome da izvori informacija često slede 
svoje interese ili interese društvenih grupa kojima pripadaju i prilagođavaju svoje iskaze 
tim interesima 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 

 
OBRAZLOŽENJE 

 

Advokat Konstantina Ljubomirovića podneo je žalbu zbog  toga što je portal, kako tvrdi, 
objavio Ljubimirovićevu izjavu koju on zapravo nikada nije ni dao, niti ga je iko od novinara 
kontaktirao. Kako se ističe u žalbi, reč je o teškom prekršaju profesionalnih standarda, jer je 
objavljena neistina, odnosno jer je njen izvor izmišljen. Izjava je pripisana Ljubomiroviću 
kako ne bi bio naveden anonimni sagovornik. Budući da živi u maloj sredini podnosilac žalbe 
je time stavljen u neugodnu situaciju i ozbiljno mu je narušena privatnost. Novinari, kako se 
ističe, nisu postupili ni u skladu sa načelom dužne profesionalne pažnje i nisu pre 
objavljivanja ništa proverili, a tekst podstiče i na govor mržnje i diskriminiaciju. 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

U odgovoru na žalbu redakcija portala je navela da su svesni “pritiska koji je izvršen na 
gospodina Ljubomirovića”, kao i da to što on tvrdi nije tačno, jer je nedelju dana pre objave 
teksta, sve što je navedeno ispričao u kafani dopisniku portala. Oni su to, kako tvrde, kasnije 
proverili i utvrdili da je tačno. Objasnili su i da im se Ljubomirović nikada nije obratio sa 
zahtevom da demantuje ono što je objavljeno. 

Komisija za žalbe je zaključila da je teško utvrditi da li je tačno ono što tvrdi podnosilac 
žalbe (da nije dao nikakvu izjavu) ili ono što tvrdi redakcija, budući da niko ne nudi nikakve 
dokaze za svoje tvrdnje. Podnosilac žalbe svodi priču na neverdostojnost svoje izjave, ali 
suština  spora, po mišljenju članova Komisije,  nije ko je nešto rekao, nego da li je tačno ono 
što je rečeno  - da će predsednik opštine da utaji deo novca za diskoteku. Takav podatak, koji 
predstavlja ozbiljnu optužbu, bez obzira ko ga je dao, redakcija je bila dužna da proveri iz 
više izvora, odnosno da pozove i predsednika i nadležne službe u opštini. Profesionalno je 
neprihvatljivo da se takve optužbe iznose bez ikakvih dokaza, samo na osnovi nečije izjave i 
bez ikakve dalje provere.  

Zbog toga je Komisija zaključila da su prekršene tačka 4 poglavlja Istinitost izveštavanja o 
obavezi novinara da konsultuje više izvora i tačke 1 i 2 poglavlja Novinarska pažnja, koje se 
odnose na to da novinar mora da postupi sa dužnom pažnjom i da ne sme slepo da veruje 
izvoru i odlučila da izrekne javnu opomenu. 

 

Beograd, 26.3.2020.        Predsedavajući  

          Bojan Cvejić  

 
 


	Tekstom “ RAZVIJA BIZNIS: Nedinić parama od renoviranja škole u Kamenovu, otvara diskoteku u Petrovcu!?“, objavljenim 24. novembra 2019. godine, portal „Tpknews“

