
SAVET ZA ŠTAMPU 

Komisija za žalbe 

Br.100 
30.4.2020. 
Beograd 

ZAPISNIK 

 

Sa 99. sednice Komisije za žalbe, održane 30.4.2020. godine onlajn. 

Učestvovali su svi članovi Komisije: Bojan Cvejić, Tamara Skrozza, Vlado Mareš, Ljiljana 
Smajlović, Dragan Đorđević, Zlatko Čobović, Zorica Višnjić, Jelka Jovanović, Snežana 
Andrejević, Vida Petrović Škero i Zoran Stanojević  

Sednicu je pratio i Dragoslav Glogonjac, advokat „Kurira“ 

 
Dnevni red: 

1. Razmatranje žalbe Udurženja A 11* na tekst objavljen u “Večernjim novostima”  
2.  Razmatranje žalbe Vladana Vlajkovića na tekstove objavljene u ”Novom Paležu” 
3.  Razmatranje žalbe Zlatka Čobovića  na tekst objavljen u”Politici” 
4 -8. Razmatranje pet žalbi Zlatka Čobovića na tekstove objavljene u “Kuriru”  
9. Razmatranje žalbe Zlatka Čobovića na tekst objavljen u “Informeru” 
10.i 11. Razmatranje dve žalbe Branko Vujkovića na tekstove objavljene u “Podrinskim”  
12. Razmatranje žalbe Bobana Birmančevića na tekstove objavljene u “Podrinskim” 
13. Razmatranje žalbe SBB-a na tekstove objavljene u “Informeru” 
 
Članovi Komisije su pre sednice obavešteni da je UNS za ovu sednicu delegirao Zorana 
Stanojevića umesto Olivere Milošević, koja je izuzeta sa sednice jer je zaposlena u „Politici“, 
mediju na koji je podneta žalba.  
Član Komisije Zlatko Čobović bio je izuzet iz rasprave i odlučivanja o tačkama 3,4,5,6,7,8 i 
9, pošto je Komisija odlučivala o žalbama koje je on podneo. 

 

1. Udruženje A 11 podnelo je žalbu, smatrajući, između ostalog, da se tekst bavi 
generalizacijom pripadnika romske nacionalnosti, koji su okarakterisani kao neradnici, 
odnosno kao vrlo pasivni u traženju zaposlenja, jer im je „socijalna pomoć sigurnija od radne 
knjižice“. U toku diskusije Vida Petović Škero je ocenila da  naslov teksta, pogoduje sirenju 
stereotipa i da nije u saglasnosti sa iskazom iz teksta, dok je Ljilljana Smajlović istakla da je 
reč o klasičnom primeru širenja stereotipa, kakve Kodeks ne trpi. „Romi su ugrožena 
populacija. Mislim da je potrebno odgovoriti na pitanje kolege Zorana Rajića, koji hoće da 
zna da li je novinar dužan da štiti Rome i od predrasuda predstavnice udruženja Roma. Da, 
dužan je. Ne sme da zloupotrebi ili potencira njen eventualni nedostatak veštine ili opreza u 
komunikaciji sa medijima“, rekla je. Jelka Jovanović se saglasila sa ovim predlogom, kao i sa 



ocenom da je Kodeks nesumnjivo prekršen, jer je pisanje lista zasnovano na stereotipima i 
predrasudama. Dodala je i da je time grubo prekršen i Zakon o zabrani diskiminacije. Tamara 
Skrozza je takođe rekla da je saglasna sa predlogom Ljiljane Smajlović da se na neki način 
odgovori kolegi – „činjenica da je sagovornica angažovana na ovom ili onom projektu ne 
znači da je automatski oslobođena stereotipa, a novinari su obavezni da se od takvih stereotipa 
u svojim prilozima ograde“, naglasila je. Zorica Višnjić je dodala i da ne može da se otme 
utisku o vrlo ružnom i neprofesionalnom prebacivanju odgovornosti autora  na sagovornicu. 
Po mišljenju Zlatka Čobovića, citat  da "Romi ne veruju u institucionalno zapošljavanje" ne 
znači, niti je smisao ovih reči, da je "teško Rome na posao naterati", kako je izvedeno u 
naslovu teksta i skrenuo pažnji i na smernicu 5  u tački 1 Poglavlja II – da naslov ne sme da 
bude u suprotnosti sa suštinom teksta. Po završeku rasprave, Komisija je jednoglasno 
odlučula da je prekršena tačka 1 Odeljka IV. 

2. Advokat Vladana Vlajkovića podneo je žalbu zbog više tekstova objavljenih u istom broju 
“Novog Paleža”, sa, kako je naveo, tendencioznim i uvredljivim naslovima, u kojima se ne 
navodi nijedan ozbiljan izvor informacija, niti dokaz za neosnovane i neistinite optužbe, 
kojima je Vlajković na najgrublji način oklevetan. U raspravi, članovi Komisije su ukazali da 
je reč o više puta ponovljenim prekršajima, koje je Komisija i ranije utvrđivala, te da je reč o 
mediju čije je “izveštavanje” više nego problematično. Ljiljana Smajlović je, tako, istakla da 
treba reći da reč o mediju koji po beskrupuloznosti prevazilazi sve na što smo već navikli u 
prestoničkim tabloidima. „Možda je vreme da se zapitamo kako je moguće da se ovo nastavlja 
i da pozovemo kolege iz ozbiljnih medija da prouče ovaj specimen srpskog novinarstva i 
predstave ga široj javnosti, kao i da pretraže eventualne sudske odluke koje ga se tiču.“, rekla 
je, a ostali članovi Komisije su se saglasili sa tim.  Jelka Jovanović je ukazala i na to da, osim 
nedopustvih uvreda i kleveta, prilozi krše i odredbe Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a u 
tom smislu i Kodeksa. Po okončanju rasprave, Komisija je jednoglasno odlučila da listu 
izrekne javnu opomenu zbog kršenja tačaka 1,2,3,4 i 5 Odeljka I, tačke 3 Odeljka IV i tačke 1 
Odeljka VII. 

3. Zlatko Čobović podneo je žalbu zbog naslova teksta, koji, po njemu, sadrži neosnovanu, 
neproverenu, uvredljivu, diskriminatorsku tvrdnju koja se odnosi na državljane  Srbije koji su 
otišli na privremeni rad u inostranstvo, a zbog pandemije virusa korona bili su primorani da se 
vrate u Srbiju. Ljiljana Smajlović je ocenila da nema prekršaja Kodeksa, dodajući i da misli 
da Zlatko Čobović, inače dugogodišnji član Komisije za žalbe Saveta za štampu, pogrešno 
tumači Kodeks novinara Srbije. Rekla je da ne zna zašto Čobović koristi Savet za štampu 
kako bi polemisao sa Aleksandrom Vučićem. „Naravno da je slobodan da predsednika optuži 
za govor mržnje i podsticanje na nasilje, ali mislim da greši kada u to uvlači ’Politiku’ i 
optužuje je  da krši Kodeks, širi mržnju i poziva na linč, samim tim što predsednikove tvrdnje 
prenosi ne protiveći im se“, istakla je. Dodala je i da Zlatko ima pravo na svoje političke 
stavove, ali da niko ne mora politički da misli kao on, ili da se slaže sa njim, da bi bio etičan 
ili profesionalan novinar, već, naprotiv, u novinarstvu je etičnost dobrim delom i spremnost 
da se dozvoli drugima da drugačije misle. Misliti drugačije od Čobovića, kako je rekla, nije ni 
mržnja ni diskriminacija. Savet za štampu je valjda poslednje mesto koje bi smelo da negira 
slobodu izražavanja. Zlatko ima pravo i razloga da misli da se Politika „podredila" državnim 
organima, ali je izabrao pogrešan primer da to na delu dokazuje. Tamara Skrozza je takođe 
mislila da Kodeks nije prekršen, iako je saglasna sa tim da je „Vučićeva izjava jezivo 
diskriminatorna i da ne priliči jednom predsedniku“. Ali, dodala je, nije posao novinara koji 
izveštava da predsednika na bilo koji način "prevaspitava". „Po meni, takva i tolika 
diskriminacija s vrha države, svakako je legitimna tema neke analize i osvrta, ali ne izvestiti o 



ovome - bilo bi drastično kršenje ne samo Kodeksa, već i elementarne funkcije medija“, 
istakla je. Sličnog mišljenja bio je i Dragan Đorđević, koji je isto naveo da nije prekršen 
Kodeks, iako tako „opasna i neprimerena  izjava, posebno u ovom trenutku,  baš i nije morala 
da bude u naslovu teksta i još na naslovnoj strani“. Zorica Višnjić je rekla da je naslov u duhu 
teksta i prenete izjave predsednika, te da, za razliku od većine drugih na istu temu "povratnici 
peta kolona", ne miriše na linč. Istakla je i da u odluci treba ukazati na omalovažavajući odnos 
glavnog urednika „Politike“ prema Savetu za štampu. Za razliku od njih,  Vlado Mareš je 
rekao da je Kodeks prekršen, jer treba imati na umu kontekst – a to je da su se državne novine 
„Politika“ uključile u državnu kampanju proizvodnje neprijatelja, u ovom slučaju povratnika, 
odradila taj zadatak na svoj način, samo malo drukčiji od načina na koji su to uradili tabloidi. 
Razlika je, kako je objasnio, tehničke prirode, suštinski je nema.  Jelka Jovanović je isto tako 
mislila da je Kodeks prekršen. Istakla je da nije na novinarima da ispravljaju političare, ali 
„način na koji je poruka u naslovu sugerisana javnosti jeste osuda velikog dela stanovnika“. 
Naglasila je i da je odgovor Žarka Rakića neprimeren i uvredljiv za savet za Štampu i 
Komisiju. Komisija je, po završetku rasprave, sa osam glasova „za“ i dva „protiv“ odlučila da 
nema prekršaja Kodeksa.  
 
4.Zlatko Čobović naveo je u žalbi da je u naslovu teksta izneta neosnovana, neproverena i 
diskriminatorska tvrdnja da je pokojnog lekara iz Ćuprije  “zarazio gastarbajter” - iako je u 
tekstu navedeno “da je to sumnja”, “da nije poznato kako je pokojni doktor zaražen”, i  “da je 
moguće da se zarazio pregledajući pacijente”. Vida Petrović Škero je, u raspravi, ocenila da je 
obaveza novinara i  urednika da prave jasnu razliku između činjenica koje prenose, 
komentara, pretpostavki  i nagađanja. Javnost ima opravdan interes da zna, ali uz poštovanje 
odredbi i načina izveštavanja u kome se pretpostavke ne mogu predstaviti kao činjenice. 
Izostala je, po njoj, i profesionalna pažnja u odnosu u kome postoji i lice za koje se tvrdi da je 
gastarbajter i da je zarazio doktora koji je umro. Mora se i o njemu misliti, jer nije utvrđeno 
da je to činjenica. Tamara Skrozza je takođe smatrala da je prekršena tačka 2 poglavlja I zato 
što je pretpostavka koju niko ne može da dokaže (kako se i od koga zarazio lekar) izneta kao 
neoboriva činjenica. Rekla je i da je advokat u pravu kada kaže da nije dokazano da je ta 
tvrdnja neistinita, ali svakako nije dokazano ni da je istinita - reč je, dakle, o pretpostavci.  
Dodala je i da je sve to diskriminatorno prema ljudima koji su se vratili iz inostranstva. Jelka 
Jovanović je naglasila da je u potpunosti saglasna sa mišlenjem podnosioca žalbe. „Čitava 
velika grupa građana je stavljena na stub srama. To što je takva poruka emitovana sa najvišeg, 
a i nižih, instanci vlasti nije i ne može biti opravdanje za diskriminaciju, a usudila bih se reći i 
za svojevrsni lov na veštice na povratnike iz inostratsva, građane Srbije“, navela je. Zorica 
Višnjić je zaključila da je u tekstu izneta sumnja, a u naslovu tvrdnja. Dodala je i da je ceo 
tekst maliciozan, s namerom da se ukaže na opasnost koja dolazi sa povratnicima iz 
inostranstva, a nigde upitanosti da li su toliki lekari i medicinski radnici iz Ćuprije bili 
adekvatno zaštićeni. Snežana Andrejević je, međutim, mislila da Kodeks nije prekršen, 
odnosno da je pristup kršenju kodeksa previše formalan u ovom slučaju. Predlog u žalbi o 
čemu  jedan medij treba da piše i šta da istražuje je, po njenom mišljenju, neprihvatljiv. Da 
nije prekršen Kodeks glasala je i Ljiljana Smajlović. Ona je rekla da nije oduševljena 
naslovom iz „Kurira“, ali je podsetila članove Komisije na prethodne zajedničke odluke kad 
su drugi naslovi bili u pitanju, kao i na potrebu da budu barem donekle konzistentni. 
„Nedavno smo u jednom slučaju rešili da bi bilo jednako profesionalno istom tekstu dati 
naslov ’Srbija ne veruje RTS-u’ i ’Srbija najviše veruje RTS-u’. Ako nam je to standard, onda 
nema prekršaja“, ocenila je. Ljiljana Smajlović je primetila i da je advokat „Kurira“ upozorio 
da naslove ne daju novinari već urednici, te da možda nije upućen da Komisija ocenjuje 
upravo postupke ljudi koji uređuju novine, odnosno da je baš to posao Saveta da se ne 



izjašnjava o autorima, već o uređivačkim potezima. Komisija je, potom, sa osam glasova „za“ 
i dva „protiv“ odlučila da su pčrekršene tačka 2 odeljka I i tačka 1 odeljka V. 
 
5. Zlatko Čobović je u žalbi koja ukazuje na prekršaje više tačaka iz poglavlja I, IV i V 
Kodeksa, između ostalog, naveo i da naslovi i tekst sadrže neosnovane, neproverene i 
nedokazane tvrdnje da je “neodgovorna novinarka Ana Lalić lagala”. Sa ocenom da je 
Kodeks prekršen saglasilo se u diskusiji više članova Komisije.  Jelka Jovanović je istakla da 
čak i ako se ne uzme u obzir u međuvremenu doneta odluka tužilaštva o odbacivanju krivične 
prijave protiv koleginice Lalić (čime je poredno potvrđena ispravnost njenih navoda) ostaje 
činjenica da se „Kurir“ pokazao krajnje neprofesinalnim i da je izneo niz uvredna na račun 
koleginice, dovodeći njen profesionalni integritet u pitanje. „Pri čemu smo uskraćeni za 
informacije koje je Zlatko ispravno naveo u žalbi, a posebno o raspoloživosti opreme 
zdravstvenim radnicima u KCV“, navela je. Vida Petrović Škero je rekla da misli da je došlo i 
do povrede odeljka IV, tačke 1. „Novinar ima obavezu istinitog izveštavanja. Debata mimo 
činjenica, sa zaključkom da neko "laže" bez utvrđenja svega bitnog da bi se tako decidno 
zaključivalo, po meni, predstavlja kršenje kodeksa. U takvoj situaciji novinar ima odgovrnost 
u odnosu na čitaoce ako bez utvrđenja stvarnih činjenica iznosi  decidne tvrdnje“, istakla je. 
Zoran Stanojević je, međutim, rekao da je u vezi svih žalbi koje se odnose na ovaj slučaj 
mišljenja da je prekršaja bilo, ali je žalba napisana tako da se podrazumeva da su svi članovi 
Komisije saglasni da je tekst na koji se reaguje potpuno ispravan, a da on tu ima rezerve. 
Ljiljana Smajlović i Snežana Andrejević su smatrale da Kodeks nije prekršen, a Snežana 
Andrejević je naglasila da bi preterani formalizam u suštini ugušio svaku vrstu debate.Tamara 
Skrozza se saglasila da je potrebna javna debata, ali i da istovremeno misli da svaka debata 
prestaje u trenutku kada se neko u startu i bez validnih argumenata označi kao neodgovoran i 
optuži da laže  i da će glasati da je Kodeks prekršen. Pošto je „za“ odluku da je Kodeks 
prekršen glasalo sedam članova Komisije, dva su bila „protiv“, a jedan „uzdržan“ za odluku o 
prekršaju nije bilo potrebne većine.  

6.Zlatko Čobović podneo je žalbu kao član Komisije za žalbe, smatrajući da je spornim 
naslovom list Kurir je počinio krivično delo izazivanje panike i nereda, po članu 343 
Krivičnog zakonika Srbije, kao i da je prekršio više tačaka Kodeksa novinara Srbije iz 
poglavlja Istinitost izveštavanja, Novinarska pažnja kao i tačku koja novinaru zabranjuje da 
među ljude unosi neopravdan strah naslovom teksta „Počinje pakao ljudi urazumite se...“  
Snežana Andrejević rekla je da misli da Kodeks nije prekršen i ukazala na to da se u žalbi 
izričito navodi da je izvršeno krivično delo, a žalilac nije sud da bi o tome odlučivao, 
podsetivši na presudu Evropskog suda za ljudska prava u slučaju Matijašević protiv Srbije. 
Vida Petrović Škero je takođe smatrala da Kodeks nije prekršen, jer je reč o tabloidnom 
naslovu. Da je reč o tipičnom tabliodnom naslovu mislio je i Zoran Stanojević, koji je 
napomenuo da su, na primer, naslovi u Velikoj Britaniji  gori. Tamara Skrozza je rekla da će 
biti uzdržana, jer naslov jeste „jeziv“, ali bi bilo nefer da Komisija apostrofira „Kurir“, kad su 
se bukvalno svaki dan tabloidi prosto takmičili „ko će dati grđi naslov, ko će više prestraviti 
svoje čitaoce i ovaj list tu nije izuzetak“. Vlado Mareš je, pak, rekao da je Kodeks prekršen, 
kako je navedeno u žalbi. Dodao je da bi voleo da se može zaista razgovarati o slobodnom 
tabloidnom davanju naslova, ali da je, na žalost, i ovo samo primer „izvršavanja zadatka“ a ne 
informisanja građana. Jelka Jovanović se saglasila sa tim da je Kodeks prekršen. „O tipologiji 
naslova, ne samo tabloidnih, možemo razgovarati na nivou neke stručne rasprave, kako o 
primerima ovde, tako i u inostranstvu. Činjenica da se ’žestokim’ naslovima pojačava interes 
kupaca ne sme biti opravdanje za kršenje elementarnih normi. U ovom slučaju je, po mom 
dubokom uverenju, izazvana panika“, istakla je. Zorica Višnjić je rekla da joj se nalov ne 
dopada, ali da ipak misli da nema prekršaja Kodeksa, kao i da je naslov u duhu panike koja je 



širena tih dana sa najviših mesta, valjda s ciljem da se građani isprepadaju i ostanu  kod kuća 
pred tu dolazeću petu nedelju očekivanog naglog uzleta zaraze. Kako je šest članova Komsije 
glasalo da Kodeks nije prekršen, tri da jeste, a jedan je bio uzdržan, Komisija nije mogla da 
donese odluku za koju je bilo potrebno osam glasova. 

7. Zlatko Čobović je u žalbi naveo je da je u naslovu teksta izneta neosnovana, neproverena i 
nedokazana tvrdnja da je “novinarka portala nova.rs objavila lažnu vest o KCV”  iako nijedan 
nadležni organ nije utrvdio da je Ana Lalić u svom tekstu o “KV Vojvodine pred pucanjem: 
bez zaštite za medicinske sestre”, objavljenom 1. aprila iznela laži, odnosno da su informacije 
koje je objavila lažne,  netačne i neistinite. Većina članova Komisije mislila je da Kodeks 
jeste prekršen, kao i u prethodnoj žalbi koja se odnosi na ovaj slučaj. Jelka Jovanović je rekla 
i da se, sa velikom dozom sigurnosti, posle odluke tužilaštva o odbacijanju prijave, može reći 
da navodi Ane Lalić nisu dovedeni u pitanje, posebno ne na način na koji to radi „Kurir“ ,ali i 
mimo toga, očiti su svi prekršaji Kodeksa pobrojani u žalbi.  Snežana Andrejević nije se 
saglasila sa ovim, navodeći da bi se sve što se stavlja na teret „Kuriru“ moglo reći i za 
informaciju koja je predhodno objavljena. „Preterani formalizam bez suštine je kršenje prava 
na pravično sudjenje, a Savet je svojevrsna vrsta tribunala koji ovj princip Evropske 
konvencije mora da poštuje“, istakla je, sa čime se saglasila i Ljiljana Smajlović. Zoran 
Stanoević je bio uzdržan iz razloga koje je naveo i prilikom izjašnjvanja o prethodnoj žalbi 
koja se odnosila na ovaj slučaj. Pošto je za odluku da je Kodeks prekršen glasalo sedam 
članova Komisije, dok su dva bila protiv, a jedan uzdržan, nije bilo većine od osam glasova za 
odluku. 
 

8. Zlatko Čobović je u žalbi, između ostalog, ukazao da u naslovu  “Kurir” iznosi neosnovanu, 
neproverenu, nedokazanu tvrdnju da je “neodgovorna novinarka Ana Lalić lagala”, iako 
nijedan nadležni organ nije zvanično utvrdio da su infomacije koje je ona objavila 1. aprila 
2020. godine, na portalu nova.rs, u tekstu “KC Vojvodine pred pucanjem: bez zaštite za 
medicinske sestre”, lažne, netačne i neistinite. U toku diskusije, Tamara Skrozza je istakla da 
„Kuriru“ nije bilo dovoljno da kaže kako je koleginica lagala i kako je neodgovorna, pa je podigao 
letvicu i sad ušao u spekulaciju da je svesno lagala i s kojim tačno ciljevima. Sa ovim se saglasila i 
Zorica Višnjić , kao i Jelka Jovanović, koja je rekla i da misli da ovakav intenzitet pisanja i 
posebno način i ton mogu da se posmatraju i kao poziv na linč Ane Lalić. Komisija je odluku 
da su prekršene tačke 4 i 5 odeljka I i tačka 1 odeljka V donela sa devet glasova „za“ i jednim 
„uzdržanim“. Zoran Stanojevoć bio je uzdržan iz razloga koje je naveo u raspravi o žalbi koja 
je razmatrana kao peta tačka dnevnog reda. 

9. Zlatko Čobović je u žalbi Savetu istakao da  list nije naveo izvor tvrdnje da bar 6000 ljudi 
koju su došli ima virus, kao i da je u naslovu to navedeno kao činjenica, dok u tekstu piše da 
se “sumnja” da ih je toliko inficirano. Snežana Andrejević je, u toku diskusije, rekla da misli 
da je Kodeks prekršen, dodajući da prilikom ulaska u Srbiju nije vršeno testiranje, iako je 
verovatno bilo zaraženih medju njima. Vida Patrović Škero se saglasila i dodala da smatra da 
je prekršen Kodeks i u odeljku V, tačka 1  Prilikom objavljivanja teksta očigledno se nije 
pristupilo sa dužnom profesionalnom pažnjom, kada je olako utvrđivano da je u zemlju ušlo 
100 000, a potom 200 000 hiljada ljudi. Potom sledi u tekstu neprovereni podatak o broju 
zaraženih lica koja su ušla u zemlju...".koji su uspeli da da pobegnu iz karantina i domognu se 
Srbije". Ovakve paušalne tvrdnje, po njoj, jasno ukazuju na kršenje  Kodeksa i u pogledu 
novinarske pažnje. Zoran Stanojević je zaključio da „Informer“ nije u svom tekstu podacima 
potkrepio tvrdnje o broju zaraženih, iako barata konkretnim brojevima i da to smatra kršenjem 
profesionalnih standarda, odnosno neprihvatljivim izveštavanjem. Ljiljana Smajlović je, 



suprotno ovome, rekla da je „Informer“ postupio brljavo, ali da su veoma slične poruke 
dolazile i sa brifinga Kriznog štaba, od kog smo imali pravo da očekujemo pouzdane 
informacije. Tamara Skrozza je rekla da je, po njenom mišljenju, u ovom slučaju prekršen 
Kodeks, bez obzira na činjenicu da je tačna Ljiljanina primedba o tezama iznetim na 
konferencijama Kriznog štaba. „Informer“ je, objasnila je, prešao granicu tih spekulacija 
stručnih lica, kao direktne krivce označio ljude pristigle iz inostranstva, pozivajući građane da 
ih prijavljuju policiji. Jelka Jovanović se saglasila, dodajući da je ovde na delu naglašeno 
tendenciozno "obaveštavanje" javnosti o glavnom izvoru opasnosti po zdravlje stanovništva, 
bez navođenja bilo kakvih relevantnih izvora. Zorica Višnjić je istakla da je reč o prilično 
opasnoj manipulaciji u duhu - našli smo dežurnog krivca, ako se stvari otmu kontroli. 
Komisija je sa devet glasova „za“ i jednim protiv“ odlučila da su prekršene tačke 2 i 3 odeljka 
I i tačka 8 odeljka VI. 

10. Dr Branko Vujković, v.d. direktora Zavoda za javno zdravlje u Šapcu, podneo je žalbu 
zbog serije tekstova objavljenih u štampanom i onlajn izdanju „Podrinskih“, u kojima se, kako 
je naveo, vređaju njegova čast i ugled kontinuiranim iznošenjem neistina. Zoran Stanojević je, 
u debati, rekao da je saglasan da je Kodeks prekršen, uz napomenu da misli da je reč o 
komentarima kod kojih je sloboda tumačenja činjenica nešto veća nego kod klasičnog 
novinarskog teksta i dodao da možda nije u pravu, jer tekstove vidi van konteksta, odnosno ne 
znam kako izgledaju u novinama uz ostali sadržaj, što je veoma važno. Tamara Skrozza je 
rekla da je  Kodeks je prekršen, bez obzira što je reč o komentarima i ličnim stavovima 
autora, a sličnog mišljenja bila je i Jelka Jovanović koja je ocenila da ni forma komentara  ne 
dozvoljava uvrede i neproverene činjenice i njihovu zloupotrebu. Vlado Mareš je rekao da je 
uzdržan i da treba malo više imati u vidu kontekst. „U Šapcu je bespoštedna politička borba, 
javni je interes da se ona vodi i javni je interes da građani o toj borbi budu dobro informisani. 
Nekako mi se čini da bih se, ako bih drukčije glasao, priklonio jednoj od strana. Još manje mi 
se svidja, a bojim se da se može desiti, da se nađemo u glupavoj situaciji da se, kada su takvi 
politički obračuni u pitanju, našom odlukom i nehotice svrstamo uz jednu stranu samo zato 
što se ta strana prva setila da nam se žali“, istakao je Mareš. Komisija je, zato, odluku da su 
prekršene tačka 6 odeljka IV i tačka 1 odeljka VII donela sa deset glasova „za“ i jednim 
„uzdržanim“ 

11.  Dr Branko Vujković, v.d.direktora Zavoda za javno zdravlje u Šapcu, podneo je novu 
žalbu zbog još dva teksta kojima je, kako je istakao, nastavljeno vređanje njegovog ugleda i 
časti, kontinuiranim iznošenjem neistina. Članovi Komisije su u kraćoj raspravi uglavnom 
ocenili da ovo nije način izveštavanja koji treba promovisati, jer se u tekstu ne pravi razlika 
između činjenica, pretpostavki i nagađanja, niti je od osobe koja se optužuje zatražena bilo 
kakva izjava ili infomacija. Vlado Mareš je rekao da će biti uzdržan iz razloga koje je naveo 
prilikom izjašnjavanja o prethodnoj žalbi. Komisija je sa deset glasova „za“ i jednim 
„uzdržanim“ odlučila da su prekršene tačke 2 i 4 odeljka I. 

12. Dr Boban Birmančević, poverenik Gradskog odbora Srpske napredne stranke Šabac, 
podneo je žalbu zbog tri teksta, tvrdeći da „Podrinske“, kontinuiranim iznošenjem neistina od 
uvođenja vanrednog stanja zbog pandemije korona virusa ne samo da vređaju njegov ugled, 
već iznose i klevete da članovi SNS- a u Šapcu šire tu zaraznu bolest. U toku rasprave, Zoran 
Stanojević je rekao da nema opravdanja za ovakav rečnik i pristup, čak ni kada neko piše 
komentar. Jelka Jovanović je naglasila da je sasvim je jasno da postoji niz problema o kojima 
se mora izveštavati, ali ton izveštavanja ne sme biti uvredljiv i zasnovan na ličnim 



uverenjima, već na preciznim činjenicama. Ostali članovi Komisije su se saglasili sa ovim, a 
Vlado Mareš je  rekao da će prilikom glasanja biti uzdržan iz istih razloga kao i kod prethodne 
dve žalbe. Komisija je odluku da su prekršene tačka 6 odeljka IV i tačka 1 odeljka VII donela 
sa deset glasova „za“ i jednim „uzdržanim“. 

13. Advokat Serbia Bradbend – Srpske kablovske mreže podneo je žalbu zbog tri teksta 
objavljena u štampanom i onlajn izdanju “Informera”, koje smatraju delom negativne 
medijske kampanje koju taj list već duže vreme sprovodi protiv SBB-a i to tako što iznosi 
neistinite i neproverene informacije, uz prećutkivanje bitnih činjenica, a sve kako bi 
diskreditovao tu kompaniju. U kraćoj raspravi članovi Komisije su se saglasili da je SBB 
trebalo da odgovori na pitanja ili da pošalje odgovor na tekst. Bez obzira na to kakav odnos ili 
kakvo iskustvo imaju sa „Informerom“, to je bila njihova obaveza prema sadašnjim i budućim 
potrošačima. Jednoglasno je odlučeno da tekstom „Minut sa Banjalukom 26, sa Australijom 6 
dinara“ nije prekršen Kodeks, dok je tekstom „Raspad sistema“ prekršena tačka 1 Poglavlja 
V, a tekstom „Između dva crtaća reklame za kondome i kladionice“, tačka 1 Poglavlja I i 
tačke 1 i 3 Poglavlja V. 

 

 
Zapisnik vodila         Predsedavajući 

Gordana Novaković         Bojan Cvejić 

  

 
 

 

 

 

 


