
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Bojan Cvejić, Tamara 
Skrozza, Dragan Đorđević, Ljiljana Smajlović, Jelka Jovanović, Zorica Višnjić, Snežana 
Andrejević, Vida Petrović Škero, Vlado Mareš i Zoran Stanojević, na sednici održanoj 
30.4.2020. godine, većinom glasova donosi  

ODLUKU 

Tekstom “NOVINARKA ANA LALIĆ SVESNO LAGALA: Pogazila kodeks da bi unela 
strah među ljude“, objavljenim 7. aprila 2020. godine u onlajn izdanju, dnevni list “Kurir” 

1.prekršio je tačke 4 i 5 Odeljka I  (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o 
obavezi novinara da, kada je to neophodno, konsultuje što više izvora i da im omogući da 
iznesu svoj stav, kao i da je sa novinarstvom nespojivo objavljivanje neosnovanih optužbi, 
kleveta i glasina,  

2.prekršio je i tačku 1 Odeljka V (Novinarska pažnja) po kojoj je novinar obavezan da 
pristuipa poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom.  

Nalaže se dnevnom listu “Kurir” da ovu odluku objavi u svom onlajn izdanju u roku od pet 
dana od dana dostavljanja odluke 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 

 
OBRAZLOŽENJE 

Zlatko Čobović, član Komisije za žalbe, podneo je žalbu verujući da su spornim tekstom 
prekršene brojne odredbe Kodeksa novinara iz poglavlja Istinitost izveštavanja, Odgovornost 
novinara i Novinarska pažnja. Ukazao je na to da u naslovu  “Kurir” iznosi neosnovanu, 
neproverenu, nedokazanu tvrdnju da je “neodgovorna novinarka Ana Lalić lagala”, iako 
nijedan nadležni organ nije zvanično utvrdio da su infomacije koje je ona objavila 1. aprila 
2020. godine, na portalu nova.rs, u tekstu “KC Vojvodine pred pucanjem: bez zaštite za 
medicinske sestre”, lažne, netačne i neistinite. “Da li je informacija tačna ili netačna, lažna ili 
istinita, da li je informacijom obmanuta javnost, utvrđuje  sud, a ne Klinički centar 
Vojvodine”, istakao je, između ostalog, u žalbi. Objasnio je da je Klinički centar Vojvodine 
objavio je podatke o stanju na zalihama medicinske opreme u KC Vojvodine  na dan 2.aprila 
2020. godine, što je preneo “Kurir “, odnosno da je saopštenje KCV usledilo posle 
objavljivanja teksta na portalu Nova.rs i odnosi se na period od 2.aprila, a ne do 1. aprila. 
Takođe. u saopštenju KCV se izričito ne navodi da su te zalihe raspoređene u bolnice KCV, 
da su na raspolaganju medicinskom osoblju, i od kada se koriste. 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

U odgovoru na žalbu, advokat “Kurira” naveo je da su svi navodi iz žalbe netačni, kao i da je 
tekst napisan u skladu sa svim pravilima novinarske struke i Zakona o javnom informisanju. 
Istakli su da su navodi iz teksta Ane Lalič tačni, u KCV bi, po isteku od 14 dana od tada bio 
registrovan veliki broj obolellih među medicinskim radnicima, što se nije dogodilo. “U 
situaciji kada imamo tekst koji se isključivo bazira na izjavama neimenovanih izvora, u 
skladu sa pravilima struke, bilo bi da se u naslov barem stavi interpunkcijski znak pitanja, što 
je u konkretnom slučaju izostalo. Prema tome, naslov teksta Ane Lalić predstavlja tvrdnju o 
činjenicama i to netačnu tvrdnju, jer je KCV dokumentovao neistinitost takve tvrdnje”, ističe 
se, između ostalog, u žalbi. Naglašava se i da je u “Kurirovom” tekstu izneto kritičko 
mišljenje u vezi sa radom novinarke Ane Lalić u skladu sa pravom na izražavanje mišljenja u 
skladu sa članom 10 Evropske konvencije o ljudskim pravima i članom 46. Ustava Srbije. 
 
Članovi Komisije su zaključili da se, u opremi teksta pre svega, izričito tvrdi ne samo da je 
Ana Lalić lagala, već da je “svesno lagala i pogazila Kodeks da bi unela strah među ljude”. 
Ovo je izneto kao činjenična tvrdnja, a ne kao kritičko mišljenje o njenom tekstu, kako je 
navedeno u odgovoru na žalbu. Ovakva izričita tvrdnja niti je bilo čime potkrepljena, niti se  
može dokazati da je novinarka svesno lagala i sa kojim ciljem. Komisija zato smatra da je 
“Kurir” protiv Ane Lalić izneo neosnovane optužbe i klevete, kao i da nije postupio u skladu 
sa pravilima profesionalne pažnje. Osim toga, koleginici koja je “optužena” da je lagala nije 
pružena mogućnost da odgovori na ovakve tvrdnje, čime je prekršena i odredba o obavezi 
novinara da konsultuje više izvora i omogući im da iznesu svoj stav. 
 
Komisija je odluku donela sa devet glasova “za” i jednim “uzdržanim”. 
 
Beograd, 30.4.2020.        Predsedavajući  

          Bojan Cvejić 
    

 
 


