
 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

 

 

Na osnovu članova 19. i 21. Statuta Saveta za štampu i članova 15. i 16. Poslovnika o radu 
Komisije za žalbe, Komisija za žalbe Saveta za štampu u sastavu: Bojan Cvejić, Tamara 
Skrozza, Dragan Đorđević, Ljiljana Smajlović, Jelka Jovanović, Zorica Višnjić, Snežana 
Andrejević, Vida Petrović Škero, Vlado Mareš i Olivera Milošević, na sednici održanoj 
28.5.2020. godine, većinom glasova donosi 

 

ODLUKU 

Tekstom “Član NUNS radi u korist televizije N1?” (na naslovnoj strani) i “Član NUNS u 
sprezi s vlasnicima N1? ”, objavljenim 27. aprila 2020. godine, dnevni list “;Kurir”  

1.prekršio je tačke 1 i 2 Odeljka I  (Istinitost izveštavanja) Kodeksa novinara Srbije, o 
obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od 
interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda 
novinarske profesije, kao i da pravi jasnu razliku između činjenica, koje prenosi, komentara 
pretpostavki i nagađanja,  

2.prekršio je i tačku 1 Odeljka V (Novinarska pažnja) o obavezi novinara da pristupa 
poslu sa dužnom profesionalnom pažnjom. 

 Nalaže se dnevnom listu “Kurir” da ovu odluku objavi u svom štampanom i onlajn izdanju u 
roku od pet dana od dana dostavljanja odluke. 

Odluka Komisije biće objavljena na sajtu Saveta za štampu (www.savetzastampu.rs) i 
dostupna javnosti. 
 

OBRAZLOŽENJE 

Zlatko Čobović, član Komisije za žalbe žalio se na tekst koji je “Kurir” objavio u vezi sa 
žalbama koje je ranije podneo, a u kojem se, kako je istakao, “bez ikakvih dokaza i 
argumenta, a na osnovu nagađanja, iznose insinuacije i konstrukcije koje, najblaže rečeno, 
vređaju inteligenciju normalnog čoveka”. “U tekstu i naslovima za taj tekst ‘Kurir’ je 
predstavio neistinite tvrdnje kao činjenice, i to da ja ‘radim u korist televizije N1‘, da sam: ‚u 
sprezi s vlasnicima N1‘,  ‚u sprezi sa vlasnicima portala nova.rs i televizije N1‘, ‚otvoreno 
stao na stranu vlasnika televizije N1 i portala Nova.rs‘ , ‚doveo u pitanje svoju 
nepristrasnost‘, ‚u sukobu interesa‘,  i da ‚radim u interesu pojedinih medija i novinarskih 
udruženja‘“, naveo je u žalbi. Dodao je i da je “neistinite, tendenciozne, maliciozne i 
nedokazane tvrdnje”, odnosno nagađanja i neosnovane pretpostavke, koje navodi kao 
činjenice, list pokrio formulacijama :“kako se čini”,“navodi na zaključak”,“može se 

http://www.savetzastampu.rs/


 
 
 

 
 

Francuska 5/7 
11000 Beograd 

tel: (011) 30 67 320 
www.savetzastampu.rs 

 
 

sumnjati”, “može se postaviti pitanje”, a u naslovima je činjenično neutemeljene, a izričite 
neistinite tvrdnje, pokrio - znakom pitanja, kao i da je “Kurir” bio dužan da, pre 
objavljivanja, proveri ono “što mu se čini”, “navodi ga na zaključak” i “u šta sumnja”, a ne da 
svoja nagađanja predstavi kao činjenice. “Znak pitanja u naslovima posle ovih netačnih i 
neosnovanih tvrdnji ni na koji način ne amortizuje jasnu nameru Kurira da me lažima 
etiketira, profesionalno degradira i moralno diskredituje”, naglasio je Čobović u žalbi.  
 
U odgovoru na žalbu, advokat Adria media grupe Branislav D. Glogonjac naveo je da su svi 
navodi žalbe neosnovani, kao i da je nedvosmisleno tema od interesa za javnost sumnja da je 
jedan član Komisije za žalbe ne postupa nepristrasno. Pitanje njegove nepristrasnosti 
legitimno je postavljeno, budući da je, po proverljivoj statistici, u proteklih pet godina podneo 
ukupno dve žalbe, a onda za 12 dana šest žalbi, uključujući i ovu sedam, isključivo protiv 
“Kurirovih” tekstova. Žalilac je, naglašava se u odgovoru na žalbu, odbio da se posluži 
pravom da se čuje i njegova priča, jer je nije hteo da bilo šta komentariše, pod izgvorom da je 
postupak po njegovim žalbama još u toku. “S druge strane, ‘Kurir’ je izneo svoja mišljenja i 
zaključke na osnovu činjenica (statistika broja podnetih žalbi od strane žalioca u proteklih pet 
godina, te sadržina istih). Predmetni tekst je adekvatno opremljen i to naslov 
interpunkcijskim znakom pitanja, sam tekst sintagmama “kako se čini”, “navodi na 
zaključak”, “sumnja se” i sl, jer se radi o zaključcima i mišljenjima redakcije ‘Kurira’, a ne o 
nepobitnim tvrdnjama, kako to predstavlja žalilac”, kaže se u odgovoru na žalbu. 

Većina članova Komisije za žalbe zaključila je da se u tekstu iznosi niz spekulacija i 
pretpostavki, bez  navođenja činjenica i dokaza. Samo na osnovu toga što je podneo nekoliko 
žalbi na “Kurir” Čobović se optužuje da je u sprezi sa N1 i da radi u interesu pojedinih 
medija. Iako u tekstu postoje izvesne ograde, poput “kako se čini", ili “navodi na zaključak”, 
čitaocu se praktično tendenciozno sugeriše da je to nesumnjivo tako, isključivo na osnovu 
utiska redakcije. Ovakvim izveštavanjem, po oceni Komisije, prekršen je Kodeks novinara 
kako u delu koji se odnosi na obavezu objektivnog izveštavanja i jasnog razlikovanja 
činjenica od pretpostavki i nagađanja, tako i u delu koji propisuje obavezu novnara da poslu 
pristupa sa profesionalnom pažnjom.  

Za ovakvu odluku glasalo je osam članova Komisije, jedan član je bio protiv, a jedan 
uzdržan.  

 
 
Beograd, 28.5.2020.        Predsedavajući  

          Bojan Cvejić 
    

 


